Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mikä vika on jontikka 7530  (Luettu 28464 kertaa)

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Terve vaan kaikille! Joutu tännekki kirjautumaan, ku alotti lukemaan tätä keskustelua. Palatakseni tuohon 7530 deereen joka vaihtui directiin, eipä oo tarvinnut vielä katua. Oisko zetor8045 jonnikasta saanu ohjelmoimalla myös paremman huollon tännepäin, kone seisoi pahimmalla aikaa monta viikkua huollon pihassa  >:( ja kun tarvetta isolle kuutos koneelle, ei ole niin vaihtoehtoina oli joko valtra tai mf. Kyseinen directi oli hyvin varusteltu esittely kone. Ja enkä ala kehumaan valtraa sen enempää, kun kumminki tässä vähän enempi ollaan massikkamiehiä.  :)
No tuossa puhuttiin 5000€ menoista pelkkään EGR:ään niin tuohon päästösysteemien poistamiseen olisi ohjelmointi auttanut?? Tuskin ne kokoaikaa on laskuttaneet???  Huoltoon en voi vaikuttaa eikä tarttekkaan kun voit ajaa sitten jollain muulla merkillä jolla huolto pelaa eiks je  ;D

No miks ei Huolto/arkimarketti hoitannu asiaa siististi ja ohjelmoinnu EGR pois pelistä, jos se niin helppo homma on.. ymmärtääkseni Jonnussa EGR venttiili ym härpäkkeet pitää olla kunnossa ennen kuin voi ohjelmoida sen pois käytöstä.. korjaa jos olen väärässä..
vielä viisi

MF 6490

  • Vieras
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Arvaappa vain oisko tuo ohjelmoiminen tullu halvemmaksi, mutta eräs ohjelmointi firma olis sitä mieltä, että egr pitää olla toiminnassa, että se voidaan ohjelmoida pois käytöstä. Ilmeisesti sen voi myös, ohjelmoida pois käytöstä vaikka egr ei ole toiminnassa? Tiputtaa vain aika mukavasti tehoja tuo rikkoontunu egr ja voi sitä vikakoodien määrää  8) Mutta  onneksi Suomi on vapaa maa ja jokainen saa ajaa, sillä mikä on meilestään paras..Kaikilla merkeillä on työt saatu tehtyä, mitä on ollut.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Terve vaan kaikille! Joutu tännekki kirjautumaan, ku alotti lukemaan tätä keskustelua. Palatakseni tuohon 7530 deereen joka vaihtui directiin, eipä oo tarvinnut vielä katua. Oisko zetor8045 jonnikasta saanu ohjelmoimalla myös paremman huollon tännepäin, kone seisoi pahimmalla aikaa monta viikkua huollon pihassa  >:( ja kun tarvetta isolle kuutos koneelle, ei ole niin vaihtoehtoina oli joko valtra tai mf. Kyseinen directi oli hyvin varusteltu esittely kone. Ja enkä ala kehumaan valtraa sen enempää, kun kumminki tässä vähän enempi ollaan massikkamiehiä.  :)
No tuossa puhuttiin 5000€ menoista pelkkään EGR:ään niin tuohon päästösysteemien poistamiseen olisi ohjelmointi auttanut?? Tuskin ne kokoaikaa on laskuttaneet???  Huoltoon en voi vaikuttaa eikä tarttekkaan kun voit ajaa sitten jollain muulla merkillä jolla huolto pelaa eiks je  ;D

No miks ei Huolto/arkimarketti hoitannu asiaa siististi ja ohjelmoinnu EGR pois pelistä, jos se niin helppo homma on.. ymmärtääkseni Jonnussa EGR venttiili ym härpäkkeet pitää olla kunnossa ennen kuin voi ohjelmoida sen pois käytöstä.. korjaa jos olen väärässä..
Riippuu viasta...  Siinä kun voi olla montaakin erilaista vikaa... 5000€ lasku tuskin on yhdellä kertaa tullut...   Mutta kertakaikkisen *****maisia perkeleen keksintöjä... 

