Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: hvinnamo - 10.01.13 - klo:15:07
-
Moi! Onko kellään tietoa, kun toi 6430 JD antaa vikakoodia 641.12 ja se tarkoittaa turbon geometriaa muuttavan servomoottorin yhteysongelmaa. Eli onko kenelläkään ollut saman laatikon kanssa ongelmaa ja onko ainoa korjauskeino vaihtaa uusi servomoottoriboxi? Sinänsä vika ei ole kriittinen, eli mitään ei säry, mutta turbo ei vaan toimi kuten sen pitäisi. Vika on vaihtelevasti päällä, eli joskus saattaa mennä tunteja ilman vikakoodia ja toisinaan vika on aktiivinen koko ajan.
-
Moi! Onko kellään tietoa, kun toi 6430 JD antaa vikakoodia 641.12 ja se tarkoittaa turbon geometriaa muuttavan servomoottorin yhteysongelmaa. Eli onko kenelläkään ollut saman laatikon kanssa ongelmaa ja onko ainoa korjauskeino vaihtaa uusi servomoottoriboxi?
Opelmiehen saamien ohjeiden mukaan on myös mahdollista vaihtaa koko traktori. Lisävinkkejä mm. merkkivalintaan liittyen voi kysellä esim. nimimerkki Timpalta. :)
-
Täälläpäin Jontikkamiehillä on mustaa eristysnauhaa hytissä, jolla pimennetään häiritsevät merkkivalot.
-
Jähytysnestettä riittävästi?
Ei samoja malleja, mutta jotain infoa silti:
http://www.justanswer.com/heavy-equipment/4a7nw-hello-in-tractor-john-deere-7430-premium-receive.html
http://talk.newagtalk.com/forums/thread-view.asp?tid=70864&DisplayType=nested&setCookie=1
-
Kannattaisi ennemmin soittaa sinne Agrihuoltoon kuin kysellä täällä.
Vastauksien tason kun tietää jo etukäteen ;D
-
Ohjainsiivekkeet jumissa, pitää puhdistaa se solmu :o
-
Ohjainsiivekkeet jumissa, pitää puhdistaa se solmu :o
Jähytysnestettä riittävästi?
Ei samoja malleja, mutta jotain infoa silti:
http://www.justanswer.com/heavy-equipment/4a7nw-hello-in-tractor-john-deere-7430-premium-receive.html
http://talk.newagtalk.com/forums/thread-view.asp?tid=70864&DisplayType=nested&setCookie=1
Juu, olen tuon Kaupoin linkin kanssa lukenut ja asia on tarkistettu---ei vaikutusta.
Ai ihan fyysinen lika voisi estää osien juohevan liikkeen, no tietysti loogista sekin olisi? Nää kaikenmaailman egr:t sotkevat kyllä paikkoja ihan varmasti.. Kiitos vastauksista.
-
Ohjainsiivekkeet jumissa, pitää puhdistaa se solmu :o
Jähytysnestettä riittävästi?
Ei samoja malleja, mutta jotain infoa silti:
http://www.justanswer.com/heavy-equipment/4a7nw-hello-in-tractor-john-deere-7430-premium-receive.html
http://talk.newagtalk.com/forums/thread-view.asp?tid=70864&DisplayType=nested&setCookie=1
Juu, olen tuon Kaupoin linkin kanssa lukenut ja asia on tarkistettu---ei vaikutusta.
Ai ihan fyysinen lika voisi estää osien juohevan liikkeen, no tietysti loogista sekin olisi? Nää kaikenmaailman egr:t sotkevat kyllä paikkoja ihan varmasti.. Kiitos vastauksista.
Ja se tukkosessa asennossa oleva turbo nostaa pakolämpöjä ja painetta ihan kivasti, jotka on jo ennestään egr jontikassa vähintään tarpeeks korkeat, ei korjaannu ajamalla, olettaisin...
-
Ohjainsiivekkeet jumissa, pitää puhdistaa se solmu :o
Jähytysnestettä riittävästi?
