Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Käyttökokemuksia  (Luettu 82719 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Käyttökokemuksia
Aikamoisia yksilöitä nuo traktorit kyllä on. Kuuleman mukaan parhaiten tehtaan ilmoittamissa tehoissa on Case/NH, JD:ssä on lähes aina alakantissa. Näin kertoili mulle erään Säätöpajan porukka. Pahin esimerkki oli ollut 6000-sarjalainen JD josta oli luvattu 100 hp mutta penkissä tulos vain 65 hp !!! Ja kone oli lähes uusi...ei uskois, että vielä nykyäänkin kun kaikki on helppo tietokoneilla yms. säätää kohdalleen pästetään ulos tehtaasta tommosta kuraa.

ps. Itselläni pari jd:tä joten en kirjoita tätä haukkuakseni... ;)
No 6320 oli uutena semmonen nuhapumppu ettei jaksanut edes tyhjää kärryä vetää tiellä kunnolla meinas mennä melkeimpä hermot mutta 500h jälkeen oli jo ihan eri kone vaikkei muuta tehty kuin ajettiin...  Tehopenkeissäkin varmasti suuria eroja  keskenään  :P      Deutsista puuttui vääntöä vakiona ja sen huomas kun oli ensimmäisiä kaksventtiili commareita ja sen huomas.. Ohjelmoinnin jälkeen parantui huomattavasti vaikkei paljoa tehoa lisää tullutkaan...   

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Käyttökokemuksia

Mulle tuo teholukema on tosiaan sama vaikka se olis pienempikin kunhan ruuna paikkansa tekee..  :P Vääntökäyrän muoto ja kokonaisuus merkkaa enemmän. Kunhan heitin sen vuoksi koska jotenkin noita koneita on vertailtava, eikä vertailussa oikein voi lähteä siitä olettamasta että tehtaan ilmoitukset ovat isosti pielessä. Tehon ja painon sekä tehon ja hinnan suhde tuossa on (tehtaan ilmoituksiin) yksi parhaita.


Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

1100xx

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
  • Etiäppäin
Vs: Käyttökokemuksia
Aikamoisia yksilöitä nuo traktorit kyllä on. Kuuleman mukaan parhaiten tehtaan ilmoittamissa tehoissa on Case/NH, JD:ssä on lähes aina alakantissa. Näin kertoili mulle erään Säätöpajan porukka. Pahin esimerkki oli ollut 6000-sarjalainen JD josta oli luvattu 100 hp mutta penkissä tulos vain 65 hp !!! Ja kone oli lähes uusi...ei uskois, että vielä nykyäänkin kun kaikki on helppo tietokoneilla yms. säätää kohdalleen pästetään ulos tehtaasta tommosta kuraa.

ps. Itselläni pari jd:tä joten en kirjoita tätä haukkuakseni... ;)
No 6320 oli uutena semmonen nuhapumppu ettei jaksanut edes tyhjää kärryä vetää tiellä kunnolla meinas mennä melkeimpä hermot mutta 500h jälkeen oli jo ihan eri kone vaikkei muuta tehty kuin ajettiin...  Tehopenkeissäkin varmasti suuria eroja  keskenään  :P      Deutsista puuttui vääntöä vakiona ja sen huomas kun oli ensimmäisiä kaksventtiili commareita ja sen huomas.. Ohjelmoinnin jälkeen parantui huomattavasti vaikkei paljoa tehoa lisää tullutkaan...


Hauskoja yllätyksiä tuli 6230 103hp ja 6630 108hp...vääntö ero 40nm. 8)

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Käyttökokemuksia
Onneksi olkoon, uusi traktori tilattu.

Aika nopeasti on käyty vaihtoehdot läpi ja päätös tehty.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Käyttökokemuksia
Onneksi olkoon, uusi traktori tilattu.

