^Ensiksi tulee mieleen Fendt, John Deere, Massey-Ferguson ja New holland.
Minun logiikkaan kun ei tuo Valtran Direkt sovi ollenkaan. Miksi pitää tunkea pienillä markkinaosuuksilla kun samasta talosta saapi punavanteista vihreää? Mitä Agcon tulevaisuuden suunnitelmista ilmi käy, T-sarja taitaa olla kehitettävien listalla. Fendtin tehtaisiin panostettiin paljon, on tuloksen aika. Ja moni Direkti kai jo pikkuongelmien takia on vaihdettu saman konsernin vihreään suht vaivattomasti?
Toisinpäinkin on KUULEMMA vaihdettu
Tuohon voinee lisätä sitten hiukan taustatietoa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Mielentilatutkimus
Joo en tunne yhtään noin hullua mutta näin väittävät minä en kyllä uskonut sen verran paksua juttua...
Eikös retku näin kommentoinut
***juu. on fendtejä vaihtunut direktiin. fenditkin hajoaa miinuksena niissä todella pitkä varaosatoimitus, jopa 6 viikkoa.
itse en omista fendtiä tai direktiä niin en hirveesti halua kommentoida, mutta mitä olen kuullut kavereilta niin molemmissa hyvät ja huonot puolet.
direktin suunnanvaihto on parempi=nopeampi ja tarkempi. direkti menee tiellä taiaisemmin, reagoi mäkiin äksymmin eikä heijjaa vauhtia lainkaan. myös etukuormaimen ohjaus/joistikki parempi. verrokkina 818 ja 1 sarjan direkti.
fendti on ketterämpi. ja vaihteiston toiminta muuten sulavampaa.
-----------
itse en uutta konetta viimevuonna hankkiessa uskaltanut direktiä ostaa. kuulemma ja näköjään ne on saanut sen pelaamaan. eli seuraava kone saattaa olla direkt. vuonna 2010 ajamani 1 sarjan direktit oli aika hirveitä. oma 05 vuoden portaaton deutsi oli paljon parempi ominaisuuksiltaan. uusi 3 sarjan direkti toimii kyllä paljon paremmin kuin dötsi...mutta yleisesti ottaen kaikilla pärjää. esim. nh portaattoman kierosluku/nopeusmuistit tosi käteviä+poljin/jalka-ajo mahdollisuus mikä direktistä puuttuu.
Miltäs on versu tuntunu???
***eipä siitä vielä paljo kokemusta oo. ketjuja oottaa ja pienempiä takalokareita että ne ketjut sitte mahtuu. 160h mittarissa .ureaa on jäljellä alkuperäsesta 20 litrasta 30% keskikikulutus 6.1l(tieajo,lumenlinkous,metsänosturikäyttö). t151 vei ohjelmoitunakin samoissa hommissa 8l.
ketterä toi kyllä on, nyt voikin sanoa että 170hv valtra on ketterämpi kuin 160hv deutsi, deutsissa on nokkakin pitempi... niin se maailma muuttuu <---
Öööö.... Nelonen vs. kutonen
öööööööööööööööö... huomaa hymiö, laitoin ihan nuolenkin siihen...
tää "uus" runkorakenne on kyllä hyvä. siis moottori kiinni kytkinkopas niinku muissakin merkeissä. pyörät mahtuu kääntymään hyvin. kulkee tasasesti tiellä ja vetoteho on hyvä, akselivälihän on pitempi kuin esim. 8000srj valtroissa... lisäksi nosturikäytössä tää on yllättävän vakaa , äkkiseltään tuntuu että vakaampi kuin edellinen t vaikka nosturi on tosi iso cranab fc80, hyvä yhistelmä pisteet vielä jaken forestitankille+panssaroinnille, tyytyväinen olen rakenteeseen.