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Arvaappa vain oisko tuo ohjelmoiminen tullu halvemmaksi, mutta eräs ohjelmointi firma olis sitä mieltä, että egr pitää olla toiminnassa, että se voidaan ohjelmoida pois käytöstä. Ilmeisesti sen voi myös, ohjelmoida pois käytöstä vaikka egr ei ole toiminnassa? Tiputtaa vain aika mukavasti tehoja tuo rikkoontunu egr ja voi sitä vikakoodien määrää  8) Mutta  onneksi Suomi on vapaa maa ja jokainen saa ajaa, sillä mikä on meilestään paras..Kaikilla merkeillä on työt saatu tehtyä, mitä on ollut.
Eihän rikkinäisillä koneilla töistä tule mitään... Pitäis vaan jonkinlainen järki saada näihin päästötouhuihin kun maapalloa nämä eivät pelasta vaan lisäävät vaan kulutusta niin osien kuin polttoaineen määrässäkin ja tähän vissiin on pyrittykkin että talouskasvu saadaan ylöspäin...    :-[

rjm

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 113
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Olisi mukava tietää mitä tämä 5000e lasku käsittää jos pelkästä egr:stä kyse?
Osat saa päivässä, joten monen viikon seisominen ei voi johtua kuin korjaamosta (asiakkaasta?).

Onko näissä remonteissa oltu yhteydessä markettiin tai tehtaaseen? JD tulee kyllä vastaan hyvinkin pitkälle takuuasioissa.

+250

  • Vieras
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Noin 1000e sisalv oli kaverin 6930 egr venttiili asennettuna.

MF 6490

  • Vieras
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Kyseiseen hintaan kuului melkein puolet työhön, eli ei ne osat nuin paljoa ole maksaneet. Aluksi vaihdettiin turhaan kaikenmaailman antureita, kun vika piti olla niissä, sitten vaihdettiin egr venttiili lopullinen vika oli egr jäähdyttimessä (mikä lie on oikeltaan nimeltään). Eli vikaa etsittiin kauenman aikaa josta tulee työtunteja, agrimarketti tuli vähän vastaan tässä asiassa. Eli siis osia vaihdettiin turhaan, kun todellista vikaa ei löydetty, kun viikkojen kuluessa...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Valitattavasti erg on huonompi järjestelmä,mutta kumpikaan ei ole toivottava eikä hyvä.Ilmastohörhöjen aikaansaannos.
Jos erg olisi parempi miksi siihen ei suuremmat dieselit ole siirtyneet.?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Valitattavasti erg on huonompi järjestelmä,mutta kumpikaan ei ole toivottava eikä hyvä.Ilmastohörhöjen aikaansaannos.
Jos erg olisi parempi miksi siihen ei suuremmat dieselit ole siirtyneet.?
Kaikki siinä melkein on olleet nokka-akselin avustuksella...  Kaikki siihen myös vielä SCR lisäksi siirtyy...

Hiippailija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Valitattavasti erg on huonompi järjestelmä,mutta kumpikaan ei ole toivottava eikä hyvä.Ilmastohörhöjen aikaansaannos.
Jos erg olisi parempi miksi siihen ei suuremmat dieselit ole siirtyneet.?

Meinaatko että JD on vallan marginaalimerkki moottoreiden osalta?   ::)

PeePeeProduction

  • Vieras
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Suurin syy EGR-venttiiliongelmiin on kuormituksen puute. Tyhjäkäyntiä ja samoilla kierroksilla jurrausta. On metsäkoneita joilla menty lähes 10 000 h ja omassa koneessa ei mitään riesaa. Opetelkaa ajamaan, koneet ovat käskemistä varten! Mutta jos ajotyyli on mallia vanhainkoti, niin riesaa takuulla on. Olipa merkki mikä tahansa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12330
  • Virolaista kiitos!
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Suurin syy EGR-venttiiliongelmiin on kuormituksen puute. Tyhjäkäyntiä ja samoilla kierroksilla jurrausta. On metsäkoneita joilla menty lähes 10 000 h ja omassa koneessa ei mitään riesaa. Opetelkaa ajamaan, koneet ovat käskemistä varten! Mutta jos ajotyyli on mallia vanhainkoti, niin riesaa takuulla on. Olipa merkki mikä tahansa.
Mulla oli autossakin tämä sama ongelma. EGR nokeentui. Ihmeen iso lasku siitäkin saatiin, pelkkä puhdistus ja nokeentuineiden tulppien vaihto. Mutta se on totta, että koneita en käske kuin äärimmäisessä hädässä. Moottoritielläkin ajelen harvoin yli 120km/h. Olen tullut siihen tulokseen, että paras tapa säästää polttoainetta, kun ajelee vähän hissukseen...

