Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paaliurakoitsija riistää?  (Luettu 19232 kertaa)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Paaliurakoitsija riistää?
 :D :D :D Niin siis tälläisessä internetpaalissa on lähtenyt verkko menemään omia aikojaan. Se selvisi. Kävihän minullekin joskus claasilla niin. :P

Viimeksi muokattu: 10.07.08 - klo:23:25 kirjoittanut rene

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Paaliurakoitsija riistää?
nyt ollaan paalattu casella 1500 paalia ja koneen verkkosidonta tuntuu idioottivarmalta ainuttakaan ongelmaa sidonnassa ei ole tullut muutakuin itte aiheutettuja (vielä pientä harjoittelua)
jos rulla ei lähe pyörimään niin kone ilmoittaa ongelmasta
muutenkin kone tuntuu hyvältä paalit on todella tiukkoja
ei todellakaan tule klaassia ikävä

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Paaliurakoitsija riistää?
nyt ollaan paalattu casella 1500 paalia ja koneen verkkosidonta tuntuu idioottivarmalta ainuttakaan ongelmaa sidonnassa ei ole tullut muutakuin itte aiheutettuja (vielä pientä harjoittelua)
jos rulla ei lähe pyörimään niin kone ilmoittaa ongelmasta
muutenkin kone tuntuu hyvältä paalit on todella tiukkoja
ei todellakaan tule klaassia ikävä

Onkos tämä kiinteäkammioinen vai mikä? Ilm. Sama kuin new holland?
Omassa koneessa rulla näkyy, eli näkee kyllä silmillä jos rulla jostain syystä pyörii tai ei pyöri kun pitäisi, ja toisaalta verkon anturi ilmoittaa kyllä näytöllä jos prosessi etenee väärin. Vahingossa ei siis tuollaista internetpaalia pääse syntymään.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Paaliurakoitsija riistää?
KETJUKOLAKONEET. Mikäs niistä nyt sitten ongelmallisia tekee? Voihan ketjut vaihtaa ennakoivasti. Remmipaalaimen yhden remmin hinnalla saa ketjua tosi pitkästi.
 Pitää remmeillekin tehdä korjauksia jos meinaa paalata luotettavasti. Juuri hankkimaani welgeriin on entinen omistaja ostanut neljä remmiä. Meinaan tässä jonakin sadepäivänä ottaa parista remmistä metalliliitoksen pois ja yhdistää liimalla.
 Kronella tuntuu voivan paalata miten pientä ja märkää heinää tahansa.  :P


Nyt taisit työntää kätesi paskaan jos remmi Welgeriin menit sekaantumaan, onnistuin omastani pääsemään eroon pari vuotta sitten ja sen jälkeen on ollut paalaaminen taas mukavaa.
Älähän hätäile! Minulla oli aiemmin pari vuotta 520:n. Vakuutusyhtiö vei sen pois ja uutta en löytänyt siihen hätään. Oli ensin newholland ja sitten ostin claasin remmipaalaimen. Kokolailla tuli puolentoista kauden aikana kone tutuksi. Silloinkin kun oli kunnossa niin jätti joka kymmenennestä paalista verkon pois eli se verkko oli jonkun telan ympärillä ja olipa joskus noukkimessakin. Lyhyt tavara ei mennyt ollenkaan ja märkä lakkasi onnistumasta toisella paalilla viimeistään. Noukinsulloja ehkä vähän masteria tehokkaampi mutta katkoi aina välillä murtopultin, welgerissä räikkä suojelee noukinta eikä tartte nousta penkiltä. Sullojan jos ajoi claasissa kunnolla tukkoon niin ei kun pelli auki ja kampeamaan.
 Welgerin tukos aukeaa aina kun laskee sullojan pohjan alas. Welgeriin sopii standardi laakerit. "Welger on vankasti tehty kone joka sitoo varmasti ja on huollettuna uskollinen palvelija".
 Pistäpä luetellen mitä murheita welgerin kanssa on odotettavissa. Hiukan kiinnostaa. Muuten sekin kiinnostaa että mikä ihme on internetpaali? :P

