Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: rene - 22.12.12 - klo:19:59
-
:-\ Valametti vi... vihoittelee, ei tahdo nesteet pysyä koneessa. Paitsi että 3-5 minuuttia pysyy ja sitten alkaa höyrytä :( Termostaatin jo aiemmin otin pois ja nyt lämpömittari ei nouse oikein yhtään. Silti vaan muutaman minuutin käytön jälkeen pukkaa höyrypilven... Jos onkin kannentiiviste vikaantunut niin miksei tee tuota heti ??? :-\
-
Joku pore, joka lämmöstä laajenee?
-
Tekeekö järjestelmään painetta.
-
Tuleeko koppiin lämmintä? Mikä kone kyseessä?
-
Onko riittävästi pakkasenkestävyyttä nesteessä?
-
Niin mites on jos koppiin ei tule lämpöä, meilllä on Valmet 6300 joka tän talven aikana saa ajaa puol päivää ennen kuin koppiin tulee lämpöä.
Kun se seisoo tyhjäkännillä se kylmenee heti, koneen lämmöt kyllä nousee normaalisti, mittarin mukaan.
Kannentiiviste paskana? Vai pitäisikö asentaa joku kiertovesipumppu? :)
-
Cowboy voi ekana tarkistaa nesteen määrän ja laadun.. Itelläni ol vähän nestettä samoil oireil.
-
Jos 6300:een ei ole ikuna vaihdettu kannentiivistettä, niin tod. näköisimmin siinä on syy nesteenkierto-ongelmiin. Nykyisenmallisen peltitiivisteen kun laitat, niin sitten loppuu ne murheet.
-
Täällä samasta aiheesta:
http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=8702
-
Selvä, täytyy tehdä asialle jotain sitten, mittarissa rapiat 12k tuntia...
-
No jopa on. Murtolan puolen viestissä oli että "vuosiin ei ole tullut lämpöä koppiin" :( No sama on meilläkin, ei moneen vuoteen ole koppi lämmennyt. Tuossa koneessa on tunteja nyt 18500, en tiedä sitten tuleeko putkitus kanssa ajankohtaiseksi sitten jos kantta lähtee raottamaan :( Mulla on "hyllyssä" tuohon toinen kone, taitaa olla koneen vaihto edessä... Se tietysti pikkuisen harmittaa kun on tottunut 7,4 litraisen parempaan vääntöön jo pikkukierroksilla ja tuo toinen kone on vaan 6,6 litrainen :(
Nyt taas olisi oikein kiinnostava kone tiedossa euroopassa jos vaan saisi järkevästi kulkemaan ;D
-
:-\ Valametti vi... vihoittelee, ei tahdo nesteet pysyä koneessa. Paitsi että 3-5 minuuttia pysyy ja sitten alkaa höyrytä :( Termostaatin jo aiemmin otin pois ja nyt lämpömittari ei nouse oikein yhtään. Silti vaan muutaman minuutin käytön jälkeen pukkaa höyrypilven... Jos onkin kannentiiviste vikaantunut niin miksei tee tuota heti ??? :-\
Nykyiset termostaatit ovat kaksitoimisia.. ei siis saa ajella ilman sitä temostaatin auetessa se sulkee koneen lyhytkierron ja toisin päin SIIS mikäli termarissa on sellainen tasopinta siellä toisessakin päässä. Vaihda siis uusi termari / vesipumppu kautta huuhtelu ja mikäli alkaa täyttöaukkosta kuplien tulemaan vettä on kansipahvinvaihto edessä
-
:-\ Valametti vi... vihoittelee, ei tahdo nesteet pysyä koneessa. Paitsi että 3-5 minuuttia pysyy ja sitten alkaa höyrytä :( Termostaatin jo aiemmin otin pois ja nyt lämpömittari ei nouse oikein yhtään. Silti vaan muutaman minuutin käytön jälkeen pukkaa höyrypilven... Jos onkin kannentiiviste vikaantunut niin miksei tee tuota heti ??? :-\
Nykyiset termostaatit ovat kaksitoimisia.. ei siis saa ajella ilman sitä temostaatin auetessa se sulkee koneen lyhytkierron ja toisin päin SIIS mikäli termarissa on sellainen tasopinta siellä toisessakin päässä. Vaihda siis uusi termari / vesipumppu kautta huuhtelu ja mikäli alkaa täyttöaukkosta kuplien tulemaan vettä on kansipahvinvaihto edessä
huoltomies sanoi kans että ilman termostaattia jää toisen pään pytyt ilman kunnollista vesikiertoa...
