Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra 8X50 Hitech.  (Luettu 75031 kertaa)

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
onko tämän edullisempaa voimakonetta
http://www.nettikone.com/new-holland/8160/1178641

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Ja minä kun olen kuvitellut että juurikaan loogisempaa nostolaitteen ohjausta ei olekaan kuin tuonikäisten Valtrojen versio. Siinä on myös kaikki tarvittava muutaman napin takana. Ummikko kesärenkikin sen oppii kun malttaa kerran kuunnella mitä mistäkin napista tapahtuu.

Jontikan voisi ottaa kyllä jos käyttö olis pelkkää savipellon kiertämistä, mukavuus hintaan suhteessa on ehkä parasta mitä tuonikäisissä rahalla saa. Mutta kun on nuo peltohommat senverran vähäiset, että niillä ominaisuuksilla ei ole ittelle juuri merkitystä. Peltohommissa se alustan letkuviidakkokaan ei mahtais pahasti kärsiä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Mikä tuossa Valtussa sitten on niin erilaista? Nupista yläasento, ja "pyörästä" ala-asento,  sit keinukytkimellä ylös/alas. ???
No en mä ainakaan ole moista keinukytkintä löytänyt :-[ Koneen omistaja sanoi että siitä nupikasta on helpoin väännellä.

Se on siinä rullan takana, näppärällä paikalla kuten jontikan napitkin. Paitsi vallussa voi pysäyttää noston tai laskun keskiasennolla, lisäksi tietyn ikäisissä koneissa pakkolaskutoiminto kuten Deutsissa, eli neliasentoinen nosto/laskukytkin.

Mulla oli Englannista tullessa hitekissä se perhanan versio, jossa ei keskiasentoa, olikohan vielä katkaisia palauttavaa mallia eli nosto tai lasku ei jäänyt päälle. Oli ihan prseestä, joku oli vaihtanut katkaisijan "sopivaksi" :P
Mulla meinaa valtrassa jäädä se nappula siihen keskiasentoon kun lähen menee ja nostolaitteet onkin vielä ylhäällä/alhaalla vaikka nappula naksahti  ;D   Jotenkin ei vaan sovi mun käsiin.. Jonnikassa ei tarvii juuri kättä liikuttaa säätäis ala-asentoa ja käyttelis nosto/laskunappulaa välillä... Muutenkin noi kaikki traktorit jopa deutsi on kyllä aivan lapsellisia kun täytyy semmosella pirun rullalla säätää sitä nostolaitetta... Tuo jonnikan kaarimallinen on edelleen paras mitä mää oon käyttänyt... Tosin tuolla profiline deutsilla ei tule rullasta säädettyä kuin ala-asento jos pakollista ja kaikki muu nosto/stop/laskunappulalla...  Kaikissa on jotain hyvää ja huonoa mutta jonnikan nostolaite on mun käsiini sopinut parhaiten  8)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Paitsi että deutsin nostolaitteessa ei oo mitään hyvää... valtran on paras, tarkin ja toimintavarmin mitä oon käyttäny.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Paitsi että deutsin nostolaitteessa ei oo mitään hyvää... valtran on paras, tarkin ja toimintavarmin mitä oon käyttäny.
No jaa kyllä kyllä se valtran nostolaitteen käytön hakkaa 100-0  8)  Napitkin valtrassa vielä sijoiteltu ympäri hyttiä niin koita siinä sitten säätää...

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Mikä tuossa Valtussa sitten on niin erilaista? Nupista yläasento, ja "pyörästä" ala-asento,  sit keinukytkimellä ylös/alas. ???
No en mä ainakaan ole moista keinukytkintä löytänyt :-[ Koneen omistaja sanoi että siitä nupikasta on helpoin väännellä.

oletko sokea?  ;D ;D ;D

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
En, taidetaan puhua siitä kytkimestä jossa lukee yhdessä asennossa jokin auto control tjsp. mikä pitää olla päällä jos rullasta säätelee nostolaitteita.
Ja se kytkin taitaa tosiaan olla rikki kun ei koneen omistaja opastanut sitä käyttämään.

