Marraskuun alussa tullut talvilaatua _tyhjään farmisäiliöön_. Valtra hyytyi kylmään talliin. Suodattimet on vaihdettu ja tankki tyhjennetty talvilaadun tulemisen jälkee
. PÖ on kiisseliä
Mitä veetä!
[/quote]
Tuo ST100 polttoaineen lisäaine auttoi mulla,tietysti kun kelikin lauhtui.Nyt pääsee auraamaan niin jos se kesäaine siellä menisi läpi.
Rekkapekat kun lähtee Hangosta ja siellä ne on tankanneet -8 kestävää talven kesälaatua,pääsevät ne Jyväskylään asti kun koko ajan ajaa.
Pidemmälle Suomeen ajaessa peli käy yhä jännemmäksi,kesälaatu tekee valtavan räkämällin tankin anturiin vaikka ne jatkaa sitä tankaamalla talvilientä(och den är fittans dyr).
Ja saattaa Oulussa olla huollon paikka,fillterit uutta ja tankin anderssonin verkon puhdistus(ellei jo matkalla puukenkämies ole sitä pois kaivanut välistä).
Sitten keula etelään,pieni säästö menoveden hinnassa suli nyt tällä kertaa muttei kerrota sitä rannalla.
Ja yöksi kotiin Hangon bulevardille nuppi talliin ajettuna.
MB ja Sisu(tietyin varauksin),Scania eivät jäädy niin helposti koska paluukierto on reilu.Nyt nämä uudet commonrail vehkeet ovat jopa miltei ilman paluukiertoa tankkiin(esim.Deutzin kone=pienet Volvot,Rellut).Järjestelmää ilmatessa vain käännetään kierto tankkiin,muuten menee vain karkeasuodattimelle takaisin lenkkiä(monissa busseissa on muutettu tämä kierto pysyvästi ilmausasentoon,että vähän lämpisi mehu tankissa).
Volvossa on fh:ssa pieni paluukierto(vaikkei ole commonrail)tosin osassa niissä on karkeasuodattimen pohja sähköllä lämpiävä.
Edelleen varminta on talvilaatu talvella,pakkasta on vaikea pitää kaukana raudasta.