-
:-\ Valametti vi... vihoittelee, ei tahdo nesteet pysyä koneessa. Paitsi että 3-5 minuuttia pysyy ja sitten alkaa höyrytä :( Termostaatin jo aiemmin otin pois ja nyt lämpömittari ei nouse oikein yhtään. Silti vaan muutaman minuutin käytön jälkeen pukkaa höyrypilven... Jos onkin kannentiiviste vikaantunut niin miksei tee tuota heti ??? :-\
Nykyiset termostaatit ovat kaksitoimisia.. ei siis saa ajella ilman sitä temostaatin auetessa se sulkee koneen lyhytkierron ja toisin päin SIIS mikäli termarissa on sellainen tasopinta siellä toisessakin päässä. Vaihda siis uusi termari / vesipumppu kautta huuhtelu ja mikäli alkaa täyttöaukkosta kuplien tulemaan vettä on kansipahvinvaihto edessä
Juurikin noin se taisi tehdä kun oli termostaatti paikoillaan :( Vesipumpussa ei tietääkseni oikein VOI olla vikaa jos se ei ulospäin vuoda, vai... voiko sittenkin? :-\
Taidampa koittaa sen termostaatin sitten laittaa takaisin :(
-
Vesipumpussa ei tietääkseni oikein VOI olla vikaa jos se ei ulospäin vuoda, vai... voiko sittenkin? :-\
Autoissa on joskus lähtenyt vesipumpun siipi irti akselista. Eihän se siipi tippumaan pääse, mutta pyörii akselilla tyhjää. Silloin ei vuoda, mutta ei pumpaakaan.
No, en kyllä usko että traktorissa voisi olla niin huono pumppu. Ja tuokin tapaus on tullut melko heti tarvikepumpun vaihdon jälkeen.
-
:-\ Valametti vi... vihoittelee, ei tahdo nesteet pysyä koneessa. Paitsi että 3-5 minuuttia pysyy ja sitten alkaa höyrytä :( Termostaatin jo aiemmin otin pois ja nyt lämpömittari ei nouse oikein yhtään. Silti vaan muutaman minuutin käytön jälkeen pukkaa höyrypilven... Jos onkin kannentiiviste vikaantunut niin miksei tee tuota heti ??? :-\
Nykyiset termostaatit ovat kaksitoimisia.. ei siis saa ajella ilman sitä temostaatin auetessa se sulkee koneen lyhytkierron ja toisin päin SIIS mikäli termarissa on sellainen tasopinta siellä toisessakin päässä. Vaihda siis uusi termari / vesipumppu kautta huuhtelu ja mikäli alkaa täyttöaukkosta kuplien tulemaan vettä on kansipahvinvaihto edessä
huoltomies sanoi kans että ilman termostaattia jää toisen pään pytyt ilman kunnollista vesikiertoa...
:o Silloinhan se juurikin sitten keittää pienellä kuormalla muutamassa minuutissa :o :o
-
:-\ Valametti vi... vihoittelee, ei tahdo nesteet pysyä koneessa. Paitsi että 3-5 minuuttia pysyy ja sitten alkaa höyrytä :( Termostaatin jo aiemmin otin pois ja nyt lämpömittari ei nouse oikein yhtään. Silti vaan muutaman minuutin käytön jälkeen pukkaa höyrypilven... Jos onkin kannentiiviste vikaantunut niin miksei tee tuota heti ??? :-\
Nykyiset termostaatit ovat kaksitoimisia.. ei siis saa ajella ilman sitä temostaatin auetessa se sulkee koneen lyhytkierron ja toisin päin SIIS mikäli termarissa on sellainen tasopinta siellä toisessakin päässä. Vaihda siis uusi termari / vesipumppu kautta huuhtelu ja mikäli alkaa täyttöaukkosta kuplien tulemaan vettä on kansipahvinvaihto edessä
Ei toi vika ole kiinni termostaatista jos kone höyryää jo 3-5 minuutin jälkeen.
