Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ajouraopastimen kiinnitys hyttiin  (Luettu 7964 kertaa)

nakkisormi

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 153
Ajouraopastimen kiinnitys hyttiin
Posti toi paketi, Trimble cfx-750 opastimen ja nyt tarttis saada se kiinni. Aika painavahan tuo on, joten kunnollinen kiinnityksestä täytyy tulla.
Mukana tuli RAM pallokiinnikesarja ja löysin Jontikan etupilarista reikiä, joissa on jo kierrekin valmiina. Sinne meni hyvin normaali pultti, jonka löysin hyllystä, mutta tuosta RAM-pallosta löytyvään kierteeseen se ei ainakaan käsin ruuvaamalla oikein tahtonut mennä, eli mikähän kierre siellä mahtaa olla? Laitankö väkisin, kun oikean kokoinen se kyllä taitaa olla, mutta kierteestä en ole varma? Vai onko parempia ehdotuksia kuinka/mihin tuon painavan näytön saa tukevasti JD 6400 -traktorissa kiinnitettyä?
Jos siis kierre on oikea pallossakin niin riittääkö jos laittaa palan kierretapista sinne väliin ja ruuvaa pilariin pallon? Kestääkö varren päässä olevan painon+pellolla rytkytyksen?

Toinen kysymys perään; mistä virta on helpoin/paras ottaa tuolle laitokselle turvallisesti?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Ajouraopastimen kiinnitys hyttiin
Teejetin ohjain on imukupilla klasissa kiinni. Hyvin on pysyny mukana.

Opelmies kätevänä sovittaa tuon RAM pallokiinnikkeen omaan kyrvän nuppiin kiinni.  ;D
Kui mää ain olen paras?

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Ajouraopastimen kiinnitys hyttiin

 Ja savivarvas jonnekin muualle...
Jos laittais kierretangosta pätkän ja mutterit RAM:in ja pilarin puolelle, sais lukituksen varmistettua. Virransyöttö vois löytyä etutolpan yläpäästä/jostain kattopaneelin piilosta, huollosta kantsii asia varmistaa.

2620

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 296
Vs: Ajouraopastimen kiinnitys hyttiin
Rameja on eri kierteillä, mutta siitä on aika turvallista lähteä, että tuumakierre se on joka tapauksessa. 3/8 on ainakin tarjolla.
Mitä ylemmäksi saat kiinni, sitä vähemmän aurinko haittaa.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Ajouraopastimen kiinnitys hyttiin
 Mulla on Jontikassa itse tehty, tukeva teline oikeassa tolpassa, johon on se pallo pultattu kiinni. Siinä se on ollut koko talven, kun ei tielläkään ole ollut. F:ssä on oma kiinnityspallonsa, jonka sijainti selviää tuosta: http://www.youtube.com/watch?v=6aeAd1BpLNs   :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: Ajouraopastimen kiinnitys hyttiin
Mulla on Jontikassa itse tehty, tukeva teline oikeassa tolpassa, johon on se pallo pultattu kiinni. Siinä se on ollut koko talven, kun ei tielläkään ole ollut. F:ssä on oma kiinnityspallonsa, jonka sijainti selviää tuosta: http://www.youtube.com/watch?v=6aeAd1BpLNs   :)
JD:hen saa ainakin 500:sen samoin keskelle. Osaat varmaan kertoa onko näytön sijainilla väliä? Keskellä se ei peitä näkyvyyttä ulos, jos ei halua konekomposiittia ihailla.
pessimisti ei pety!

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Ajouraopastimen kiinnitys hyttiin
Mulla on Jontikassa itse tehty, tukeva teline oikeassa tolpassa, johon on se pallo pultattu kiinni. Siinä se on ollut koko talven, kun ei tielläkään ole ollut. F:ssä on oma kiinnityspallonsa, jonka sijainti selviää tuosta: http://www.youtube.com/watch?v=6aeAd1BpLNs   :)
JD:hen saa ainakin 500:sen samoin keskelle. Osaat varmaan kertoa onko näytön sijainilla väliä? Keskellä se ei peitä näkyvyyttä ulos, jos ei halua konekomposiittia ihailla.

