Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe S-L Anttila epäonnistui itse totaalisesti EU-neuvotteluissaan  (Luettu 7172 kertaa)

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Kepun propaganda  on tosi härskiä, S-L itse poisti AB-alueen  viljalta kaikki kansalliset tuet.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
"–Tämä leikkaa suoraan viljelijöiden tuloja 10-50 prosenttia. Muutos on yksittäisten tilojen kohdalla dramaattinen, jopa kohtalokas, kun maatalouden kannattavuus on muutoinkin huono, Anttila sanoo"

.... kyl mä itse tekisin toiminnastani jotain johtopäätöksiä jos LFA-tuen vaikutus olisi tuloissa jutussa mainittu 50%

 ;D

Kuulostaa ns. pään hakkaamiselta mäntyyn..
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
nooooo, katellaanpa muutama kuukaus ja saadaan selvä mitä se koskis on siellä sopinna ja miten se vaikuttaa ilveilijöiden tuloihin ja kerrotaan sitten onnistuiko vai ei!

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
"–Tämä leikkaa suoraan viljelijöiden tuloja 10-50 prosenttia. Muutos on yksittäisten tilojen kohdalla dramaattinen, jopa kohtalokas, kun maatalouden kannattavuus on muutoinkin huono, Anttila sanoo"

.... kyl mä itse tekisin toiminnastani jotain johtopäätöksiä jos LFA-tuen vaikutus olisi tuloissa jutussa mainittu 50%

 ;D

Kuulostaa ns. pään hakkaamiselta mäntyyn..
Kaikilla kasvi- , mulli- ja emolehmätiloilla taitaa LFA-tuki muodostaa puolet tuloksesta. Oikein pienen pinta-alan tila isolla lehmämäärällä voi olla LFA-tuen suhteellinen vaikutus pienempi. Eli mitä johtopäätöksiä suosittelet, tarttisko maat luovuttaa maitumiehille?
Tosin ekan viiden hehtaarin vaikutus ei ole suuren suuri, mutta toisaalta eikö puolitoistatonnia ole melki kuukausipalkka(ainakin naiselle)? Ittellä koko esityksen vaikutus pahimmillaan liki 50 tonnia, mutta eihän emolehmätuotanto maitumiesten mukaan olekkaan muuta kuin tukien kalastelua 8)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
"–Tämä leikkaa suoraan viljelijöiden tuloja 10-50 prosenttia. Muutos on yksittäisten tilojen kohdalla dramaattinen, jopa kohtalokas, kun maatalouden kannattavuus on muutoinkin huono, Anttila sanoo"

.... kyl mä itse tekisin toiminnastani jotain johtopäätöksiä jos LFA-tuen vaikutus olisi tuloissa jutussa mainittu 50%

 ;D

Kuulostaa ns. pään hakkaamiselta mäntyyn..
Eli mitä johtopäätöksiä suosittelet, tarttisko maat luovuttaa maitumiehille?

Tekee vaan hommat paremmin, niin yksittäisen tuen merkitys kokonaispotista pienenee... Se on se mun johtopäätös tähänkin asiaan..
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
"–Tämä leikkaa suoraan viljelijöiden tuloja 10-50 prosenttia. Muutos on yksittäisten tilojen kohdalla dramaattinen, jopa kohtalokas, kun maatalouden kannattavuus on muutoinkin huono, Anttila sanoo"

.... kyl mä itse tekisin toiminnastani jotain johtopäätöksiä jos LFA-tuen vaikutus olisi tuloissa jutussa mainittu 50%

 ;D

Kuulostaa ns. pään hakkaamiselta mäntyyn..
Eli mitä johtopäätöksiä suosittelet, tarttisko maat luovuttaa maitumiehille?

Tekee vaan hommat paremmin, niin yksittäisen tuen merkitys kokonaispotista pienenee... Se on se mun johtopäätös tähänkin asiaan..
Juu täytyy juosta kovempaa, että pysyy edes paikallaan.. Siitäkös maitumiehet tykkää, manakementtiä :-X

huhu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Maitumiäs naapuristas oli Ihan kärkipääs NAUTA-lehdes , saa sillä Mäkkärilläki Näimmä jonkinmoista rehua aikaiseksi.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Pari kysymystä herää.

1) miten anttilan epäonnistuminen aikanaan pehmentää nykyisen ministerin mahdollisia epäonnistumisia? Vai onko veeti taas sotkeytunut olkiukkoon asiallisen keskustelun sijaan.... ::)

2) jos toimintastrategia on tukioptimointi, niin pitäisi ymmärtää, että joka uudistuksessa joutuu sitä reivaamaan. Mistä siis valitus?
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
"–Tämä leikkaa suoraan viljelijöiden tuloja 10-50 prosenttia. Muutos on yksittäisten tilojen kohdalla dramaattinen, jopa kohtalokas, kun maatalouden kannattavuus on muutoinkin huono, Anttila sanoo"

.... kyl mä itse tekisin toiminnastani jotain johtopäätöksiä jos LFA-tuen vaikutus olisi tuloissa jutussa mainittu 50%

 ;D

Kuulostaa ns. pään hakkaamiselta mäntyyn..
Eli mitä johtopäätöksiä suosittelet, tarttisko maat luovuttaa maitumiehille?

