Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Voiko olla kannentiiviste... :-\  (Luettu 14691 kertaa)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Voiko olla kannentiiviste... :-\
:-\   Valametti  vi... vihoittelee,  ei tahdo nesteet pysyä koneessa.  Paitsi että 3-5 minuuttia pysyy ja sitten alkaa höyrytä :(   Termostaatin jo aiemmin otin pois ja nyt lämpömittari ei nouse oikein yhtään. Silti vaan muutaman minuutin käytön jälkeen pukkaa höyrypilven...     Jos onkin kannentiiviste vikaantunut niin miksei tee tuota heti ??? :-\
Nykyiset termostaatit ovat kaksitoimisia.. ei siis saa ajella ilman sitä temostaatin auetessa se sulkee koneen lyhytkierron ja toisin päin SIIS mikäli termarissa on sellainen tasopinta siellä toisessakin päässä. Vaihda siis uusi termari / vesipumppu kautta huuhtelu ja mikäli alkaa täyttöaukkosta kuplien tulemaan vettä on kansipahvinvaihto edessä
huoltomies sanoi kans että ilman termostaattia jää toisen pään pytyt ilman kunnollista vesikiertoa...
:o  Silloinhan se juurikin sitten keittää pienellä kuormalla muutamassa minuutissa :o :o

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Voiko olla kannentiiviste... :-\
:-\   Valametti  vi... vihoittelee,  ei tahdo nesteet pysyä koneessa.  Paitsi että 3-5 minuuttia pysyy ja sitten alkaa höyrytä :(   Termostaatin jo aiemmin otin pois ja nyt lämpömittari ei nouse oikein yhtään. Silti vaan muutaman minuutin käytön jälkeen pukkaa höyrypilven...     Jos onkin kannentiiviste vikaantunut niin miksei tee tuota heti ??? :-\
Nykyiset termostaatit ovat kaksitoimisia.. ei siis saa ajella ilman sitä temostaatin auetessa se sulkee koneen lyhytkierron ja toisin päin SIIS mikäli termarissa on sellainen tasopinta siellä toisessakin päässä. Vaihda siis uusi termari / vesipumppu kautta huuhtelu ja mikäli alkaa täyttöaukkosta kuplien tulemaan vettä on kansipahvinvaihto edessä
     Ei toi vika ole kiinni termostaatista jos kone höyryää jo 3-5 minuutin jälkeen.
Eihän moottorin lämmöt ole nousseet vielä ruumiinlämpöä korkeammalle !
Kansipahvi siellä on sökö, ei epäilystäkään.

Mut se vika ettei moottori nosta lämpöä eikä sitä riitä hyttiin, niin se on termostaattivika.  :)