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Valmetin nostolaitteessa tympein ominaisuus taitaa olla se että jos rattia vääntää samalla niin nosto lähes pysähtyy  >:( 8400:ssa ainakin oli näin. Muutenhan se sopi käteen ihan OK.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Noniin nyt on valtra, jd ja nyykkäriltä vaihtoehdot työkoneiksi.. Missäs ne maasian luotto mallit on?

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Noniin nyt on valtra, jd ja nyykkäriltä vaihtoehdot työkoneiksi.. Missäs ne maasian luotto mallit on?

Riippuu mitä teho/koko/hinta/ikäluokkaa haetaan mutta esim:

6280-6290

8120-8130

6475-6480

3085-3655

Pesusieni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 55
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
http://m.nettikone.com/massey-ferguson/4270-turbo/1181401?vifAdCount=4&vifNav=Y

Siinä sulle maasia suomesta hyvällä(?) hinnalla. Ja vielä nopeekin on.

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Noniin nyt on valtra, jd ja nyykkäriltä vaihtoehdot työkoneiksi.. Missäs ne maasian luotto mallit on?
Sitä maxxumia koitin myös tarjota. Totta seki mahtuu samaan muottiin?

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Mikä maxxum? Mallit ja vuosmallit?

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Noniin nyt on valtra, jd ja nyykkäriltä vaihtoehdot työkoneiksi.. Missäs ne maasian luotto mallit on?

Riippuu mitä teho/koko/hinta/ikäluokkaa haetaan mutta esim:

6280-6290

8120-8130

6475-6480

3085-3655

voiko 3000 sarjalaasiaki kehua luottomalliksi???
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Valtra 8X50 Hitech.
Mikä tuossa Valtussa sitten on niin erilaista? Nupista yläasento, ja "pyörästä" ala-asento,  sit keinukytkimellä ylös/alas. ???
No en mä ainakaan ole moista keinukytkintä löytänyt :-[ Koneen omistaja sanoi että siitä nupikasta on helpoin väännellä.

Se on siinä rullan takana, näppärällä paikalla kuten jontikan napitkin. Paitsi vallussa voi pysäyttää noston tai laskun keskiasennolla, lisäksi tietyn ikäisissä koneissa pakkolaskutoiminto kuten Deutsissa, eli neliasentoinen nosto/laskukytkin.

Mulla oli Englannista tullessa hitekissä se perhanan versio, jossa ei keskiasentoa, olikohan vielä katkaisia palauttavaa mallia eli nosto tai lasku ei jäänyt päälle. Oli ihan prseestä, joku oli vaihtanut katkaisijan "sopivaksi" :P
Mulla meinaa valtrassa jäädä se nappula siihen keskiasentoon kun lähen menee ja nostolaitteet onkin vielä ylhäällä/alhaalla vaikka nappula naksahti  ;D   Jotenkin ei vaan sovi mun käsiin.. Jonnikassa ei tarvii juuri kättä liikuttaa säätäis ala-asentoa ja käyttelis nosto/laskunappulaa välillä... Muutenkin noi kaikki traktorit jopa deutsi on kyllä aivan lapsellisia kun täytyy semmosella pirun rullalla säätää sitä nostolaitetta... Tuo jonnikan kaarimallinen on edelleen paras mitä mää oon käyttänyt... Tosin tuolla profiline deutsilla ei tule rullasta säädettyä kuin ala-asento jos pakollista ja kaikki muu nosto/stop/laskunappulalla...  Kaikissa on jotain hyvää ja huonoa mutta jonnikan nostolaite on mun käsiini sopinut parhaiten  8)

tuosta jonnen kaarimallisesta täytyy kyllä olla samaa mieltä, luonteva ja tarkka käyttää..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..