Aika nopeasti on käyty vaihtoehdot läpi ja päätös tehty.
Kotimaisuus ei painanut yhtikäs mitään. :(
No hyvä että Saksasta maidon tuonti lisääntyy huimaa vauhtia  ;D
Näkisittepä tuon jontikan lootan sisukset niin vähän alkas hirvittämään. ;D

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Käyttökokemuksia

Mulle tuo teholukema on tosiaan sama vaikka se olis pienempikin kunhan ruuna paikkansa tekee..  :P Vääntökäyrän muoto ja kokonaisuus merkkaa enemmän. Kunhan heitin sen vuoksi koska jotenkin noita koneita on vertailtava, eikä vertailussa oikein voi lähteä siitä olettamasta että tehtaan ilmoitukset ovat isosti pielessä. Tehon ja painon sekä tehon ja hinnan suhde tuossa on (tehtaan ilmoituksiin) yksi parhaita.
[/quote
No pieneen vääntöön tyydyit.
Aikoinaan oli Valtralla malli 111 Eco power matalakierrosmoottori,vääntö 520 /1000 rmin , 580 /1400 rmin. hevosia din 110.Nelipyttynen 2-venttiilikone.
Oli markkinoiden kovimmin vääntävä nelisylinterinen traktorin moottori luokassaan.

Viimeksi muokattu: 17.02.13 - klo:21:38 kirjoittanut Von Göpel

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4396
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Käyttökokemuksia
Kotimaisuus ei painanut yhtikäs mitään. :(
No hyvä että Saksasta maidon tuonti lisääntyy huimaa vauhtia  ;D
Näkisittepä tuon jontikan lootan sisukset niin vähän alkas hirvittämään. ;D

Ei mullakaan kotimaisuus ole konekaupoilla mikään isompi tekijä - kyllä muut ominaisuudet ja hinta ovat olennaisempia. Ei se haittakaan ole, mutta muut asiat pitää ensin olla kohdallaan. Huonompaa en huoli sillä perusteella että onhan se kotimainen.
On mulla yli puolet koneista kotimaisia, kaikki omin voimin liikkuvat ovat kyllä muualta.

Mallasohratkin lähti edellisenä vuonna Saksaan, ihan oluen tekoon, kun kotimaahan ei kelvannut. Ja nyt ulos lähtivät laaturajalla olevat vehnät. Että kauppa on kansainvälistä :-)

Keninto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Käyttökokemuksia
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.
Mutta justiinhan sanoit että vertaat Dyna-6 eccomeihin ja s-maticeihin ja mitä noita automaatti "portaattomia" on...  Kun on jonnikan porttaattomalla ja fendtillä ajettua niin en jonnikassakaan huomannut alueiden vaihtoa ja samalla tavalla kiihtyivät... Fendtissä ja VT:ssä kyllä kun jouduin itse painamaan nappulaa... Joten jos dyna-6 toimii yhtä hyvin kuin jonnikan portaaton niin se toimii lähes yhtä hyvin kuin vario jota hyvin suuresti epäilen??   Case puma CVX:ssä huomasi kyllä alueiden vaihtumisen paukkumisena ja koneen kummallisina tuumaustaukoina aina välillä vaikka suurimman osan aikaa toimis kuin niinkuin kuuluukin...

Casen ja nyykkärin portaattomassa vaihteistossa ei tavallaan ole mikään ihme, vaikka on tuumaustauko, koska niiden portaaton vaihteistohan on melkein täysin mekaaninen ja näin ollen hyötysuhteeltaan jopa paras.

Tästä oli myös juttua itävaltalaisten täppäreitten palstalla:

http://www.landwirt.com/Forum/344622/Traktorkauf-New-Holland-T7210-auto-command-oder-Fendt-820-Vario-tms.html

Ei sillä, että kyseistä kieltä osaisin, mutta google kääntäjällä sai väännettyä..