Nykyajan termostaatit kun jää vanhetessaan hiukan auki.   Ennenvanhaan päinvastoin.
Tuskahiki on köyhän sauna...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Voiko olla kannentiiviste... :-\
:-\   Valametti  vi... vihoittelee,  ei tahdo nesteet pysyä koneessa.  Paitsi että 3-5 minuuttia pysyy ja sitten alkaa höyrytä :(   Termostaatin jo aiemmin otin pois ja nyt lämpömittari ei nouse oikein yhtään. Silti vaan muutaman minuutin käytön jälkeen pukkaa höyrypilven...     Jos onkin kannentiiviste vikaantunut niin miksei tee tuota heti ??? :-\
Nykyiset termostaatit ovat kaksitoimisia.. ei siis saa ajella ilman sitä temostaatin auetessa se sulkee koneen lyhytkierron ja toisin päin SIIS mikäli termarissa on sellainen tasopinta siellä toisessakin päässä. Vaihda siis uusi termari / vesipumppu kautta huuhtelu ja mikäli alkaa täyttöaukkosta kuplien tulemaan vettä on kansipahvinvaihto edessä
Juurikin noin se taisi tehdä kun oli termostaatti paikoillaan :(    Vesipumpussa ei tietääkseni oikein VOI olla vikaa jos se ei ulospäin vuoda, vai...  voiko sittenkin? :-\
 Taidampa koittaa sen termostaatin sitten laittaa takaisin :(
Täytä syyleri aivan täyteen ja käytä moottoria korkki avoinna ja seuraa tuleeko kuplia jos tulee on peli selvä ,kansipahvi on sippi tai joskus ,mutta harvoin sisussa putki poikki .Kannattaa laittaa aikonaan meinaan vuotokohdasta syöpyy kansi aika äkäseen kun pakokaasuja yhdistyy nestevesiseokseen.Kannen joutuu tarkastamaan suoruuuden ja oikasemaan melko todennäköisesti.
Nämä lämpöongelmat kopissa voi johtua letkun litistymisestä katon sisällä tai kenno on tukossa (kattilakiveä). Nesteet kannattaa vaihtaa aina kahden vuoden välein.
Huoltomieskään ei pystynyt selittämään miten vesi nousee ylös kopin katolle (pumppu tietenkin) ,mutta kun paisuntaastian korkin aukaisee sieltä ei tulvi nestettä vaikka koppi on korkeammalla?Nesteen vaihdon jälkeen kannattaa ohjeen mukaan ilmata jääh.järjestelmä.Kannessa oleva nippa mistä lämppärille vesi lähtee voi olla sokerihärmää lähes täynnä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Voiko olla kannentiiviste... :-\
Jos moottoriöljyn sekaan menee jäähdytysnestettä, voi sen todeta öljynmittatikusta. Antaa koneen seisoa  niin, että öljytason voi todeta mittatikusta ilman erillistä traselilla pyyhkimistä. Jos siinä mittatikussa näkyy öljynpinnan yläpuolella vesipiasroita, on öljyn seassa vettä.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Voiko olla kannentiiviste... :-\
Jos moottoriöljyn sekaan menee jäähdytysnestettä, voi sen todeta öljynmittatikusta. Antaa koneen seisoa  niin, että öljytason voi todeta mittatikusta ilman erillistä traselilla pyyhkimistä. Jos siinä mittatikussa näkyy öljynpinnan yläpuolella vesipiasroita, on öljyn seassa vettä.
Neste on siitä pirullista että se painuu öljypohjassa pohjalle ja on tosi haitallista laakereille,vesi erottuu ja nousee pinnalle ja höyryää huohottimesta ulos jollei huohotinputki ole jo jäätynyt.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26119
  • vastustan
Vs: Voiko olla kannentiiviste... :-\
:-\   Valametti  vi... vihoittelee,  ei tahdo nesteet pysyä koneessa.  Paitsi että 3-5 minuuttia pysyy ja sitten alkaa höyrytä :(   Termostaatin jo aiemmin otin pois ja nyt lämpömittari ei nouse oikein yhtään. Silti vaan muutaman minuutin käytön jälkeen pukkaa höyrypilven...     Jos onkin kannentiiviste vikaantunut niin miksei tee tuota heti ??? :-\
Nykyiset termostaatit ovat kaksitoimisia.. ei siis saa ajella ilman sitä temostaatin auetessa se sulkee koneen lyhytkierron ja toisin päin SIIS mikäli termarissa on sellainen tasopinta siellä toisessakin päässä. Vaihda siis uusi termari / vesipumppu kautta huuhtelu ja mikäli alkaa täyttöaukkosta kuplien tulemaan vettä on kansipahvinvaihto edessä
huoltomies sanoi kans että ilman termostaattia jää toisen pään pytyt ilman kunnollista vesikiertoa...
:o  Silloinhan se juurikin sitten keittää pienellä kuormalla muutamassa minuutissa :o :o
ei sen nyt kylmänä pitäisi heti  keittää mutta kuitenkaan  tuota termostaattia ei saa ottaa pois.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

kotpeltone

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7
Vs: Voiko olla kannentiiviste... :-\
Yleensä ongelmia aiheuttaa jäätynyt huohottajan putki. Itsellä jäätynyt pari kertaa.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Voiko olla kannentiiviste... :-\
Yleensä ongelmia aiheuttaa jäätynyt huohottajan putki. Itsellä jäätynyt pari kertaa
Eikös tuo aiheuta sen, että öljyt lentävät pihalle ::) Ongelmaahan on ollut eritisesti joissain autoissa, lähinnä VAG-leirissä

