Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ajo-Opastin  (Luettu 81731 kertaa)

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Ajo-Opastin
Tämä viestiketju alkaa olla perinteisellä suomalaisella tasolla. Ensin ostetaan halvinta mitä markkinoilta löytyy ja sitten haukutaan miten paska laite on. Tämän suven mojominillä ajaneena voin sanoa että laite on mun käyttöön aivan loistava. Keskipakolevittimellä 20-22 metrisillä ajourilla lähes korvaamaton. Jos sitten tarvii ihan oikeasti +/-1 cm tarkkuuksia niin tinat tiskiin, kyllä noitakin laitteita löytyy. Hyvä ja halpa on edelleenkin kahdessa paketissa.

Köntys

  • Vieras
Vs: Ajo-Opastin

Onko kukaan ajatellut käyttää ajo-opastinta metsärajalinjojen avaamiseen. Antenni parinmetrin kepin nokkaan, näyttö kepin puoleenväliin ja pieni mopon akku kepin alareunaan virtalähteeksi.  Sitten vaan käydään kuittaamassa nurkkapyykeillä opastin, niin sitten vaan rajalinjaa keppi kädessä merkkaamaan ja vesurilla raivaamaan  ;)  Voishan ton kokonaisuuden suoraan vaikka raivaussahaankin asentaa  :D

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Ajo-Opastin

Onko kukaan ajatellut käyttää ajo-opastinta metsärajalinjojen avaamiseen. Antenni parinmetrin kepin nokkaan, näyttö kepin puoleenväliin ja pieni mopon akku kepin alareunaan virtalähteeksi.  Sitten vaan käydään kuittaamassa nurkkapyykeillä opastin, niin sitten vaan rajalinjaa keppi kädessä merkkaamaan ja vesurilla raivaamaan  ;)  Voishan ton kokonaisuuden suoraan vaikka raivaussahaankin asentaa  :D

Mulla taitaa olla juuri tohon tarkoitukseen sopivat laitteet eli trimblen pienimpiä laitteita. Kuitenkin kun tietää puiden katveen vaikutuksen jo pellolla niin ei kannata harkita metsään viemistä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Ajo-Opastin


Ne ovat nämä täsmäviljelyn pioneerit ja suurten työleveyksien mestarit jotka noita opastimia käyttää. Emme me tavalliset kuolevaiset päisteviljelijät.

Haist itte. Ruisku on 12 metrinen reppu ja täsmäviljely on sitä tasoa että keväällä toivotaan ja syksyllä kirotaan. Lohkokoko on semmoinen, että savimaahisilla pelkät päistetiet kattaa isomman pinta-alan. Opastimen eduista esim. vaahtomerkkariin olen kertonut aiemmin.

Haistan mielelläni. ;D

Myönnetään et suorakulmasia lohkoja kolunneena oppipoika en käsitä opastimen hyödyistä mitään. Näkövammaisuus tai muu havainnointia häiritsevä vika on syy ostaa opastin meikäläisten plänteillä. Isot työleveydet ja monikulmaiset lohkot on kans varmaan parempi hoitaa opastimen avulla.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Köntys

  • Vieras
Vs: Ajo-Opastin

Onko kukaan ajatellut käyttää ajo-opastinta metsärajalinjojen avaamiseen. Antenni parinmetrin kepin nokkaan, näyttö kepin puoleenväliin ja pieni mopon akku kepin alareunaan virtalähteeksi.  Sitten vaan käydään kuittaamassa nurkkapyykeillä opastin, niin sitten vaan rajalinjaa keppi kädessä merkkaamaan ja vesurilla raivaamaan  ;)  Voishan ton kokonaisuuden suoraan vaikka raivaussahaankin asentaa  :D

Mulla taitaa olla juuri tohon tarkoitukseen sopivat laitteet eli trimblen pienimpiä laitteita. Kuitenkin kun tietää puiden katveen vaikutuksen jo pellolla niin ei kannata harkita metsään viemistä.

