Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Käyttökokemuksia  (Luettu 82713 kertaa)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Käyttökokemuksia

Koneen käyttö oikeissa töissä ja pihapyörityksessä on monesti eri asia. Itse en tykännyt DD:stä nopeassa pihakokeilussa, mutta varmasti se paikkansa tienaa pellolla. Olis mielenkiintoista päästä kokeilemaan variota raskaammissa hommissa tai ek- työssä, ainakin pihaliikuttelu oli ylivoimaisen mukavaa.  :)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Keninto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Käyttökokemuksia
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.
Mutta justiinhan sanoit että vertaat Dyna-6 eccomeihin ja s-maticeihin ja mitä noita automaatti "portaattomia" on...  Kun on jonnikan porttaattomalla ja fendtillä ajettua niin en jonnikassakaan huomannut alueiden vaihtoa ja samalla tavalla kiihtyivät... Fendtissä ja VT:ssä kyllä kun jouduin itse painamaan nappulaa... Joten jos dyna-6 toimii yhtä hyvin kuin jonnikan portaaton niin se toimii lähes yhtä hyvin kuin vario jota hyvin suuresti epäilen??   Case puma CVX:ssä huomasi kyllä alueiden vaihtumisen paukkumisena ja koneen kummallisina tuumaustaukoina aina välillä vaikka suurimman osan aikaa toimis kuin niinkuin kuuluukin...

Casen ja nyykkärin portaattomassa vaihteistossa ei tavallaan ole mikään ihme, vaikka on tuumaustauko, koska niiden portaaton vaihteistohan on melkein täysin mekaaninen ja näin ollen hyötysuhteeltaan jopa paras.

Tästä oli myös juttua itävaltalaisten täppäreitten palstalla:

http://www.landwirt.com/Forum/344622/Traktorkauf-New-Holland-T7210-auto-command-oder-Fendt-820-Vario-tms.html

Ei sillä, että kyseistä kieltä osaisin, mutta google kääntäjällä sai väännettyä..
senhän täytyy olla täys paska loota, periaatteeltaan kait vähän ku valtran direkti....

sinänsä kumma että pieni kotimainen on haukuttu maan läpeen alkutaipaleella mutta nykivää nyyhkyä ei oo palstalla teilattu ;D ;D ;D ;D

Missäänhän ei ole sanottu, että nyyskyn aski nykisi, ylempänä oli vaan juttua siitä, että siinä olisi "tuumaustauko". Itse en ainakaan ole huomannut ajossa mitään tuumaustaukoa, saatikka sitten minkäänlaista nykyimistä. Toimii todella hyvin ja miellyttävästi.

Jos aletaan puhua enemmänkin näistä "tuumaustauoista", niin JD:n uusin Direct Drive mietti mielestäni kohtuuttoman kauan alueen vaihdossa. Eikä se meno mitenkään tasaista ollut muutenkaan, joten nykimistä kyllä oli. Toki kyseinen vaihteisto on juuri tullut markkinoillle, joten kehitys vielä alkussa..
Oletko paljon ajanut DD jonnulla oikein töissä?? Mutta se tuumaustauko on varmaankin vika ja niinkuin aikaisemmin sanoin en ole ollut koneen kuskin/omistajan kanssa jutuissa onko asialle tehty jotain ja tuota ilmentyi vain sillointällöin   ::)
Siis pitää myöntää, että en ole ajanu DD jonnulla muuta kuin pienen koeajon tiellä ja pyöritelly pihassa. Varmasti tuntuma erilainen, kun pääsee sinuksi koneen kanssa ja rupeaa tekemään ihan oikeita töitä.

Eerop

Vs: Käyttökokemuksia
20t kuorma perässä niin ei portaaton jaksanut kiskoa kovin innokkaasti enää, veetee sama homma, rinteessä joutu ohi ajamaan kun samoilla kuormilla ajettiin. Vaikka ikäloppu RC onkin niin saman tehoisilla koneilla rinteessä vetää paljon paremmin eikä puudu niin kun portaattomat

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Käyttökokemuksia
Musta tuntuu että se DD on suunniteltu raskaisiin vetohommiin, ei niinkään yleishommiin. Isossa maailmassa kun on kysyntää kärryn kiskojille, niin jontikka on vaan halunnut tehdä siihen hommaan portaatonta paremman ja keppilootaa mukavamman lootan.

Siksi kysyntä suomessa jäänee pieneksi kun täällä koneet harvemmin mitään tosissaan tiellä varsinkaan kiskovat.

