Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe käytettyä paalainta ostamassa  (Luettu 12239 kertaa)

kalliomäki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
käytettyä paalainta ostamassa
Ostaakko alle kymppitonni hapotta paalattu claas 255, vai tuplasti hapollakin paalattu Welger 220 profi? Hinta molemmissa suunnilleen sama. Tarkotus paalata itse max. 1000 paalia vuoteen. nimimerkillä; köyhän ei kannata ihan p..kaa ostaa...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: käytettyä paalainta ostamassa
Ostaakko alle kymppitonni hapotta paalattu claas 255, vai tuplasti hapollakin paalattu Welger 220 profi? Hinta molemmissa suunnilleen sama. Tarkotus paalata itse max. 1000 paalia vuoteen. nimimerkillä; köyhän ei kannata ihan p..kaa ostaa...

Missäs hinnoissa ne uudet Rauta Pano eli Metal Fuck- paalaimet liikku?


Löyty....

Uus Metal maksaa 14500ekee+ALV

Uus Ursus maksaa  15200e+ALV.

Viimeksi muokattu: 18.06.13 - klo:21:31 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: käytettyä paalainta ostamassa
Uskallan suositella welgeriä, ainakin jos haluat oikeasti tehdä säilyvää laaturehua.

Red Bull

  • Vieras
Vs: käytettyä paalainta ostamassa
Jos omistaa erittäin hyvät hermot ja on valmis uhraamaan kesän kaiken vapaa-ajan ottelemalla kiilojen ja hammaspyörien kanssa niin sitten Claas.. Nimimerkillä haaveissa punainen paalain..  :-X

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: käytettyä paalainta ostamassa
Welkkeri on hyvä noissa vanhemmissa. Jonkin järjen kun vaan muistaa pitää paalin tiukkuudessa niin kestää ketjut ja telatkin.

Mää tiedän kans erään ulkoisesti huonossa kunnossa olevan 220 farmerin joka irtoais tosi halvalla kun on siirrytty mchale aikaan ;D

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: käytettyä paalainta ostamassa
Jos omistaa erittäin hyvät hermot ja on valmis uhraamaan kesän kaiken vapaa-ajan ottelemalla kiilojen ja hammaspyörien kanssa niin sitten Claas.. Nimimerkillä haaveissa punainen paalain..  :-X
Ööh tuota eise tuon hintaluokan punakonekaan ole mikään ilon ja riemun voitto kulku! ::) MeInaan vaan että kokemusta on useammastakin merkistä. :-\ Ehkä jos hintaryhmää ajattelis niin ilmanmuuta uusi metalli nussinta! ;D Hmm jos nimi viittaa jotenkin yleiseen (itä KONEISIIN) niin kyllähän niitä... :P
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: käytettyä paalainta ostamassa
Ostaakko alle kymppitonni hapotta paalattu claas 255, vai tuplasti hapollakin paalattu Welger 220 profi? Hinta molemmissa suunnilleen sama. Tarkotus paalata itse max. 1000 paalia vuoteen. nimimerkillä; köyhän ei kannata ihan p..kaa ostaa...

Mikä tollasten hinta nykyään on ? Itte ostin toissa syksynä n. 15k paalatun 235 Suomen. Piti olla hapotta paalatun , mutta noukin oli maalattu "marjapuuron väriseksi" joten epäilen, jos ei edellinen ole hapottanut niin sitä edellinen on. Hinta veroineen jäi onneksi alle alle kympin. Pari ketjua uusin sekä laakeriremontti pesineen , niin nousee toiselle kympille. Tälle kesälle uusin terät , tosin IKH:n joten aikas halvat, mutta vielä pätkii mukavasti. Mutta on se mukavasti ajettava paalain , ilman turhia hienouksia. Ikinä en ole tukkoon  saanut vaikka vetäis poikki karhoon ::) Vähän toista kun aikoinaan Welger 200Mc ja kyllä Claassin 46:nkin tukkoon sai :(

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: käytettyä paalainta ostamassa
Ei oo kokemusta muuta kuin claasin 255 (en omista) ja en kyllä ihan heti laittais semmosta. Ongelmat kuvailtu jo edellä aika hyvin...
Jos jotain muuta sais ehdottaa niin jontikoita saa aika edullisesti ja ainakin omat kokemukset on aika positiiviset. Sulloja on toki ahdas, mutta jos menee tukkoon niin saa pyöräytettyä takaisin voimanotolla ja aika harvoin on tarvinnu käsin käydä repimässä heiniä. En usko että menee tukkoon normaalisti niittokoneen jäljiltä, mutta kun karhotetaan 10 metriä leveältä niin siitä seuraa välillä tukoksia... Mulla ei ole työ keskeytyny kun kerran - Ketju meni poikki. Muuten onkin menty sitten vaan parin ketjun vaihtamisella eikä muuta ongelmaa ole muistaakseni ollut ???

Penniless

  • Vieras
Vs: käytettyä paalainta ostamassa
Ihan vain kysymyksenä heittäisin että pitääkö niiden paalien olla niin tiukkoja  .Minun mielestä tiilikivipaalit maittavat huonommin ja jäätyvätkin pahemmin jos paalauskosteus on pikkasenkin liikaa. Itse ajan omalla 250 claasilla kiristystelat löysemmässä asennossa ja luukun avatumispainetta laskin  hieman alemmas.En ole moittinut rehun maittavuutta  vaan päinvastoin sen jälkeen kun löysäsin konetta . 8) Tämä tietenkin sillä olettamalla että  tuon asian nyt yleensä tuosta paalien kireydestä pystyy päättelemään eikä syyt  ole itse rehussa tai tekoajankohdassa ::).
.255 ei taida olla kiristýstelojen pikasäätöä ellei sitten ruuvaa luukun avautumispainetta alemmas

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: käytettyä paalainta ostamassa
Ei oo kokemusta muuta kuin claasin 255 (en omista) ja en kyllä ihan heti laittais semmosta. Ongelmat kuvailtu jo edellä aika hyvin...
Jos jotain muuta sais ehdottaa niin jontikoita saa aika edullisesti ja ainakin omat kokemukset on aika positiiviset. Sulloja on toki ahdas, mutta jos menee tukkoon niin saa pyöräytettyä takaisin voimanotolla ja aika harvoin on tarvinnu käsin käydä repimässä heiniä. En usko että menee tukkoon normaalisti niittokoneen jäljiltä, mutta kun karhotetaan 10 metriä leveältä niin siitä seuraa välillä tukoksia... Mulla ei ole työ keskeytyny kun kerran - Ketju meni poikki. Muuten onkin menty sitten vaan parin ketjun vaihtamisella eikä muuta ongelmaa ole muistaakseni ollut ???

Ja jontikan paalit on karehdittavan särmän näköisiä. Varmaan kaikilla saa, mutta Jontikalla saa jopa epäkurantin näköisestä Kronen murskaimen karhosta. Eikä niitä tunnu hyvästäkään karhosta tipahtelevan liian usein. Kokemusta ei ittellä oo, mutta pyörtänöltä joskus kuikuillut ;D  Joskus ittekkin ajattelin tuollaisen käytettynä hommata, mutta aika luotaan työntäviä oli vaihtokone pihojen Jonnikat 8)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: käytettyä paalainta ostamassa
Ihan vain kysymyksenä heittäisin että pitääkö niiden paalien olla niin tiukkoja  .Minun mielestä tiilikivipaalit maittavat huonommin ja jäätyvätkin pahemmin jos paalauskosteus on pikkasenkin liikaa. Itse ajan omalla 250 claasilla kiristystelat löysemmässä asennossa ja luukun avatumispainetta laskin  hieman alemmas.En ole moittinut rehun maittavuutta  vaan päinvastoin sen jälkeen kun löysäsin konetta . 8) Tämä tietenkin sillä olettamalla että  tuon asian nyt yleensä tuosta paalien kireydestä pystyy päättelemään eikä syyt  ole itse rehussa tai tekoajankohdassa ::).
.255 ei taida olla kiristýstelojen pikasäätöä ellei sitten ruuvaa luukun avautumispainetta alemmas

