Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Varjo79 - 20.02.13 - klo:22:31

Otsikko: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Varjo79 - 20.02.13 - klo:22:31
Tekeekö tommosella mitään? Näppärän oloinen katella.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: petse - 21.02.13 - klo:22:30
Sama kone kuin new holland t5. Itsekkin puntaroin new holland t5.115 ja Valtra n103 h5 välillä. Kotimainen kiinostaisi mutta ei tunnu oikein sopivalta koneelta itselle. Nyykkärin kopissa pari kertaa istuneena hallinta laitteet käteen sopivia mutta muuten en voi kommentoida millanen o.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Hell Angel - 21.02.13 - klo:22:56
Konefoorumissa katselin T5:sta ja totesin että meidän kartanon seuraava mahdollinen aputraktori. Näppäränoloinen kone. 115 mallina tehoakin jo.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Lurppa - 22.02.13 - klo:08:42
Ota nyykkari. Sama kone periaattessa
mutta niin paljon hienompi 8)
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Oksa - 22.02.13 - klo:08:49
ite kanssa katellu kun olis niin näppärän kokonen, miksi kaikki pitäis olla niin helekutin isoja kooltaan vaikka hepoja sitten paljoa enempi olekaan.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: agricult - 22.02.13 - klo:09:03
Ota nyykkari. Sama kone periaattessa
mutta niin paljon hienompi 8)

Mä luulen, että T5 EC:ssä ja Farmall U Pro -malleissa on eri vaihteisto. T5:ssä siis ilmeisesti Ford kehitelmä (16+16) ja U Prossa ZF:n 32+32. Molemmissa neljä pikavaihdetta. http://www.stackyard.com/news/2012/11/machinery/05_case_farmall_u_pro.html
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Varjo79 - 22.02.13 - klo:10:06
ite kanssa katellu kun olis niin näppärän kokonen, miksi kaikki pitäis olla niin helekutin isoja kooltaan vaikka hepoja sitten paljoa enempi olekaan.
Juu semmoseks ykkös/apu taktoriks ajattelin. Suunittelin ensin isompaa neloskonetta mutta tuo kokoluokka on jo v**** kallis. Nämä pienemmät ovat paljon edullisempia. Teen sitte ne ryskä hommat noilla 8000 sarjan valu klunsseilla.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Von Göpel - 22.02.13 - klo:11:10
Keski-Suomessa lähes kaikki etuakselit näissä pikkusissa ja isommissa avattu 1500 tunnin sisään.Näin tiedoksi kaikille.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: zetor8045 - 22.02.13 - klo:11:28
Keski-Suomessa lähes kaikki etuakselit näissä pikkusissa ja isommissa avattu 1500 tunnin sisään.Näin tiedoksi kaikille.
Johtuuko se ilmastosta vai mistä  ::)
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: dmem - 22.02.13 - klo:11:31
Keski-Suomessa lähes kaikki etuakselit näissä pikkusissa ja isommissa avattu 1500 tunnin sisään.Näin tiedoksi kaikille.
Johtuuko se ilmastosta vai mistä  ::)

Taitaa johtua. Täällä pohjoisemmassa tuntuu kestävän. Just tuli TM120:een 8000h mittariin. Ei ole tarvinnut aukoa vielä mitään.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: dmem - 22.02.13 - klo:11:32
Mä luulen, että T5 EC:ssä ja Farmall U Pro -malleissa on eri vaihteisto. T5:ssä siis ilmeisesti Ford kehitelmä (16+16) ja U Prossa ZF:n 32+32. Molemmissa neljä pikavaihdetta.

Olisikohan molemmissa kuitenkin sama? Siniseenkin saa tuon ryöminnällä varustetun 32+32 vaihteiston. Molemmissa 40km/h tulee noin 1900 kiekalla.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Jupeje - 22.02.13 - klo:11:38
Meillä on l95 ja tl100a eikä kummastakaan ole etuakselia avattu, taitaa olla vaan kuulo puheita nuo etuakseli viat  :) :)
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: agricult - 22.02.13 - klo:12:32
Mä luulen, että T5 EC:ssä ja Farmall U Pro -malleissa on eri vaihteisto. T5:ssä siis ilmeisesti Ford kehitelmä (16+16) ja U Prossa ZF:n 32+32. Molemmissa neljä pikavaihdetta.

Olisikohan molemmissa kuitenkin sama? Siniseenkin saa tuon ryöminnällä varustetun 32+32 vaihteiston. Molemmissa 40km/h tulee noin 1900 kiekalla.

