Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mikä vika on jontikka 7530  (Luettu 27064 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Niin että onko sillä tiedolla sitten sen enempää painoarvoa kuin sinun yksittäisen koneesi kokemuksilla ? Tiiä mikä poikkeusyksilö se sattuu olemaan jos ne EGR vehkeet onkin toimineet jo 10 000 tuntia eikä kantta ole tarvinnut työstää, kannentiivistettä vaihtaa, egr lauhdutinta uusia tai  pakosarjaa korjata/uusia.

Kuten edeltä voi lukea, niin ei ole 1 tai 2 konetta johon noita temppuja on tehty...
 
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

PeePeeProduction

  • Vieras
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Niin että onko sillä tiedolla sitten sen enempää painoarvoa kuin sinun yksittäisen koneesi kokemuksilla ? Tiiä mikä poikkeusyksilö se sattuu olemaan jos ne EGR vehkeet onkin toimineet jo 10 000 tuntia eikä kantta ole tarvinnut työstää, kannentiivistettä vaihtaa, egr lauhdutinta uusia tai  pakosarjaa korjata/uusia.

Kuten edeltä voi lukea, niin ei ole 1 tai 2 konetta johon noita temppuja on tehty...

Niin, mutta onko sinulla henkilökohtaista kokemusta? Yhtähyvin voisin ruveta mesoamaan Massikan pitkistä vikakoodeista sekaisin olevine sähköinee tai alati levällään olevista Valtran laatikoista. Molempia on takuuvarmasti yhtäpaljon tai äärettömän paljon enemmän kuin Jontikan egr-ongelmia. Notta se siitä.

Viimeksi muokattu: 06.01.13 - klo:22:50 kirjoittanut PeePeeProduction

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Niin että onko sillä tiedolla sitten sen enempää painoarvoa kuin sinun yksittäisen koneesi kokemuksilla ? Tiiä mikä poikkeusyksilö se sattuu olemaan jos ne EGR vehkeet onkin toimineet jo 10 000 tuntia eikä kantta ole tarvinnut työstää, kannentiivistettä vaihtaa, egr lauhdutinta uusia tai  pakosarjaa korjata/uusia.

Kuten edeltä voi lukea, niin ei ole 1 tai 2 konetta johon noita temppuja on tehty...

Niin, mutta onko sinulla henkilökohtaista kokemusta? Yhtähyvin voisin ruveta mesoamaan Massikan pitkistä vikakoodeista sekaisin olevine sähköinee tai alati levällään olevista Valtran laatikoista. Molempia on takuuvarmasti yhtäpaljon tai äärettömän paljon enemmän kuin Jontikan egr-ongelmia. Notta se siitä.
mutta ei yhteensäkään  yhtä paljon kuin jontikan kansi ongelmia.

Viimeksi muokattu: 06.01.13 - klo:23:02 kirjoittanut piki1

PeePeeProduction

  • Vieras
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Niin että onko sillä tiedolla sitten sen enempää painoarvoa kuin sinun yksittäisen koneesi kokemuksilla ? Tiiä mikä poikkeusyksilö se sattuu olemaan jos ne EGR vehkeet onkin toimineet jo 10 000 tuntia eikä kantta ole tarvinnut työstää, kannentiivistettä vaihtaa, egr lauhdutinta uusia tai  pakosarjaa korjata/uusia.

Kuten edeltä voi lukea, niin ei ole 1 tai 2 konetta johon noita temppuja on tehty...

Niin, mutta onko sinulla henkilökohtaista kokemusta? Yhtähyvin voisin ruveta mesoamaan Massikan pitkistä vikakoodeista sekaisin olevine sähköinee tai alati levällään olevista Valtran laatikoista. Molempia on takuuvarmasti yhtäpaljon tai äärettömän paljon enemmän kuin Jontikan egr-ongelmia. Notta se siitä.
mutta ei yhtä paljon kuin jontikan kansi ongelmia.

