Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mikä vika on jontikka 7530  (Luettu 26997 kertaa)

Lokinpaska

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 117
Mikä vika on jontikka 7530
Seuraan aika paljon vaihtokone sivuja onko jontikka oikeesti huono kun niitä todella paljon valtran sivuilla esim malli 7530 niitä on monta huippu herkuilla. Kaikki ne varmasti vaihdettu fentiin.. Onko jontikka oikeesti ihan susi..??

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Kysy kyntäjältä...  ;)

+250

  • Vieras
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Seuraan aika paljon vaihtokone sivuja onko jontikka oikeesti huono kun niitä todella paljon valtran sivuilla esim malli 7530 niitä on monta huippu herkuilla. Kaikki ne varmasti vaihdettu fentiin.. Onko jontikka oikeesti ihan susi..??
Eipä siinä ole ihmeempää ollu.Itte jos saan valita,ja mähän saan,niin menen enemmin 6520 jonnulla.Renki ja poijat tykkää enempi 7530.
Omas 7530 on 280hv,ja se on kokoisekseen ihan näppäränketterä.Kulutus on kohtuullinen.
Ajettu n3000h ja kansipahvi kerran vaihdettu jonnikan piikkiin vaikka ikää oli2v ja lähes 2000h.

realisti

  • Vieras
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Ei kai niissä ihmeempiä, ainakaan mulla ei ehtinyt olla mitään vikaa. Mutta tuosta kulutuksesta olen eri mieltä, ainakin mulla 30-sarjan Deeret on olleet juopoimpia koneita ikinä!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Ei kai niissä ihmeempiä, ainakaan mulla ei ehtinyt olla mitään vikaa. Mutta tuosta kulutuksesta olen eri mieltä, ainakin mulla 30-sarjan Deeret on olleet juopoimpia koneita ikinä!
Niin ohjelmointi pudottaa kulutusta aika rajusti...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Seuraan aika paljon vaihtokone sivuja onko jontikka oikeesti huono kun niitä todella paljon valtran sivuilla esim malli 7530 niitä on monta huippu herkuilla. Kaikki ne varmasti vaihdettu fentiin.. Onko jontikka oikeesti ihan susi..??
Eipä siinä ole ihmeempää ollu.Itte jos saan valita,ja mähän saan,niin menen enemmin 6520 jonnulla.Renki ja poijat tykkää enempi 7530.
Omas 7530 on 280hv,ja se on kokoisekseen ihan näppäränketterä.Kulutus on kohtuullinen.
Ajettu n3000h ja kansipahvi kerran vaihdettu jonnikan piikkiin vaikka ikää oli2v ja lähes 2000h.
Vähällä pääsit kun ei tarvinnut koko kantta laittaa,täällä päin ovat jotuneet uusimaan kannen ,on niin kiero ettei varat riittänyt työstää sitä suoraksi.Aika yleinen vika on nuo kansiongelmat nykyään .
Tehot kasvaa ja paineet sylinterissä,pikkusenkin ylilämpöö niin eipä muuta tarvita.Vika on kyllä useasti rakenteellinen eli putken yläpään jäähdytys ei toimi oikein tehokkaasti.Tyhjäkäynti on pahasta .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

montöör

  • Vieras
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Mitäs mää sanoin. Neliventtiilikannet toimii kyllä
kuormureitten moottoorina kun ei oo sitä pätkäajoo.
Tosin veikkasin kansiin tulevan halkeamia kun kannakset
on niin ohuita. :(

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Mitäs mää sanoin. Neliventtiilikannet toimii kyllä
kuormureitten moottoorina kun ei oo sitä pätkäajoo.
Tosin veikkasin kansiin tulevan halkeamia kun kannakset
on niin ohuita. :(
Luulempa että monet ongelmat johtuu kun moottorit sammutetaan kuumana ettei lämmöt tasaannu tarpeeksi  :P   Varsinkin näillä päästömoottoreilla...

+250

  • Vieras
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Ei kai niissä ihmeempiä, ainakaan mulla ei ehtinyt olla mitään vikaa. Mutta tuosta kulutuksesta olen eri mieltä, ainakin mulla 30-sarjan Deeret on olleet juopoimpia koneita ikinä!
Egr ohitus ja optimointi pudotti kulutuksia.
Toi kansipahvi oli näiden tyyppivika :-[ Niitä on uusittu ehjiin koneisiinki.JD kantaa vastuunsa ihan kuin Toyotakin 8)

+250

  • Vieras
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Noihin käytettyjen myyntimääriin.7530 oli ainaki parinavuonna myydyin yli 190hv traktori suomes.Eli kyllä niitä alkaa jo vaihtoonki tulla.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Seuraan aika paljon vaihtokone sivuja onko jontikka oikeesti huono kun niitä todella paljon valtran sivuilla esim malli 7530 niitä on monta huippu herkuilla. Kaikki ne varmasti vaihdettu fentiin.. Onko jontikka oikeesti ihan susi..??
Eipä siinä ole ihmeempää ollu.Itte jos saan valita,ja mähän saan,niin menen enemmin 6520 jonnulla.Renki ja poijat tykkää enempi 7530.
Omas 7530 on 280hv,ja se on kokoisekseen ihan näppäränketterä.Kulutus on kohtuullinen.
Ajettu n3000h ja kansipahvi kerran vaihdettu jonnikan piikkiin vaikka ikää oli2v ja lähes 2000h.
Vähällä pääsit kun ei tarvinnut koko kantta laittaa,täällä päin ovat jotuneet uusimaan kannen ,on niin kiero ettei varat riittänyt työstää sitä suoraksi.Aika yleinen vika on nuo kansiongelmat nykyään .
Tehot kasvaa ja paineet sylinterissä,pikkusenkin ylilämpöö niin eipä muuta tarvita.Vika on kyllä useasti rakenteellinen eli putken yläpään jäähdytys ei toimi oikein tehokkaasti.Tyhjäkäynti on pahasta .