Voi hyvin olla näinkin, en ollut tietoinen tuosta ryömintä-optiosta. Ilmeisesti CNH on siis ostanut ZF:ltä konsultaatiota ja mahd. osia tuohon Ford-pohjaiseen laatikkoon. Eikä tuo ole edes poikkeuksellista, mm Same Deutz-Fahr äskettäin osti ZF:ltä päivitystä alun perin omaa talon sisäistä kehitystyötään olevaan 9-pikavaihdeportaiseen laatikkoon, jolloin siitä tuli 12-pikavaihdeportainen. L-sarjan Agrotron siis kyseessä, mutta sitä ei tuoda Suomeen.

Ehkä ZF-kytkennän mainostaminen sopii enemmän Casen "Made in Austria" -imagoon, kuin NH:n Basildonilaiseen perinteeseen, ja tällä sitten yritetään luoda eroa merkkien välille, ken tietää?
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Varjo79 - 22.02.13 - klo:18:00
Keski-Suomessa lähes kaikki etuakselit näissä pikkusissa ja isommissa avattu 1500 tunnin sisään.Näin tiedoksi kaikille.
No joo kyllähän noita kait täälläkin korjailtu on. Tm mallin etuakseleita mutta olen tohon hommaan tottunut valtun carraron kanssa ;D Eikä ne nyt ihan ittellään hajoo. Hiukan voi vaikuttaa se konetta huoltava ja liikkeellä pitäväkin voima. On vaan CNH aikalailla halvempi kuin esim valtu. Meinaan senverta paljon että teen aikapaljon remppaa tolla erotuksella. Vaikka laskisin tuntipalkaks itelle 15Eh. Osatmaksaa tietty kaikkiin eikä särkymätöntä konesta oo viä tehty!! ::) 8)
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: 42 - 22.02.13 - klo:18:23
Keski-Suomessa lähes kaikki etuakselit näissä pikkusissa ja isommissa avattu 1500 tunnin sisään.Näin tiedoksi kaikille.
Jaaha – oudolta kuulostaa – liekö mitään perää?
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: 42 - 22.02.13 - klo:18:24
Ota nyykkari. Sama kone periaattessa
mutta niin paljon hienompi 8)
Itävallan laatu on parempaa kuin briteissä tehty.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: viatri - 22.02.13 - klo:18:52
Ota nyykkari. Sama kone periaattessa
mutta niin paljon hienompi 8)

Mä luulen, että T5 EC:ssä ja Farmall U Pro -malleissa on eri vaihteisto. T5:ssä siis ilmeisesti Ford kehitelmä (16+16) ja U Prossa ZF:n 32+32. Molemmissa neljä pikavaihdetta. http://www.stackyard.com/news/2012/11/machinery/05_case_farmall_u_pro.html

Tai siis kummassakin 24+24(3 aluettax 4vaihdettax2pikavaihdetta)
http://www.agritek.fi/files/agritek/newholland_tekniset_tiedot/Tekniset_tiedot_T5.pdf
Ihan suomeksi on maahantuojan sivulla,tosin tuon tiesin muutenkin,kun olen näihin malleihin tutustunut
Tuosta Pro-mallista en tiedä,ei ainakaan täällä tuontiohjelmassa.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Naturalis - 22.02.13 - klo:19:20
Tuosta Pro-mallista en tiedä,ei ainakaan täällä tuontiohjelmassa.
Se on Keski-Eurooppaan suunnattu malli sarja ei tule Suomeen.
EC-vaihteisto pitäis tulla ainakin NH:n malleihin.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Make - 22.02.13 - klo:19:25
Pro mallit tulivat jossainpäin saataville elokuussa -13. Sehän korvaa Steyr-pohjaisen CS Pro mallit, joita ei ole tuotu suomeen.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: hexatol - 22.02.13 - klo:19:30
Eikös tuo nyt ole vaan kasa vanhoja italian komponentteja uusissa kuorissa.. En nyt lähtis tuolla kahden pikavaihteen laatikolla juhlimaan.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: casseus - 22.02.13 - klo:19:37
Konefoorumissa katselin T5:sta ja totesin että meidän kartanon seuraava mahdollinen aputraktori. Näppäränoloinen kone. 115 mallina tehoakin jo.
Mitä ne tahtoo euroja  115:sella
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Hiippailija - 23.02.13 - klo:01:42
Keski-Suomessa lähes kaikki etuakselit näissä pikkusissa ja isommissa avattu 1500 tunnin sisään.Näin tiedoksi kaikille.
Valtroissa ainakin etuakseli kestää, eikö SASsi just Carraron akselit ollu niitä tosivahvoja? ??? ::)
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: agricult - 23.02.13 - klo:13:08
Eikös tuo nyt ole vaan kasa vanhoja italian komponentteja uusissa kuorissa.. En nyt lähtis tuolla kahden pikavaihteen laatikolla juhlimaan.

