Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe N-sarjan jousitu(k)s(et)  (Luettu 19280 kertaa)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: N-sarjan jousitu(k)s(et)
Quicken käyttöohje käskee kytkemään traktorin jousituksen pois päältä, koska etukuormaaja lisää traktorin jousituksen kulumista.

Ijasjalassa on tietysti jo kaikki urea ännäläisten versiot. Mitäs sinä ja muut olette niistä tykänneet?

Ei mulla ännää oo, mutta olisi varmasti ihan mieluisa peli hitekkinä. Ei tarttis tehä sitä remppaa, niinkuin näkyy nuihin teknisimpiin versioihin olevan tarjolla :-X :-X Kai se jotain kertoo kun kaveri vaihtoi ännän etukuormaajan tarpeessa tuoreempaan ja portaattomaan, uuden karheaa uudenkarheaan,  hulluna piti Valtran leiriläiset :)

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

btwft

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: N-sarjan jousitu(k)s(et)
Omassa n121 on etujousitus ja etunostolaite jossa myös vaimennukset. Tuntuu siltä että alueaura ei lähde pomppimaan niin helposti kuin jäykkäakselisella. Alueaura / linko yhdistelmä ylhäällä saa aika surutta painella huonollakin tiellä kun on etu-ja takanostolaitteen vaimennukset, etujousitus ja ilmapenkki.  Yksi parhaita lisävarusteita kuten myös cruise.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: N-sarjan jousitu(k)s(et)
Omassa n121 on etujousitus ja etunostolaite jossa myös vaimennukset. Tuntuu siltä että alueaura ei lähde pomppimaan niin helposti kuin jäykkäakselisella. Alueaura / linko yhdistelmä ylhäällä saa aika surutta painella huonollakin tiellä kun on etu-ja takanostolaitteen vaimennukset, etujousitus ja ilmapenkki.  Yksi parhaita lisävarusteita kuten myös cruise.
Mikäs hitto se tuo cruise on jota kaikki valmettimiehet pippeli tanassa kehuu?? Vakionopeudensäädinkö?? 

btwft

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: N-sarjan jousitu(k)s(et)
Lainaus Valtran sivuilta:
Cruise Control -toiminnolla kuljettaja pystyy säätämään halutun ajonopeuden tai voimanoton nopeuden. Esiasetettua nopeutta ylläpidetään automaattisesti riippumatta kuormituksessa tapahtuvista muutoksista.

Hiippailija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: N-sarjan jousitu(k)s(et)
Kannattanee käydä liikkeessä kokeilemassa eri variaatioita jousituksen suhteen, ja ottaa se mikä tuntuu itsestä mieluisalta..

Parilla uudehkolla täysjousitetulla suolahtelaisella parin viikon sisään ajaneena ei voi muuta kun ihmetellä miten voi olla kone olla järkyttävä ajaa. Ännässä hytin jouset pohjaa, teekkarit vaappuu ja heiluu ja kunnon routaheiton osuessa jouset vaan pahentaa tilannetta ja heiluntaa kopissa. Kauha keulassa vain pahensi tilannetta. Ihan sama minne päin autocomforttirullaa ruuvas..
Myös moni saksalaisen traktorin kyytiin tottunut ihmetteli ja naureskeli suolahtelaiselle insinööritaidolle tässäkin asiassa..

Wanha kasitonninen aireksella on tiekäytökseltään paljon vakaampi ja helpompi ajaa.
Eurooppalaiset ratkasut jousituksen suhteen pelaa MUN mielestä paljon paremmin.

Laittasin silti koppijousituksesta säästyneet rahat merkistä riippumatta kunnon istuimeen (ei grammeriin).

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: N-sarjan jousitu(k)s(et)
Kannattanee käydä liikkeessä kokeilemassa eri variaatioita jousituksen suhteen, ja ottaa se mikä tuntuu itsestä mieluisalta..

