Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?  (Luettu 13504 kertaa)

Sammy

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Niin...olikos 6070stäkin muita vaihteistoversioita kuin 16+16 ja 16+17?
Ei o tullu paneuduttua noihin vaihtoehtoihin sen jälkeen kun 135 lähti.

6000-sarjan kuuspyttysistä on lisäksi TM-pohjasilla 18+6 (ja 19+6) RC/PC-lootilla varustetut versiot. RC-lootasilla seitenkympeillä ja kasikympeillä on muutama kesä tullu suo-oloissa ajeltua. Sähkövikojahan noissa on välillä ollut, muttei mitään ihmeempiä. TM:iin verrattuna miun mielestä laadukkaampia ja mukavampia laitteita. Etuakselivioista on tuo paikallinen huoltomies puhunnut. Meitin työmaan koneissa ei vielä mekaanisia vikoja oo ollut, mutta kyllä tuossa uusimmassa (19-vaihteinen) etunavat melkosen kuumat jo tunninkin ajon jälkeen on.

Yhden ainoan MXU 115:lla tehdyn koeajon perusteella tuon 16-pykäläinen loota tuntuisi pehmeämmältä vaihdoissaan. Noissa 18-pykäläisissähän on ainakin tuo 11-12 väli jota ei oikeen nykäyksettömäksi tunnu saavan, ainakaan noin 11 koneen kokemuksella...

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Sammy,tarkotat vissiin 12-13 väliä missä PC vaihtaa aluetta ?

Sammy

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
No tuota kirjottaessa mietinkin että kumpi väli se oli... Olisko se sitten ollu PC:ssä ja RC:ssä eri kohdassa. Kumpaankin kuitenkin jää yksi vaihdeväli joka nykäsee aika ilkeästi vaikka kuinka säätäisi ja kalibroisi. Tai no, noita 6000-sarjalaisiahan ei enää itse pääsekkään kalibroimaan, tai ainakaan ohjekirjassa ei enää ole ohjeita tuohon.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
No tuota kirjottaessa mietinkin että kumpi väli se oli... Olisko se sitten ollu PC:ssä ja RC:ssä eri kohdassa. Kumpaankin kuitenkin jää yksi vaihdeväli joka nykäsee aika ilkeästi vaikka kuinka säätäisi ja kalibroisi. Tai no, noita 6000-sarjalaisiahan ei enää itse pääsekkään kalibroimaan, tai ainakaan ohjekirjassa ei enää ole ohjeita tuohon.

Suuri miinus kyllä. Ei visiin voi kuin kapulalla kalibroida. Itte tuli tm yleensä kk välein kaliBroitua.
Nii se on...

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
No tuota kirjottaessa mietinkin että kumpi väli se oli... Olisko se sitten ollu PC:ssä ja RC:ssä eri kohdassa. Kumpaankin kuitenkin jää yksi vaihdeväli joka nykäsee aika ilkeästi vaikka kuinka säätäisi ja kalibroisi. Tai no, noita 6000-sarjalaisiahan ei enää itse pääsekkään kalibroimaan, tai ainakaan ohjekirjassa ei enää ole ohjeita tuohon.

Suuri miinus kyllä. Ei visiin voi kuin kapulalla kalibroida. Itte tuli tm yleensä kk välein kaliBroitua.

Kyllä ainakin mun 6080 kalibroi muutamalla napinpainalluksella itsensä automaattisesti, siihen löytyy jopa ohjekirjasta ohjeet. Toki sen voi myös kalibroida manuaalisestikin jos muistaa missä järjestyksessä nappeja painelee.
TSA:n ohjekirjassa ei sitten puhuta mitään kalibroinnista, muttei se ole miksikään muuttunut aiemmista malleista, vääntöanturi pitää vain muistaa myös kalibroida.
Noiden Nyykkäreiden mallimerkinnät on välillä vähän sekavia, on Ford sukua, Fiat sukua ja yhteistä risteytystä. Esim. tuota mallia 6070 saa niin Ford sukuisena kuin "oikeana" Nyykkärinäkin, kyseessä on aivan eri traktori vaikka mallinumero on sama. Tässä ketjussa on nuo kaikki mallit ja niiden ominaisuudet menneet iloisen Jouluisesti täysin sekaisin.

monokkeli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Ei kovinpaljon vielä auennut nyykkärin sielunelämä,olen tälläinen tyyppi joka haluaa aina tietää kaikista koneista että miten ne toimii ja minkälaista tekniikkaa ne  sisältää,,,, kuten sanottu en tiedä kyseisestä koneestä vielä mitään,en edes hevosvoimia,  mutta kommenteistä  päätellen sellaisen  uskaltaa ostaa? koneeseen tulee aika paljon tieajoa,muita töitä satunnaisesti, :D

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Ota selvää millä vaihteistolla koneesi on niin arvostellaan sitten lissää. :D Ite kahtelisin semmosen missä on pc loota ylivaihteella. Ite ajan päivittäin rc tai pc lootallisilla,en ainakaan itse koe ärsyttäväksi nuita ja pakkien hitauskaan ei haittaa vaikka päivittäin etukuormain töitä. Tuota t6070 on saanu elite mallina eli tsa/mxu perillinen ja myös rc ja pc eli tm/mxm perillinen.

Sammy,samassa kohassa se on rc ja pc vaihteistossa se alueenvaihto. Rc vaihteistossa taitaa olla pikkasen eri välitykset tai sitten vertailu koneiden nopeusmittarit ei näytä aivan samaa.