Voin mä teherä sulle listaa malleistaki, jotka parin vuoren aikana ovat rattahiansa katottanehet.. Siellä on direktiä, 142, Versua, normaalia Hitechiä peräpuoliille asti särkynenhä, voimanotossaki jottain jossaki oirehia,notta eiköhä liene turha ylipistellä joutavoolla?

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26148
  • vastustan
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Niin että onko sillä tiedolla sitten sen enempää painoarvoa kuin sinun yksittäisen koneesi kokemuksilla ? Tiiä mikä poikkeusyksilö se sattuu olemaan jos ne EGR vehkeet onkin toimineet jo 10 000 tuntia eikä kantta ole tarvinnut työstää, kannentiivistettä vaihtaa, egr lauhdutinta uusia tai  pakosarjaa korjata/uusia.

Kuten edeltä voi lukea, niin ei ole 1 tai 2 konetta johon noita temppuja on tehty...

Niin, mutta onko sinulla henkilökohtaista kokemusta? Yhtähyvin voisin ruveta mesoamaan Massikan pitkistä vikakoodeista sekaisin olevine sähköinee tai alati levällään olevista Valtran laatikoista. Molempia on takuuvarmasti yhtäpaljon tai äärettömän paljon enemmän kuin Jontikan egr-ongelmia. Notta se siitä.
kannet ja suuttimet on aiheuttanu paljon närää timbermiehille, näin sanoi vannoutunut timberjakkimies, ja on tämänkin palstan jonnikan omistajat nuo murheet myöntäny...

tarviiko  noita pakokaasuja muuten kierrättää esim. motossa kun kone on lämmin ja käy työkierroksilla... onko tuo egr vain syömässä tyhjänkäynnin ja kylmän koneen päästöt :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Olen pitänyt aina Jontikoita tietyista tyyppivioista huolimatta laatukoneina ja minua yllätti suuresti se kun taannoin tuli puhetta että kansissa on tekovikaa. Eikä minulla ole syytä epäillä noita koneita työkseen lastuttavan kaverin puheita, sehän on lastuttajalle vähän niinkuin vakuutus, että tietää millä ehdoin mitäkin moottoreita uskaltaa alkaa optimoimaan. Jos koneet kilahtelee lastutuksen jälkeen järkiään, niin ainahan se on lastuttajan vika  :)

Monissa 30 sarjalaisissa optimointi alkaa ennakoivalla kansirempalla, eli oikaisulla ja tiivisteen uusimisella. Sitten vasta aletaan kokeilemaan irtoaako niitä tehoja ja saadaanko egr eliminoitua...
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

PeePeeProduction

  • Vieras
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Olen pitänyt aina Jontikoita tietyista tyyppivioista huolimatta laatukoneina ja minua yllätti suuresti se kun taannoin tuli puhetta että kansissa on tekovikaa. Eikä minulla ole syytä epäillä noita koneita työkseen lastuttavan kaverin puheita, sehän on lastuttajalle vähän niinkuin vakuutus, että tietää millä ehdoin mitäkin moottoreita uskaltaa alkaa optimoimaan. Jos koneet kilahtelee lastutuksen jälkeen järkiään, niin ainahan se on lastuttajan vika  :)

Monissa 30 sarjalaisissa optimointi alkaa ennakoivalla kansirempalla, eli oikaisulla ja tiivisteen uusimisella. Sitten vasta aletaan kokeilemaan irtoaako niitä tehoja ja saadaanko egr eliminoitua...