Eihän moottorin lämmöt ole nousseet vielä ruumiinlämpöä korkeammalle !
Kansipahvi siellä on sökö, ei epäilystäkään.
Mut se vika ettei moottori nosta lämpöä eikä sitä riitä hyttiin, niin se on termostaattivika. :)
Nykyajan termostaatit kun jää vanhetessaan hiukan auki. Ennenvanhaan päinvastoin.
-
:-\ Valametti vi... vihoittelee, ei tahdo nesteet pysyä koneessa. Paitsi että 3-5 minuuttia pysyy ja sitten alkaa höyrytä :( Termostaatin jo aiemmin otin pois ja nyt lämpömittari ei nouse oikein yhtään. Silti vaan muutaman minuutin käytön jälkeen pukkaa höyrypilven... Jos onkin kannentiiviste vikaantunut niin miksei tee tuota heti ??? :-\
Nykyiset termostaatit ovat kaksitoimisia.. ei siis saa ajella ilman sitä temostaatin auetessa se sulkee koneen lyhytkierron ja toisin päin SIIS mikäli termarissa on sellainen tasopinta siellä toisessakin päässä. Vaihda siis uusi termari / vesipumppu kautta huuhtelu ja mikäli alkaa täyttöaukkosta kuplien tulemaan vettä on kansipahvinvaihto edessä
Juurikin noin se taisi tehdä kun oli termostaatti paikoillaan :( Vesipumpussa ei tietääkseni oikein VOI olla vikaa jos se ei ulospäin vuoda, vai... voiko sittenkin? :-\
Taidampa koittaa sen termostaatin sitten laittaa takaisin :(
Täytä syyleri aivan täyteen ja käytä moottoria korkki avoinna ja seuraa tuleeko kuplia jos tulee on peli selvä ,kansipahvi on sippi tai joskus ,mutta harvoin sisussa putki poikki .Kannattaa laittaa aikonaan meinaan vuotokohdasta syöpyy kansi aika äkäseen kun pakokaasuja yhdistyy nestevesiseokseen.Kannen joutuu tarkastamaan suoruuuden ja oikasemaan melko todennäköisesti.
Nämä lämpöongelmat kopissa voi johtua letkun litistymisestä katon sisällä tai kenno on tukossa (kattilakiveä). Nesteet kannattaa vaihtaa aina kahden vuoden välein.Huoltomieskään ei pystynyt selittämään miten vesi nousee ylös kopin katolle (pumppu tietenkin) ,mutta kun paisuntaastian korkin aukaisee sieltä ei tulvi nestettä vaikka koppi on korkeammalla?Nesteen vaihdon jälkeen kannattaa ohjeen mukaan ilmata jääh.järjestelmä.Kannessa oleva nippa mistä lämppärille vesi lähtee voi olla sokerihärmää lähes täynnä.
-
Jos moottoriöljyn sekaan menee jäähdytysnestettä, voi sen todeta öljynmittatikusta. Antaa koneen seisoa niin, että öljytason voi todeta mittatikusta ilman erillistä traselilla pyyhkimistä. Jos siinä mittatikussa näkyy öljynpinnan yläpuolella vesipiasroita, on öljyn seassa vettä.
-
Jos moottoriöljyn sekaan menee jäähdytysnestettä, voi sen todeta öljynmittatikusta. Antaa koneen seisoa niin, että öljytason voi todeta mittatikusta ilman erillistä traselilla pyyhkimistä. Jos siinä mittatikussa näkyy öljynpinnan yläpuolella vesipiasroita, on öljyn seassa vettä.