Viimeksi muokattu: 25.12.12 - klo:17:29 kirjoittanut JTJ

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Meni meikältä vähän sekasi nuo mallit kanssa, en muistanu että 6070 on/oli saatavana myös 16*16/17 vaihteisena, sen jo aiemmissa viesteissä joku kertoikin.
Jos esim. lingon kanssa tarttee pitkiä matkoja(->50m) peruutella niin rc ja pc sitten ainakin hitaita, varsinkin jos asutusten lähellä myöhään/aikaisin aamulla eikä kehtaa moottoria huudattaa ja kaikkia herättää niin on hidasta.    muuten menee....

16+16/17 ja  18/19+6 koneiden painoissakin noin 1000kg ero, jos sillä merkitystä?

monokkeli

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Traktorissa pc-laatikko 8)

Hulta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Eikös NH 6080 ole aikalailla vastaava kuin tm 150-155, vastaavan kokoisella etuakselilla(uudempi) ja rc/pc 18+6 / 19+6 vaihteistot tm perua.
6090 taitaa sitten perän järeyden puolesta vastata tm 165:sta.
6070 ehkä heiveröisempi etuakseli kuin 6080/6090, perästä ei muista, vähän mutua nämäkin.... ??

Sitten 16*16 vaihteilla olevat ovat tsa perua, joissa perä voi ujeltaa, rc/pc lootissa ei perä huuda, eikä ehkä jarrutkaan toisin kuin tm:ssä(fiat).

Laittakaas äskeiset tiedot korjaten......



T6080 vastaa jo perältänsä tuota 165:sta. Navat on ollu monella huolen aihe,mut huoltomies kehotti vaihtaan öljyt joka toisella moottoriöljyn vaihto kerralla ja jos paljon ajaa tiellä,niin joka kerta.Moottori öljyt toki vaihdan 300h:n välein,elikkä napaöljyillä ajetaan se 600h ja aika paskaiset öljyt sieltä tulee yleensä.

Hulta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 44
Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Kamalaa! Väittävät että kun siellä on ne jarrut navoissa,niin sen takia. Osta takaveto,niin ei tuotakaan ongelmaa?

jaana30v

  • Vieras
Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Öljykylpyjarrut ja pieni öljytilavuus huono yhdistelmä. Lämmöt käy korkealla pidemmissä jarrutuksissa.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7097
Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Napoihin kannattaa vaihtaa öljyt jokatapauksessa vähintään jokatoinen moottoriöljynvaihto. Halpaa ja helppoa remonttia...
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Napoihin kannattaa vaihtaa öljyt jokatapauksessa vähintään jokatoinen moottoriöljynvaihto. Halpaa ja helppoa remonttia...

--just näin.Kun ostin TSAn huoltomies anto ohjeen vaihtaa napojen öljyt samalla kun moottorin.Siis 500h.Ohjekirja antaa muistaakseni napoihin 1000h vaihtovälin.
--käytännössä taisin noudattaa jotain 300-400h:n väliä molempiin.
--mulla ei ollu ongelmia jarrullisten napojen kestävyydessä,tosin ek.ta ei ollut painona,mutta toisaalta maantieajoa paljon.

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: nh 6070 vm 2010 tarkotus ostaa,mitä vikoja?
Napoihin kannattaa vaihtaa öljyt jokatapauksessa vähintään jokatoinen moottoriöljynvaihto. Halpaa ja helppoa remonttia...

--just näin.Kun ostin TSAn huoltomies anto ohjeen vaihtaa napojen öljyt samalla kun moottorin.Siis 500h.Ohjekirja antaa muistaakseni napoihin 1000h vaihtovälin.
--käytännössä taisin noudattaa jotain 300-400h:n väliä molempiin.
--mulla ei ollu ongelmia jarrullisten napojen kestävyydessä,tosin ek.ta ei ollut painona,mutta toisaalta maantieajoa paljon.

Öh, taas pitää saivarrella. Nyykkärin isompien huoltojen väli on 600 ja 1200h. Moottoriöljyt tosin olen vaihtanut n.500 h ja muut öljyt n. ohjetuntien mukaan. Napoihin ei olisi pahitteeksi vaihtaa hieman useamminkaan. On noi ainakin mulla kestäneet.
Uusissa koneissa on nuo huoltovälit joskus tosi pitkiä, eikä isännät tahdo uskaltaa ajaa niin pitkään. Itse olen pannut aivot narikkaan ja päättänyt että jos noin on insinöörit laskeneet niin mennään sitten niillä.

Vielä tuohon alkuperäiseen kysymykseen. 6070 PC lootalla, sehän on mitä mainioin traktori. Pakki on hidas, sitä en kiellä, muttei se monessa työssä tule vastaan ongelmaksi saakka. Loota pelaa mainiosti, ainoastaan kytkentäväli 12-13 nykäisee hieman. Noissa uudemmissa toi konepeitto on näin matalanokkaiseen tottuneelle hirvitys, muttei se haittaa jos ei ole ek:ta. Jos paljon maantieajoa, niin luultavasti kannattaa "aivot" ohjelmoida hieman voimakkaammalle mallille. Kone ja loota kyllä sen kestää, noissa voimansiirto vastaa TM 155/150 mallia (6080=TM165).

Sähkövikoja noissa on sitten jo huomattavan paljon, omasta on 2800h:n aikana mennyt penkin anturin johto melkein poikki (Grammerin paska). Sikäli takapakkia että TM:stä ei 5000h:n aikana mennyt sitäkään. :)