• Tavallinen aihe

Aihe letkujen ja johtojen kytkennän tunnistus  (Luettu 8380 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Kuinka vaikeaa mahtaisi olla insinööreille tehdä tunnistimet noihin valo, hydrauliikka ja jarruletku liittimiin niin että jos liittimet on auki ja/tai liittimessä on jotku kiinni ja koukussa tai nostolaitteissa ei ole mitään niin raktori varottais että harkittee ny kahesti ennen kun lähet liikkeelle. Säästyis jonkinverroin letku ja johtotöiltä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6964
Vs: letkujen ja johtojen kytkennän tunnistus
Kuinka vaikeaa mahtaisi olla insinööreille tehdä tunnistimet noihin valo, hydrauliikka ja jarruletku liittimiin niin että jos liittimet on auki ja/tai liittimessä on jotku kiinni ja koukussa tai nostolaitteissa ei ole mitään niin raktori varottais että harkittee ny kahesti ennen kun lähet liikkeelle. Säästyis jonkinverroin letku ja johtotöiltä.

Entäs jos sinne taakse kattoo ennenkuin siirtää traktoria? Ei siinä valot auta mikäli kuski hätäinen...

 En pidä itseäni mitenkään erityisen huolellisena, vahinkoja sattuu silloin tällöin, mutta eipä muistu kertaakaan että olisi letku tai johto jäänyt koneeseen kiinni. Toki tänäkin keväänä kerran venyi letkut ja johdot kunnolla, kun hinattava ruisku putosi vetovarsista pellon kulmalla ::)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: letkujen ja johtojen kytkennän tunnistus
Kuinka vaikeaa mahtaisi olla insinööreille tehdä tunnistimet noihin valo, hydrauliikka ja jarruletku liittimiin niin että jos liittimet on auki ja/tai liittimessä on jotku kiinni ja koukussa tai nostolaitteissa ei ole mitään niin raktori varottais että harkittee ny kahesti ennen kun lähet liikkeelle. Säästyis jonkinverroin letku ja johtotöiltä.

Kuullostaa sellaiselta 10 000€:n anturi+valo+aivoboksijärjestelmältä että ei kiitos. Tuollainen tulee tietysti pakolliseksi jos nykytekniikalla aikaansaadaan näitä onnettomuuksia viikoittain  :'(
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18169
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: letkujen ja johtojen kytkennän tunnistus
Kun itse on tullut jo vähän tämmöiseksi höpräksi vähän niin suosittelen seuraavaa modifikaatiota:
- 7-napainen valopistoke: jousitetun kannen kynnet leikataan pois. Lisätään vedonpoistoa ja taivutetaan se traktorinpuoleinen pää osoittamaan kärryyn päin. Tulee johdosta vetämällä ulos.

- hydrauliikkapikaliitin: Ylimääräinen letkulenkki alkuperäiseen pikaliittimeen; uuden naarasliittimen se irroitusrengas lukitaan pannalla johonkin traktorin pään telineeseen, silloin liittimeen tuleva veto aukaisee automaattisesti lukituksen kun se irroitusrengas siirtyy liittimeen nähden eteenpäin.

Tämän jälkeen pitää vaan kirjoittaa aamulla paperille, mitä pitäs tehdä ja missä. Nälän tullessa kartta kotiin rintataskuun.

-SS-

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: letkujen ja johtojen kytkennän tunnistus
Itseasiassa hieman asiaa miettineenä niin ei se nyt kovin ihmeellistä tekniikkaa vaadi että saadaan liittimien suojakuoret senvertaa parannettua että niissä on anturi joka toteaa kannen olevan kiinni. Sitten tietenkin vaatii jonkinnäköistä tekniikkaa nostovarsiin ja koukkuun jotta saa selville että siellä ei ole konetta. Ja nörtille kokispullo ja tupakkiaskin jotta se tekee ohjelman joka tunnistaa sen jälkeen kun näiden koukun ja/tai nostovarsien tieto muuttuu että onko kaikki suojaluukut perässä kiinni.

Itte ainakin rikon näitä johtoja ainakin kerran vuodessa kun jostain ajatuskatkoksesta jää joku johto kiinni.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2440
Vs: letkujen ja johtojen kytkennän tunnistus
Itseasiassa hieman asiaa miettineenä niin ei se nyt kovin ihmeellistä tekniikkaa vaadi että saadaan liittimien suojakuoret senvertaa parannettua että niissä on anturi joka toteaa kannen olevan kiinni. Sitten tietenkin vaatii jonkinnäköistä tekniikkaa nostovarsiin ja koukkuun jotta saa selville että siellä ei ole konetta. Ja nörtille kokispullo ja tupakkiaskin jotta se tekee ohjelman joka tunnistaa sen jälkeen kun näiden koukun ja/tai nostovarsien tieto muuttuu että onko kaikki suojaluukut perässä kiinni.

Itte ainakin rikon näitä johtoja ainakin kerran vuodessa kun jostain ajatuskatkoksesta jää joku johto kiinni.

Letkuihin ja liittimiin ylimääräinen sähköveto, liittimessä kaksi kynttä jotka sisäänpainettu liitin yhdistää että tunnistaa että liittimessä on jotain, ja sitten jos on yhdistettynä, tutkitaan että meneekö maihin koukun tai nostovarsien kautta.

Jos on yhdessä mutta ei maakosketusta pariin sekuntiin, piippari hälyyttää.