Näistä 4-pikavaihteisista oli nyt kyse, joita parhaillaan ollaan lanseeramassa.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: hexatol - 23.02.13 - klo:15:46
Eikös tuo nyt ole vaan kasa vanhoja italian komponentteja uusissa kuorissa.. En nyt lähtis tuolla kahden pikavaihteen laatikolla juhlimaan.

Näistä 4-pikavaihteisista oli nyt kyse, joita parhaillaan ollaan lanseeramassa.

Näytäs nyt joku linkki missä on tieto niistä neljästä pikavaihteesta?
kun ei lue tässä http://www.caseih.com/en_gb/Products/Tractors/Documents/Brochure/FarmallU/12C0001_COM_Farmall_U.pdf
eikä tässäkään
http://www.agritek.fi/files/agritek/Farmall%20U/Tekniset_tiedot_FarmallU_10_2012.pdf
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: jps - 23.02.13 - klo:16:47
Eikös tuo nyt ole vaan kasa vanhoja italian komponentteja uusissa kuorissa.. En nyt lähtis tuolla kahden pikavaihteen laatikolla juhlimaan.

Näistä 4-pikavaihteisista oli nyt kyse, joita parhaillaan ollaan lanseeramassa.

Näytäs nyt joku linkki missä on tieto niistä neljästä pikavaihteesta?
kun ei lue tässä http://www.caseih.com/en_gb/Products/Tractors/Documents/Brochure/FarmallU/12C0001_COM_Farmall_U.pdf
eikä tässäkään
http://www.agritek.fi/files/agritek/Farmall%20U/Tekniset_tiedot_FarmallU_10_2012.pdf

No tuos olis sinisenä 16+16.
http://www.tractorum.it/forum/trattori-da-campo-aperto-f5/new-holland-t5-electrocommand-10818/

http://www.youtube.com/watch?v=3pcYlTA0wHI

Tuossa vähän punertavampana 32+32.
http://www.steyr-traktoren.com/Pages/de/Traktoren/Multi/Multi/Multi.aspx
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: agricult - 23.02.13 - klo:20:31
Eikös tuo nyt ole vaan kasa vanhoja italian komponentteja uusissa kuorissa.. En nyt lähtis tuolla kahden pikavaihteen laatikolla juhlimaan.

Näistä 4-pikavaihteisista oli nyt kyse, joita parhaillaan ollaan lanseeramassa.

Näytäs nyt joku linkki missä on tieto niistä neljästä pikavaihteesta?
kun ei lue tässä http://www.caseih.com/en_gb/Products/Tractors/Documents/Brochure/FarmallU/12C0001_COM_Farmall_U.pdf
eikä tässäkään
http://www.agritek.fi/files/agritek/Farmall%20U/Tekniset_tiedot_FarmallU_10_2012.pdf

No voi hyvät hyssykät, luepa vaikka ekan sivun kirjoitus minulta. Tässä vielä kertauksena: http://www.stackyard.com/news/2012/11/machinery/05_case_farmall_u_pro.html
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Varjo79 - 23.02.13 - klo:21:57
Varmaan jossain lukeekin mutta saakos näihin jousia?
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: retku - 23.02.13 - klo:22:23
etuakeliongelmia noissa on oikeesti ollu paljon. siis uusissa n 140hv-> caseisa ja nyykkäreissä. useempia napoja mennyt ihan uusistakin koneista. esim cvx160. valuvikoja navoissa ja lakeriongelmia.

isommassa sarjasa esim nh 7060 ja 7070 ero on etuakselissa, 7070 kestää paremmin koska siinä on 4 planeettapyörää pienempien mallien 3 sijasta.
-----------

kyllähän ne vanhat kestää... kokoajan vaan tullu heikompaan suuntaam nyykkärin akselit, esim 160-90 ja m160 navat kestää vaikka mitä...
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Varjo79 - 23.02.13 - klo:22:43
Tuntuu että vähän kaikissa merkeissä on laatu huonontunut. Hinnat on kyllä noussu kautta linjan mutta vehkeet prenkkaa silti. Kaikenmailman hilavitkuttimia tehdään jotta saadaan myytyä uutta mallia. Mutta laatu no paskat siitä :-\
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: keskomies - 25.02.13 - klo:18:03
Tuo Case tulee eri laatikolla kun hollanti. Ihan positiivinen kehityssuunta tuo erottaa nuo kaksi merkkiä.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: realisti - 05.03.13 - klo:11:52
Keski-Suomessa lähes kaikki etuakselit näissä pikkusissa ja isommissa avattu 1500 tunnin sisään.Näin tiedoksi kaikille.
Johtuuko se ilmastosta vai mistä  ::)

Taitaa johtua. Täällä pohjoisemmassa tuntuu kestävän. Just tuli TM120:een 8000h mittariin. Ei ole tarvinnut aukoa vielä mitään.