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26123
  • vastustan
Vs: Käyttökokemuksia
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.
Mutta justiinhan sanoit että vertaat Dyna-6 eccomeihin ja s-maticeihin ja mitä noita automaatti "portaattomia" on...  Kun on jonnikan porttaattomalla ja fendtillä ajettua niin en jonnikassakaan huomannut alueiden vaihtoa ja samalla tavalla kiihtyivät... Fendtissä ja VT:ssä kyllä kun jouduin itse painamaan nappulaa... Joten jos dyna-6 toimii yhtä hyvin kuin jonnikan portaaton niin se toimii lähes yhtä hyvin kuin vario jota hyvin suuresti epäilen??   Case puma CVX:ssä huomasi kyllä alueiden vaihtumisen paukkumisena ja koneen kummallisina tuumaustaukoina aina välillä vaikka suurimman osan aikaa toimis kuin niinkuin kuuluukin...

Casen ja nyykkärin portaattomassa vaihteistossa ei tavallaan ole mikään ihme, vaikka on tuumaustauko, koska niiden portaaton vaihteistohan on melkein täysin mekaaninen ja näin ollen hyötysuhteeltaan jopa paras.

Tästä oli myös juttua itävaltalaisten täppäreitten palstalla:

http://www.landwirt.com/Forum/344622/Traktorkauf-New-Holland-T7210-auto-command-oder-Fendt-820-Vario-tms.html

Ei sillä, että kyseistä kieltä osaisin, mutta google kääntäjällä sai väännettyä..
senhän täytyy olla täys paska loota, periaatteeltaan kait vähän ku valtran direkti....

sinänsä kumma että pieni kotimainen on haukuttu maan läpeen alkutaipaleella mutta nykivää nyyhkyä ei oo palstalla teilattu ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: Käyttökokemuksia
Hyvin kyllä toimi keväällä koeajossa ollut t7.200 ac.

Eerop

Vs: Käyttökokemuksia
En itsekkään huomannut mitään nykimistä T7.200 AC lootalla kun ajelin testejä. Mutta järkytti miten laiskoja nämä portaattomat on ajossa, verrattuna vaikkapa vanhaan RC lootaan M/60 sarjasta.

T7.200 ei mennyt tiellä muuten kun 51km/h, T7.220 kulkee lievästi nopeutettuna 67km/h navigaattoriin. Huoltomiehen mukaan tuota 200 ei pystyisi nopeuttamaan?




zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Käyttökokemuksia
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.
Mutta justiinhan sanoit että vertaat Dyna-6 eccomeihin ja s-maticeihin ja mitä noita automaatti "portaattomia" on...  Kun on jonnikan porttaattomalla ja fendtillä ajettua niin en jonnikassakaan huomannut alueiden vaihtoa ja samalla tavalla kiihtyivät... Fendtissä ja VT:ssä kyllä kun jouduin itse painamaan nappulaa... Joten jos dyna-6 toimii yhtä hyvin kuin jonnikan portaaton niin se toimii lähes yhtä hyvin kuin vario jota hyvin suuresti epäilen??   Case puma CVX:ssä huomasi kyllä alueiden vaihtumisen paukkumisena ja koneen kummallisina tuumaustaukoina aina välillä vaikka suurimman osan aikaa toimis kuin niinkuin kuuluukin...

Casen ja nyykkärin portaattomassa vaihteistossa ei tavallaan ole mikään ihme, vaikka on tuumaustauko, koska niiden portaaton vaihteistohan on melkein täysin mekaaninen ja näin ollen hyötysuhteeltaan jopa paras.

Tästä oli myös juttua itävaltalaisten täppäreitten palstalla:

http://www.landwirt.com/Forum/344622/Traktorkauf-New-Holland-T7210-auto-command-oder-Fendt-820-Vario-tms.html

Ei sillä, että kyseistä kieltä osaisin, mutta google kääntäjällä sai väännettyä..
senhän täytyy olla täys paska loota, periaatteeltaan kait vähän ku valtran direkti....

sinänsä kumma että pieni kotimainen on haukuttu maan läpeen alkutaipaleella mutta nykivää nyyhkyä ei oo palstalla teilattu ;D ;D ;D ;D
Siinä on  vaan se ero valtran kanssa että toinen vaihtelee automaattisesti alueet ja toisessa kuski joutuu päättämään millä mennään...  Ja  sen verran pitkiä taukoja että ehtis useita kymmeniä metrejä menemään ennenkuin lähti uudelleen menemään... En oo nyt sen koneen omistajan tai kuskin kanssa ollut pieneen aikaan juttusissa onko siihen jotain päivitystä saatu... 