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 520
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Suurin syy EGR-venttiiliongelmiin on kuormituksen puute. Tyhjäkäyntiä ja samoilla kierroksilla jurrausta. On metsäkoneita joilla menty lähes 10 000 h ja omassa koneessa ei mitään riesaa. Opetelkaa ajamaan, koneet ovat käskemistä varten! Mutta jos ajotyyli on mallia vanhainkoti, niin riesaa takuulla on. Olipa merkki mikä tahansa.

Tuollaista ajotyyliä opetetaan jo autokoulussa polttoainetalouden nimissä, aivan sama, mitä moottori ja voimansiirto siitä tykkää.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Suurin syy EGR-venttiiliongelmiin on kuormituksen puute. Tyhjäkäyntiä ja samoilla kierroksilla jurrausta. On metsäkoneita joilla menty lähes 10 000 h ja omassa koneessa ei mitään riesaa. Opetelkaa ajamaan, koneet ovat käskemistä varten! Mutta jos ajotyyli on mallia vanhainkoti, niin riesaa takuulla on. Olipa merkki mikä tahansa.

Virhe se oli jontikalle alkaa kuvittelemaan että EGR kikkailuilla välttävät kusiliemen käytön. Oli just motokuskin kanssa puhetta että 1270D:hen oli vaihdettu egr venttiili, kun sen vikaantuminen aiheuttaa tehonlaskun koneessa. Jotain reilut 6000 tuntia on ajettu sillä koneella. Tuossa firmassa ajaneet timberin/jontikan metsäkoneisiin yhteensä paljon päälle 20 tuhatta tuntia, joten luulen että ei kokemattomuudesta ollut kysymys.

Ja ei se vika ole noissa traktorien kansissa ollut pelkästään kannentiivisteissä. Itse kannetkin on olleet työstölaadultaan huonoja, itsekin hieman asiaa ihmettelin kun siitä kuulin, mutta näin se oli.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

PeePeeProduction

  • Vieras
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Suurin syy EGR-venttiiliongelmiin on kuormituksen puute. Tyhjäkäyntiä ja samoilla kierroksilla jurrausta. On metsäkoneita joilla menty lähes 10 000 h ja omassa koneessa ei mitään riesaa. Opetelkaa ajamaan, koneet ovat käskemistä varten! Mutta jos ajotyyli on mallia vanhainkoti, niin riesaa takuulla on. Olipa merkki mikä tahansa.

Virhe se oli jontikalle alkaa kuvittelemaan että EGR kikkailuilla välttävät kusiliemen käytön. Oli just motokuskin kanssa puhetta että 1270D:hen oli vaihdettu egr venttiili, kun sen vikaantuminen aiheuttaa tehonlaskun koneessa. Jotain reilut 6000 tuntia on ajettu sillä koneella. Tuossa firmassa ajaneet timberin/jontikan metsäkoneisiin yhteensä paljon päälle 20 tuhatta tuntia, joten luulen että ei kokemattomuudesta ollut kysymys.

Ja ei se vika ole noissa traktorien kansissa ollut pelkästään kannentiivisteissä. Itse kannetkin on olleet työstölaadultaan huonoja, itsekin hieman asiaa ihmettelin kun siitä kuulin, mutta näin se oli.

Jos ei itse omista, niin kuulopuheet ovat aina kuulopuheita. Toisilla on kummaa vouhotusta jonkun EGR:kin takia. Jos itse venttiili maksaa luokkaa 500-600 euroa, ja jos sen joutuu uusimaan 6000-10000 h välillä, niin jossain merkissä vesipumppu voi maksaa lähes kolme kertaa tuon. Mutta näille palstoille kerääntyvätkin ne, joilla on kyllä viisautta yllin kyllin, mutta kokemus harrastepohjalla.