Napoihin kannattaa vaihtaa öljyt jokatapauksessa vähintään jokatoinen moottoriöljynvaihto. Halpaa ja helppoa remonttia...
--just näin.Kun ostin TSAn huoltomies anto ohjeen vaihtaa napojen öljyt samalla kun moottorin.Siis 500h.Ohjekirja antaa muistaakseni napoihin 1000h vaihtovälin.
--käytännössä taisin noudattaa jotain 300-400h:n väliä molempiin.
--mulla ei ollu ongelmia jarrullisten napojen kestävyydessä,tosin ek.ta ei ollut painona,mutta toisaalta maantieajoa paljon.
Öh, taas pitää saivarrella. Nyykkärin isompien huoltojen väli on 600 ja 1200h. Moottoriöljyt tosin olen vaihtanut n.500 h ja muut öljyt n. ohjetuntien mukaan. Napoihin ei olisi pahitteeksi vaihtaa hieman useamminkaan. On noi ainakin mulla kestäneet.
Uusissa koneissa on nuo huoltovälit joskus tosi pitkiä, eikä isännät tahdo uskaltaa ajaa niin pitkään. Itse olen pannut aivot narikkaan ja päättänyt että jos noin on insinöörit laskeneet niin mennään sitten niillä.
Vielä tuohon alkuperäiseen kysymykseen. 6070 PC lootalla, sehän on mitä mainioin traktori. Pakki on hidas, sitä en kiellä, muttei se monessa työssä tule vastaan ongelmaksi saakka. Loota pelaa mainiosti, ainoastaan kytkentäväli 12-13 nykäisee hieman. Noissa uudemmissa toi konepeitto on näin matalanokkaiseen tottuneelle hirvitys, muttei se haittaa jos ei ole ek:ta. Jos paljon maantieajoa, niin luultavasti kannattaa "aivot" ohjelmoida hieman voimakkaammalle mallille. Kone ja loota kyllä sen kestää, noissa voimansiirto vastaa TM 155/150 mallia (6080=TM165).
Sähkövikoja noissa on sitten jo huomattavan paljon, omasta on 2800h:n aikana mennyt penkin anturin johto melkein poikki (Grammerin paska). Sikäli takapakkia että TM:stä ei 5000h:n aikana mennyt sitäkään.