Huhut kertoo että dmem on ajellut kylänraittia tm:llä etupyörä oudossa asennossa??
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: maraani - 25.04.13 - klo:22:31
No niin, jonkunmoinen koeajo on suoritettu, kun sain rehua aumasta haettua. Kun tähän asti uusin ajamani traktori on ollut Maxxumi vm. 1995, niin onhan tässä vähän opettelemista. Ohjekirjaakaan ei ollut käytettävissä/en sitä kabiinista löytänyt niin paria asiaa en keksinyt: 1) miten on tarkoitus nähdä vetokoukulle 2) en saanut kärryn kippiletkua kiinni hydrauliikkaliittimeen? Kippasin sitten toisella traktorilla.  :-[

Mutta siis. Onhan tuo valtavan hieno tietysti. Moottorin ääni ei koppiin juurikaan häiritsevästi kuulu, mutta vierestä kuunneltuna kuulostikin yllättävän "hienolta" murinalta neloskoneeksi. :) Vääntöäkin tuntui olevan. Etukuormaajakäytössä ei paljoa kierroksia tarvinnut käyttää, toki pieni on toi meidän leikkurikin. Suunnanvaihdon kolmea eri vaihtoehtoa kokeilin, mutta tuossa nypytyksessä toimi se "rajuin" parhaiten.

Vaihteitahan tuossa on neljä vaihdetta kolmella alueella ja kaksipykäläinen pikavaihde. Aluevaihdin on kovin alhaalla ja jää tässä koneessa etukuormaajan ohjaimen taakse piiloon. Päävaihteen liikkeet ovat laajat mutta suht sulavat. Pikavaihdenapit ja nappikytkin on tässä päävaihdevivussa. Mulla toi siirtomatka on kovin lyhyt, joten ei tarvinnu juurikaan kepittää.

Kabiinista näkee, ilmaistuin on ok ja vivut suht mukavasti. Käsijarrun vipu jää hiukan apukuskin istuimen alle. Suunnanvaihdin palautuu keskelle valinnan jälkeen ja vapaalle pääsee vivun päässä olevalla napilla.

Tässä yksilössä on etukuormaajalle "peukalotattisähköohjain". Se on hieno! Onhan se outo vaijeriohjaimeen tottuneelle, mutta ripustettu siten, että ei tuu vaurioita vaikka sitä käyttäisi vaijeriohjaimen tapaan - se vaan ei toimi :) Yllättävän helposti sitä tattia oppi heiluttamaan, ainoa mikä häiritsi on se, että esim. noston aloituksessa on harmittava viive (tai sitten en osannut käyttää). Kun maata myöden lykkää aumaan niin tarttis nousta silloin kun käskee ettei mee saveen piikit :) Lisähydrauliikka tomii kuten vaijerikahvassakin eli napilla valitaan tominto ja kauhankäännöllä annetaan öljyä.

Toinen mikä ensikertalaista häiritsi oli, että härveli piippaa joka helvetin asiasta tai ainakin jos perseensä penkiltä nostaa! :D
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: maraani - 27.04.13 - klo:19:18
Hoksasin sentään kokeilla toisella liittimellä tuota hydrauliikkakytkentää ja se kyllä meni paikoilleen (push-pull -tyyppisesti). Oliskoos noissa vm. 1971 Ryskyissä semmoinen sopimaton liitin, näyttää runko vaan paksummalta. Tosin uutuuden jäykkyyttäkin varmaan on traktorin liittimissä.

Etukuormaajassa on lisäliittimet koiraita molemmat. Omassa kun on naaraita molemmat eikä ollu naaras-naaras -adaptereita nurkissa niin päädyin sitten vaihtamaan liittimet rehuleikkuriin. Soveltuvat vanhat naaraat oli jääny, kun Valmettiin laitoin uudet kaikki kolme talvella.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: TDK - 27.04.13 - klo:19:42
Jännittäviä nämä uudet koneet meille persaukisille. ;D Mullaki oli joskus vuosituhannen alussa oma rempassa ja lainassa oli uus same. Olihan se ihmeellistä...

Miten muuten tuossa farmallissa onko vielä viiatin jäänteitä havaittavissa? JXU casea kerran ihmettelin nii siinä ainaki oli paluu menneisyyteen se hytti. Suoraan 780 viiatista lainattu aika moni osa. Eikös tuo farmalli oo kuitenki tuon jxu:n jälkeläinen, ainaki jossain määrin?

