Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hydrauliikan pikaliittimet  (Luettu 22492 kertaa)

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Sama täällä 844 XL ja siinä on pushpullit ja vuosmalli jotain luokkaa 83-4

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Paskaa laatua nuo, purkavat paineen kuoren läpi ja rupeavat tiputtamaan öljyä tuon oranssin renkaan kohdalla. Minulla on noita toisessa ja ainakin yhden saa vaihtaa vuorojen takia joka vuosi. Alkuperäiset kesti yli 10 vuotta.

Fasterin tehtaalla varmastikin valmistavat erikseen merkkikohtaiset liittimet ja sitten nämä varaosina myytävät saman näköiset.  ;)

Eri asia, jos on jotain toisen merkkisiä. Minä en kumminkaan paremmista tiedä.

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
olihan nuo jo 80-luvulla massikoissa ja natikoissa. ainakin.
Olisiko?  Englantilaisissa ja pienemmissä saksalaisissa 90-luvullakin perinteiset liittimet, 1255/1455 en mene sanomaan mitään..

956XL vm.90 tavalliset
MX100C vm.99 push-pull

Mulla ainakin 956XL vm.84 on ihan alkuperäiset push-pull liittimet

No uutena tuo 956XL meille tuli ja siinä on ollut alusta asti tavalliset liittimet. Veikkaisin että ollut vähän halvempi tavallisilla liittimillä ja isä on nuukana miehenä tehnyt selvän valinnan  ;D

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
olihan nuo jo 80-luvulla massikoissa ja natikoissa. ainakin.
Olisiko?  Englantilaisissa ja pienemmissä saksalaisissa 90-luvullakin perinteiset liittimet, 1255/1455 en mene sanomaan mitään..

956XL vm.90 tavalliset
MX100C vm.99 push-pull

Mulla ainakin 956XL vm.84 on ihan alkuperäiset push-pull liittimet

No uutena tuo 956XL meille tuli ja siinä on ollut alusta asti tavalliset liittimet. Veikkaisin että ollut vähän halvempi tavallisilla liittimillä ja isä on nuukana miehenä tehnyt selvän valinnan  ;D

Pätkittäin alkaa muisti palailemaan.  :-[ Mä olen vaan ajatellut noita uudempia koneita mutta olihan mullakin tosiaan  -84 mallisessa 745:ssa push-pullit.
Mutta niitä ei kylläkään saanut paineellisena kytkettyä, ehkä olisi olleet vaihdon tarpeessa, toimivuus muutenkin ihan perseestä.. Ai kun kihelmöi kyynärpäässä ajatuskin letkujen nykimisestä irti niistä jossain koneen välissä..  ::)

Saattaa olla että jostain syystä tuossa vaiheessa kun tuli keskikardaani yms. on siirrytty tavallisten liitinten käyttöön. Ainakaan mä en ole yhdessäkään 90-lukulaisessa nähnyt muita.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Rapitti oli aivan kauhea liitännöistään, mutta sitten laitoin molempiin letkuihin palloventtiilihanat väliin ja sen jälkeen ongelmat lakkasivat. Toimii varmaan kaikissa muissakin vastaavissa tapauksissa. Ainoa ongelma on isot vääntökahvat joille ei tahdo olla kaikissa asennoissa tilaa. Ottaa kiinni nostovarsiin, mutta pikku sovittelu yleensä auttaa...

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Rapitti oli aivan kauhea liitännöistään, mutta sitten laitoin molempiin letkuihin palloventtiilihanat väliin ja sen jälkeen ongelmat lakkasivat. Toimii varmaan kaikissa muissakin vastaavissa tapauksissa. Ainoa ongelma on isot vääntökahvat joille ei tahdo olla kaikissa asennoissa tilaa. Ottaa kiinni nostovarsiin, mutta pikku sovittelu yleensä auttaa...
Ottaa kahvat pois ja kääntelee jakarilla?

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Rapitti oli aivan kauhea liitännöistään, mutta sitten laitoin molempiin letkuihin palloventtiilihanat väliin ja sen jälkeen ongelmat lakkasivat. Toimii varmaan kaikissa muissakin vastaavissa tapauksissa. Ainoa ongelma on isot vääntökahvat joille ei tahdo olla kaikissa asennoissa tilaa. Ottaa kiinni nostovarsiin, mutta pikku sovittelu yleensä auttaa...
Ottaa kahvat pois ja kääntelee jakarilla?

 Painevastaventtiili?

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Rapitti oli aivan kauhea liitännöistään, mutta sitten laitoin molempiin letkuihin palloventtiilihanat väliin ja sen jälkeen ongelmat lakkasivat. Toimii varmaan kaikissa muissakin vastaavissa tapauksissa. Ainoa ongelma on isot vääntökahvat joille ei tahdo olla kaikissa asennoissa tilaa. Ottaa kiinni nostovarsiin, mutta pikku sovittelu yleensä auttaa...
Ottaa kahvat pois ja kääntelee jakarilla?