No nyt ollaan sitten taas alueella, jossa itse valmistaja on nerokkaasti hyödyntänyt ajattelumalliaan. Lastutus ei toimi JD-koneissa alkuunkaan,vaan pitää ajaa ohjelma sisään. Erittäin helppoa on mennä JDparts.comin sivuille ja katsoa missä osissa alkaa olla eroja seuraaviin malleihin? Männät, jäähdytys, ilmanputsarit saattavatkin olla jo eri sarjaa. Joten maltillisen tehonnoston ne takuulla kestää, mutta joku +50-80 hv liikutaan jo niillä rajoilla, että enpä ihmettelisi jos jossain vaiheessa kantta oikaistaisiin. Omassa yksilössä oli tappitehoa tosin +15 kw verrattuna ilmoitettuun. But it's not so big problem. :D

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Samallai tuntuu fendtin deuzistakin tiivisteet kyrvähtävän.
Nii se on...

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Olen pitänyt aina Jontikoita tietyista tyyppivioista huolimatta laatukoneina ja minua yllätti suuresti se kun taannoin tuli puhetta että kansissa on tekovikaa. Eikä minulla ole syytä epäillä noita koneita työkseen lastuttavan kaverin puheita, sehän on lastuttajalle vähän niinkuin vakuutus, että tietää millä ehdoin mitäkin moottoreita uskaltaa alkaa optimoimaan. Jos koneet kilahtelee lastutuksen jälkeen järkiään, niin ainahan se on lastuttajan vika  :)

Monissa 30 sarjalaisissa optimointi alkaa ennakoivalla kansirempalla, eli oikaisulla ja tiivisteen uusimisella. Sitten vasta aletaan kokeilemaan irtoaako niitä tehoja ja saadaanko egr eliminoitua...

No nyt ollaan sitten taas alueella, jossa itse valmistaja on nerokkaasti hyödyntänyt ajattelumalliaan. Lastutus ei toimi JD-koneissa alkuunkaan,vaan pitää ajaa ohjelma sisään. Erittäin helppoa on mennä JDparts.comin sivuille ja katsoa missä osissa alkaa olla eroja seuraaviin malleihin? Männät, jäähdytys, ilmanputsarit saattavatkin olla jo eri sarjaa. Joten maltillisen tehonnoston ne takuulla kestää, mutta joku +50-80 hv liikutaan jo niillä rajoilla, että enpä ihmettelisi jos jossain vaiheessa kantta oikaistaisiin. Omassa yksilössä oli tappitehoa tosin +15 kw verrattuna ilmoitettuun. But it's not so big problem. :D

Kyllä ajattelu on kaukana nerokkaasta . jos joka mallissa on eri männät ja niin edelleen . minun mielestä 100hv tehon nosto ei saisi moottorin kestävyydessä aiheutttaa minkäänlaisia ongelmia. tietenkin jäähdytystehoa vaatii jo eri lailla

se on asia erikseen mitä traktorin voimansiirto kestää , mutta jossain merkeissä näyttää kestävän "maltillisen " tehon lisäyksen http://www.youtube.com/watch?v=rAkyik3gfrI....
vielä viisi

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Mikä vika on jontikka 7530

se on asia erikseen mitä traktorin voimansiirto kestää , mutta jossain merkeissä näyttää kestävän "maltillisen " tehon lisäyksen http://www.youtube.com/watch?v=rAkyik3gfrI....

 Tuon koneen työskentelyä jyrsimen kanssa kun seurasi pari viikkoa, niin vannoutunut Fendt-mies ei voinut kuin ihailla.  8)

http://www.youtube.com/watch?v=vY7c9k9kxJk

Viimeksi muokattu: 07.01.13 - klo:10:03 kirjoittanut Täpinäreiska

Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Olen pitänyt aina Jontikoita tietyista tyyppivioista huolimatta laatukoneina ja minua yllätti suuresti se kun taannoin tuli puhetta että kansissa on tekovikaa. Eikä minulla ole syytä epäillä noita koneita työkseen lastuttavan kaverin puheita, sehän on lastuttajalle vähän niinkuin vakuutus, että tietää millä ehdoin mitäkin moottoreita uskaltaa alkaa optimoimaan. Jos koneet kilahtelee lastutuksen jälkeen järkiään, niin ainahan se on lastuttajan vika  :)

Monissa 30 sarjalaisissa optimointi alkaa ennakoivalla kansirempalla, eli oikaisulla ja tiivisteen uusimisella. Sitten vasta aletaan kokeilemaan irtoaako niitä tehoja ja saadaanko egr eliminoitua...