Ei mun metsissä oo puiden katvetta  :-\

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Ajo-Opastin

Onko kukaan ajatellut käyttää ajo-opastinta metsärajalinjojen avaamiseen. Antenni parinmetrin kepin nokkaan, näyttö kepin puoleenväliin ja pieni mopon akku kepin alareunaan virtalähteeksi.  Sitten vaan käydään kuittaamassa nurkkapyykeillä opastin, niin sitten vaan rajalinjaa keppi kädessä merkkaamaan ja vesurilla raivaamaan  ;)  Voishan ton kokonaisuuden suoraan vaikka raivaussahaankin asentaa  :D

Mulla taitaa olla juuri tohon tarkoitukseen sopivat laitteet eli trimblen pienimpiä laitteita. Kuitenkin kun tietää puiden katveen vaikutuksen jo pellolla niin ei kannata harkita metsään viemistä.

Ei mun metsissä oo puiden katvetta  :-\

Juu ei siis jos liito-oravakin on ajettu jalkamieheksi niin silloin varmasti pellolle tarkoitettu opastin pelaa. Ps kännykän gepsi on aika tarkka jolla saa liputettua jonkun rajan. Ja kansalaisten karttapaikasta saa sovelluksen jossa on rajat merkattu.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Köntys

  • Vieras
Vs: Ajo-Opastin

Onko kukaan ajatellut käyttää ajo-opastinta metsärajalinjojen avaamiseen. Antenni parinmetrin kepin nokkaan, näyttö kepin puoleenväliin ja pieni mopon akku kepin alareunaan virtalähteeksi.  Sitten vaan käydään kuittaamassa nurkkapyykeillä opastin, niin sitten vaan rajalinjaa keppi kädessä merkkaamaan ja vesurilla raivaamaan  ;)  Voishan ton kokonaisuuden suoraan vaikka raivaussahaankin asentaa  :D

Mulla taitaa olla juuri tohon tarkoitukseen sopivat laitteet eli trimblen pienimpiä laitteita. Kuitenkin kun tietää puiden katveen vaikutuksen jo pellolla niin ei kannata harkita metsään viemistä.

Ei mun metsissä oo puiden katvetta  :-\

Juu ei siis jos liito-oravakin on ajettu jalkamieheksi niin silloin varmasti pellolle tarkoitettu opastin pelaa. Ps kännykän gepsi on aika tarkka jolla saa liputettua jonkun rajan. Ja kansalaisten karttapaikasta saa sovelluksen jossa on rajat merkattu.

Oon kokeillu sitä karttasovellusta kännykässä, ei tää kännykän gepsi juurikaan kolmeametriä tarkempi oo  :-\

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Ajo-Opastin

Onko kukaan ajatellut käyttää ajo-opastinta metsärajalinjojen avaamiseen. Antenni parinmetrin kepin nokkaan, näyttö kepin puoleenväliin ja pieni mopon akku kepin alareunaan virtalähteeksi.  Sitten vaan käydään kuittaamassa nurkkapyykeillä opastin, niin sitten vaan rajalinjaa keppi kädessä merkkaamaan ja vesurilla raivaamaan  ;)  Voishan ton kokonaisuuden suoraan vaikka raivaussahaankin asentaa  :D

Mulla taitaa olla juuri tohon tarkoitukseen sopivat laitteet eli trimblen pienimpiä laitteita. Kuitenkin kun tietää puiden katveen vaikutuksen jo pellolla niin ei kannata harkita metsään viemistä.

Ei mun metsissä oo puiden katvetta  :-\

Juu ei siis jos liito-oravakin on ajettu jalkamieheksi niin silloin varmasti pellolle tarkoitettu opastin pelaa. Ps kännykän gepsi on aika tarkka jolla saa liputettua jonkun rajan. Ja kansalaisten karttapaikasta saa sovelluksen jossa on rajat merkattu.