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Käyttökokemuksia
En itsekkään huomannut mitään nykimistä T7.200 AC lootalla kun ajelin testejä. Mutta järkytti miten laiskoja nämä portaattomat on ajossa, verrattuna vaikkapa vanhaan RC lootaan M/60 sarjasta.

T7.200 ei mennyt tiellä muuten kun 51km/h, T7.220 kulkee lievästi nopeutettuna 67km/h navigaattoriin. Huoltomiehen mukaan tuota 200 ei pystyisi nopeuttamaan?

Niihän se tuntuu kun ei oo mitään tekemistä. Sama homma itsellä portaattomalla ja kepillä. Vaan kiihytäppä jollekkin matkaa esim. ja vertaa nopeuksia. Itsellä n.60hp miedompi ap kelailee samat laukat. Se van tuntuu kun ei tarte kun nopeuspoljinta painaa.
Nii se on...

Keninto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Käyttökokemuksia
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.
Mutta justiinhan sanoit että vertaat Dyna-6 eccomeihin ja s-maticeihin ja mitä noita automaatti "portaattomia" on...  Kun on jonnikan porttaattomalla ja fendtillä ajettua niin en jonnikassakaan huomannut alueiden vaihtoa ja samalla tavalla kiihtyivät... Fendtissä ja VT:ssä kyllä kun jouduin itse painamaan nappulaa... Joten jos dyna-6 toimii yhtä hyvin kuin jonnikan portaaton niin se toimii lähes yhtä hyvin kuin vario jota hyvin suuresti epäilen??   Case puma CVX:ssä huomasi kyllä alueiden vaihtumisen paukkumisena ja koneen kummallisina tuumaustaukoina aina välillä vaikka suurimman osan aikaa toimis kuin niinkuin kuuluukin...

Casen ja nyykkärin portaattomassa vaihteistossa ei tavallaan ole mikään ihme, vaikka on tuumaustauko, koska niiden portaaton vaihteistohan on melkein täysin mekaaninen ja näin ollen hyötysuhteeltaan jopa paras.

Tästä oli myös juttua itävaltalaisten täppäreitten palstalla:

http://www.landwirt.com/Forum/344622/Traktorkauf-New-Holland-T7210-auto-command-oder-Fendt-820-Vario-tms.html

Ei sillä, että kyseistä kieltä osaisin, mutta google kääntäjällä sai väännettyä..
senhän täytyy olla täys paska loota, periaatteeltaan kait vähän ku valtran direkti....

sinänsä kumma että pieni kotimainen on haukuttu maan läpeen alkutaipaleella mutta nykivää nyyhkyä ei oo palstalla teilattu ;D ;D ;D ;D

Missäänhän ei ole sanottu, että nyyskyn aski nykisi, ylempänä oli vaan juttua siitä, että siinä olisi "tuumaustauko". Itse en ainakaan ole huomannut ajossa mitään tuumaustaukoa, saatikka sitten minkäänlaista nykyimistä. Toimii todella hyvin ja miellyttävästi.

Jos aletaan puhua enemmänkin näistä "tuumaustauoista", niin JD:n uusin Direct Drive mietti mielestäni kohtuuttoman kauan alueen vaihdossa. Eikä se meno mitenkään tasaista ollut muutenkaan, joten nykimistä kyllä oli. Toki kyseinen vaihteisto on juuri tullut markkinoillle, joten kehitys vielä alkussa..