Itse en ole tuota päässyt testaamaan edes pihassa.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Käyttökokemuksia

Uus kone korkattu. Kummasti alkoi syntyä Trelleborgin jälkiä pihamaalle.  :)

Kysymys: tietääkö joku voiko tuohon JD:n omaan sähkö-joysticiin rakentaa pikavaihdehallintaa? Vivussahan on kaksi nappia päällä ja keinukatkaisin etupuolella. Olis aika bueno jos onnistuis, mutta taitaa olla mission impossible..?  ???
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

7930

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66
Vs: Käyttökokemuksia
ainakin vanhoihin pystyi ,ei tiedä näistä uusistaväyläohjatuista

realisti

  • Vieras
Vs: Käyttökokemuksia
Kyllä se pitäisi onnistua asiansa osaavalta huoltomieheltä.

redbull

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 705
  • Go Ahead, Make My Day
Vs: Käyttökokemuksia
Nee johdot meni ennen siinä sivupaneelissa niiden merkkivalojen takana. Kerran antoi se viritys sieltä savumerkit, jonka jälkeen raksin koko keksinnön sieltä pois. Tää oli tehty kymppisarjalaiseen..

realisti

  • Vieras
Vs: Käyttökokemuksia
Sen sivupaneelissa olevan minusta varsin turhan pikavaihteen keinukytkimen kun amputoi pois ja ottaa sieltä piuhat pikavaihteen käyttöön ek-vipuun. Itte meinasin 6830:aan tehdä noin, mutta ergossa ei ole enää tilaa lisänapeille!

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Käyttökokemuksia
 Kohta tulee jotkut huutamaan, ettei kuormaajan vipuun missään tapauksessa mitään pikavaihdenappeja tarvitse, vaikka onhan ne oikeesti ihan pirun näppärät kuormaustyössä tai muutenkin.  :) :)

 Ps. Onnea Peurajussille uudesta koneesta!
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

1100xx

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
  • Etiäppäin
Vs: Käyttökokemuksia

Uus kone korkattu. Kummasti alkoi syntyä Trelleborgin jälkiä pihamaalle.  :)

Kysymys: tietääkö joku voiko tuohon JD:n omaan sähkö-joysticiin rakentaa pikavaihdehallintaa? Vivussahan on kaksi nappia päällä ja keinukatkaisin etupuolella. Olis aika bueno jos onnistuis, mutta taitaa olla mission impossible..?  ???

Yhdistin sivukonsolin pikavaihdekatkaisijasta johdot joysticille. Joysticin päällä olevissa napeissa on pikavaihteet ja keinukatkaisijalla hyd.lohko taakse! Tulee maantie ajossakin käytettyä joysticin pikavaihteita kun toimivat ilman että käden täytyy olla joysticin turvakatkaisijan alla.  8)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Käyttökokemuksia
Sen sivupaneelissa olevan minusta varsin turhan pikavaihteen keinukytkimen kun amputoi pois ja ottaa sieltä piuhat pikavaihteen käyttöön ek-vipuun. Itte meinasin 6830:aan tehdä noin, mutta ergossa ei ole enää tilaa lisänapeille!

Mikä *itun pikavaihde  :o

Portaattoman ylivoimaa  8)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

realisti

  • Vieras
Vs: Käyttökokemuksia
Sen sivupaneelissa olevan minusta varsin turhan pikavaihteen keinukytkimen kun amputoi pois ja ottaa sieltä piuhat pikavaihteen käyttöön ek-vipuun. Itte meinasin 6830:aan tehdä noin, mutta ergossa ei ole enää tilaa lisänapeille!

Mikä *itun pikavaihde  :o

Portaattoman ylivoimaa  8)

Hei. Sun kannattaa kokeilla joskus siellä 6400 deeressäsi sitä vipua siinä suunnanvaihtimen ja päävaihteen välissä, ilmankos oletkin deereä moittinut fenttiä huonommaksi ajaa jos et pikavaihdetta ole opetellut käyttämään.  ;)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Käyttökokemuksia
Sen sivupaneelissa olevan minusta varsin turhan pikavaihteen keinukytkimen kun amputoi pois ja ottaa sieltä piuhat pikavaihteen käyttöön ek-vipuun. Itte meinasin 6830:aan tehdä noin, mutta ergossa ei ole enää tilaa lisänapeille!

Mikä *itun pikavaihde  :o

Portaattoman ylivoimaa  8)

Ojala on sen sortin portaaton että ostarillakin se käyttää vaan liukuportaita. Kerrostalossa pitää olla hissi ja ruokakin syödään yhtenä könttinä, niin alkuruuat kun jälkiruuatkin. Verokortinkin pitää olla portaaton. Kuivuri on niin matala ja ettei tarvi siilokannelle kiivetä tai sitten sielläkin on hissi. Paneminenkin tapahtuu ilman portaita, kuivana vaan loppun asti ilman eskaria. Jos Ojala olis lätkän pelaaja, sen olis tarvinnu päästä suoraan junnujen kiekkokoulusta änärijoukkueeseen, ilman turhia portaita.

Onko Ojalan talossakin palotikkaiden tilalla liukumäki?????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Käyttökokemuksia

Mietin vaan että kuinka ohjata kolmatta sähkölohkoa jos sen keinukatkaisijan valjastaa pikavaihteille? Tai lisälohkon ohjaus ek:ssa jos painonapit on pikavaihteille?  ??? Vaikuttais äkkiseltään siltä että ainoastaan se keinukatkaisija vois olla jotenkin tehtävissä tähän tarkoitukseen.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä