Jes.
Lienee tietoni vanhaa tai hapettunutta
Eli siinä uskossa olen ollut että noita oksiideja tulee juuri osakuormalla kun ilma eli happimäärä on suuri verrataessa polttoaineen määrään.
Ei vain nyt löydy mistään se artikkeli jossa tuo mainittiin,kiinostaisi katsoa kuka sen on kirjoittanut.
Kyllä nuo muutama viritysguru on myös pitäneet tuota JD systeemiä poikkeuksellisena, eli juuri sitä että kierrätetään koko ajan,myös täydellä kuormalla.
Myös tuolta viri eli ohjelmointipuolelta Sisuista joissa on se nokka-akseli egr kuultua tarinaa vielä, eli niissä on ruiskuennakko huomattavan myöhäisellä,lieneekö perkiisselissä sama. Jopa 10% kulutuksen laskua lupailivat jos pelkästään ennakko jengataan kohdalleen.
Käsittääkseni ensimmäiset päästörajat täyttyivät systeemillä turbo-välijäähy-myöhästetty ennakko.
Lujiahan nämä nykykoneet ovat,tuossa väljätarinassa meinasin lähinnä sitä että ajo loppunee kierrättävällä moottorilla aikaisemmassa vaiheessa kuin perinteisellä,eli pakokaasut alkavat olla likaisempia ja sitä kautta tukkeutuu koko kone.