 Painevastaventtiili?

Vuotava tiiviste liittimen karalla auttaa kummasti kytkentöihin, ei ole painetta letkuissa. Öljysora pihamaalla ei pölise kuivalla aikaa!!

dynamiitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 100
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Pätkittäin alkaa muisti palailemaan.  :-[ Mä olen vaan ajatellut noita uudempia koneita mutta olihan mullakin tosiaan  -84 mallisessa 745:ssa push-pullit.
Mutta niitä ei kylläkään saanut paineellisena kytkettyä, ehkä olisi olleet vaihdon tarpeessa, toimivuus muutenkin ihan perseestä.. Ai kun kihelmöi kyynärpäässä ajatuskin letkujen nykimisestä irti niistä jossain koneen välissä..  ::)

Saattaa olla että jostain syystä tuossa vaiheessa kun tuli keskikardaani yms. on siirrytty tavallisten liitinten käyttöön. Ainakaan mä en ole yhdessäkään 90-lukulaisessa nähnyt muita.

 :D
ylipanostaja

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Rapitti oli aivan kauhea liitännöistään, mutta sitten laitoin molempiin letkuihin palloventtiilihanat väliin ja sen jälkeen ongelmat lakkasivat. Toimii varmaan kaikissa muissakin vastaavissa tapauksissa. Ainoa ongelma on isot vääntökahvat joille ei tahdo olla kaikissa asennoissa tilaa. Ottaa kiinni nostovarsiin, mutta pikku sovittelu yleensä auttaa...

--mulla ei ole koskaan ollu Rapidin kanssa mitään ongelmaa..tosin olen aika hyvin muistanut vapauttaa paineet pois ennen irroitusta.Pakkoko se on jättää paineet kinnattuna pois perästä 8)

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Paljon tuntuu paineelliset liittimet kiusaavan. En ole kokenut ongelmaksi koskaan, vaikka olis jättänyt kipin vaarallisesti letkun varaan ja kytkee sitte letkun koneeseen. Eihän kaikissa koneissa ole välttämättä edes "uivaa" asentoa joka helpottais kytkentää.
Oon vaatimaton!

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Rapitti oli aivan kauhea liitännöistään, mutta sitten laitoin molempiin letkuihin palloventtiilihanat väliin ja sen jälkeen ongelmat lakkasivat. Toimii varmaan kaikissa muissakin vastaavissa tapauksissa. Ainoa ongelma on isot vääntökahvat joille ei tahdo olla kaikissa asennoissa tilaa. Ottaa kiinni nostovarsiin, mutta pikku sovittelu yleensä auttaa...

--mulla ei ole koskaan ollu Rapidin kanssa mitään ongelmaa..tosin olen aika hyvin muistanut vapauttaa paineet pois ennen irroitusta.Pakkoko se on jättää paineet kinnattuna pois perästä 8)
Eli miten sää teet Rapidin paineettomaksi siten, että vantaat jää ilmaan? Minulla on konehallissa soralattia ja ei hyvä idea laskea vantaita maahan esim. talvisäilytyksen ajaksi. En tykkää muutenkaan laskea konetta vantaiden varaan, kun se ei ole traktorin perässä.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Eli miten sää teet Rapidin paineettomaksi siten, että vantaat jää ilmaan?
Mä ruukaan laittaa kuletustuen sylinterin niskaan aina irrotaissa.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Eli miten sää teet Rapidin paineettomaksi siten, että vantaat jää ilmaan?
Mä ruukaan laittaa kuletustuen sylinterin niskaan aina irrotaissa.
Ok. En ole ruukannut käyttää tuota kuin vantaiden rasvauksen yhteydessä varmistuksena.

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Hydrauliikan pikaliittimet
Paskaa laatua nuo, purkavat paineen kuoren läpi ja rupeavat tiputtamaan öljyä tuon oranssin renkaan kohdalla. Minulla on noita toisessa ja ainakin yhden saa vaihtaa vuorojen takia joka vuosi. Alkuperäiset kesti yli 10 vuotta.

Fasterin tehtaalla varmastikin valmistavat erikseen merkkikohtaiset liittimet ja sitten nämä varaosina myytävät saman näköiset.  ;)

Eri asia, jos on jotain toisen merkkisiä. Minä en kumminkaan paremmista tiedä.

Kävin katsomassa ja kyllä tosiaan Faster on leimattuna hylsyyn. Ja taas vuotaa eli viime vuonna laitettu liitin antoi periksi kasvinmaan kyntämisen jälkeen. Vuotaa nimenomaan juuren ja ulkohylsyn välistä. Ehkä vuoden kiintiö tulisi tällä täyteen.