Mulla oli 420 Welgeri joka kaikkien onneksi paloi. Suurin ongelma oli epämääräinen sidonta, verkkoa sullojassa ja teloissa ja paalissa yleensä mahdottomasti liikaa, kiitos todella epätarkan määrän säädön. 10% paaleista ongelmia. Liian kapella karholla tai vähän tois puoleisella karholla täytyi vaihtaa ajosuuntaa kesken paalia ettei hihnat lähtenyt vaeltamaan toiseen reunaan pääleikkäin ja kierteelle, oli unhtunut ohjaimet hihnoilta. Siinä hommassa meni sitten usein noukin tukkoon kun joutui vauhdissa vaihtaan karhoa. huono noukin,täytyi ajaa hiljaa et ehti noukkimaan ja aina jäi maahan TODELLA paljon jos oli sotkettua karhoa,päisteet. Epämääristä kolinaa oli koko ajan.
Syksyllä oli hetken NH 750 lainassa,ihan ok kone kai? Krone muuttukammioisella paalattiin noin 1000 paalia pahnaa,pelas hyvin kun oli hyvässä säädössä sidonta edellisen omistajan jäljiltä. Sitten tuli Vicon 1601 jolla on nyt ajettu 5000 paalia ja se tuntuu pelaavan liki yhtä hyvin kuin junan vessat.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Paaliurakoitsija riistää?
Mulla oli 420 Welgeri joka kaikkien onneksi paloi. Suurin ongelma oli epämääräinen sidonta, verkkoa sullojassa ja teloissa ja paalissa yleensä mahdottomasti liikaa, kiitos todella epätarkan määrän säädön. 10% paaleista ongelmia. Liian kapella karholla tai vähän tois puoleisella karholla täytyi vaihtaa ajosuuntaa kesken paalia ettei hihnat lähtenyt vaeltamaan toiseen reunaan pääleikkäin ja kierteelle, oli unhtunut ohjaimet hihnoilta. Siinä hommassa meni sitten usein noukin tukkoon kun joutui vauhdissa vaihtaan karhoa. huono noukin,täytyi ajaa hiljaa et ehti noukkimaan ja aina jäi maahan TODELLA paljon jos oli sotkettua karhoa,päisteet. Epämääristä kolinaa oli koko ajan.
Syksyllä oli hetken NH 750 lainassa,ihan ok kone kai? Krone muuttukammioisella paalattiin noin 1000 paalia pahnaa,pelas hyvin kun oli hyvässä säädössä sidonta edellisen omistajan jäljiltä. Sitten tuli Vicon 1601 jolla on nyt ajettu 5000 paalia ja se tuntuu pelaavan liki yhtä hyvin kuin junan vessat.
[/quote]520 koneessa ainakin tarkka verkon säätö. Verkkoa menee juuri sen verran kun on asetettu. Olikohan ihan tehtaalla unohtunut hihnanohjaimet vai oliko edellinen omistaja jostain syystä hukannut? No ohjarit on pakko remmipaalaimessa olla. Muuten ei kapea tai toispuoloinen karhe voi onnistua. Kun riittävästi paalaa kapeaa karhetta niin oppii vaatimaan oikean levyistä. Noissa noukkimissa ei paljon eroa eri merkkien välillä ole. Claasin noukin on aika samanlainen kun welgerinkin (kevennys kyllä jotenkin outo). Jos noukinpiikit menee maanpinnassa ja liikkuu oikeassa kulmassa niin paljokaan ei karheesta maahan jää. Jos koko ajan oli ylimääräinen kolina niin et sitten tutkinut mistä se johtui? Koneen pitäisi kyllä olla hiljainen. :P

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Paaliurakoitsija riistää?
nyt ollaan paalattu casella 1500 paalia ja koneen verkkosidonta tuntuu idioottivarmalta ainuttakaan ongelmaa sidonnassa ei ole tullut muutakuin itte aiheutettuja (vielä pientä harjoittelua)
jos rulla ei lähe pyörimään niin kone ilmoittaa ongelmasta
muutenkin kone tuntuu hyvältä paalit on todella tiukkoja
ei todellakaan tule klaassia ikävä