Ei samoja malleja, mutta jotain infoa silti:
http://www.justanswer.com/heavy-equipment/4a7nw-hello-in-tractor-john-deere-7430-premium-receive.html
http://talk.newagtalk.com/forums/thread-view.asp?tid=70864&DisplayType=nested&setCookie=1
Juu, olen tuon Kaupoin linkin kanssa lukenut ja asia on tarkistettu---ei vaikutusta.
Ai ihan fyysinen lika voisi estää osien juohevan liikkeen, no tietysti loogista sekin olisi? Nää kaikenmaailman egr:t sotkevat kyllä paikkoja ihan varmasti.. Kiitos vastauksista.
Ja se tukkosessa asennossa oleva turbo nostaa pakolämpöjä ja painetta ihan kivasti, jotka on jo ennestään egr jontikassa vähintään tarpeeks korkeat, ei korjaannu ajamalla, olettaisin...
Eli turbo auki ja sitten egr pois. Sitähän ei vissiin pysty ohjelmoimaan pois , jos se ei ole kunnossa?
-
Kannattaisi ennemmin soittaa sinne Agrihuoltoon kuin kysellä täällä.
Vastauksien tason kun tietää jo etukäteen ;D
Olekko tarkistanu pyöränpulttien kireydet?
-
Kannattaisi ennemmin soittaa sinne Agrihuoltoon kuin kysellä täällä.
Vastauksien tason kun tietää jo etukäteen ;D
Pää kiinni, rienaaja. Kyllä täältä kaikki tarvittava tieto löytyy. Jos ei löydy, niin sitä ei silloin tarvita. Hvinnamokin voi ihan hyvin myydä jörnikkänsä pois, jos ei täältä apuja löydä. Ihan turha on minnekään huoltomiehille soitella. >:(
-
Kannattaisi ennemmin soittaa sinne Agrihuoltoon kuin kysellä täällä.
Vastauksien tason kun tietää jo etukäteen ;D
Olekko tarkistanu pyöränpulttien kireydet?
Oletko tarkistanut kuinka pahasti iso pyörä vipottaa? ::)
-
Kannattaisi ennemmin soittaa sinne Agrihuoltoon kuin kysellä täällä.
Vastauksien tason kun tietää jo etukäteen ;D
Olekko tarkistanu pyöränpulttien kireydet?
Oletko tarkistanut kuinka pahasti iso pyörä vipottaa? ::)
Tartteeko tuota edes kysyä? Luomu- ja massikkamieheltä? ;D ;D
-
Ohjainsiivekkeet jumissa, pitää puhdistaa se solmu :o
Ai ihan fyysinen lika voisi estää osien juohevan liikkeen, no tietysti loogista sekin olisi? Nää kaikenmaailman egr:t sotkevat kyllä paikkoja ihan varmasti.. Kiitos vastauksista.
Pitäisi kyllä kaiken järjen mukaan tulla ilmoitus liian korkeasta ahtopaineesta, jos ohjainsiivet on jumissa. Omassa autossa oli karsta jumittanu turbon säätösiivet ja hukkas tehot aina välillä. Vikakoodina oli "liian korkea ahtopaine", kun turbo ei ehtinyt säätyä ajoissa pienemmälle. Ahtopainemittarilla tuon näki kätevästi, ettei mistään anturiviasta ollu kyse, kun pomppasi 1,6 baariin paineet vakioautossa.
Toki jontikassa voi olla niin hieno systeemi, että se tietää missä asennossa siipien pitäisi olla, vaikka ahtopaineet olis vielä sallituissa rajoissa.
-
Ohjainsiivekkeet jumissa, pitää puhdistaa se solmu :o
Ai ihan fyysinen lika voisi estää osien juohevan liikkeen, no tietysti loogista sekin olisi? Nää kaikenmaailman egr:t sotkevat kyllä paikkoja ihan varmasti.. Kiitos vastauksista.
