Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe T-Valtraan vauhtia..  (Luettu 28407 kertaa)

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
T-Valtraan vauhtia..
vähemmillä kierroksilla.. Eli onnistuuko, onko kellekkään huoltomies tehny? Onko ylipäätään mahdollista? Kyse nyt ei ole mistään mopon virityksestä vaan pystyykö noita jotenkin sähkösesti huijaamaan? Eli mitenkä saisi kulkemaan sen 53km/h vähemmillä kierroksilla?  ::) Niin ja 42 pyörät on jo. Malleina T160 ja T162.
Tästä tähän.

Ana

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: T-Valtraan vauhtia..
Eipä kovaa laatikkoa paljo huijailla ainakaan nuonpäin, kovempaa voi saara kulkemaan mikäli ei ota täysiä kierroksia suurimmalla vaihteella.

Ainut on tuohon sun ajatukseen jotta muuttaa rengaskokoja niin jotta mittari alkaa näyttämään esim 60kmh täysillä kierroksilla ja sitte saakkin ajella "pinta kaasulla" mittarin näyttämää 53kmh, todellisuudes vauhti vieläkin vähemmän, eli pelkkää ittensä huijaamista tuo ;D

Portaattomien kans voiki olla enemmän vippaskonstia, esim jd menee 1900rpm 54kmh ja sen kun sais ottamaan täydet kierrokset "samalla välityksellä".. Olikin outoa kun ajellu jontikalla ja nyt olin T170 valtralla matkas ja sitä saa vinguttaa 2300rinkiä taulus ja 53kmh vauhtia.

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: T-Valtraan vauhtia..
Eihän tuo voi onnistua kun ei löydy välityksiä. Tekisivät vaihteiston josta löytyy välitys millä pääsee 50kmh 1500rpm ja siihen joku sähkönen nopeusrajotus ettei pääse 'liika kovaa'. On noin 15 vuotta ajastaan jäljessä oleva keksintö.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: T-Valtraan vauhtia..
700 voimansiirtoon 650 banjot ja 12x12 nelikonrattaat tai 650 srj vaihteistoon 700 liikennevälitys ja 12x12 rattaat. kulkee silloin 55km/h 2 pikavaihteella ja kolmosella riittävästi...

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: T-Valtraan vauhtia..
700 voimansiirtoon 650 banjot ja 12x12 nelikonrattaat tai 650 srj vaihteistoon 700 liikennevälitys ja 12x12 rattaat. kulkee silloin 55km/h 2 pikavaihteella ja kolmosella riittävästi...
Just näin tiedän tehdyn, mutta kallista lystiä ku perä täytyy avata ja ostaa rattaita..

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: T-Valtraan vauhtia..
700 voimansiirtoon 650 banjot ja 12x12 nelikonrattaat tai 650 srj vaihteistoon 700 liikennevälitys ja 12x12 rattaat. kulkee silloin 55km/h 2 pikavaihteella ja kolmosella riittävästi...

Tarkennatko mitkä noissa on vakiona? Peräreppu auki vai koko laatikko pöydälle?
Tästä tähän.

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: T-Valtraan vauhtia..
700 voimansiirtoon 650 banjot ja 12x12 nelikonrattaat tai 650 srj vaihteistoon 700 liikennevälitys ja 12x12 rattaat. kulkee silloin 55km/h 2 pikavaihteella ja kolmosella riittävästi...

Millä kierroksilla kulkee tuolloin 50?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: T-Valtraan vauhtia..
Juu...ja kun saatte nopeuden nostettua 65 ja yli tulee aika äkkiä asiaa etukartaanikauppaan...