Parilla uudehkolla täysjousitetulla suolahtelaisella parin viikon sisään ajaneena ei voi muuta kun ihmetellä miten voi olla kone olla järkyttävä ajaa. Ännässä hytin jouset pohjaa, teekkarit vaappuu ja heiluu ja kunnon routaheiton osuessa jouset vaan pahentaa tilannetta ja heiluntaa kopissa. Kauha keulassa vain pahensi tilannetta. Ihan sama minne päin autocomforttirullaa ruuvas..
Myös moni saksalaisen traktorin kyytiin tottunut ihmetteli ja naureskeli suolahtelaiselle insinööritaidolle tässäkin asiassa..

Wanha kasitonninen aireksella on tiekäytökseltään paljon vakaampi ja helpompi ajaa.
Eurooppalaiset ratkasut jousituksen suhteen pelaa MUN mielestä paljon paremmin.

Laittasin silti koppijousituksesta säästyneet rahat merkistä riippumatta kunnon istuimeen (ei grammeriin).
N-sarjan jousituksen tekee ventti ja sen mukaan laatu ja ominaisuudet  ;D, ei vain kyllä se nykyään hyvin toimii.

jjj

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: N-sarjan jousitu(k)s(et)
Mulla N 141 -2007, jossa fendtiläinen etujousitus. Tien päällä kulku tosi tasaista, samoin kynnöksellä. Etuakselin kallistus lienee jousittamatonta vähäisempi, koska etukuormaajakäytössä ajettaessa etupyörä möykyn päälle vaatii herkemmin tasauspyörästön lukon käyttöä. En pois vaihtaisi.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: N-sarjan jousitu(k)s(et)
Kannattanee käydä liikkeessä kokeilemassa eri variaatioita jousituksen suhteen, ja ottaa se mikä tuntuu itsestä mieluisalta..

Parilla uudehkolla täysjousitetulla suolahtelaisella parin viikon sisään ajaneena ei voi muuta kun ihmetellä miten voi olla kone olla järkyttävä ajaa. Ännässä hytin jouset pohjaa, teekkarit vaappuu ja heiluu ja kunnon routaheiton osuessa jouset vaan pahentaa tilannetta ja heiluntaa kopissa. Kauha keulassa vain pahensi tilannetta. Ihan sama minne päin autocomforttirullaa ruuvas..
Myös moni saksalaisen traktorin kyytiin tottunut ihmetteli ja naureskeli suolahtelaiselle insinööritaidolle tässäkin asiassa..

Wanha kasitonninen aireksella on tiekäytökseltään paljon vakaampi ja helpompi ajaa.
Eurooppalaiset ratkasut jousituksen suhteen pelaa MUN mielestä paljon paremmin.

Laittasin silti koppijousituksesta säästyneet rahat merkistä riippumatta kunnon istuimeen (ei grammeriin).
N-sarjan jousituksen tekee ventti ja sen mukaan laatu ja ominaisuudet  ;D, ei vain kyllä se nykyään hyvin toimii.
Joku sanos että suomalaisten kiinnitykset olis aiheuttanut ongelmia eniten??

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: N-sarjan jousitu(k)s(et)
11 vuotias Case on etujousilla ja jokasuuntaan joustavalla istuimella. N111 Valtra on hytinjousilla ja Evolution istuimella. Nuukuuksissa jäi etujousitus jätettyä pois kun ajattelin noiden jousten riittävän. Ei riitä. Case menee pompuista hienosti. Kynnöksellä äestäessä luisto kasvaa jos ottaa etujousituksen pois päältä. Etukuormainta ei kummassakaan ole, Casessa on etunostolaite jousituksella.
Mystinen kesälaatumies

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: N-sarjan jousitu(k)s(et)

Eikä noilla etu/hytinjousilla mitään selkää säästä. Voipi olla päinvastoin. On meinaan jonkin verran kokemusta selkävaivoista sekä jousien kanssa että ilman.

Tähän haluaisin kuulla vähän perusteita. Niitä löytynee, koska vaikutat olevan asiassa varma? Sen verran olen itsekin kokenut että jousissa on oikeasti eroja, myös uusissa.

