vähemmillä kierroksilla.. Eli onnistuuko, onko kellekkään huoltomies tehny? Onko ylipäätään mahdollista? Kyse nyt ei ole mistään mopon virityksestä vaan pystyykö noita jotenkin sähkösesti huijaamaan? Eli mitenkä saisi kulkemaan sen 53km/h vähemmillä kierroksilla? Niin ja 42 pyörät on jo. Malleina T160 ja T162.
Lainaus käyttäjältä: Pro - 17.03.13 - klo:16:02vähemmillä kierroksilla.. Eli onnistuuko, onko kellekkään huoltomies tehny? Onko ylipäätään mahdollista? Kyse nyt ei ole mistään mopon virityksestä vaan pystyykö noita jotenkin sähkösesti huijaamaan? Eli mitenkä saisi kulkemaan sen 53km/h vähemmillä kierroksilla? Niin ja 42 pyörät on jo. Malleina T160 ja T162.Mihnää sull o noi kauhe kiirus???
Lainaus käyttäjältä: SKN - 01.04.13 - klo:22:40Lainaus käyttäjältä: Pro - 17.03.13 - klo:16:02vähemmillä kierroksilla.. Eli onnistuuko, onko kellekkään huoltomies tehny? Onko ylipäätään mahdollista? Kyse nyt ei ole mistään mopon virityksestä vaan pystyykö noita jotenkin sähkösesti huijaamaan? Eli mitenkä saisi kulkemaan sen 53km/h vähemmillä kierroksilla? Niin ja 42 pyörät on jo. Malleina T160 ja T162.Mihnää sull o noi kauhe kiirus???Eläkkeelle. Löpön säästöstä vaan kysymys jos matalemmilla kierroksilla sais sen 50km/h tauluun..
Lainaus käyttäjältä: rene - 01.04.13 - klo:00:08Lainaus käyttäjältä: Varjo79 - 31.03.13 - klo:23:48Tuota tuota eikös tommonen ns(aavikko peräinen). ole kohtuu laiska saada raskaalla kuormalla vauhtiin? Tai jos on mäkiä niin täytyy olla sitte niitä nm1500nen luokkaa. Tai muuten ei ole kiva ajettava. No mitätä näistä mutta tuntuu että käytännössä pa säästöä ei synny. Ainakaan kovin pian ei muutos töitä ei erotuksella makseta. Luulen kyllä että juuri valmetissa saadaan reippaimmat polttoainesäästöt ja jos kierrokset putoaa vaikka 2500sta 1700aan niin alkaa tulla jo varsinaista säästöäkin Varmasti tuleekin mutta jaksaako se sitten kulkea muutakun tyhjänä? Meinaan vaan kun tuo oma rotisko on jo lujilla että menee edes sen 50kmh kuormankanssa. Tietysti voimaa saa lisää mutta vääntö alkanee hiljalleen tuhota paikkoja.
Lainaus käyttäjältä: Varjo79 - 31.03.13 - klo:23:48Tuota tuota eikös tommonen ns(aavikko peräinen). ole kohtuu laiska saada raskaalla kuormalla vauhtiin? Tai jos on mäkiä niin täytyy olla sitte niitä nm1500nen luokkaa. Tai muuten ei ole kiva ajettava. No mitätä näistä mutta tuntuu että käytännössä pa säästöä ei synny. Ainakaan kovin pian ei muutos töitä ei erotuksella makseta. Luulen kyllä että juuri valmetissa saadaan reippaimmat polttoainesäästöt ja jos kierrokset putoaa vaikka 2500sta 1700aan niin alkaa tulla jo varsinaista säästöäkin
Tuota tuota eikös tommonen ns(aavikko peräinen). ole kohtuu laiska saada raskaalla kuormalla vauhtiin? Tai jos on mäkiä niin täytyy olla sitte niitä nm1500nen luokkaa. Tai muuten ei ole kiva ajettava. No mitätä näistä mutta tuntuu että käytännössä pa säästöä ei synny. Ainakaan kovin pian ei muutos töitä ei erotuksella makseta.
