Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe VAG moottorit kuraa  (Luettu 62163 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: VAG moottorit kuraa
Uudemmissa 1,8 t on kai ollut ongelmia imusiivilän tukkeutumisen kanssa joka aiheuttaa ongelmia öljynkierrolle. Mut kannattaa tutustua aiheeseen paremmin, että onko joku yksilövika. Moni taitaa B6 korisia pitää parempina kuin uudempia A4 malleja.

Kaksoismassakin kestää, 110 hp AFN syncrossa 430 tkm ja tiettävästi alkuperäinen kytkin. Nykysin taitaa maksimivääntö olla luokkaa 330 nm, mut alakierroksilla on rajoitettu. Tukivarsia vaihtaessa yllätyin, kun vanhasta osasta löytyivät 00 leimat, eli kestää nuokin jo nykyään ihan kelvollisesti. Liekö -98 malliseen kampanjassa vaihdettuja tukivarsia ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2448
Vs: VAG moottorit kuraa

Kaksoismassakin kestää, 110 hp AFN syncrossa 430 tkm ja tiettävästi alkuperäinen kytkin. Nykysin taitaa maksimivääntö olla luokkaa 330 nm, mut alakierroksilla on rajoitettu. Tukivarsia vaihtaessa yllätyin, kun vanhasta osasta löytyivät 00 leimat, eli kestää nuokin jo nykyään ihan kelvollisesti. Liekö -98 malliseen kampanjassa vaihdettuja tukivarsia ?

Luultavimmin vain ovat -00 tehneet valtavan määrän tukivarsia kun ovat tienneet että kysyntää tulee riittämään.



Eerop

Vs: VAG moottorit kuraa
Uudemmissa 1,8 t on kai ollut ongelmia imusiivilän tukkeutumisen kanssa joka aiheuttaa ongelmia öljynkierrolle. Mut kannattaa tutustua aiheeseen paremmin, että onko joku yksilövika. Moni taitaa B6 korisia pitää parempina kuin uudempia A4 malleja.

1.8t:tä vaivaa tosiaan tuo imusihdin tukkeutuminen, ongelma tulee vain jos ajetaan yli 15tkm samoilla öljyillä, olipa vuosimalli mikä tahansa.

Tukivarsia saa vahvistettuja jotka on sitten kestäneet jo paremmin.

2.0tdi uskaltaa ostaa ainakin BKD moottorikoodilla olevan. Löytyy octavian,golfin,A3, jetan ja touranin keulalta ainakin.

Tuohon Fin-Turbon hybridi ahdin ja Artulta softa niin liikkuu kivasti(n.200hv ja 400nm) ja vakio kytkin/vauhtipyörä kestää paremmin kun vakiossa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: VAG moottorit kuraa
Mä muuten valehtelin. 2.0 bensa aaneloseen vaihdettiin kaikki puolat. Auto -03 ja yks puola hajos 2010. Kyselemättä vaihtoivat kaikki ilman kustannuksia. Joskus näinkin päin...

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: VAG moottorit kuraa
Lainaus
Tuohon Fin-Turbon hybridi ahdin ja Artulta softa niin liikkuu kivasti(n.200hv ja 400nm) ja vakio kytkin/vauhtipyörä kestää paremmin kun vakiossa

Mikä mahtaa olla paras Transporter-moottori projektiksi jos tavoite olisi 250 hv ja jokapäiväkäyttö 10 vuotta eteenpäin, aihio varmaan nämä viimeiset 5-syl mallit?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52080
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: VAG moottorit kuraa
Lainaus
Tuohon Fin-Turbon hybridi ahdin ja Artulta softa niin liikkuu kivasti(n.200hv ja 400nm) ja vakio kytkin/vauhtipyörä kestää paremmin kun vakiossa

Mikä mahtaa olla paras Transporter-moottori projektiksi jos tavoite olisi 250 hv ja jokapäiväkäyttö 10 vuotta eteenpäin, aihio varmaan nämä viimeiset 5-syl mallit?

Kirjaudu tuonne ja kysy.

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=65133.0
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Eerop

Vs: VAG moottorit kuraa
Voit unohtaa suoraan nuo viimeisimmät T5 portterit, etsi suoraan T4 2.5tdi 111kw AHY/AXG moottorilla. Siitä saa aika kivuttomasti sen 250hv ja kestää erilailla kun tuo uudempi mehumaija.

Tuommoinen syncrona olisi poikaa


Vanhempi jakajapumpullinen on paljon luotettavampi kun tuo uudempi pumppari.


Miksi sitä pitäs Nissani foorumille käydä kyselemässä? On olemassa myös FFP.fi jossa on vähän enemmän volkkari porukkaa.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9056
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: VAG moottorit kuraa
Volkwagen on lopettanut vuodenvaihteessa kaasukäyttöisten Passat EcoFuel DSG7 myynnin taksikäyttöön, syynä niiden runsailla vaihdelaatikkohajoamisilla. Yksityishenkilöille kyseisen mallin myynti sensijaan jatkuu.
Kirjeessään Tukholman taksiliikennöitsijöille Volkswagen selittää päätöstään Touran EcoFuelin paremmalla sopivuudella taksikäyttöön.

http://www.teknikensvarld.se/2013/02/08/37996/volkswagens-dsg-skador-drabbar-alla/

Viimeksi muokattu: 11.02.13 - klo:19:40 kirjoittanut de Citonni

On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: VAG moottorit kuraa
http://www.talouselama.fi/uutiset/varo+tata+kaytettya+laatuautoa++taysi+pommi/a2096011

" Varo tätä käytettyä laatuautoa – täysi pommi "

" Pienten, pihien ja vähäruokaisten bensaturbojen jakoketjuongelmat eivät ole ollenkaan ainoita Volkswagen -konsernin tuotteiden murheita. Suorastaan surullisen kuuluisa on 2,0-litrainen pumppusuutindiesel, tarkkaan ottaen moottorin koodimerkinnältään BMR. Pahiten ongelmainen moottori on 125 kilowatin eli 170-hevosvoimainen tehodiesel. Samoja dieseleitä löytyy myös Audeista.

