Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe JD 6430 turbo-ongelma.  (Luettu 10724 kertaa)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
JD 6430 turbo-ongelma.
 Moi! Onko kellään tietoa, kun toi 6430 JD antaa vikakoodia 641.12 ja se tarkoittaa turbon geometriaa muuttavan servomoottorin yhteysongelmaa. Eli onko kenelläkään ollut saman laatikon kanssa ongelmaa ja onko ainoa korjauskeino vaihtaa uusi servomoottoriboxi? Sinänsä vika ei ole kriittinen, eli mitään ei säry, mutta turbo ei vaan toimi kuten sen pitäisi. Vika on vaihtelevasti päällä, eli joskus saattaa mennä tunteja ilman vikakoodia ja toisinaan vika on aktiivinen koko ajan.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: JD 6430 turbo-ongelma.
Moi! Onko kellään tietoa, kun toi 6430 JD antaa vikakoodia 641.12 ja se tarkoittaa turbon geometriaa muuttavan servomoottorin yhteysongelmaa. Eli onko kenelläkään ollut saman laatikon kanssa ongelmaa ja onko ainoa korjauskeino vaihtaa uusi servomoottoriboxi?

Opelmiehen saamien ohjeiden mukaan on myös mahdollista vaihtaa koko traktori. Lisävinkkejä mm. merkkivalintaan liittyen voi kysellä esim. nimimerkki Timpalta. :)
It ain't over till the fat lady sings

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: JD 6430 turbo-ongelma.
Täälläpäin Jontikkamiehillä on mustaa eristysnauhaa hytissä, jolla pimennetään häiritsevät merkkivalot.
Mystinen kesälaatumies

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

rjm

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 113
Vs: JD 6430 turbo-ongelma.
Kannattaisi ennemmin soittaa sinne Agrihuoltoon kuin kysellä täällä.
Vastauksien tason kun tietää jo etukäteen  ;D

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: JD 6430 turbo-ongelma.
Ohjainsiivekkeet jumissa, pitää puhdistaa se solmu  :o
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: JD 6430 turbo-ongelma.
Ohjainsiivekkeet jumissa, pitää puhdistaa se solmu  :o
Jähytysnestettä riittävästi?
Ei samoja malleja, mutta jotain infoa silti:
http://www.justanswer.com/heavy-equipment/4a7nw-hello-in-tractor-john-deere-7430-premium-receive.html
http://talk.newagtalk.com/forums/thread-view.asp?tid=70864&DisplayType=nested&setCookie=1

 Juu, olen tuon Kaupoin linkin kanssa lukenut ja asia on tarkistettu---ei vaikutusta.

Ai ihan fyysinen lika voisi estää osien juohevan liikkeen, no tietysti loogista sekin olisi? Nää kaikenmaailman egr:t sotkevat kyllä paikkoja ihan varmasti.. Kiitos vastauksista.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: JD 6430 turbo-ongelma.
Ohjainsiivekkeet jumissa, pitää puhdistaa se solmu  :o
Jähytysnestettä riittävästi?
Ei samoja malleja, mutta jotain infoa silti:
http://www.justanswer.com/heavy-equipment/4a7nw-hello-in-tractor-john-deere-7430-premium-receive.html
http://talk.newagtalk.com/forums/thread-view.asp?tid=70864&DisplayType=nested&setCookie=1

 Juu, olen tuon Kaupoin linkin kanssa lukenut ja asia on tarkistettu---ei vaikutusta.

Ai ihan fyysinen lika voisi estää osien juohevan liikkeen, no tietysti loogista sekin olisi? Nää kaikenmaailman egr:t sotkevat kyllä paikkoja ihan varmasti.. Kiitos vastauksista.

 Ja se tukkosessa asennossa oleva turbo nostaa pakolämpöjä ja painetta ihan kivasti, jotka on jo ennestään egr jontikassa vähintään tarpeeks korkeat, ei korjaannu ajamalla, olettaisin...

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: JD 6430 turbo-ongelma.
Ohjainsiivekkeet jumissa, pitää puhdistaa se solmu  :o
Jähytysnestettä riittävästi?
Ei samoja malleja, mutta jotain infoa silti:
http://www.justanswer.com/heavy-equipment/4a7nw-hello-in-tractor-john-deere-7430-premium-receive.html
http://talk.newagtalk.com/forums/thread-view.asp?tid=70864&DisplayType=nested&setCookie=1

 Juu, olen tuon Kaupoin linkin kanssa lukenut ja asia on tarkistettu---ei vaikutusta.

Ai ihan fyysinen lika voisi estää osien juohevan liikkeen, no tietysti loogista sekin olisi? Nää kaikenmaailman egr:t sotkevat kyllä paikkoja ihan varmasti.. Kiitos vastauksista.

 Ja se tukkosessa asennossa oleva turbo nostaa pakolämpöjä ja painetta ihan kivasti, jotka on jo ennestään egr jontikassa vähintään tarpeeks korkeat, ei korjaannu ajamalla, olettaisin...