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: T-Valtraan vauhtia..
tässäkin asiassa teekkari on huonomi kuin vanha kunnon 8000srj. 8000srj kartaani kestää suht hyvin vauhtejakin, teekkarin pitempi kartaani menee poikki "jo" 65km/h vauhissa.

pitää kuitenkin muistaa että liikennetraktorin max nopeus on 50km/h, sen teekkarin kartaani kestää moitteetta.  pikavaihe menee ht2 eteenpäin vapaalle yli 70km/h, mutta mittaria huijaamalla (vauhti alakanttiin) voi kierroksia käyttää yli 2200. oikeen hyvän saa vanhasta n. 95 vuoden 8400:sta. 3000 kierroksella vauhtia on jo 80-90km/h. lyhellä akselivälilllä ja tunnetusti paskoilla valtran jarruilla ei muuta jännitystä tarvi hakea elämään...

renkaista riippuen 50km/h ja n.1600-1700r/min. .

muutoksessa ihan kaikki pitää purkaa. osat maksaa 10 000-15 000e riippuen mitä tarvii ja mistä ostaa...

Viimeksi muokattu: 17.03.13 - klo:17:27 kirjoittanut retku

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: T-Valtraan vauhtia..
tässäkin asiassa teekkari on huonomi kuin vanha kunnon 8000srj. 8000srj kartaani kestää suht hyvin vauhtejakin, teekkarin pitempi kartaani menee poikki "jo" 65km/h vauhissa.

pitää kuitenkin muistaa että liikennetraktorin max nopeus on 50km/h, sen teekkarin kartaani kestää moitteetta.  pikavaihe menee ht2 eteenpäin vapaalle yli 70km/h, mutta mittaria huijaamalla (vauhti alakanttiin) voi kierroksia käyttää yli 2200. oikeen hyvän saa vanhasta n. 95 vuoden 8400:sta. 3000 kierroksella vauhtia on jo 80-90km/h. lyhellä akselivälilllä ja tunnetusti paskoilla valtran jarruilla ei muuta jännitystä tarvi hakea elämään...

renkaista riippuen 50km/h ja n.1600-1700r/min. .

muutoksessa ihan kaikki pitää purkaa. osat maksaa 10 000-15 000e riippuen mitä tarvii ja mistä ostaa...

Ainakin T2 vaihdettiin kardaanit jo takuuaikana vahvempiin. Ei ole tarkotus nopeutta kasvattaa vaan saada kiertämään huiput pienemmillä kierroksilla. Eikös alkupään T-sarjaa tilattu 50km/h perällä 38" rattailla ja heti vaihdettiin 42" ja kulki taas nätistä.
Tästä tähän.

Väsynyt

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
  • Enemmän nopeasti
Vs: T-Valtraan vauhtia..
tässäkin asiassa teekkari on huonomi kuin vanha kunnon 8000srj. 8000srj kartaani kestää suht hyvin vauhtejakin, teekkarin pitempi kartaani menee poikki "jo" 65km/h vauhissa.

pitää kuitenkin muistaa että liikennetraktorin max nopeus on 50km/h, sen teekkarin kartaani kestää moitteetta.  pikavaihe menee ht2 eteenpäin vapaalle yli 70km/h, mutta mittaria huijaamalla (vauhti alakanttiin) voi kierroksia käyttää yli 2200. oikeen hyvän saa vanhasta n. 95 vuoden 8400:sta. 3000 kierroksella vauhtia on jo 80-90km/h. lyhellä akselivälilllä ja tunnetusti paskoilla valtran jarruilla ei muuta jännitystä tarvi hakea elämään...

renkaista riippuen 50km/h ja n.1600-1700r/min. .

muutoksessa ihan kaikki pitää purkaa. osat maksaa 10 000-15 000e riippuen mitä tarvii ja mistä ostaa...

Ainakin T2 vaihdettiin kardaanit jo takuuaikana vahvempiin. Ei ole tarkotus nopeutta kasvattaa vaan saada kiertämään huiput pienemmillä kierroksilla. Eikös alkupään T-sarjaa tilattu 50km/h perällä 38" rattailla ja heti vaihdettiin 42" ja kulki taas nätistä.
Meinaako männä liikaa soppaa tie ajossa kum tommosia mietit??