Lainaus käyttäjältä: rene - 22.03.13 - klo:21:21Lainaus käyttäjältä: retku - 22.03.13 - klo:10:05jos 500e saa 4 vaihten nopeutuksen niin on sika halpa! kaikki 4 hammaspyöräähän on sivuakselissa kiinni, eli jos esim. nelosen välitystä muuttaa niin pitää tehdä koko sivuakseli uusiksi 1,2,3 pyörineen. välitykset menee samalla aika vtuiksi, 3 ja 4 vaihteen väli tulee liian isoksi. olisko murikka-akseli ja lautaspyörä ollu 2400e ja nelikon rattaat 1700e. samalla laakerit ja pakat tietty kannattaa laittaa. nelivedon kytkin pitää muuttaa vahvemmaksi 4 männänrenkaalla olevaksi. jos sitä ei muuta niin 50km/h vauhissa nelikon tiivisteet hukkaa painetta ja pikavaihteet sulaa...-------mutta jos hyvän 8000srj koneen löytää ja puutteena on 40km/h voimansiirto niin kannattaa se ehottomasti ostaa ja päivittää 50k malliksi. mun kokemuksella ne valtrat tehtiin silloin kun pellit oli peltiä Nuo on pelkät osat. Vaatii sorvausta ja hitsausta. Nelosen rattaasta mirkataan hampaat pois ja sorvataan teetettyyn hammaskehään sopivaksi "samaan mittaan", painetaan paikalleen ja huolellisella pienellä saumalla kiinni. Sivuakselilta sama juttu, hampaat pois ja sorvataan reilun neljän sentin matkalta vaikkapa nyt samaan kokoon kun laakerintila. Uusi ratas samaan mittaan ja paikoilleen, pienillä saumoilla kiinni ja viimeistely sorvissa. Sivuakselin kierrokset saattaa nousta muistaakseni yli 7000 kierroksen joten huolellisuus on paikallaan hitsaustyössä ja laakerien asennuksessa Jos purkamisen ja kokoamisen kanssa alle viikon telakoinnilla pääsee niin on hyvä, on se sen verran työläs homma Oikein hyvällä säkää voi löytää romuloodasta nelosen rattaan aihion ja jos aivan tolkuton säkä on niin maailmasta voi löytyä sivuakseli josta on vain nelosen hampaita rikki. Itselläni ei aivan tolkuton säkä käynyt ja täysin ehjä sivuakseli kustansi muistaakseni lähes tonnin ja se rikkinäinen nelosen ratas löytyi siitä omasta vaihdeloodasta Niin siitä sivuakselista vielä, rattaita siinä on viisi. Kolmosen ratasta ei voi muuttaa koska se pyörittää kolmattakin ratasta. M alueen nelosen saa isommaksi kun H alueen ykkönen joten kyllä siinä nopeuksiin hyppäyksiä tulee ja aukkoja myös. Valmetti vääntää hyvin isommillekin kierroksille joten ei tuo kauheasti haittaa.***jep, näin sen kyllä pystyy tekemään, mutta tuo vaiva ja riski on ihan turhaa verrattuna siihen että valmiita osia on saatavilla perävälityseen.------mä teen joku vielä päivä takavetosen 8000srj koneen. parhaimmillaan sen saa 40k koneesta 50 tai 70k koneeksi pelkillä banjojen vaihoilla. vakiot nelikon välitykset saa olla paikallaan. etuakseliksi 05 sarjan takevdon etuakseli jossa 10p peräkärryn navat jarruilla.----oletko tietonen käykö 300 tai 400 srj banjot 650 tai 700 perään? ja mikä on alennus suhde? 650 ja 700 käy ristiin, se on tiedossa.