Oon kokeillu sitä karttasovellusta kännykässä, ei tää kännykän gepsi juurikaan kolmeametriä tarkempi oo  :-\

Garmin tms. vastaava käsi gepsi, tuollaisella avaa linjaa kun sillä löytää kadonneen pyykinkin. Toki tarkkuus on mitä on, riittävän monella toistolla alkaa hahmottumaan tarkka paikka :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Ajo-Opastin
Tämä viestiketju alkaa olla perinteisellä suomalaisella tasolla. Ensin ostetaan halvinta mitä markkinoilta löytyy ja sitten haukutaan miten paska laite on. Tämän suven mojominillä ajaneena voin sanoa että laite on mun käyttöön aivan loistava. Keskipakolevittimellä 20-22 metrisillä ajourilla lähes korvaamaton. Jos sitten tarvii ihan oikeasti +/-1 cm tarkkuuksia niin tinat tiskiin, kyllä noitakin laitteita löytyy. Hyvä ja halpa on edelleenkin kahdessa paketissa.



Jos tarkoitit mun kirjoituksia, niin olet osaksi oikeassa ja osaksi väärässä  ;D Olen hieman ihmetellyt laitteen toimintaa, mutta silti se mihin se pääsääntöisesti on tarkoitettu toimii riittävällä tarkkudella. Siis jos ajolinjat on vähintään yli 8m leveydellä ja luultavasti olen sen ennenkin tänne kirjoittanut. Sitten näitä muita "herkkuja" mitä halpis laitteessakin on niin hieman olen varautunut. En kyllä laskuttaisi tuon laitteen mukaan työaikaa, sillä se elää omaa elämäänsä. Ja ei tuon pinta-alan laskentakaan kyllä mielestäni ihan tarkka ole, mutta nuo nyt on ylimääräisiä lisukkeita. Mutta vieläkin sanon, että ihmeen vaikeaa se on ajaa opastimen mukaan, varsinkaan jos ei yhtään näe edellistä raidetta. Sama tunne kuin, jos lasit olis peitetty ja yrittäis ajaa 4.8" ruutua seuraamalla, ulkopuolisesta maailmasta autuaan tietämättömänä ::) Mutta tuo tunne ei muutu, vaikka tarkkuus olis +-1cm, sillä se vika on istuimen ja ratin välis :-\

Köntys

  • Vieras
Vs: Ajo-Opastin
Tämä viestiketju alkaa olla perinteisellä suomalaisella tasolla. Ensin ostetaan halvinta mitä markkinoilta löytyy ja sitten haukutaan miten paska laite on. Tämän suven mojominillä ajaneena voin sanoa että laite on mun käyttöön aivan loistava. Keskipakolevittimellä 20-22 metrisillä ajourilla lähes korvaamaton. Jos sitten tarvii ihan oikeasti +/-1 cm tarkkuuksia niin tinat tiskiin, kyllä noitakin laitteita löytyy. Hyvä ja halpa on edelleenkin kahdessa paketissa.



Jos tarkoitit mun kirjoituksia, niin olet osaksi oikeassa ja osaksi väärässä  ;D Olen hieman ihmetellyt laitteen toimintaa, mutta silti se mihin se pääsääntöisesti on tarkoitettu toimii riittävällä tarkkudella. Siis jos ajolinjat on vähintään yli 8m leveydellä ja luultavasti olen sen ennenkin tänne kirjoittanut. Sitten näitä muita "herkkuja" mitä halpis laitteessakin on niin hieman olen varautunut. En kyllä laskuttaisi tuon laitteen mukaan työaikaa, sillä se elää omaa elämäänsä. Ja ei tuon pinta-alan laskentakaan kyllä mielestäni ihan tarkka ole, mutta nuo nyt on ylimääräisiä lisukkeita. Mutta vieläkin sanon, että ihmeen vaikeaa se on ajaa opastimen mukaan, varsinkaan jos ei yhtään näe edellistä raidetta. Sama tunne kuin, jos lasit olis peitetty ja yrittäis ajaa 4.8" ruutua seuraamalla, ulkopuolisesta maailmasta autuaan tietämättömänä ::) Mutta tuo tunne ei muutu, vaikka tarkkuus olis +-1cm, sillä se vika on istuimen ja ratin välis :-\

Tuo opastimen kanssa pelaaminen vaatii totuttelua. Ekana vuotena tuli kaikenmoisia virheitä sen kans tehtyä, mutta harjoitus tekee mestarin. Ei sitä ruutua kannata kaikenaikaa seurata ja ajouralle kääntyminen ja osuminen sujuu pian jo rutiinilla. Ohjausliikkeet suorilla ei saa olla suuria ja kannattaa ottaa horisontin puista tai rakennuksista kiintopisteitä mitä kohti ajaa, ellei pysty hyödyntämään kylvörivejä, sit vaan pieniä vilkaisuja opastimeen. Pelkkää maalaustoimintaa kannattaa hyödyntää ja opetella käyttämään mutkaisilla metsänreunoilla tai vastaavissa. Se on helvetin hyvä laite kun sitä oppii käyttämään, sanoo köyhät mitä hyvänsä  ;D

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2527
  • Etelä-Karjala
Vs: Ajo-Opastin

Tuo opastimen kanssa pelaaminen vaatii totuttelua. Ekana vuotena tuli kaikenmoisia virheitä sen kans tehtyä, mutta harjoitus tekee mestarin. Ei sitä ruutua kannata kaikenaikaa seurata ja ajouralle kääntyminen ja osuminen sujuu pian jo rutiinilla. Ohjausliikkeet suorilla ei saa olla suuria ja kannattaa ottaa horisontin puista tai rakennuksista kiintopisteitä mitä kohti ajaa, ellei pysty hyödyntämään kylvörivejä, sit vaan pieniä vilkaisuja opastimeen. Pelkkää maalaustoimintaa kannattaa hyödyntää ja opetella käyttämään mutkaisilla metsänreunoilla tai vastaavissa. Se on helvetin hyvä laite kun sitä oppii käyttämään, sanoo köyhät mitä hyvänsä  ;D

Aamen.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Ajo-Opastin
Kyllä tuo jo jossain 100ha kohdalla aika helposti linjalle taittuu apulannan levityksessä..

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: Ajo-Opastin
Kyllä tuo jo jossain 100ha kohdalla aika helposti linjalle taittuu apulannan levityksessä..

Aivan varmasti oppii päisteessä ajan kanssa kääntymään sillä lailla sopivasti  ;D Itte ajanut ruiskulla ja pneumalla ja siinä tulee hieman lisä töitä niiden siipien seurannasta. Pieniä länttiä erityisesti laitumia olen ajellut paljon kiertäen ja pelkällä maalauksella, koska kapeassa päisteessä aita seipäät tahtoo kärsiä 8) Maalauksessakin olen soveltanut "virtuaalista ruiskutuspuomia" suuttimen leveys 40cm joten kun menee sen vähintään 40cm tuplasti niin reunimmainen "lohko" muuttuu punaiseksi. Muutenkin "kapeassa" päisteessä ei heti tiedä missä suunnassa kone on joten päisteen jälkeen syötön kytkeminen hieman haasteellista , verrattuna vaahtomerkkariin, joka ei aivan huono laite silti ole :o

Köntys

  • Vieras
Vs: Ajo-Opastin

Onko kukaan perehtynyt, voiko ton vanhan Mojominin laitteen päivittää Mojomini2 versioksi. Softahan näyttäis löytyvän netistä. Ja onko tos 2-versios mitään uutta järkevää.

Agronautti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1569
Vs: Ajo-Opastin

Onko kukaan perehtynyt, voiko ton vanhan Mojominin laitteen päivittää Mojomini2 versioksi. Softahan näyttäis löytyvän netistä. Ja onko tos 2-versios mitään uutta järkevää.

Samaa oon kans miettinyt.. yhden päivityksen olen mojoon asentanut.. joten toikin vois toimia.. mitäs uutta siinä olisi?