 Tyhjäkäynti on pahasta, kyllä, tukkeaa EGR:ää tehokkaasti. Jontikan paisunta-astia mielenkiintoisen muotoinen, näyttää olevan nestettä, vaikka kymppilitra vajausta...minkä ihmeen takia siihen ei voi laittaa pintavahti anturia...

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
7430 Aq vm.2007 +300hp 6600h

7430AP vm.2007 260hp 6000h

Kannen tiivisteet vaihdettu ja egr lauhduttimet. Lauhduttimet meni hukkaan kun nyt ei tartteis niitä kun egr tulpattu ja ohjelmoitu pois. Voimansiirrossa ja perässä ei ole ollut mitään. Ennakoivasti laitettu jarrut tuohon keppiin 6000h hujakoilla.
AP vaihtu laatikko n.5400h Heitti vapaaalle n. 10-15km/h risteykseen tultaessa, vissiin voitelupainetta puuttui eteen ajonpakalta muistaakseni 5baria.(siis todella vähän)
Sen verran kyseisitä laitteista tykkään et yli 10 000h tuntia tullaan ajamaan molempiin.
Keväällä varmaan riviä komistaa vielä yks amerikan serkku.Tumman vihree sekin.
Ja varaosa toimitus pelaa erittäin hyvin. Jos ei hyllystä niin seuraavaksi aamuksi ruotsista.

Varmaan paljon valtralla, kun tosta jos muka ylöspäin haluaa niin seuraava on fendt. ;D
Joidenkin mielestä...
Nii se on...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
7430 Aq vm.2007 +300hp 6600h

7430AP vm.2007 260hp 6000h

Kannen tiivisteet vaihdettu ja egr lauhduttimet. Lauhduttimet meni hukkaan kun nyt ei tartteis niitä kun egr tulpattu ja ohjelmoitu pois. Voimansiirrossa ja perässä ei ole ollut mitään. Ennakoivasti laitettu jarrut tuohon keppiin 6000h hujakoilla.
AP vaihtu laatikko n.5400h Heitti vapaaalle n. 10-15km/h risteykseen tultaessa, vissiin voitelupainetta puuttui eteen ajonpakalta muistaakseni 5baria.(siis todella vähän)
Sen verran kyseisitä laitteista tykkään et yli 10 000h tuntia tullaan ajamaan molempiin.
Keväällä varmaan riviä komistaa vielä yks amerikan serkku.Tumman vihree sekin.
Ja varaosa toimitus pelaa erittäin hyvin. Jos ei hyllystä niin seuraavaksi aamuksi ruotsista.

Varmaan paljon valtralla, kun tosta jos muka ylöspäin haluaa niin seuraava on fendt. ;D
Joidenkin mielestä...
Onko tuo iso homma tulpata egr ja ohjelmoida se? Paljonko kustantaa? Tuon voisi lukea jopa jontikan eduksi, jos ei tarvisi sekaantua ureahommiin.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
7430 Aq vm.2007 +300hp 6600h

7430AP vm.2007 260hp 6000h

Kannen tiivisteet vaihdettu ja egr lauhduttimet. Lauhduttimet meni hukkaan kun nyt ei tartteis niitä kun egr tulpattu ja ohjelmoitu pois. Voimansiirrossa ja perässä ei ole ollut mitään. Ennakoivasti laitettu jarrut tuohon keppiin 6000h hujakoilla.
AP vaihtu laatikko n.5400h Heitti vapaaalle n. 10-15km/h risteykseen tultaessa, vissiin voitelupainetta puuttui eteen ajonpakalta muistaakseni 5baria.(siis todella vähän)
Sen verran kyseisitä laitteista tykkään et yli 10 000h tuntia tullaan ajamaan molempiin.
Keväällä varmaan riviä komistaa vielä yks amerikan serkku.Tumman vihree sekin.
Ja varaosa toimitus pelaa erittäin hyvin. Jos ei hyllystä niin seuraavaksi aamuksi ruotsista.

Varmaan paljon valtralla, kun tosta jos muka ylöspäin haluaa niin seuraava on fendt. ;D
Joidenkin mielestä...
Onko tuo iso homma tulpata egr ja ohjelmoida se? Paljonko kustantaa? Tuon voisi lukea jopa jontikan eduksi, jos ei tarvisi sekaantua ureahommiin.

www.findiesel.fi

n.800-900euroa sis.alv ja tehoa senverran kun haluaa tuohn hintaan. ;)
Tulppaus kestää taidoista riippuen 5-60min ;D. 2 pulttia irti ja laippa väliin ja pultit kiinni. Laippoja findieselillä.

Ja se on muuten tosiasia et jd paisari perseen muotoinen,jos vain katsoo edestä niin näyttää aina et ois puolillaan, pitää aukaista korkki ja katsoa tositilanne.
Näin talvisaikaan jos on vielä ne pikaklemmarit niin saa katsoa nestepintaa. Mut jos on vaihdettu huoltotiedotteen mukaiset jousikuormitteiset klemmarit niin no problem. Itsellä abat mut pelaa.
Nii se on...

c2p

  • Vieras
Vs: Mikä vika on jontikka 7530
Egr pois ja ohjelmaa kehiin, niin tulee ihan eri kone. Ltr racing ohjelma meillä voimanulosotosta noin 230 hv. Kansi ja turbo pariin kertaan tehty tähän, arvailivat että johtu turbon vikaantumiset jotenkin tuosta egr hommelista, nokes jotenkin siivet jne.. Voimaa on ja ketterä.