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Käyttökokemuksia
Kyl portaattomaan ek käyttöön fendt ja deutzi on parhaat. Massikoissa on jostain syystää aivan kauheen isot konepellit, eli huono näkyvyys kuormaajalle.
Eipä osaa muut kun fendt tehdä täysin portaattoman askin jota myös massikka käyttää. Muut portaattomat ovat verrattavissa massikan dyna 6 vaihteistoihin automaatti ajoasetuksin ajettaessa.
Tarttis oikeen tuota dyna-6 käydä koittamassa jos toimii yhtä nätisti kuin eccomit tai S-maticit...  Miksi siis ostaa edes VT jos dyna-6 toimii yhtä hyvin??    Vai onko se dyna-6 kuitenkin vaan kuin Versu...
Versulla en ole ajanut mutta t202 directillä kyllä eikä voi kehua portaattomaksi ja jopa valtran myyjä myöntää sen että susi ainakin toistaiseksi. Vt on täysin eri kuin dyna 6  vaihteisto Vt veto koko nopeusalueella täysin tasaista joten säilyy aina maksimaalinen rengas pito, jonka ansiosta hyvä etenemä liukkaallakin alustalla.
Mutta justiinhan sanoit että vertaat Dyna-6 eccomeihin ja s-maticeihin ja mitä noita automaatti "portaattomia" on...  Kun on jonnikan porttaattomalla ja fendtillä ajettua niin en jonnikassakaan huomannut alueiden vaihtoa ja samalla tavalla kiihtyivät... Fendtissä ja VT:ssä kyllä kun jouduin itse painamaan nappulaa... Joten jos dyna-6 toimii yhtä hyvin kuin jonnikan portaaton niin se toimii lähes yhtä hyvin kuin vario jota hyvin suuresti epäilen??   Case puma CVX:ssä huomasi kyllä alueiden vaihtumisen paukkumisena ja koneen kummallisina tuumaustaukoina aina välillä vaikka suurimman osan aikaa toimis kuin niinkuin kuuluukin...

Casen ja nyykkärin portaattomassa vaihteistossa ei tavallaan ole mikään ihme, vaikka on tuumaustauko, koska niiden portaaton vaihteistohan on melkein täysin mekaaninen ja näin ollen hyötysuhteeltaan jopa paras.

Tästä oli myös juttua itävaltalaisten täppäreitten palstalla:

http://www.landwirt.com/Forum/344622/Traktorkauf-New-Holland-T7210-auto-command-oder-Fendt-820-Vario-tms.html

Ei sillä, että kyseistä kieltä osaisin, mutta google kääntäjällä sai väännettyä..
senhän täytyy olla täys paska loota, periaatteeltaan kait vähän ku valtran direkti....

sinänsä kumma että pieni kotimainen on haukuttu maan läpeen alkutaipaleella mutta nykivää nyyhkyä ei oo palstalla teilattu ;D ;D ;D ;D

Missäänhän ei ole sanottu, että nyyskyn aski nykisi, ylempänä oli vaan juttua siitä, että siinä olisi "tuumaustauko". Itse en ainakaan ole huomannut ajossa mitään tuumaustaukoa, saatikka sitten minkäänlaista nykyimistä. Toimii todella hyvin ja miellyttävästi.

Jos aletaan puhua enemmänkin näistä "tuumaustauoista", niin JD:n uusin Direct Drive mietti mielestäni kohtuuttoman kauan alueen vaihdossa. Eikä se meno mitenkään tasaista ollut muutenkaan, joten nykimistä kyllä oli. Toki kyseinen vaihteisto on juuri tullut markkinoillle, joten kehitys vielä alkussa..
Oletko paljon ajanut DD jonnulla oikein töissä?? Mutta se tuumaustauko on varmaankin vika ja niinkuin aikaisemmin sanoin en ole ollut koneen kuskin/omistajan kanssa jutuissa onko asialle tehty jotain ja tuota ilmentyi vain sillointällöin   ::)