Älä ny sitte kuitenkaan maxxumia vaihossa hukkaa ku kumminki ihastut siihen farmalliin nii että pitää jonkulaista kauppaa alkaa vääntämään... ;)
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Von Göpel - 27.04.13 - klo:19:50
Etupään navat on rakennettu miniatyyri mitoilla eli on heikko laitos.
Vetoakseli on tosi ohut ja kaikki sisukalut tosi hipposia ja pieniä,ei ihme että niitä auotaan maakunnassa.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: maraani - 27.04.13 - klo:22:04
Jännittäviä nämä uudet koneet meille persaukisille. ;D Mullaki oli joskus vuosituhannen alussa oma rempassa ja lainassa oli uus same. Olihan se ihmeellistä...

Miten muuten tuossa farmallissa onko vielä viiatin jäänteitä havaittavissa? JXU casea kerran ihmettelin nii siinä ainaki oli paluu menneisyyteen se hytti. Suoraan 780 viiatista lainattu aika moni osa. Eikös tuo farmalli oo kuitenki tuon jxu:n jälkeläinen, ainaki jossain määrin?

Älä ny sitte kuitenkaan maxxumia vaihossa hukkaa ku kumminki ihastut siihen farmalliin nii että pitää jonkulaista kauppaa alkaa vääntämään... ;)
En tiä perimyksistä, kun en tunne noita edeltäjiä.

Eikä oo kaupoista pelkoa :) Sitäpaitsi se on JohnDeere joka meiltä seuraavaksi lähtee! :)
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Darksmoke - 27.04.13 - klo:23:00
Jännittäviä nämä uudet koneet meille persaukisille. ;D Mullaki oli joskus vuosituhannen alussa oma rempassa ja lainassa oli uus same. Olihan se ihmeellistä...

Miten muuten tuossa farmallissa onko vielä viiatin jäänteitä havaittavissa? JXU casea kerran ihmettelin nii siinä ainaki oli paluu menneisyyteen se hytti. Suoraan 780 viiatista lainattu aika moni osa. Eikös tuo farmalli oo kuitenki tuon jxu:n jälkeläinen, ainaki jossain määrin?

Älä ny sitte kuitenkaan maxxumia vaihossa hukkaa ku kumminki ihastut siihen farmalliin nii että pitää jonkulaista kauppaa alkaa vääntämään... ;)
En tiä perimyksistä, kun en tunne noita edeltäjiä.

Eikä oo kaupoista pelkoa :) Sitäpaitsi se on JohnDeere joka meiltä seuraavaksi lähtee! :)
Tiedossa siis jo, mikä kone vaihtuu tähän?  ::)
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: petse - 28.04.13 - klo:06:20
Joko näitä uusia farmalleja tai New hollandin T5 on remontissa???? Ei niitä ainkaan maassa sinisenä vielä kauheasti ole kun en ole vielä omaanikaan saanut.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: maraani - 28.04.13 - klo:08:26
Jossain aikaisemmassa Valtra 103 HT5 vs. T5.115 -viestiketjussa kehuttiin tuota (silloin vielä) tulevaa 3.4 litran välijäähdytettyä turbokonetta, joka siis sinisessäkin on. Paha siitä nyt on tällä kokemuksella mitään sanoa, mutta kuulostaa varmaan paremmalta mitä kolmipyttyinen?

Sinisessä lienee myös muita vaihteistovaihtoehtoja? Mulle tässä on pykäliä ihan liikaa, kun olen tottunut Maxxumin (käytännössä) kahdeksaan vaihteeseen. Aluetta ei liene tarkoitettukaan vaihdettavaksi ajon aikana, kun keppi on lattialla, mutta ei luultavasti tarvitsekaan (en ole kokeillut). Nappikytkintä (joka on vain mulle uusi tuttavuus) olen kans kokeillut ja melkein hämmästynyt sen toimivuudesta eli että sillä sujuu kyllä vaihteiston käyttö. Pikavaihteita sais kyl olla se neljä, se mulla oli kriteerinä kun Maxxumi tuli.

Ilmoitettu hydrauliikan tuotto 61 l/min vaikuttais vähintään yhtä tehokkaalta kuin Maxxumin alkuperäinen 72 l/min. mutta tässä on erilinen ohjausym. hydrauliikan pumppu 38 l/min.

Hinta alkaen näyttäis olevan 58145,- € (alv0%). Aika paljon varusteita toki on jo vakiona. Siihen päälle ehkä kahdeksan tonnia Triman +3.1P -kuormaajasta, sähköohjattuna taitaa olla kympin?