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Voiko olla kannentiiviste... :-\
Suomen olosuhteissa on välttämätön paisuntaastia ,joka jo uudemissa onkin järestään.Nesteen tason näkee vilkaisulla ei tartte korkkeja aukoa eikä happea päästellä järjestelmään.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

sampo30

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Voiko olla kannentiiviste... :-\
Meillä oli aikanaan 6400 kansipahvin vaihto operaatio ja tunteja oli tuolloin 4000 pintaan oireena oli se ettei koppiin tullut lämpöä joutokäynnillä ( kierroksilla ajon jälkeen viileni kylmäks koppi kun alkoi puu kuormaa tekemään tyhjäkäynnillä) kansipahvin vaihto autoi ja samalla ko moottorin käyntilämpötila muutenkin nousi enemmän mitä siihen asti oli noussut.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Voiko olla kannentiiviste... :-\
Meillä oli aikanaan 6400 kansipahvin vaihto operaatio ja tunteja oli tuolloin 4000 pintaan oireena oli se ettei koppiin tullut lämpöä joutokäynnillä ( kierroksilla ajon jälkeen viileni kylmäks koppi kun alkoi puu kuormaa tekemään tyhjäkäynnillä) kansipahvin vaihto autoi ja samalla ko moottorin käyntilämpötila muutenkin nousi enemmän mitä siihen asti oli noussut.

--meillä oli 6800n kanssa ihan sama rumba.pahvin tilalle terästiiviste..murheet loppu
--näähän ei lämpiä joutokäynnillä muuten kuin pahvia syylarin eteen..ja sitten ainakin 6800n laturin remmi tahtoo luistaa...

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Voiko olla kannentiiviste... :-\
http://www.traktorimies.fi/tuote/11955/moottorin-osat/kansitiiviste-320ds620d620ds
 Eipä ole kovin kallis, tekeeköhän noilla mitään? Alkuperäisen tarkkaa hintaa en tiedä mutta luulisin olevan kolminkertainen :-\

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Voiko olla kannentiiviste... :-\
Joskus erehdyin ostamaan tarviketiivisteen Nuffiin,ei tehnyt sillä mitään koska otti kansi kiinni putken olekkeisiin muutaman tunnin ajon jälkeen .
Seinäjoen moottorihiomosta sain sitten hyvän tiivisteen (massa) .
Ota Valtralta niin ei tartte aukoa moneen kertaan.Nykyään se onkin metallitiiviste.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Voiko olla kannentiiviste... :-\
Meillä oli aikanaan 6400 kansipahvin vaihto operaatio ja tunteja oli tuolloin 4000 pintaan oireena oli se ettei koppiin tullut lämpöä joutokäynnillä ( kierroksilla ajon jälkeen viileni kylmäks koppi kun alkoi puu kuormaa tekemään tyhjäkäynnillä) kansipahvin vaihto autoi ja samalla ko moottorin käyntilämpötila muutenkin nousi enemmän mitä siihen asti oli noussut.

Olisko vanaha Volovon vika?
Kansipahvin liäkkirenkas puhki vesitilaan kolomosen putkelta ja puhaltaa alakautta moottorin kuivaks!
Ei lämitä koppia ja ryäkii päällensä! Kolomosen putki puronnu alas ja pelkällä pahvimvaihroola ei petä ko itteensä. :'(

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Voiko olla kannentiiviste... :-\
Vastuullinen remonttimies tarkistaa yleensä putkien aseman kun kannen avaa.
Nuffeissa putki katkesi ja se olikin joskus vaikea huomata.Yleensä pytyn yläreuna ja männän pää oli aivan puhdas,vesihöyry poistaa karstaa tehokkaasti.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !