Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe VAG moottorit kuraa  (Luettu 58264 kertaa)

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: VAG moottorit kuraa
2 kpl kokemuksella 1.6d kummassakin puoli miljoonaa takana josta itse ajanut yli puolet. Käytettynä tulleet ja myyty edelleen. Öljynvaihdoilla pärjäs.

Kiikarissa uudempi transporter mutta en tiedä uskaltaako ostaa muovirataslaatikoita vetohommiin ja pumppusuutinongelmia riittää.

VAG:illa on selkeä taktiikka tusinamoottoreissa; kymmenen euroa parempi komponentti ei ole mitään yhdessä moottorissa, mutta kertaa se miljoonalla.

Onkohan taktiikka sama Audeissa vai panostetaankohan niihin enemmän maineen takia.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: VAG moottorit kuraa
Oma mielikuvani asiasta on, että Audeihin panostettiin enempi 80/90 luvulla ja volkkarikin sai arvonnousua 90 luvun loppupuolella Audin tekniikasta. Nykyään laatuerot konsernin sisällä ovat enempi materiaaleilla kikkailua ja muuta imagopelleilyä jos ei oteta huomioon kalleimpien tuotteiden tekniikkaa, kuten esim. alumiinikoreja.

Samat oven lukkolaite ongelmat Audeissakin on ja A6 ja A3 malleista ruostuvat ovet listojen alta. Premiumlaatua joka ei olis tullut kuuloonkaan 80 luvun loppupuolella kun Audi rakensi laatuauton imagoaan. Silloin ruostuvat ovet oli VW:n juttu  :D
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: VAG moottorit kuraa
Ohan noita itsellä ja lähipiiris ollu. A4 1,6 bensa -98, A4 2.0 bensa -03, A4 2.0 bensa -03, A3 1.6 bensa -02, A4 2.0 tdi -07, A6 2.0 tdi -07, A4 2.0tdi -12 ja golf 1.6 bensa -06.

-07 A4 2.0tdi hajotti egr venttiilin kerran vuoteen. 2 vuoden varaosatakuun turvin sen joutui itse maksamaan joka toinen vuosi.

-02 A3 1.6 bensa hajotti 2 kertaa ilmamassamittarin

-06 golffi teki täystuhon moottoriin. Kiertokanki lohkosta läpi 60tkm ajettuna. Takuu oli jo umpeutunu mutta maahantuoja ja myyjäliike maksoi remontin.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: VAG moottorit kuraa
Tuo 1.8T vm97  on kyllä aika luja pata ollu. Kuitenkin melkein 300hp vakio sisäkaluilla. Apulaitteet toki on muuttuneet. Eri ahdin ja isompi cooleri putkisto sekä ohjelma. Uudemmat olikohan vm2000 eteenpäin ei kestä ottaa tehoja niinpaljoa kuin vanhat. (kk ja männäntapit ohemmat). uusista en tiedä. Paperilla arvot ovat kyllä hyviä.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20044
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: VAG moottorit kuraa
VW -98 SDI moottori on rullannut nyt 508 000 km. Ei kuluta öljyä vaihtovälillä, joka on vaihdellut muistamisen mukaan 15000-25000 välillä.

Polttoainetta menee talvella 6.5 l/100 km ja kesällä 5 l/100km

Ongelmia voimapaketissa on ollut kytkinlevy, kului loppuun noin 380 t km, kuinka paljon tarvikelevy kestää, on arvoitus. Vaihteiston kytkinakselin läpi kulkevan tangon tiivistys petti 410000 km kohdalla, oli harmillinen vaiva kun öljyä kytkimeen. Samalla vaihdettiin enemmänkin tiivistyksiä, kampiakselin tiiviste ym.

Laturin hihnankiristin loppui 350000 kohdalla, ja tietty 5 kertaa 90 tuhannen kilometrin jakohihnaremontit mahtuu matkaan, tekee melkoisen loven kukkaroon, vaikka olisikin huoltokirjassa ohjelmaan merkityt.

Mutta Morris Marinan ja Austinin moottorit olivat loppu jo 100000:ssa, eli mikä on kestävää, se on suhteellista. Volkkarilla ja Nissanilla alkoi tankkaaminenkin olla jo semmoinen harmittava keskeytys rullailuun, vaikka pitkät tankkausvälit oli kummassakin. Äkkiä sitä tottuu siihen, ettei tarvitse joka viikko olla kalupakkia ropaamassa ja remonttia tekemässä auton kanssa....

-SS-

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Etelä-Karjala
Vs: VAG moottorit kuraa
Edellinen Passat 2 litran pumppusuutinkoneella oli ongelmallinen. Meni suuttimia ja muutakin. Epäilin todellisen vian olevan moottorinohjausyksikössä, mutta laitoin koko auton kiertoon. Nyt ollu vuoden verran 2010 mallin Räpylä 1,6 CR koneella. Toistaiseksi on mennyt 1 parkkilamppu (kopkop...) Tuo 1,6 dieselkone on Passattiin varmaankin voimaton, tuossa Oktaavissa menee mutta kaverin 2 litranen on kyllä reilusti ripeämpi. Kaikissa mainituissa tietysti DSG :)

Vanhemmat mekaanisesti ohjatut koneet on ikiliikkujia.
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: VAG moottorit kuraa
Tuossa eri moottorivalmistajien tavaran laatu:

Bilmärke, Felprocent (%), Risk för fel (1 på xx)

1) Honda 0,29 % 1 på 344
2) Toyota 0,58 % 1 på 171
3) Mercedes-Benz 0,84 % 1 på 119
4) Volvo 0,90 % 1 på 111
5) Jaguar 0,98 % 1 på 103
6) Lexus 0,99 % 1 på 101
7) Fiat 1,17 % 1 på 85
8) Ford 1,25 % 1 på 80
9) Nissan 1,32 % 1 på 76
10) Land Rover 1,38 % 1 på 72


Tillförlitlighet – sämsta motortillverkarna:

Bilmärke, Felprocent (%), Risk för fel (1 på xx)

1) MG Rover 7,88 % 1 på 13
2) Audi 3,71 % 1 på 27
3) Mini 2,51 % 1 på 40
4) Saab 2,49 % 1 på 40
5) Vauxhall (Opel) 2,46 % 1 på 41
6) Peugeot 2,26 % 1 på 44
7) BMW 2,20 % 1 på 45
8) Renault 2,13 % 1 på 46
9) Volkswagen 1,91 % 1 på 52
10) Mitsubishi 1,70 % 1 på 59

Huomioitavaa esim. Audin surkea laatu, siis vielä huonompi kuin volkkarilla, vaikka pitää itseään prennium.merkkinä. Japsit kärjessä ja Honda selvästi laadukkain koneiltaan, ihan mieltä lämmittää, kun omistaa Hondan merkkisen mopottimen. Myös MP-puolella ovat Hondan koneet melkoisia ikiliikkujia viritysasteeestaan huolimatta :D

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: VAG moottorit kuraa
Honda on aina tehnyt hyviä moottoreita, se mihin ne on kytketty on sitten eri asia.

Toinen hyvä japsikonserni on Yamaha, ei ole väliä ostaako stereot, moottoripyörän tai pianon niin laatu on keskivertoa parempi.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: VAG moottorit kuraa
Honda on aina tehnyt hyviä moottoreita, se mihin ne on kytketty on sitten eri asia.

Toinen hyvä japsikonserni on Yamaha, ei ole väliä ostaako stereot, moottoripyörän tai pianon niin laatu on keskivertoa parempi.

Yamaha aloitti tekemällä pimpparautoja ja niitä se tekee edelleen  :)

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: VAG moottorit kuraa
On muuten äänirauta eikä pimpparauta ;)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: VAG moottorit kuraa
On muuten äänirauta eikä pimpparauta ;)

Pitää paikkansa.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: VAG moottorit kuraa
Itsellä karvaita kokemuksia 1,4TSI 90kw jakoketjusta, maksoin 60t ajetun remontista puolet ja myyjäliike puolet, maahantuoja ei euroakaan. Toisaalta vaikea kuvitella parempaa  1,4 perusmoottoria. 200Nm, tehoa oikeasti ainakin 100kW ja kulutus kuuden pinnassa. Vai kehuuko joku edellisien 1,6 nuhapumppujen ominaisuuksia.
Sinua on kusetettu!

” Maahantuoja maksaa 100% kuluista kun ketju venyy, jos autolla on ajettu alle 100tkm.