No näyttäis olevan kuormaajallinen esittelykone myynnissä hintaa reilu 64 t€ alv 0 %

http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit-100-119-hv/case-ih-farmall-115u-tule-koeajolle/8laaabli.html

Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: maraani - 07.05.13 - klo:09:52
Nyt kun toi lainakone käytännössä odottelee kyytiä, jolla lähtee pois kun Maxxumi tulee takaisin, niin vois vielä vetää yhteen kokemuksia.

Moottori on mulle sopiva eli tykkäsin. Toki mitään ryskä- ja vetohommia en kokeillu, mutta silti.

Voimansiirroon ääni saattaa joillekin olla häiritsevä, mää olen jo tottunu kun Maxxumikin vonkuu aika tavalla. Mutta juur lueskelin Massikan dynakuutosesta kun siinä (robotoidulla) neliportaisella aluevaihteella ja kuusiportaisella pikavaihteella saadaan samat 24+24 vaihdetta kuin tässäkin. Eri hintaluokan härvelit ehkä, mutta silti... mun mielestä ektraktorissakin sais pikavaihteita olla enempi kuin kaksi.

Ohjekirjaa ei ollut ja nostolaitteestakin tuli lähinnä vetokoukun kanssa kokemuksia, joten ei voi sanoa mitään. Säätöjä tuntui olevan vähintään riittävästi. Vetokoukulle en oppinut näkemään, peili varmaan puuttui.

Kolme (mekaanista) lohkoa, joista yksi vaihtoventtiilillä eli 3+1 kaksi toimista on riittävä määrä mun käyttöön.

Ilmaistuinta en saanu mielestäni tarpeeksi korkealle, mutta muuten se on ok? Ja pikkujätkä tykkäs kunnollisesta apukuskin istuimesta. Ovi on puolen kabiinin kokoinen ja parin viikon aikana ilmeni jonkinlainen säätötarve kun lopetti juohevan toiminnan. Ilmastointiakin kokeilin kun sattui aurinkoinen päivä. Merkittävä mukavuusvaruste sekin. Työvalot oli suuntaamatta, mutta niillä näki nytkin ihan ok. Ohjaamojousitusta tähän ei ilmeisesti saa?

Kuten aiemmin totesin, ekhallinta oli helppoa ja toimi ok, kunhan siihen tottui. En kokeillu trukkipiikkejä paikoilleen, mutta mallailin, että varmaan näkis piikitkin pienellä kaulan venyttelyllä. Takapyörät sai suht helpolla nousemaan, tiedä sitten mitä painot vanteissa asiaan vaikuttaisi.

Jos ektraktoria oikeasti olis ostamassa, niin koeajettavahan ne kaikki ehdokkaat olis. Massikasta varmaan olisin kiinnostunut, JD:stä tuskin. Kuitenkin jos 10-15 vuotta vanhaa on hankkimassa, niin se sopiva sitten joko osuu kohdalle tai sitte ei. Ei paljoa näitä uusia kannata vertailla.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: hiluhi - 07.05.13 - klo:10:09
Olisiko koukku ollut hydraulisesti ulostuleva?
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Herranketku - 07.05.13 - klo:11:18
Nyt kun toi lainakone käytännössä odottelee kyytiä, jolla lähtee pois kun Maxxumi tulee takaisin, niin vois vielä vetää yhteen kokemuksia.

Moottori on mulle sopiva eli tykkäsin. Toki mitään ryskä- ja vetohommia en kokeillu, mutta silti.

Voimansiirroon ääni saattaa joillekin olla häiritsevä, mää olen jo tottunu kun Maxxumikin vonkuu aika tavalla. Mutta juur lueskelin Massikan dynakuutosesta kun siinä (robotoidulla) neliportaisella aluevaihteella ja kuusiportaisella pikavaihteella saadaan samat 24+24 vaihdetta kuin tässäkin. Eri hintaluokan härvelit ehkä, mutta silti... mun mielestä ektraktorissakin sais pikavaihteita olla enempi kuin kaksi.

Ohjekirjaa ei ollut ja nostolaitteestakin tuli lähinnä vetokoukun kanssa kokemuksia, joten ei voi sanoa mitään. Säätöjä tuntui olevan vähintään riittävästi. Vetokoukulle en oppinut näkemään, peili varmaan puuttui.

Kolme (mekaanista) lohkoa, joista yksi vaihtoventtiilillä eli 3+1 kaksi toimista on riittävä määrä mun käyttöön.