Itse ajan 255 uniwrapilla automaatilla. Ei tule liiantiukkaan ajettua rehua, eikä säilymisessä ole ollut ongelmia. Ehkä Claasin huono maine johtuu osaksi siitä että ajetaan 200 kaakisella painemittarit tappiin ja niin kauan kun telat vähänkin pyörii. Edelisen omistajan jäljiltä on jonkun verran joutunut osia ostamaan koneeseen, onneksi suurin osa on mennyt vakuutukseen.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: käytettyä paalainta ostamassa
Ostaakko alle kymppitonni hapotta paalattu claas 255, vai tuplasti hapollakin paalattu Welger 220 profi? Hinta molemmissa suunnilleen sama. Tarkotus paalata itse max. 1000 paalia vuoteen. nimimerkillä; köyhän ei kannata ihan p..kaa ostaa...

Näillä lähtötiedoilla: 10 tonnin kone + 1000 paalia vuodessa ei kannata ostaa. Halvemmaksi tulee maksaa urakoitsijalle vaikka 25€/paali. Tuo kone on kuitenkin 5 vuodessa romulassa ja sitten sulla ei ole paalainta eikä rahaa  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: käytettyä paalainta ostamassa
Ostaakko alle kymppitonni hapotta paalattu claas 255, vai tuplasti hapollakin paalattu Welger 220 profi? Hinta molemmissa suunnilleen sama. Tarkotus paalata itse max. 1000 paalia vuoteen. nimimerkillä; köyhän ei kannata ihan p..kaa ostaa...

Näillä lähtötiedoilla: 10 tonnin kone + 1000 paalia vuodessa ei kannata ostaa. Halvemmaksi tulee maksaa urakoitsijalle vaikka 25€/paali. Tuo kone on kuitenkin 5 vuodessa romulassa ja sitten sulla ei ole paalainta eikä rahaa  ???

No onneksi pelkkä paalaus ei varmaan missään maksa 25€/paali. Mutta jos on vaikka 10€ , niin vuodessa 10000€. Viidessä vuodessa siihen onkin saanut sitten kuluun 50 000€. Eikä ole vieläkään sitä romuraudaksi muutettavaa paalainta omana. Tosin tuleehan urakoijalta traktori + mieskin ;D


niin ja kun on oma niin voi tehrä rehut silloin kun itte haluaa / on keliä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: käytettyä paalainta ostamassa
Ostaakko alle kymppitonni hapotta paalattu claas 255, vai tuplasti hapollakin paalattu Welger 220 profi? Hinta molemmissa suunnilleen sama. Tarkotus paalata itse max. 1000 paalia vuoteen. nimimerkillä; köyhän ei kannata ihan p..kaa ostaa...

Näillä lähtötiedoilla: 10 tonnin kone + 1000 paalia vuodessa ei kannata ostaa. Halvemmaksi tulee maksaa urakoitsijalle vaikka 25€/paali. Tuo kone on kuitenkin 5 vuodessa romulassa ja sitten sulla ei ole paalainta eikä rahaa  ???

No onneksi pelkkä paalaus ei varmaan missään maksa 25€/paali. Mutta jos on vaikka 10€ , niin vuodessa 10000€. Viidessä vuodessa siihen onkin saanut sitten kuluun 50 000€. Eikä ole vieläkään sitä romuraudaksi muutettavaa paalainta omana. Tosin tuleehan urakoijalta traktori + mieskin ;D


niin ja kun on oma niin voi tehrä rehut silloin kun itte haluaa / on keliä.

Vaikka minulla olikin laskelmassani pilkkuvirhe, niin olen silti samaa mieltä  ;D ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

kalliomäki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19
Vs: käytettyä paalainta ostamassa
Niin tuosta tuhannesta liki puolet on todennäköisiä naapureille paalaamisia. (-Ku siul on nuo paalivehkeet, ni et viittis tulla paalaamaa par hehtaaria....) Pakko ei oo tehä ku omat. Urkoitsijan varas täs on oltu jokunen vuos. Tahtoo vaan aina päästä heinä vanhaks, kun kaikilla on omat korjuut etusijalla. Käärin löytyy iteltä.