Itsellä kilometrejä takana oli 60 tkm kun auto varoitusvalon saattelemana lähti lavetilla pajalle. äTSIin ketju venynyt. Paikallinen valtuutettu huoltoliike tinkasi tyyliin "saatiin so*****a sinulle superdiili eikä sulle jää maksettavaksi kuin vaivaiset 860 €, niin reiluja me täällä ollaan... jaa ei sovi sinulle, no sitten maksa öljyt ja vianetsintätyötunnit niin saadaan homma pois päiväjärjestyksestä.

Tinkaus loppui kun mainitsin maagisen koodin 1535  0018 FGW. Tuo nyt sattuu olemaan se "salainen" koodi joka kertoo valmistajan ohjeet kuinka homma hoidetaan tyylikkäästi. Loppui "turkkilaisen mattokauppiaan" tinkaus siihen kun ymmärsi että asiakashan tietää jotain. Onneksi en normaalisti joudu kyseisen huoltoliikkeen kanssa asioimaan. ”
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: VAG moottorit kuraa
Ittellä kyllä vähän samat tuntemukset, että uskaltaako enää uudempaa VAGia ostaa, vaikka tuohon nykyiseen on kovasti tyytyväinen. Nuo vanhat jakajapumpulliset on lujia ja varsinkin tuo 110hv malli. Siihen ei oo vielä sitä kaksoismassavauhtipyörääkään - "mikä hajoaa kaikista 100 tkm välein" - vaihdettu, eikä kytkintä, vaikka 400tkm on kohta mittarissa. Samoin kai ne pumppusuutin 1.9TDI koneet on kohtuu lujia.

Mutta näistä uudemmista 2.0 TDI pumppusuutin ja CR vehkeet on kai molemmat aika epävarmoja, voi yhtäkkiä vaikka kampiakseli katketa tai muuta jännää.

Ja sitten tuo huoltoverkosto on aika surkia. Jos 10 vuotta vanhasta Toyotasta hajoaa joku vakiopaikka kaikista, tehdas saattaa lähteä helpostikin maksumieheksi. Ei siinä takuuta tarvita. Mutta VAGista kun hajoaa vaikka nokka-akselit kaikista tietyn tyyppisistä 2.5TDI koneista, niin mitään ei korvata. Sen moottorin takia tuo vikatilastokin on varmaan Audin osalta noin huono, koska V6 TDI on todennäköisemmin Audin noukalla, eikä VW:n.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: VAG moottorit kuraa
Ittellä kyllä vähän samat tuntemukset, että uskaltaako enää uudempaa VAGia ostaa, vaikka tuohon nykyiseen on kovasti tyytyväinen. Nuo vanhat jakajapumpulliset on lujia ja varsinkin tuo 110hv malli. Siihen ei oo vielä sitä kaksoismassavauhtipyörääkään - "mikä hajoaa kaikista 100 tkm välein" - vaihdettu, eikä kytkintä, vaikka 400tkm on kohta mittarissa. Samoin kai ne pumppusuutin 1.9TDI koneet on kohtuu lujia.

Mutta näistä uudemmista 2.0 TDI pumppusuutin ja CR vehkeet on kai molemmat aika epävarmoja, voi yhtäkkiä vaikka kampiakseli katketa tai muuta jännää.

Ja sitten tuo huoltoverkosto on aika surkia. Jos 10 vuotta vanhasta Toyotasta hajoaa joku vakiopaikka kaikista, tehdas saattaa lähteä helpostikin maksumieheksi. Ei siinä takuuta tarvita. Mutta VAGista kun hajoaa vaikka nokka-akselit kaikista tietyn tyyppisistä 2.5TDI koneista, niin mitään ei korvata. Sen moottorin takia tuo vikatilastokin on varmaan Audin osalta noin huono, koska V6 TDI on todennäköisemmin Audin noukalla, eikä VW:n.
Kaksoismassan kestävyys on kiinni kuskista eniten... Jos vedättelee pienillä kierroksialla niin hajoaa... Tai jos vääntöä/tehoa on lisätty reilusti tehtaanarvoista  ::)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: VAG moottorit kuraa
Onkos kellään tietoa noista 06eteenpäin 1.8t myllyistä? Tarvis paskatti jossain välissä päivittää. Eikä oikein dieseli iske. Kun kilometrejä tulee alle 15tkm vuosi.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!