Neste on siitä pirullista että se painuu öljypohjassa pohjalle ja on tosi haitallista laakereille,vesi erottuu ja nousee pinnalle ja höyryää huohottimesta ulos jollei huohotinputki ole jo jäätynyt.
-
:-\ Valametti vi... vihoittelee, ei tahdo nesteet pysyä koneessa. Paitsi että 3-5 minuuttia pysyy ja sitten alkaa höyrytä :( Termostaatin jo aiemmin otin pois ja nyt lämpömittari ei nouse oikein yhtään. Silti vaan muutaman minuutin käytön jälkeen pukkaa höyrypilven... Jos onkin kannentiiviste vikaantunut niin miksei tee tuota heti ??? :-\
Nykyiset termostaatit ovat kaksitoimisia.. ei siis saa ajella ilman sitä temostaatin auetessa se sulkee koneen lyhytkierron ja toisin päin SIIS mikäli termarissa on sellainen tasopinta siellä toisessakin päässä. Vaihda siis uusi termari / vesipumppu kautta huuhtelu ja mikäli alkaa täyttöaukkosta kuplien tulemaan vettä on kansipahvinvaihto edessä
huoltomies sanoi kans että ilman termostaattia jää toisen pään pytyt ilman kunnollista vesikiertoa...
:o Silloinhan se juurikin sitten keittää pienellä kuormalla muutamassa minuutissa :o :o
ei sen nyt kylmänä pitäisi heti keittää mutta kuitenkaan tuota termostaattia ei saa ottaa pois.
-
Yleensä ongelmia aiheuttaa jäätynyt huohottajan putki. Itsellä jäätynyt pari kertaa.
-
Yleensä ongelmia aiheuttaa jäätynyt huohottajan putki. Itsellä jäätynyt pari kertaa
Eikös tuo aiheuta sen, että öljyt lentävät pihalle ::) Ongelmaahan on ollut eritisesti joissain autoissa, lähinnä VAG-leirissä
-
Suomen olosuhteissa on välttämätön paisuntaastia ,joka jo uudemissa onkin järestään.Nesteen tason näkee vilkaisulla ei tartte korkkeja aukoa eikä happea päästellä järjestelmään.
-
Meillä oli aikanaan 6400 kansipahvin vaihto operaatio ja tunteja oli tuolloin 4000 pintaan oireena oli se ettei koppiin tullut lämpöä joutokäynnillä ( kierroksilla ajon jälkeen viileni kylmäks koppi kun alkoi puu kuormaa tekemään tyhjäkäynnillä) kansipahvin vaihto autoi ja samalla ko moottorin käyntilämpötila muutenkin nousi enemmän mitä siihen asti oli noussut.
-
Meillä oli aikanaan 6400 kansipahvin vaihto operaatio ja tunteja oli tuolloin 4000 pintaan oireena oli se ettei koppiin tullut lämpöä joutokäynnillä ( kierroksilla ajon jälkeen viileni kylmäks koppi kun alkoi puu kuormaa tekemään tyhjäkäynnillä) kansipahvin vaihto autoi ja samalla ko moottorin käyntilämpötila muutenkin nousi enemmän mitä siihen asti oli noussut.
--meillä oli 6800n kanssa ihan sama rumba.pahvin tilalle terästiiviste..murheet loppu
--näähän ei lämpiä joutokäynnillä muuten kuin pahvia syylarin eteen..ja sitten ainakin 6800n laturin remmi tahtoo luistaa...
-
http://www.traktorimies.fi/tuote/11955/moottorin-osat/kansitiiviste-320ds620d620ds
Eipä ole kovin kallis, tekeeköhän noilla mitään? Alkuperäisen tarkkaa hintaa en tiedä mutta luulisin olevan kolminkertainen :-\
-
Joskus erehdyin ostamaan tarviketiivisteen Nuffiin,ei tehnyt sillä mitään koska otti kansi kiinni putken olekkeisiin muutaman tunnin ajon jälkeen .