No nyt ollaan sitten taas alueella, jossa itse valmistaja on nerokkaasti hyödyntänyt ajattelumalliaan. Lastutus ei toimi JD-koneissa alkuunkaan,vaan pitää ajaa ohjelma sisään. Erittäin helppoa on mennä JDparts.comin sivuille ja katsoa missä osissa alkaa olla eroja seuraaviin malleihin? Männät, jäähdytys, ilmanputsarit saattavatkin olla jo eri sarjaa. Joten maltillisen tehonnoston ne takuulla kestää, mutta joku +50-80 hv liikutaan jo niillä rajoilla, että enpä ihmettelisi jos jossain vaiheessa kantta oikaistaisiin. Omassa yksilössä oli tappitehoa tosin +15 kw verrattuna ilmoitettuun. But it's not so big problem. :D

Kyllä ajattelu on kaukana nerokkaasta . jos joka mallissa on eri männät ja niin edelleen . minun mielestä 100hv tehon nosto ei saisi moottorin kestävyydessä aiheutttaa minkäänlaisia ongelmia. tietenkin jäähdytystehoa vaatii jo eri lailla

se on asia erikseen mitä traktorin voimansiirto kestää , mutta jossain merkeissä näyttää kestävän "maltillisen " tehon lisäyksen http://www.youtube.com/watch?v=rAkyik3gfrI....

Täältä löytyy reilu 100-120hp lisää otettu 7430... Ei ongelmia saatikka kesällä lämpö ongelmia.
Nii se on...

roadman

  • Vieras
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Olen pitänyt aina Jontikoita tietyista tyyppivioista huolimatta laatukoneina ja minua yllätti suuresti se kun taannoin tuli puhetta että kansissa on tekovikaa. Eikä minulla ole syytä epäillä noita koneita työkseen lastuttavan kaverin puheita, sehän on lastuttajalle vähän niinkuin vakuutus, että tietää millä ehdoin mitäkin moottoreita uskaltaa alkaa optimoimaan. Jos koneet kilahtelee lastutuksen jälkeen järkiään, niin ainahan se on lastuttajan vika  :)

Monissa 30 sarjalaisissa optimointi alkaa ennakoivalla kansirempalla, eli oikaisulla ja tiivisteen uusimisella. Sitten vasta aletaan kokeilemaan irtoaako niitä tehoja ja saadaanko egr eliminoitua...

No nyt ollaan sitten taas alueella, jossa itse valmistaja on nerokkaasti hyödyntänyt ajattelumalliaan. Lastutus ei toimi JD-koneissa alkuunkaan,vaan pitää ajaa ohjelma sisään. Erittäin helppoa on mennä JDparts.comin sivuille ja katsoa missä osissa alkaa olla eroja seuraaviin malleihin? Männät, jäähdytys, ilmanputsarit saattavatkin olla jo eri sarjaa. Joten maltillisen tehonnoston ne takuulla kestää, mutta joku +50-80 hv liikutaan jo niillä rajoilla, että enpä ihmettelisi jos jossain vaiheessa kantta oikaistaisiin. Omassa yksilössä oli tappitehoa tosin +15 kw verrattuna ilmoitettuun. But it's not so big problem. :D

Kyllä ajattelu on kaukana nerokkaasta . jos joka mallissa on eri männät ja niin edelleen . minun mielestä 100hv tehon nosto ei saisi moottorin kestävyydessä aiheutttaa minkäänlaisia ongelmia. tietenkin jäähdytystehoa vaatii jo eri lailla

se on asia erikseen mitä traktorin voimansiirto kestää , mutta jossain merkeissä näyttää kestävän "maltillisen " tehon lisäyksen http://www.youtube.com/watch?v=rAkyik3gfrI....