Pitäisi kyllä kaiken järjen mukaan tulla ilmoitus liian korkeasta ahtopaineesta, jos ohjainsiivet on jumissa. Omassa autossa oli karsta jumittanu turbon säätösiivet ja hukkas tehot aina välillä. Vikakoodina oli "liian korkea ahtopaine", kun turbo ei ehtinyt säätyä ajoissa pienemmälle. Ahtopainemittarilla tuon näki kätevästi, ettei mistään anturiviasta ollu kyse, kun pomppasi 1,6 baariin paineet vakioautossa.
Mulla oli aikoinaan autossa EGR-vika, ja korjasin tulppaamalla ko. letkut ja ohjelmoinnilla koko härpäke unohdettiin. Toi lisää potkua, aiemmin oli lastutettu ja nyt saattaa ahtopaineet karata liian korkealle kun menee helpolla vikatilaan, ottaa vain pari tonnia kierroksia. Kätevää kun ei mikään häiriövalo pala eikä normiajossa ko. vikaa isohkossa, vääntävässä dieselissä edes huomaa kun kierrokset ei käy noin korkealla. Auta armias kun lähdet rekkaa ohittamaan sopivassa raossa :o
Seuraava auto bensalla kulkeva, loppuu nokiongelmat, on sitten vapari tai turbojen kera :)
Traktoripuolella voi kuvitella näitten juuttuvasiipisten turbojen olevan kulutuskamaa, riippuen toki ajomäärästä vuodessa ja ajotavasta. Pikkupörräilyssä taitaa tulla nopeastikin romua, hienostakin tekniikasta...
-
Nyt vietätään taas Ecu-vikakooditonta päivää: Turbon säätöservoboxi on vaihdettu ja rupes pelittämään. Ensin sitä vanhaa yritettiin korjata, mutta ei siitä ollut hyötyä...tulipahan kokeiltua.
-
tästä kaikesta kiitos yhden tankkauksen taktiikalle... vai mille se oli??
-
Ota vielä se EGR pois käytöstä niin hyvä tulee. 6230:stä ja Audista lähtee vielä ennen kevättä pois moiset turhakkeet.
-
Ota vielä se EGR pois käytöstä niin hyvä tulee. 6230:stä ja Audista lähtee vielä ennen kevättä pois moiset turhakkeet.
Saisikohan sen EGR.n pois myös tosta mun Rangerista? Alkutalvesta sytty häiriövalo ja käytin sen Huollossa nollaamassa ja EGR vikaa väittivät ja suosittelivat sen uusimaan jos toistuu. Nyt eilen syttyi tosin vasta uudestaan mutta ei kehtais yli 500€+ vaihto osaa ostaa. Ajettu 80tkm ja 08vm. Kukas sen homman pystyy hoitamaan ja onkonihan tietokone juttu ja uusi ohjelma sisään samalla? Vai?
-
Ota vielä se EGR pois käytöstä niin hyvä tulee. 6230:stä ja Audista lähtee vielä ennen kevättä pois moiset turhakkeet.
Saisikohan sen EGR.n pois myös tosta mun Rangerista? Alkutalvesta sytty häiriövalo ja käytin sen Huollossa nollaamassa ja EGR vikaa väittivät ja suosittelivat sen uusimaan jos toistuu. Nyt eilen syttyi tosin vasta uudestaan mutta ei kehtais yli 500€+ vaihto osaa ostaa. Ajettu 80tkm ja 08vm. Kukas sen homman pystyy hoitamaan ja onkonihan tietokone juttu ja uusi ohjelma sisään samalla? Vai?
Findiesel tai LTR on sellaisia mistä kannattaa kysästä... Noin uudessa autossa vaatii varmasti ohjelman räpläämistä jos kerran viankin tunnistaa ;D
-
Ainakin tuolla onnistui Audiin: http://www.ppdiesel.com/
Optimoinnin yhteydessä asentaja kysyi vain ohimennen, että otetaanko egr:kin pois toiminnassa. Eipä ole ainakaan 3 vuoteen/100 tkm herjannut moottorin vikavaloa. Kokeilin kerran aiemmin pelkästään tulpata egr:n (kuten vanhemmissa malleissa onnistuu), mutta vikavalo syttyi heti.
Kyseinen firma käyttää muuten näiden ohjelmia: http://www.turbotec.com/index.php