Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kokemuksia Fendt Variosta  (Luettu 41579 kertaa)

hvinnamo

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Kokemuksia Fendt Variosta
Valtra onkin hyvä esimerkki helppokäyttöisyydestä, ei asiaan perehtymätön osaa sitä sen helpommin käyttää, kuin Fendtiäkään. Nappuloita, kytkimiä ja säätövalikkoja on kuin lentokoneessa...helppoa sitten kun oppii, mutta turha puhua siitä helppokäyttöisenä aloittelijalle.

Samaa mieltä, Valtra on ensikertalaisen todella hankala käyttää. Kaikenlainen logiikka puuttuu täysin, hydraulivipujen ja liittimien korrelaation ymmärtämiseen kestää alottelijalla hetkisen aikaa.. Sivupaneeli täynnä keinukatkasijoita, ja tärkeimmät nappulat hukkuu "hifistelyn" sekaan. Nostolaitekkin toimii uusimmissa käynnistyksen jälkeen vähintäänkin erikoisesti..

Saksalainen täsmällisyys puuttuu täysin 8)

+

Se kun vaan on uskonto monelle, niin sitä on vaikea myöntää.

:)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Fendt kuuluu ostaa suoralla kaupalla ja jo tienatuilla rahoilla.

Pitemmän päälle järkevin vaihtoehto.
[/quote]

Just näin..

Peurajussi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kismet mainosta mukaellen: "Niin hyvää ettei sanotuksi saa"   8)
Kumpi sulta loppuu ensin? Velka vai vario? ???
    Ei kumpikaan.

Fendt kuuluu ostaa suoralla kaupalla ja jo tienatuilla rahoilla.

Pitemmän päälle järkevin vaihtoehto.

Ai? Mä kun ehdin jo vähän kaavailla vaihtoa. Pitänee vissiin tyytyä Valtraan..?  ???  ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Cornfarmer

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Tuli mieleen, että onko nämä vuoden 2008 (deutzin koneella) ja uudemmat ysisataset ihan samoja koneita 922:sesta 936:seen? Eli onko tekniikka täysin sama?

Aika hiljasta on ollu tietämyksen suhteen??  8)

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Valtra onkin hyvä esimerkki helppokäyttöisyydestä, ei asiaan perehtymätön osaa sitä sen helpommin käyttää, kuin Fendtiäkään. Nappuloita, kytkimiä ja säätövalikkoja on kuin lentokoneessa...helppoa sitten kun oppii, mutta turha puhua siitä helppokäyttöisenä aloittelijalle.

Samaa mieltä, Valtra on ensikertalaisen todella hankala käyttää. Kaikenlainen logiikka puuttuu täysin, hydraulivipujen ja liittimien korrelaation ymmärtämiseen kestää alottelijalla hetkisen aikaa.. Sivupaneeli täynnä keinukatkasijoita, ja tärkeimmät nappulat hukkuu "hifistelyn" sekaan. Nostolaitekkin toimii uusimmissa käynnistyksen jälkeen vähintäänkin erikoisesti..

Saksalainen täsmällisyys puuttuu täysin 8)

+

Se kun vaan on uskonto monelle, niin sitä on vaikea myöntää.

:)

Jos sä mua meinasit, niin ei se mulle kyllä uskonto ole. Peuralla vaihdettiin ja vaihtoehtoina oli case, jd nh ja valtra...

rjm

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Tuli mieleen, että onko nämä vuoden 2008 (deutzin koneella) ja uudemmat ysisataset ihan samoja koneita 922:sesta 936:seen? Eli onko tekniikka täysin sama?

Profi ja Power varustetasot. Eipä niissäkään paljoa eroa.

http://www.konedata.net/Traktorit/fendt922.htm

Cornfarmer

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

Profi ja Power varustetasot. Eipä niissäkään paljoa eroa.

http://www.konedata.net/Traktorit/fendt922.htm

Tuolta mä oon kans näitä katsellu, tiedä sitte onko nämä kuinka tarkkoja tietoja...

Kukas näitä Fendtejä huolti täällä E-pohjanmaalla ennemmin ku myynti siirtyi Valtun tiloihin, eli yrman aikana?

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Tuolta mä oon kans näitä katsellu, tiedä sitte onko nämä kuinka tarkkoja tietoja...

Kukas näitä Fendtejä huolti täällä E-pohjanmaalla ennemmin ku myynti siirtyi Valtun tiloihin, eli yrman aikana?
[/quote]

Eipä nyt tule mieleen,minä ostin ekan ventin Aatto Oksaselta mut Yrmalta ei ole tullut ostettua..

Ana

• Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:

[/quote]

TRV-osat seinäjoki ainakin..

Cornfarmer

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

TRV-osat seinäjoki ainakin..
[/quote]

Jaa TRV-osat huoltaa kans...

ktm87

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
ei oo itelläni variota.. mutta tässä n.sadan kilsan säteellä on yks.. kait se on niin huono merkki ettei muut halua hommata  :'(

ijasja2

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
ei oo itelläni variota.. mutta tässä n.sadan kilsan säteellä on yks.. kait se on niin huono merkki ettei muut halua hommata  :'(

Asutko jossain Haltitunturilla ;D Tai sitten laput silmillä, kai niitä joka kylällä on, jos tiloja useampia kuin muutama ::)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

bouli

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Asutko jossain Haltitunturilla ;D Tai sitten laput silmillä, kai niitä joka kylällä on, jos tiloja useampia kuin muutama ::)
Meidän kulmilla on aika vähän, naapurissa yksi ja seuraavaa saa hakea sitten toiselta puolen pitäjää. No sinne ei kylläkään ole ihan noin pitkää matkaa.  ::) Mutta oikeasti täytyy jo vähän miettiä että saa viisi konetta kasaan.
Tuko aikaan merkkiä yhdessä jos toisessakin talossa, pääasiassa vaihtunut vähitellen JD:hen ja Valtraan.

JD6630

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Täl kyläl on 2 jontikkaa, meillä ja toinen naapurilla, loput on valmetteja jos noita yli 30v ikäisiä eläkeläisten traktoreita ei lasketa ;D

Fendttejä taitaa koko kaupungissa olla kokonainen 1 kappale ainakin todistetusti, sekin emolehmämiehellä 8) Valmetteja arviolta 80% koko kalustosta ;D

piki1

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

tällä kylällä on tiloja useita eikä yhtään fenttiä ei kyllä yhtään jontikkaakaan vaikka asuu 2jd myyjää joista toinen nyt kyllä siirtyi muihin hommiin.