Oleellista ongelmamoottoreissa ovat Siemensin valmistamat pumppusuuttimet, jotka hajoavat VAGarenan kirjoitusten perusteella väistämättä ennen kuin 200 000 kilometriä on täynnä. Ensimmäiset hajoavat jo reilusti ennen 100 000 kilometriä ja sen jälkeen vaihtelevassa järjestyksessä hajoavat kolme muuta. "

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=5691.0
Ja taas laukes pumppusuutin
   cría cuervos y te sacarán los ojos

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: VAG moottorit kuraa
 Suorastaan surullisen kuuluisa on 2,0-litrainen pumppusuutindiesel, tarkkaan ottaen moottorin koodimerkinnältään BMR. Pahiten ongelmainen moottori on 125 kilowatin eli 170-hevosvoimainen tehodiesel
Eikä nuo suuttimet ole tuon konemallin ainoa ongelma. Tutullani oli samainen moottori Skoda Octavian nokalla. Melkoisen uutena tuon auton moottori lakkasi kuin pelaamasta kesken matkan kuin veitsellä leikaten. Hinaus korjaamolle, jossa todettiin, että oli mennyt kampiakseli poikki. Myös yleinen vika noissa on, että liian suurten lämpöjännitysten takia kansi menee halki, siis ilman, että kone pääsee keittämään.
Että minkä takia nuo VAG-autot menevät noinkin hyvin kaupaksi, kaikenlisäksi niissä monissa on vielä varsin surkea lämmityslaite.

Eerop

Vs: VAG moottorit kuraa
Käyppä ajamassa uudella avensiksella niin ei ole vaikea ymmärtää miksi muut merkit myy niin hyvin.


Siemensin suuttimet se ainoa ongelma polttoainepuolella.

Alkupään 2.0tdi:ssä kansi ongelmaa, pitkittäisissä moottoreissa olevissa tasapaino/öljypumpunkäyttöakseli särkyy ja kone porsii kokonaan mutta näitäkin on ketjuvetoisella öljypumpulla, joka kestää.

Pumppusuuttimet täristävät kannen kappaleiksi paljon ajetuissa.

DSG olisi saanut jäädä keksimättä

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: VAG moottorit kuraa
Käyppä ajamassa uudella avensiksella niin ei ole vaikea ymmärtää miksi muut merkit myy niin hyvin.


Siemensin suuttimet se ainoa ongelma polttoainepuolella.

Alkupään 2.0tdi:ssä kansi ongelmaa, pitkittäisissä moottoreissa olevissa tasapaino/öljypumpunkäyttöakseli särkyy ja kone porsii kokonaan mutta näitäkin on ketjuvetoisella öljypumpulla, joka kestää.

Pumppusuuttimet täristävät kannen kappaleiksi paljon ajetuissa.

DSG olisi saanut jäädä keksimättä
Onkos sulle tullut vastaan sitä commonrailin korkeapainepumppua missä mäntä on päässyt pyörähtämään ja mennyt niin sanotusti vituiks??

Eerop

Vs: VAG moottorit kuraa
Joka merkillä samanlaisia oireita/vikoja commari pumppujen kanssa.

Nämä volkkarin commarit ovat kyllä loistaneet taksissa, kaikki jättäneet tielle.

Fordin mondeo 2.0tdc(140hv)i ollut toistaiseksi luotettava ja PowerShift vaihteisto huomattavasti parempi ja kestävempi kun DSG.

VD55

  • Vieras
Vs: VAG moottorit kuraa
Mottorit hajoaa laatikot paukkuu, natsien olis parempi keskittyä siihen mitä ne osaa tehdä eli pyykinpesukoneisiin ja jättää autojen valmistuksen niille jotka sen osaa.
www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagen-kutsuu-kiinassa-384-181-dsg-autoa-korjaukseen
Koskahan täällä aletaan korjata noita susia laatikoita.

tomisaar

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: VAG moottorit kuraa
Käyppä ajamassa uudella avensiksella niin ei ole vaikea ymmärtää miksi muut merkit myy niin hyvin.


Siemensin suuttimet se ainoa ongelma polttoainepuolella.

Alkupään 2.0tdi:ssä kansi ongelmaa, pitkittäisissä moottoreissa olevissa tasapaino/öljypumpunkäyttöakseli särkyy ja kone porsii kokonaan mutta näitäkin on ketjuvetoisella öljypumpulla, joka kestää.


Pumppusuuttimet täristävät kannen kappaleiksi paljon ajetuissa.

DSG olisi saanut jäädä keksimättä
Tutulla meni öljypumpun käyttöakseli poikki ja niin tuli koko moottorista ja ahtimesta valmista, olihan sillä jo matkaa taitettu 136tkm. Tehdas ja maahantuonti ei tullut vastaan millään tavalla, remontti olis maksanu merkki liikkeessä reilu 10000€. Mutta sattu löytyyn purkamosta tuurilla 52tkm. ajettu mosa ja viel sopivasti 3500€ ja vähän omaa työtä. Itellä toi 2.5 T5 portteri siinä tuo suutin ongelma pito paineet hävii kun auto seisoo, sen jälkeen saa sahata tosissaan että lähtee käymään.