Seinäjoen moottorihiomosta sain sitten hyvän tiivisteen (massa) .
Ota Valtralta niin ei tartte aukoa moneen kertaan.Nykyään se onkin metallitiiviste.
-
Meillä oli aikanaan 6400 kansipahvin vaihto operaatio ja tunteja oli tuolloin 4000 pintaan oireena oli se ettei koppiin tullut lämpöä joutokäynnillä ( kierroksilla ajon jälkeen viileni kylmäks koppi kun alkoi puu kuormaa tekemään tyhjäkäynnillä) kansipahvin vaihto autoi ja samalla ko moottorin käyntilämpötila muutenkin nousi enemmän mitä siihen asti oli noussut.
Olisko vanaha Volovon vika?
Kansipahvin liäkkirenkas puhki vesitilaan kolomosen putkelta ja puhaltaa alakautta moottorin kuivaks!
Ei lämitä koppia ja ryäkii päällensä! Kolomosen putki puronnu alas ja pelkällä pahvimvaihroola ei petä ko itteensä. :'(
-
Vastuullinen remonttimies tarkistaa yleensä putkien aseman kun kannen avaa.
Nuffeissa putki katkesi ja se olikin joskus vaikea huomata.Yleensä pytyn yläreuna ja männän pää oli aivan puhdas,vesihöyry poistaa karstaa tehokkaasti.
-
On se ihme joko täällä tai Masinistien sivuilla joka talvi sama kannentiiviste,lisäksi vielä tuolla Masinistien sivuilla se 02 sarjan vaihteistot...ne on aina niitten helevetin rattaitensa kans ihan sekasi.
Voitteko kuvitella että ovat siellä vanhassa navetassa laittaneet jonkun akselin pyörimään yli 9000 kierrosta laatikossa,josakin Suojoella vai mikä se oli?
-
On se ihme joko täällä tai Masinistien sivuilla joka talvi sama kannentiiviste,lisäksi vielä tuolla Masinistien sivuilla se 02 sarjan vaihteistot...ne on aina niitten helevetin rattaitensa kans ihan sekasi.
Voitteko kuvitella että ovat siellä vanhassa navetassa laittaneet jonkun akselin pyörimään yli 9000 kierrosta laatikossa,josakin Suojoella vai mikä se oli?
Voin kuvitella mutta vaikeaa se on :o Mikä akseli ja missä kamppeessa vakiokierroksilla yli 9000 kierrosta ottaa?
-
Valtran ongelmat on tosi harvinaisia täällä palstalla verrattuna ferkun,jontikan ja fentin jatkuviin ongelmiin.Noiden marginaali merkkien myynti on niin vähäistä että ihme on jotta niistä juttua riittää,mutta vikasuus sen varmaan selittää. ;)
-
Valtran ongelmat on tosi harvinaisia täällä palstalla verrattuna ferkun,jontikan ja fentin jatkuviin ongelmiin.Noiden marginaali merkkien myynti on niin vähäistä että ihme on jotta niistä juttua riittää,mutta vikasuus sen varmaan selittää. ;)
No joo >:( Ihan turha alaata kenenkää nupaamahan jotta joku muu merkki kun valametti ei mensi ollenkaa rikki >:(
-
On se ihme joko täällä tai Masinistien sivuilla joka talvi sama kannentiiviste,lisäksi vielä tuolla Masinistien sivuilla se 02 sarjan vaihteistot...ne on aina niitten helevetin rattaitensa kans ihan sekasi.
Voitteko kuvitella että ovat siellä vanhassa navetassa laittaneet jonkun akselin pyörimään yli 9000 kierrosta laatikossa,josakin Suojoella vai mikä se oli?
akselihan kestää sitä paremmin kuormitusta mitä lujempaa se pyörii, tokihan jo tuon sanan kestää hahmotus/tarkotus on perkkinssimiehelle melko haastava suoritus ;D ;D ;D ;D