Jos tänne osaa kirjoitella ja laittaa esim. hymiön
,
tai tekstin skrollaamaan:
Esim. Jontikan hydrauliikka on todella paljon vaikeampiselkoisempi käyttää.
Ei sen selkeämpää käyttöliittymää olekaan kuin F:ssä, jos nyt puhutaan nykytraktoreista. 
Mun mielestä molemmissa ihan yhtä hankalat. Tosin ihan uutta venttiä en ole kopistellut, jontikkaa kyllä ja samoissa tehtävissäkin kuin ventillä traumoja saanut. Ei tullut traumoja, kippi nousi nikottelematta mutta en kyllä saanut härpäkettä liikkumaan
Kyseessä 924, kyllä mä joskus aiemmin sain sen liikkellekin, jotain unohdin nyt eikä se suostunut inahtamaankaan 
Uusien R jontikoikoiden käyttöpaneeli kyllä kätevä, sen kun sormella tökkii näytöltä tai sitten ihan painelee nappuloita paneelista ja ruuvailee säätöjä esim. hydrauliikkaan.
Ei tosin voi ymmärtää miksi traktorin hallinnasta pitää tehdä noin vaikeaa, jokin pieni onglema tuottaa suurta päänvaivaa vanhemmille kuskeille, tai ylipäänsä tekniikasta vähänkin vieraantuneelle. Työsuoritus onnistuu ok. mutta vaikkapa hydrauliikan säätöjen tekeminen onkin sitten " oho eiku" "prkele" linjalla 
Vario ja sen sukuiset "näppis"-traktorit jää kyllä Kela-vahvistuksilta ajamati. Ei vanha kääpä ymmärrä potikoiden värien tai sijoitteluiden merkitystä. Puhelinsoitto tulee hyvinkin nopeesti lohkon reunalta että "Saatana mikä paska, aja ite perkele!".......
Kyllä.
Traktori hankinnat ainakin tällä mäellä on vielä tehtävä sen mukaan ettei koko kyntösessiota tarvi olla puhelimessa etäkäyttäjänä. Kela-mies tykkää kyntää ja äestää ja se hälle suotakoon.
Sama linja täälläkin
Oli tosin hienoa syksyllä, kun olin puimassa kaverille ja siirryin omalle pellolle, kelarengin tuodessa illan kähmässä kärryä. Kärry täyttyi hetkessä, ja sattumalta oli seitenkymppinen setä tullut käymään ja soitti ihmetellen uutta jontikkaa pihalla

Kaveri oli sen siihen jättänyt yöksi, koeajossa, ja niin vain tuo patu pöräytti portaattomalla ärrä jontikalla pellolle vajaan kymmenen kilsan päähän ja pienellä pähkäilyllä nuo vanhukset saivat pellolla, porukalla, kärrynkin perään

Tykkäs että olikin tosi helppo ajettava, neuvoin puhelimessa että vipu eteen ja kaasu pohjaan, kuin automaatilla ajaisit

Onneksi tällaisen köyhän kahunkasvattajan ei tartte tuollaisista haaveilla, kaveri ei aikonut maksaa ohrasta edes tonnia tonnilta