Peruste lukee siinä yläpuolella. ;D

Ei vaan kokemusperäisesti voin sanoa että kun yläruppi heijjaa päivän siinä jousien päällä lelluvassa kopissa niin sen lisäksi että päätä huippaa niin fileet on hiukan jäykähköt tahattomasta jännittämisestä.
Jousittamattomassa kopissa ja samalla matalammalla olevalla istuimella ei jännitä tarpeettomasti niin paljon.

Jousittamatonta koppia en pois antaisi. ;D

***et vaan oo ajanu hyvällä jousitetulla kopilla. deutsin koppi on just semmonen että pohjaa tosi helposti ja rankasti. valtran koppijousitus on paljon parempi, tänään ajoin peräjälkeen 3 eri koneella samaa baanaa. t152,ttv ja 8550. t 152 paras routaheitoissa. t152 sillä mekaanisella jousituksella.

valtran autocomfortti mun ielestä huono, paljon huonompi kuin se mekaaninen.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: N-sarjan jousitu(k)s(et)

Eikä noilla etu/hytinjousilla mitään selkää säästä. Voipi olla päinvastoin. On meinaan jonkin verran kokemusta selkävaivoista sekä jousien kanssa että ilman.

Tähän haluaisin kuulla vähän perusteita. Niitä löytynee, koska vaikutat olevan asiassa varma? Sen verran olen itsekin kokenut että jousissa on oikeasti eroja, myös uusissa.

Peruste lukee siinä yläpuolella. ;D

Ei vaan kokemusperäisesti voin sanoa että kun yläruppi heijjaa päivän siinä jousien päällä lelluvassa kopissa niin sen lisäksi että päätä huippaa niin fileet on hiukan jäykähköt tahattomasta jännittämisestä.
Jousittamattomassa kopissa ja samalla matalammalla olevalla istuimella ei jännitä tarpeettomasti niin paljon.

Jousittamatonta koppia en pois antaisi. ;D

***et vaan oo ajanu hyvällä jousitetulla kopilla. deutsin koppi on just semmonen että pohjaa tosi helposti ja rankasti. valtran koppijousitus on paljon parempi, tänään ajoin peräjälkeen 3 eri koneella samaa baanaa. t152,ttv ja 8550. t 152 paras routaheitoissa. t152 sillä mekaanisella jousituksella.

valtran autocomfortti mun ielestä huono, paljon huonompi kuin se mekaaninen.
Ilmajousitettu deutsin koppi on huomattavasti parempi kuin tuo mekaaninen deutsin tekele..

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: N-sarjan jousitu(k)s(et)
En edes jaksanu lukea muita vastauksia, mulla on vain yksi vastaus kysymykseen.

Kaikki mahdolliset jousitukset koneeseen. Et kadu. Se on sitten *****maista elää kun kroppa valittaa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: N-sarjan jousitu(k)s(et)
11 vuotias Case on etujousilla ja jokasuuntaan joustavalla istuimella. N111 Valtra on hytinjousilla ja Evolution istuimella. Nuukuuksissa jäi etujousitus jätettyä pois kun ajattelin noiden jousten riittävän. Ei riitä. Case menee pompuista hienosti. Kynnöksellä äestäessä luisto kasvaa jos ottaa etujousituksen pois päältä. Etukuormainta ei kummassakaan ole, Casessa on etunostolaite jousituksella.

Laita nyt hyvä mies kiinni se jakkara. Satutat ittes vielä. :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: N-sarjan jousitu(k)s(et)
Istuminen on pahinta mitä ihminen voi tehdä saattaakseen kroppansa rappioon.Katsokaapa kurillaan ikänsä kuormaautoa ajaneita he ovat lyhentyneet vähintään 10 senttiä armeija ajoista.
Traktori on vielä pahempi vaikka olisi kaikki jousitukset on tuho varma.
Silläpä kannattaa traktorilla ajella vain hyvin harvoin. ;) :D
Telaalustainen kaivuri on kaikkein pahin.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: N-sarjan jousitu(k)s(et)
Komppaan tuosta deutz mekaanisesta jousituksesta, kerrassaan surkea joka montussa pohjaa.