Tekee vaan hommat paremmin, niin yksittäisen tuen merkitys kokonaispotista pienenee... Se on se mun johtopäätös tähänkin asiaan..
Juu täytyy juosta kovempaa, että pysyy edes paikallaan.. Siitäkös maitumiehet tykkää, manakementtiä :-X

LFA on jotain 160 €/ha, mulla siis. Alle 10% parhaiden hehtaarien (oikeassa viljelyssä) kokonaistuotosta. Tuskin pieni leikkaus tuohon tukeen vie "50% tuloista". Ehkä sitten menee puolet jos tuotanto laahaa matalalla tasolla ja rahaa tuhlataan jokaisessa välissä tuplamäärä  ::) Eli siis hakataan päätä mäntyyn...
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Pari kysymystä herää.

1) miten anttilan epäonnistuminen aikanaan pehmentää nykyisen ministerin mahdollisia epäonnistumisia? Vai onko veeti taas sotkeytunut olkiukkoon asiallisen keskustelun sijaan.... ::)

nykyinen ministeri ei ole epäonnistunut, sensijaan Anttila oili maatalousministerinä kävelevä katastrofi.

2) jos toimintastrategia on tukioptimointi, niin pitäisi ymmärtää, että joka uudistuksessa joutuu sitä reivaamaan. Mistä siis valitus?

nii, miksi S-L aukoo päätään?

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
"–Tämä leikkaa suoraan viljelijöiden tuloja 10-50 prosenttia. Muutos on yksittäisten tilojen kohdalla dramaattinen, jopa kohtalokas, kun maatalouden kannattavuus on muutoinkin huono, Anttila sanoo"

.... kyl mä itse tekisin toiminnastani jotain johtopäätöksiä jos LFA-tuen vaikutus olisi tuloissa jutussa mainittu 50%

 ;D

Kuulostaa ns. pään hakkaamiselta mäntyyn..
Kaikilla kasvi- , mulli- ja emolehmätiloilla taitaa LFA-tuki muodostaa puolet tuloksesta. Oikein pienen pinta-alan tila isolla lehmämäärällä voi olla LFA-tuen suhteellinen vaikutus pienempi. Eli mitä johtopäätöksiä suosittelet, tarttisko maat luovuttaa maitumiehille?
Tosin ekan viiden hehtaarin vaikutus ei ole suuren suuri, mutta toisaalta eikö puolitoistatonnia ole melki kuukausipalkka(ainakin naiselle)? Ittellä koko esityksen vaikutus pahimmillaan liki 50 tonnia, mutta eihän emolehmätuotanto maitumiesten mukaan olekkaan muuta kuin tukien kalastelua 8)

Mikäli tuotantoon sidotut tuet nousee, niin sinun pitää vaan lisätä elukoita  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!


nykyinen ministeri ei ole epäonnistunut, sensijaan Anttila oili maatalousministerinä kävelevä katastrofi.


nii, miksi S-L aukoo päätään?

Olkinukkeja siis. Harmi, ettet sokealta puolueuskoltasi muuhun kykene :D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Maitumiäs naapuristas oli Ihan kärkipääs NAUTA-lehdes , saa sillä Mäkkärilläki Näimmä jonkinmoista rehua aikaiseksi.
:) Noo ny ku rehut kasalla, niin sijotus nousee vielä ;)



Mikäli tuotantoon sidotut tuet nousee, niin sinun pitää vaan lisätä elukoita  8)
Ei kohta eläköityvät mitään elukoita lisää, ne vaan valittaa  :o

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
"–Tämä leikkaa suoraan viljelijöiden tuloja 10-50 prosenttia. Muutos on yksittäisten tilojen kohdalla dramaattinen, jopa kohtalokas, kun maatalouden kannattavuus on muutoinkin huono, Anttila sanoo"

.... kyl mä itse tekisin toiminnastani jotain johtopäätöksiä jos LFA-tuen vaikutus olisi tuloissa jutussa mainittu 50%

 ;D

Kuulostaa ns. pään hakkaamiselta mäntyyn..
Eli mitä johtopäätöksiä suosittelet, tarttisko maat luovuttaa maitumiehille?

Tekee vaan hommat paremmin, niin yksittäisen tuen merkitys kokonaispotista pienenee... Se on se mun johtopäätös tähänkin asiaan..
Juu täytyy juosta kovempaa, että pysyy edes paikallaan.. Siitäkös maitumiehet tykkää, manakementtiä :-X

LFA on jotain 160 €/ha, mulla siis. Alle 10% parhaiden hehtaarien (oikeassa viljelyssä) kokonaistuotosta. Tuskin pieni leikkaus tuohon tukeen vie "50% tuloista". Ehkä sitten menee puolet jos tuotanto laahaa matalalla tasolla ja rahaa tuhlataan jokaisessa välissä tuplamäärä  ::) Eli siis hakataan päätä mäntyyn...
Tuo LFA:n leikkaus vie minulta kaikki tulot ja menee vielä tappiollle. Tulothan on se mitä jää viivan alle kun vähennetään tuotantokulut.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.