 Eli turbo auki ja sitten egr pois. Sitähän ei vissiin pysty ohjelmoimaan pois , jos se ei ole kunnossa?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: JD 6430 turbo-ongelma.
Kannattaisi ennemmin soittaa sinne Agrihuoltoon kuin kysellä täällä.
Vastauksien tason kun tietää jo etukäteen  ;D
Olekko tarkistanu pyöränpulttien kireydet?

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: JD 6430 turbo-ongelma.
Kannattaisi ennemmin soittaa sinne Agrihuoltoon kuin kysellä täällä.
Vastauksien tason kun tietää jo etukäteen  ;D

Pää kiinni, rienaaja. Kyllä täältä kaikki tarvittava tieto löytyy. Jos ei löydy, niin sitä ei silloin tarvita. Hvinnamokin voi ihan hyvin myydä jörnikkänsä pois, jos ei täältä apuja löydä. Ihan turha on minnekään huoltomiehille soitella. >:(
It ain't over till the fat lady sings

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5889
Vs: JD 6430 turbo-ongelma.
Kannattaisi ennemmin soittaa sinne Agrihuoltoon kuin kysellä täällä.
Vastauksien tason kun tietää jo etukäteen  ;D
Olekko tarkistanu pyöränpulttien kireydet?
Oletko tarkistanut kuinka pahasti iso pyörä vipottaa::)

Viimeksi muokattu: 10.01.13 - klo:21:02 kirjoittanut bouli

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: JD 6430 turbo-ongelma.
Kannattaisi ennemmin soittaa sinne Agrihuoltoon kuin kysellä täällä.
Vastauksien tason kun tietää jo etukäteen  ;D
Olekko tarkistanu pyöränpulttien kireydet?
Oletko tarkistanut kuinka pahasti iso pyörä vipottaa::)

Tartteeko tuota edes kysyä? Luomu- ja massikkamieheltä?  ;D ;D
It ain't over till the fat lady sings

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: JD 6430 turbo-ongelma.
Ohjainsiivekkeet jumissa, pitää puhdistaa se solmu  :o
Ai ihan fyysinen lika voisi estää osien juohevan liikkeen, no tietysti loogista sekin olisi? Nää kaikenmaailman egr:t sotkevat kyllä paikkoja ihan varmasti.. Kiitos vastauksista.

Pitäisi kyllä kaiken järjen mukaan tulla ilmoitus liian korkeasta ahtopaineesta, jos ohjainsiivet on jumissa. Omassa autossa oli karsta jumittanu turbon säätösiivet ja hukkas tehot aina välillä. Vikakoodina oli "liian korkea ahtopaine", kun turbo ei ehtinyt säätyä ajoissa pienemmälle. Ahtopainemittarilla tuon näki kätevästi, ettei mistään anturiviasta ollu kyse, kun pomppasi 1,6 baariin paineet vakioautossa.

Toki jontikassa voi olla niin hieno systeemi, että se tietää missä asennossa siipien pitäisi olla, vaikka ahtopaineet olis vielä sallituissa rajoissa.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: JD 6430 turbo-ongelma.
Ohjainsiivekkeet jumissa, pitää puhdistaa se solmu  :o
Ai ihan fyysinen lika voisi estää osien juohevan liikkeen, no tietysti loogista sekin olisi? Nää kaikenmaailman egr:t sotkevat kyllä paikkoja ihan varmasti.. Kiitos vastauksista.

Pitäisi kyllä kaiken järjen mukaan tulla ilmoitus liian korkeasta ahtopaineesta, jos ohjainsiivet on jumissa. Omassa autossa oli karsta jumittanu turbon säätösiivet ja hukkas tehot aina välillä. Vikakoodina oli "liian korkea ahtopaine", kun turbo ei ehtinyt säätyä ajoissa pienemmälle. Ahtopainemittarilla tuon näki kätevästi, ettei mistään anturiviasta ollu kyse, kun pomppasi 1,6 baariin paineet vakioautossa.

Mulla oli aikoinaan autossa EGR-vika, ja korjasin tulppaamalla ko. letkut ja ohjelmoinnilla koko härpäke unohdettiin. Toi lisää potkua, aiemmin oli lastutettu ja nyt saattaa ahtopaineet karata liian korkealle kun menee helpolla vikatilaan, ottaa vain pari tonnia kierroksia. Kätevää kun ei mikään häiriövalo pala eikä normiajossa ko. vikaa isohkossa, vääntävässä dieselissä edes huomaa kun kierrokset ei käy noin korkealla. Auta armias kun lähdet rekkaa ohittamaan sopivassa raossa :o
Seuraava auto bensalla kulkeva, loppuu nokiongelmat, on sitten vapari tai turbojen kera :)

Traktoripuolella voi kuvitella näitten juuttuvasiipisten turbojen olevan kulutuskamaa, riippuen toki ajomäärästä vuodessa ja ajotavasta. Pikkupörräilyssä taitaa tulla nopeastikin romua, hienostakin tekniikasta...
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)