Quicke Valtraan, kaksi ohjausvaihtoehtoa.
1. Käsinojassa Valtran oma sähkötikku. Etukuormaajan irroitus, jokainen letku revittävä erikseen irti. Pikaliitäntää ei saa.
2. Kuormainvalmistajan oma, mekaaninen keppi ratin vieressä. Etukuormaajan irroitus mahdollista pikakytkennällä eli liittimet kiinni ja auki kerralla.
Ykkösen hyvänä puolena aika mukava käytettävyys. Ilmeisesti talvella ei tule ongelmia jäätyvän vaijerin kanssa. Ongelmana kuormaajan irroituksessa erilliset liittimet. Kuinka takkuista on päälle laitto eli jääkö letkuihin painetta. Sähköisyys tuo pitkässä juoksussa epävarmuutta, esim. venttiilipakalla liitinten suojaukset, onko kunnolla tehty? Ohjaus käsinojassa pieni kysymysmerkki, kokeeko jossain vaiheessa kuitenkin haitaksi, että on siinä vaihdekeppien edessä, niitä kun joutuu hitecissä tosissaan käyttämään.
Kakkosen hyvä puoli on mekaanisuus ja keppi ei ole ainakaan tiellä. Pikaliitoksesta kuormaajan vieressä väitettiin, että talviolosuhteissa hankala, öljyvuotoja helposti. Rajoittuuko ongelma(t) tuohon talvikäyttöön eli jäätymisongelmaan?
Jos kuormaajan irroitus olisi helppo tehdä, niin sitä tulisi käytettyä.
http://www.youtube.com/watch?v=YBWYS9VoAMUKokemuksia?