Lainaus käyttäjältä: retku - 22.03.13 - klo:10:05jos 500e saa 4 vaihten nopeutuksen niin on sika halpa! kaikki 4 hammaspyöräähän on sivuakselissa kiinni, eli jos esim. nelosen välitystä muuttaa niin pitää tehdä koko sivuakseli uusiksi 1,2,3 pyörineen. välitykset menee samalla aika vtuiksi, 3 ja 4 vaihteen väli tulee liian isoksi. olisko murikka-akseli ja lautaspyörä ollu 2400e ja nelikon rattaat 1700e. samalla laakerit ja pakat tietty kannattaa laittaa. nelivedon kytkin pitää muuttaa vahvemmaksi 4 männänrenkaalla olevaksi. jos sitä ei muuta niin 50km/h vauhissa nelikon tiivisteet hukkaa painetta ja pikavaihteet sulaa...-------mutta jos hyvän 8000srj koneen löytää ja puutteena on 40km/h voimansiirto niin kannattaa se ehottomasti ostaa ja päivittää 50k malliksi. mun kokemuksella ne valtrat tehtiin silloin kun pellit oli peltiä Nuo on pelkät osat. Vaatii sorvausta ja hitsausta. Nelosen rattaasta mirkataan hampaat pois ja sorvataan teetettyyn hammaskehään sopivaksi "samaan mittaan", painetaan paikalleen ja huolellisella pienellä saumalla kiinni. Sivuakselilta sama juttu, hampaat pois ja sorvataan reilun neljän sentin matkalta vaikkapa nyt samaan kokoon kun laakerintila. Uusi ratas samaan mittaan ja paikoilleen, pienillä saumoilla kiinni ja viimeistely sorvissa. Sivuakselin kierrokset saattaa nousta muistaakseni yli 7000 kierroksen joten huolellisuus on paikallaan hitsaustyössä ja laakerien asennuksessa Jos purkamisen ja kokoamisen kanssa alle viikon telakoinnilla pääsee niin on hyvä, on se sen verran työläs homma Oikein hyvällä säkää voi löytää romuloodasta nelosen rattaan aihion ja jos aivan tolkuton säkä on niin maailmasta voi löytyä sivuakseli josta on vain nelosen hampaita rikki. Itselläni ei aivan tolkuton säkä käynyt ja täysin ehjä sivuakseli kustansi muistaakseni lähes tonnin ja se rikkinäinen nelosen ratas löytyi siitä omasta vaihdeloodasta Niin siitä sivuakselista vielä, rattaita siinä on viisi. Kolmosen ratasta ei voi muuttaa koska se pyörittää kolmattakin ratasta. M alueen nelosen saa isommaksi kun H alueen ykkönen joten kyllä siinä nopeuksiin hyppäyksiä tulee ja aukkoja myös. Valmetti vääntää hyvin isommillekin kierroksille joten ei tuo kauheasti haittaa.
jos 500e saa 4 vaihten nopeutuksen niin on sika halpa! kaikki 4 hammaspyöräähän on sivuakselissa kiinni, eli jos esim. nelosen välitystä muuttaa niin pitää tehdä koko sivuakseli uusiksi 1,2,3 pyörineen. välitykset menee samalla aika vtuiksi, 3 ja 4 vaihteen väli tulee liian isoksi. olisko murikka-akseli ja lautaspyörä ollu 2400e ja nelikon rattaat 1700e. samalla laakerit ja pakat tietty kannattaa laittaa. nelivedon kytkin pitää muuttaa vahvemmaksi 4 männänrenkaalla olevaksi. jos sitä ei muuta niin 50km/h vauhissa nelikon tiivisteet hukkaa painetta ja pikavaihteet sulaa...-------mutta jos hyvän 8000srj koneen löytää ja puutteena on 40km/h voimansiirto niin kannattaa se ehottomasti ostaa ja päivittää 50k malliksi. mun kokemuksella ne valtrat tehtiin silloin kun pellit oli peltiä