Muutaman viikon päästä kun kontaktit on hiukan hapettuneet piippari huutaa jatkuvasti ja kuski heittää sen hiiteen.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51845
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: letkujen ja johtojen kytkennän tunnistus
Kuinka vaikeaa mahtaisi olla insinööreille tehdä tunnistimet noihin valo, hydrauliikka ja jarruletku liittimiin niin että jos liittimet on auki ja/tai liittimessä on jotku kiinni ja koukussa tai nostolaitteissa ei ole mitään niin raktori varottais että harkittee ny kahesti ennen kun lähet liikkeelle. Säästyis jonkinverroin letku ja johtotöiltä.

Kauan se kestikin  ennen ku vemssi taas aloitti "päistetie"-tarinat... ;D

Mikäs se muovinpolttolaitos oli jolla piti saada koko torppa sivurakennuksineen kuumaks?  En muista enää...  ???

Eikö sun niska taivu vai oletko kuurosokea? Sää teet kaikesta ihan liian vaikeeta.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2206
Vs: letkujen ja johtojen kytkennän tunnistus
Meillä on sellainen sääntö, että kun otetaan kärry koukkuun, niin ensin jalka ylös ja sitten piuhat. Ei katkea jalka koskaan. Irrotettaessa piuhat ensin ja sitten vasta jalka alas. Ei katkea piuhat koskaan. Työkoneissa sitten sama hiukan soveltaen.

Ennen tätä sääntöä muisti ulkoa valojohtojen kytkennät, nyt jos joutuu pistoketta vaihtamaan, saa kaivella kytkentäkaavion muistilapulta. Sääntö koskee kaikkia koneenkäyttäjiä, joten johtoja ja letkuja ei ole tarvinnut sen takia korjailla.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11628
  • Virolaista kiitos!
Vs: letkujen ja johtojen kytkennän tunnistus
Hyttiin ulkoisten liityntöjen tarkistuksen kuittausnappi.

Kone ei lähde liikkeelle, ennenkuin nappia on painettu. Napista aina muistaa, että tämä on sitä varten, että muistan ennen liikkeelle lähtöä katsoa, että takana ei ole mitään kiinni.

Sujuvaa, mukavaa ja turvallista.

 :)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: letkujen ja johtojen kytkennän tunnistus
Letkut ja johdot yleensä irtoaa jarruletkua lukuunottamatta joka vaan venyy kunnes menee poikki tai irtoaa liitoksistaan... 

massikka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Vs: letkujen ja johtojen kytkennän tunnistus
Kytkennän tunnistus toisin päin kaipaisi myös kohennusta. Hydrauliikan pikaliittimiin pitäisi saada erivärisiä päitä, että letkut sattuisivat oikeaan järjestykseen. Toistaiseksi parhaiten on toiminut erilaiset nippusidemerkinnät, mutta nekin tummuvat ja tuhraantuvat vuosien kuluessa. Erilaiset teippinumeroinnit toimivat vain uutena.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: letkujen ja johtojen kytkennän tunnistus
Kytkennän tunnistus toisin päin kaipaisi myös kohennusta. Hydrauliikan pikaliittimiin pitäisi saada erivärisiä päitä, että letkut sattuisivat oikeaan järjestykseen.
Koitappa spraymaalilla
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: letkujen ja johtojen kytkennän tunnistus
Kytkennän tunnistus toisin päin kaipaisi myös kohennusta. Hydrauliikan pikaliittimiin pitäisi saada erivärisiä päitä, että letkut sattuisivat oikeaan järjestykseen. Toistaiseksi parhaiten on toiminut erilaiset nippusidemerkinnät, mutta nekin tummuvat ja tuhraantuvat vuosien kuluessa. Erilaiset teippinumeroinnit toimivat vain uutena.
Erivärisiä nippusiteitä vaan ja uusii tarvittaessa... Ykköslohkoon yksi nippuside, kakkoslohkoon kaksi ja kolmoseen kolme jne...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: letkujen ja johtojen kytkennän tunnistus
Kytkennän tunnistus toisin päin kaipaisi myös kohennusta. Hydrauliikan pikaliittimiin pitäisi saada erivärisiä päitä, että letkut sattuisivat oikeaan järjestykseen. Toistaiseksi parhaiten on toiminut erilaiset nippusidemerkinnät, mutta nekin tummuvat ja tuhraantuvat vuosien kuluessa. Erilaiset teippinumeroinnit toimivat vain uutena.
Erivärisiä nippusiteitä vaan ja uusii tarvittaessa... Ykköslohkoon yksi nippuside, kakkoslohkoon kaksi ja kolmoseen kolme jne...

--juuri näin...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: letkujen ja johtojen kytkennän tunnistus
Kytkennän tunnistus toisin päin kaipaisi myös kohennusta. Hydrauliikan pikaliittimiin pitäisi saada erivärisiä päitä, että letkut sattuisivat oikeaan järjestykseen. Toistaiseksi parhaiten on toiminut erilaiset nippusidemerkinnät, mutta nekin tummuvat ja tuhraantuvat vuosien kuluessa. Erilaiset teippinumeroinnit toimivat vain uutena.
Erivärisiä nippusiteitä vaan ja uusii tarvittaessa... Ykköslohkoon yksi nippuside, kakkoslohkoon kaksi ja kolmoseen kolme jne...
Toi oikeastaan vielä parempi systeemi kuin saksalaisen valmistajan vihreä pari ja keltainen pari. Yksi vihreä nippuside + ja kaksi vihreää -. Yksi keltainen + ja kaksi keltaista -,

Nyt ne jo muistaa, mutta pari kertaa täytyi käydä käyttöohjekirjasta avaamassa logiikka.
Joo tuossa traktorissa on joka lohkossa punainen (paluu) keltainen (paine) niin helppo merkata pelkillä nippusiteillä kun voi just laittaa sen kaks punaista nippusidettä ja toiseen kaks keltaista  ;)   Jotain + ja - on hankala merkitä letkuun  :P