Täältä löytyy reilu 100-120hp lisää otettu 7430... Ei ongelmia saatikka kesällä lämpö ongelmia.
Maltillisesti olet ottanut. Liikuskeli täälläpäin yksi 6920 josta tuli tapista noin 300hp 

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Olen pitänyt aina Jontikoita tietyista tyyppivioista huolimatta laatukoneina ja minua yllätti suuresti se kun taannoin tuli puhetta että kansissa on tekovikaa. Eikä minulla ole syytä epäillä noita koneita työkseen lastuttavan kaverin puheita, sehän on lastuttajalle vähän niinkuin vakuutus, että tietää millä ehdoin mitäkin moottoreita uskaltaa alkaa optimoimaan. Jos koneet kilahtelee lastutuksen jälkeen järkiään, niin ainahan se on lastuttajan vika  :)

Monissa 30 sarjalaisissa optimointi alkaa ennakoivalla kansirempalla, eli oikaisulla ja tiivisteen uusimisella. Sitten vasta aletaan kokeilemaan irtoaako niitä tehoja ja saadaanko egr eliminoitua...

No nyt ollaan sitten taas alueella, jossa itse valmistaja on nerokkaasti hyödyntänyt ajattelumalliaan. Lastutus ei toimi JD-koneissa alkuunkaan,vaan pitää ajaa ohjelma sisään. Erittäin helppoa on mennä JDparts.comin sivuille ja katsoa missä osissa alkaa olla eroja seuraaviin malleihin? Männät, jäähdytys, ilmanputsarit saattavatkin olla jo eri sarjaa. Joten maltillisen tehonnoston ne takuulla kestää, mutta joku +50-80 hv liikutaan jo niillä rajoilla, että enpä ihmettelisi jos jossain vaiheessa kantta oikaistaisiin. Omassa yksilössä oli tappitehoa tosin +15 kw verrattuna ilmoitettuun. But it's not so big problem. :D

Kyllä ajattelu on kaukana nerokkaasta . jos joka mallissa on eri männät ja niin edelleen . minun mielestä 100hv tehon nosto ei saisi moottorin kestävyydessä aiheutttaa minkäänlaisia ongelmia. tietenkin jäähdytystehoa vaatii jo eri lailla

se on asia erikseen mitä traktorin voimansiirto kestää , mutta jossain merkeissä näyttää kestävän "maltillisen " tehon lisäyksen http://www.youtube.com/watch?v=rAkyik3gfrI....

Täältä löytyy reilu 100-120hp lisää otettu 7430... Ei ongelmia saatikka kesällä lämpö ongelmia.
Maltillisesti olet ottanut. Liikuskeli täälläpäin yksi 6920 josta tuli tapista noin 300hp


Kyl kyl... yhdestäkin(6920) otettu niin paljon ettei dyno ole riittänyt. Ja kakka kerriä vetivät. Mut itse olen pitänyt semmosessa säädöissä et kestää antaa kokoajan länget auki. Ei tarte sääliä.Uskaltaa antaa rengillekkin.
Ps. 7l/h enemmän niin ollaan 936 hetkellisessä kulutuksessa ;)
Moommalassa tuntuvat ottavan 400hp näistä. ;D
Nii se on...

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
66,x l/h oli suurin lukema mitä 936 näyttöönsä sai puristettua.
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Lokinpaska

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 117
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
http://www.agrimarket.fi/Vaihtokone/traktorit-john-deere-john-deere-7530/927-4608-1/ Onko tämä myös ihan susi...?? Hinta vaan liian kova kun noin vanha kone..

Viimeksi muokattu: 07.01.13 - klo:17:20 kirjoittanut Lokinpaska