Ilmaistuinta en saanu mielestäni tarpeeksi korkealle, mutta muuten se on ok? Ja pikkujätkä tykkäs kunnollisesta apukuskin istuimesta. Ovi on puolen kabiinin kokoinen ja parin viikon aikana ilmeni jonkinlainen säätötarve kun lopetti juohevan toiminnan. Ilmastointiakin kokeilin kun sattui aurinkoinen päivä. Merkittävä mukavuusvaruste sekin. Työvalot oli suuntaamatta, mutta niillä näki nytkin ihan ok. Ohjaamojousitusta tähän ei ilmeisesti saa?

Kuten aiemmin totesin, ekhallinta oli helppoa ja toimi ok, kunhan siihen tottui. En kokeillu trukkipiikkejä paikoilleen, mutta mallailin, että varmaan näkis piikitkin pienellä kaulan venyttelyllä. Takapyörät sai suht helpolla nousemaan, tiedä sitten mitä painot vanteissa asiaan vaikuttaisi.

Jos ektraktoria oikeasti olis ostamassa, niin koeajettavahan ne kaikki ehdokkaat olis. Massikasta varmaan olisin kiinnostunut, JD:stä tuskin. Kuitenkin jos 10-15 vuotta vanhaa on hankkimassa, niin se sopiva sitten joko osuu kohdalle tai sitte ei. Ei paljoa näitä uusia kannata vertailla.

Ohjaamojousitus on kai tulossa ainakin siniseen T5 16+16R (4-port. pikavaihde) ja Eco-versio siitä?
Mutta sen Farmallin U115 ZF-vaihteistomuunnoksesta ja sen tulosta ei tietoa? Ja alkaako noitten sinisten tuonti?
Varmasti mukava kone. Tuosta Fergusta sen verran, että kolmepyttyisenä 5600-sarja tulee, kuten Valtrankin pikkumallit. Vertailukohtana enempi nuo Valtran pikkuännät, JD 5R, ehkä enemmän noissa T5/Farmall isomman traktorin tuntua, mm. rengaskoko, hydrauliikan teho jne.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: massikka_mies - 07.05.13 - klo:13:29
Olisiko koukku ollut hydraulisesti ulostuleva?

Mietin ihan samaa, kun meille tuli tuo 6455 verku ihmettelin aluksi että miten helvetissä tästä näkee koukulle kunnes yks kaveri tajusi sanoa että koukku onkin ulostyöntyvä ja käyttöä varten piti kääntää mekaaninen vaihtoventtiili ohjaamon takaa toiseen asentoon jolloin ulostyöntö toimi hydrauliikkavivusta.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: -SS- - 07.05.13 - klo:18:03
Säätöjä tuntui olevan vähintään riittävästi.

Hyvästi joo nämä älyvekottimia täynnään olevat koneet, kai se joku käärijä ja muu erikoiskone tarvitsee kaikenlaista, mutta jos tarviisi vaan laittaa tappi kii vetopuomiin ja lähteä äestämään nin ei saa koko ketkua edes liikkeelle kun on sen saamarin nappeja liikaa.

Itselläni meni kotvan verta, eli ehkä tunnin - kaksi ohjekirjaa tavatessa,  uudehkon auton kanssa kun ei ole avainta vaan jonkinnäköinen mohlo palikka kourassa, että miten ja mihin se työnnetään, ei ollut selvää suuntanuolta, eikä selvää paikkaa missään kabiinissa...eikä semmoista kunnon haittaa väärinpäinkytkemiseen, niikö akkuporakoneen  kahvassa akkua varten, sitten pitää painaa jarrua tai käsijarrunappia tai startti-nappulaa, ja kaikkia jossakin järjestyksesä tai yhtaikaa, sitten bling bling - lukea pari viestiä kuin lentokoneen ohjaamossa bitte sehr, ja sitten voisi jopa käynnistyä, um das Auto zu starten, jos vielä sen napin hahmottaisi . Moni hymähtää, että onpas se pölhö kun ei autoa käyntiin saa, no minulle kelpaisi vaikka auton aaltofunktion ratkaiseminen, ennen kuin hölmöjen hallintalaitteiden etsiskely, ja olen kyllä tietokonekäyttöliittymiä rakennellut joskus itsekin, mielestäni tuommoisen käynnistyssekvenssin kehittäjän pitäisi joutua seuraavaan testiin: vieras täysautomatisoitu auto parkkiin ja sähkökäsijarrut päälle, junaradalle poikittain ja kuski sisään lukittuna, juna täysiä päin 15 sekunnin päähän. Mitenpäs käynnistely vipusekvensseineen onnistuisikaan silloin ?

-SS-
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Eerop - 08.05.13 - klo:07:30
Tuon takia yksinkertaistaminen on alkanut useammalla merkillä. Esimerkiksi deeren metsäkoneissa helvetisti kaikkea turhaa nykyisissä malleissa. Seuraavat mallit tulee kuulemma paljon yksinkertaisempana, karsitaan turhat pois niin saadaan hintaa alaspäin ja toiminta "varmuutta". Takuutyönä tekevät kuulemma niin paljon ettei kannata noin monimutkainen(hieno/kallis) rakenne
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Oksa - 08.05.13 - klo:07:53
ite kanssa ihmetelly tuota pätemisen tarvetta suunnittelupuolella.   ei kait niitä kaikkia hienouksia tartte olla jotta pääsee kulkeen, ite en esim. osta tod.näk. uutta autoa juuri noitten takia.    ei ne pelaa kuiteskaan muutaman vuoden jälkeen.                                         traktoreissakin moni hienous aivan varmasti jää käyttämättä monimutkaisuuden takia.            tietokone nyyssä on ihan turhaan, en ole koskaan saanut siitä mitään tod. hyötyä kun en pääse ns. sisään!
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Greenpwr - 08.05.13 - klo:08:02
Säätöjä tuntui olevan vähintään riittävästi.

Hyvästi joo nämä älyvekottimia täynnään olevat koneet, kai se joku käärijä ja muu erikoiskone tarvitsee kaikenlaista, mutta jos tarviisi vaan laittaa tappi kii vetopuomiin ja lähteä äestämään nin ei saa koko ketkua edes liikkeelle kun on sen saamarin nappeja liikaa.

Itselläni meni kotvan verta, eli ehkä tunnin - kaksi ohjekirjaa tavatessa,  uudehkon auton kanssa kun ei ole avainta vaan jonkinnäköinen mohlo palikka kourassa, että miten ja mihin se työnnetään, ei ollut selvää suuntanuolta, eikä selvää paikkaa missään kabiinissa...eikä semmoista kunnon haittaa väärinpäinkytkemiseen, niikö akkuporakoneen  kahvassa akkua varten, sitten pitää painaa jarrua tai käsijarrunappia tai startti-nappulaa, ja kaikkia jossakin järjestyksesä tai yhtaikaa, sitten bling bling - lukea pari viestiä kuin lentokoneen ohjaamossa bitte sehr, ja sitten voisi jopa käynnistyä, um das Auto zu starten, jos vielä sen napin hahmottaisi . Moni hymähtää, että onpas se pölhö kun ei autoa käyntiin saa, no minulle kelpaisi vaikka auton aaltofunktion ratkaiseminen, ennen kuin hölmöjen hallintalaitteiden etsiskely, ja olen kyllä tietokonekäyttöliittymiä rakennellut joskus itsekin, mielestäni tuommoisen käynnistyssekvenssin kehittäjän pitäisi joutua seuraavaan testiin: vieras täysautomatisoitu auto parkkiin ja sähkökäsijarrut päälle, junaradalle poikittain ja kuski sisään lukittuna, juna täysiä päin 15 sekunnin päähän. Mitenpäs käynnistely vipusekvensseineen onnistuisikaan silloin ?

-SS-

 Tuommonen käyttöliittymäsuunnittelu kukkanen halvinta lääkettä autokuumeeseen, tyhjän lompsan lisäks tietty...
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: Kaupoi - 08.05.13 - klo:12:03
Moni hymähtää, että onpas se pölhö kun ei autoa käyntiin saa...
-SS-
Errään kerran oon minäki istunu saksalaisessa uuessa autossa ku yritetty sitä pellonreunalta käynnistää. Pulikka reikään ja napista painallus eikä mitään tapahu. Ohojekirjan lukua ja oppien mukaan toimien...ei tarttaa. Kytkintä pohjaan, ylös, vaihetta silmään, pois, jarrua polkien, mikään ei auta. Myyjälle soittokaan ei auta. Jonkin ajan kuluttua sitte viimein tarttaa. Täysin mysteeriksi jää, mikä vialla ja miksi lopen tarttaa. Huolto ei vikaa löydä, enkä usko että sitä onkaan.
OOOOminaisuus.
Otsikko: Vs: Case ih farmall u 115 mielipiteitä?
Kirjoitti: maraani - 14.05.13 - klo:17:50
Jostain testivertailusta luin, että tuo Farmallin aluevaihteisto on synkronoimaton, joten se selittää sen ominaisuudet.

JohnDeerellä oli ny jotkut mallit (6030-6330?) loppuunmyynissä, olisko ollu maanantaisessa MT:ssä ilmoitus. Vai näikö mää unta?