Onkos tämä kiinteäkammioinen vai mikä? Ilm. Sama kuin new holland?
Omassa koneessa rulla näkyy, eli näkee kyllä silmillä jos rulla jostain syystä pyörii tai ei pyöri kun pitäisi, ja toisaalta verkon anturi ilmoittaa kyllä näytöllä jos prosessi etenee väärin. Vahingossa ei siis tuollaista internetpaalia pääse syntymään.

joo kone on sama kuin new holland 740 joo verkkorullan näkee tässäkin jos ei satu aurinko häikäseen tai jotain muuta

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Paaliurakoitsija riistää?
jos prosessi etenee väärin. Vahingossa ei siis tuollaista internetpaalia pääse syntymään.

255 Klunssin kattopelti pimentää näkymän niin hyvin, ettei aina edes päivänvalos tahdo nähdä pölyisen takalasin läpi pyöriikö rulla vai ei. Iltahämäris sama juttu. Kliissille onki kaikki mahdollista...


Meidän 255 nuurtikki oppi taas eilen uuden tempun. Ei alkanu sitomaan, vaikka kuinka perkeleesti ajaa tavaraa sisään ja portti aukee. Tänään sit testailin portin anturia ja sököhän se oli tai siis ihan vähän hapettunu. Kunnon ruikkaus seeärseetä katkasijaan ja naksuttelua päälle. Taas toimii. Tais tykätä kyttyrää eilisiltaisesta paalaussessioista, kun viimesen ½ tunnin aikana tuli vettä ku Esterin perseestä. Ei viittiny kesken jättää vaikka vesi näytti satavan suoraan paalaimen läpi... Kymmenkunta paalia oli myttyämättä, kun kuuro yllätti.

Viimeksi muokattu: 12.07.08 - klo:21:52 kirjoittanut KJL

tethering holes to their concave windings

härski

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Paaliurakoitsija riistää?
     520 koneessa ainakin tarkka verkon säätö. Verkkoa menee juuri sen verran kun on asetettu. Olikohan ihan tehtaalla unohtunut hihnanohjaimet vai oliko edellinen omistaja jostain syystä hukannut? No ohjarit on pakko remmipaalaimessa olla. Muuten ei kapea tai toispuoloinen karhe voi onnistua. Kun riittävästi paalaa kapeaa karhetta niin oppii vaatimaan oikean levyistä. Noissa noukkimissa ei paljon eroa eri merkkien välillä ole. Claasin noukin on aika samanlainen kun welgerinkin (kevennys kyllä jotenkin outo). Jos noukinpiikit menee maanpinnassa ja liikkuu oikeassa kulmassa niin paljokaan ei karheesta maahan jää. Jos koko ajan oli ylimääräinen kolina niin et sitten tutkinut mistä se johtui? Koneen pitäisi kyllä olla hiljainen. :P
[/quote]


Samaan mieltä, 520:n remmit saa toki soutamaan edestakaisin vesimärkää mössöä paalattaessa, mutta jos tehdään vähän kuivempaa (niinkuin on tarkoitus) kone pelaa kuin unelma, noukkimen kanssa ei ikinä ole ollut ongelmia missään welgerissä, ainakaan meillä. 520:n kestovoidellut laakerit voisi kyllä heittää menemään ja laittaa samalla lailla rasvattavat kui tela-welgereissäkin on >:(
Barns are red, tractors are green.

härski

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Paaliurakoitsija riistää?
Niin, ja haravointi on hyvä asia paalauksessakin, saa hyvät karheet ja tasaisen alun paalille kun on mitä paalata.
Barns are red, tractors are green.

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Vs: Paaliurakoitsija riistää?
Kone tuli uutena eli tais olla sakemannien suunnittelupöydällä unohtunut ohjaimet, määränsäätö oli täysin mekaaninen ja ei huomioinut milläänlailla paalikoon muutosta ja oli ilman minkäänlaista asteikkoa. Kolinaa oli muutamaan kertaan muiden vikojen ohella tutkimassa NHK:n huoltomiehet ja vikaa ei paikallistettu, en tiedä Claassin noukkimesta, mutta ainakin erilainen on Viconissa ja NH:ssa.