Mä luulen, että T5 EC:ssä ja Farmall U Pro -malleissa on eri vaihteisto. T5:ssä siis ilmeisesti Ford kehitelmä (16+16) ja U Prossa ZF:n 32+32. Molemmissa neljä pikavaihdetta.
Olisikohan molemmissa kuitenkin sama? Siniseenkin saa tuon ryöminnällä varustetun 32+32 vaihteiston. Molemmissa 40km/h tulee noin 1900 kiekalla.
Voi hyvin olla näinkin, en ollut tietoinen tuosta ryömintä-optiosta. Ilmeisesti CNH on siis ostanut ZF:ltä konsultaatiota ja mahd. osia tuohon Ford-pohjaiseen laatikkoon. Eikä tuo ole edes poikkeuksellista, mm Same Deutz-Fahr äskettäin osti ZF:ltä päivitystä alun perin omaa talon sisäistä kehitystyötään olevaan 9-pikavaihdeportaiseen laatikkoon, jolloin siitä tuli 12-pikavaihdeportainen. L-sarjan Agrotron siis kyseessä, mutta sitä ei tuoda Suomeen.
Ehkä ZF-kytkennän mainostaminen sopii enemmän Casen "Made in Austria" -imagoon, kuin NH:n Basildonilaiseen perinteeseen, ja tällä sitten yritetään luoda eroa merkkien välille, ken tietää?