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: T-Valtraan vauhtia..
tässäkin asiassa teekkari on huonomi kuin vanha kunnon 8000srj. 8000srj kartaani kestää suht hyvin vauhtejakin, teekkarin pitempi kartaani menee poikki "jo" 65km/h vauhissa.

pitää kuitenkin muistaa että liikennetraktorin max nopeus on 50km/h, sen teekkarin kartaani kestää moitteetta.  pikavaihe menee ht2 eteenpäin vapaalle yli 70km/h, mutta mittaria huijaamalla (vauhti alakanttiin) voi kierroksia käyttää yli 2200. oikeen hyvän saa vanhasta n. 95 vuoden 8400:sta. 3000 kierroksella vauhtia on jo 80-90km/h. lyhellä akselivälilllä ja tunnetusti paskoilla valtran jarruilla ei muuta jännitystä tarvi hakea elämään...

renkaista riippuen 50km/h ja n.1600-1700r/min. .

muutoksessa ihan kaikki pitää purkaa. osat maksaa 10 000-15 000e riippuen mitä tarvii ja mistä ostaa...

Ainakin T2 vaihdettiin kardaanit jo takuuaikana vahvempiin. Ei ole tarkotus nopeutta kasvattaa vaan saada kiertämään huiput pienemmillä kierroksilla. Eikös alkupään T-sarjaa tilattu 50km/h perällä 38" rattailla ja heti vaihdettiin 42" ja kulki taas nätistä.
Meinaako männä liikaa soppaa tie ajossa kum tommosia mietit??

Ei varmaan mikään salaisuus oo että menee.. Vanhemmassa lastu, ja tuoreemmassa uus ohjelma boxissa. Vetäävät kuitenkin molemmat niin hyvin että ei oo juuri tehonpuutetta ollu. Siirtoajo kuormalla tai ilman vetää nykyään eniten löpöö, ainakin mulle tää on ihan yritystoimintaa niin jos kuluja saa pienemmäks niin aina jää tulokseen enempi voittoo..  ;D
Tästä tähän.

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: T-Valtraan vauhtia..
Katsokaas kun mikä tahansa opastettu ADHD tanamuna puoliapina osaa istua penkillä ja painaa kaasua. Traktorin moottori vie aina liikaa soppaa yli noin 1500 (merkistä ja mallista riippuen) kierroksilla saavutettuun touhuun nähden...

lähde: Acgo Sisu Power. 3rd Generation Series 6-Cylinder Diesel Engine. http://www.agcopower.com/@Bin/1635426/SisuDiesel_6cylEng.pdf

Viimeksi muokattu: 17.03.13 - klo:20:01 kirjoittanut kaaleppi

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: T-Valtraan vauhtia..
Eipä kovaa laatikkoa paljo huijailla ainakaan nuonpäin, kovempaa voi saara kulkemaan mikäli ei ota täysiä kierroksia suurimmalla vaihteella.

Ainut on tuohon sun ajatukseen jotta muuttaa rengaskokoja niin jotta mittari alkaa näyttämään esim 60kmh täysillä kierroksilla ja sitte saakkin ajella "pinta kaasulla" mittarin näyttämää 53kmh, todellisuudes vauhti vieläkin vähemmän, eli pelkkää ittensä huijaamista tuo ;D

Portaattomien kans voiki olla enemmän vippaskonstia, esim jd menee 1900rpm 54kmh ja sen kun sais ottamaan täydet kierrokset "samalla välityksellä".. Olikin outoa kun ajellu jontikalla ja nyt olin T170 valtralla matkas ja sitä saa vinguttaa 2300rinkiä taulus ja 53kmh vauhtia.
Onko kukaan keksiny miten nostetaan JD:n  40km/h AP laatikon nopeus 50 km/h. Ilmeisen vaativa operaatio?
pessimisti ei pety!

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: T-Valtraan vauhtia..
tässäkin asiassa teekkari on huonomi kuin vanha kunnon 8000srj. 8000srj kartaani kestää suht hyvin vauhtejakin, teekkarin pitempi kartaani menee poikki "jo" 65km/h vauhissa.

Eipä tuo tuntunu kestävän vakio vauhtejakaan kun 2000h...