 Varmaan se helpoin on tossa keskellä, noin ajettavuuden kannalta, kun voi katsella suoraan eteenpäin. Ei siinä kyllä suurta eroa ole.  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Ajouraopastimen kiinnitys hyttiin
Mulla on Jontikassa itse tehty, tukeva teline oikeassa tolpassa, johon on se pallo pultattu kiinni. Siinä se on ollut koko talven, kun ei tielläkään ole ollut. F:ssä on oma kiinnityspallonsa, jonka sijainti selviää tuosta: http://www.youtube.com/watch?v=6aeAd1BpLNs   :)
JD:hen saa ainakin 500:sen samoin keskelle. Osaat varmaan kertoa onko näytön sijainilla väliä? Keskellä se ei peitä näkyvyyttä ulos, jos ei halua konekomposiittia ihailla.

 Varmaan se helpoin on tossa keskellä, noin ajettavuuden kannalta, kun voi katsella suoraan eteenpäin. Ei siinä kyllä suurta eroa ole.  :)

Mulla on vallussa noin, tuossa keskellä ja deutsissa ylhäällä katossa keskellä.  Katossa sikäli hyvä paikka, ettei heijastele eikä ole koskaan edessä mutta kuitenkin samalla lailla katsottavissa kuin kojetaulun päälläkin. Tuumakierteethän noissa Trimbleissä on, ja Saksalaisessa jontikassa millikierteet...
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: Ajouraopastimen kiinnitys hyttiin
Jontikkaan sai keskelle sinne muovin alle pellistä kulman ja siihen pallo kolmella pultilla kiinni. 750 on isompi, voi olla ahdasta.
pessimisti ei pety!

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Ajouraopastimen kiinnitys hyttiin
Teejetin ohjain on imukupilla klasissa kiinni. Hyvin on pysyny mukana.

Opelmies kätevänä sovittaa tuon RAM pallokiinnikkeen omaan kyrvän nuppiin kiinni.  ;D

Mun vehkeet ei mitään opastimia tartte, oikee ajoura löytyy ihan perinteisin keinoin. 8)
It ain't over till the fat lady sings

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Ajouraopastimen kiinnitys hyttiin
Teejetin ohjain on imukupilla klasissa kiinni. Hyvin on pysyny mukana.

Opelmies kätevänä sovittaa tuon RAM pallokiinnikkeen omaan kyrvän nuppiin kiinni.  ;D

Mun vehkeet ei mitään opastimia tartte, oikee ajoura löytyy ihan perinteisin keinoin. 8)
Niin, tai ainakin olet siinä uskossa...  ;D ;D ::)
Nothing is Something Worth Doing

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Ajouraopastimen kiinnitys hyttiin
Teejetin ohjain on imukupilla klasissa kiinni. Hyvin on pysyny mukana.

Opelmies kätevänä sovittaa tuon RAM pallokiinnikkeen omaan kyrvän nuppiin kiinni.  ;D

Mun vehkeet ei mitään opastimia tartte, oikee ajoura löytyy ihan perinteisin keinoin. 8)
Niin, tai ainakin olet siinä uskossa...  ;D ;D ::)

Ei likaannu vehkeet, kun pysyy oikeella uralla....
It ain't over till the fat lady sings

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Ajouraopastimen kiinnitys hyttiin
Teejetin ohjain on imukupilla klasissa kiinni. Hyvin on pysyny mukana.

Opelmies kätevänä sovittaa tuon RAM pallokiinnikkeen omaan kyrvän nuppiin kiinni.  ;D

Mun vehkeet ei mitään opastimia tartte, oikee ajoura löytyy ihan perinteisin keinoin. 8)

Eli akkasi käy repimässä sinut tukasta "pukille"  :o
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

7930

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66
Vs: Ajouraopastimen kiinnitys hyttiin
sakemanni deeressä on m10 kierteet etu,keski ja takatolpassa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Ajouraopastimen kiinnitys hyttiin
sakemanni deeressä on m10 kierteet etu,keski ja takatolpassa.

Millais toi alaskan(malamuutti) tai tiibetin(spanieli)? Mitkäs kierteen niissä on????

VOi ristus notta........... :P
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159