Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pienikuormaajan tunnit  (Luettu 4023 kertaa)

Mats

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 157
Pienikuormaajan tunnit
Kuinka paljon tunteja pitää pienikuormaajalla olla ennen kun on syytä kiertää sitä? Jos esim. traktorilla on 2000 h sehän on melkein uusi, mutta entäs jos linkkukuormaajalla on yhtä paljon?

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Pienikuormaajan tunnit
Bobcateissa yleensä näkyy enempi tuntia olevan. Pienkuormaajat saa yleensä aika repivää käyttöä ja moottori on pieni, mutta varmaan hydraulipuolella tulee ensiks ongelmia. Käytettyä pienkuormaajaa joskus mietitiin ja oli 1500h ajettuja mut jos itte ajaa sen 500h/vuosi niin kertyyhän niitä tunteja. Kyllä me vaihdetaan uuteen viimestään 2000h jälkeen.
Oon vaatimaton!

Paalari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 686
Vs: Pienikuormaajan tunnit
Oli joskus vanha popkatti. Ostettaessa rikkinäisessä mittarissa oli 9000h.
Hyvin se vaan toimei, joskin pumput oli jo vähä falskit.
520 Avantissa on nyt vajaa 1000h ja pidän sitä vielä uudenkarheana.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Pienikuormaajan tunnit
Oli joskus vanha popkatti. Ostettaessa rikkinäisessä mittarissa oli 9000h.
Hyvin se vaan toimei, joskin pumput oli jo vähä falskit.
520 Avantissa on nyt vajaa 1000h ja pidän sitä vielä uudenkarheana.

520+ Avanti toimii hyvin kun mittarissa on 2000 tuntia. Letkuja vaihdettiin heti uudeltaan astetta järeämmäksi. Vaijereita yms tilbehööriä on vaihdettu. Mm. kaasukahvan toteutus ei ole paras mahdollinen kuten ei myöskään eteen/taakse-vaijeri. Uusissa on muoviset katteet mitkä on iso miinus. Jotain kökköä menee puomin ja etukatteen väliin niin muovit halkeilee. Itse perustekniikka eli Kubotan-moottori (dieselissä) ja hydraulipumppu ja moottorit on kestänyt. Hitsata ei ole tarvinnut. Sylintereistä silmukat paukkuu kun tulee raja vastaan. Peräpuntteja en ole laittanut ihan vähentääkseni vaurioita.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Pienikuormaajan tunnit
kyllä se riippuu niin paljon huollosta ja käyttäjästä.. huoltamaton kone loppuu jo 1500h.. katteet pois niin paliolti näkee onko huolleltu.. ja koeajot lämpimänä, mäessä sekä pehmeällä..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Pienikuormaajan tunnit
Meillä ajettiinekalla 520 reilu 2000 tuntia ja oli aika käsitelty. Paljon vaihdettiin uutta osaa ja oikeastaan ainut mikä kesti oli runko ja ajomoottorit. Nyt vaihdettiin uuteen kutosella alkavaan ja takana on 200 tuntia eikä mitään olla korjattu. Munmielestä noiden tunnit tositöissä kannattaa alkaa laskemaan uudesta. Toki kevyellä käytöllä se 520 menee pitkään ilman reemppaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Pienikuormaajan tunnit
Vajaat yhdeksän vuotta on ollu Agromatic 740 ja alkaa kyl olla aikas reerassa. Tunteja tulee melko tarkkaan 200 vuodessa. Eikuohjattavana käyttö on pelkästään navetassa. Talvella säilytetään lehmien puolella vähän lämpimämmässä ja se kyllä koneen yleisilmeestä näkyy. Lombardinin kone ei ehkä ole paras, mutta ei varmaan huonoinkaan, tässä siis kaks sylinterinen diesel.

Mun aikana eli 2005 -> vaihdettu letkuja puomiin, hitsattu puomia, vaihdettu kannentiiviste, vaihdettu pyöränlaakereita, moottorinkannatinkumit (=lieriöeristimet) tars taas vaihtaa, hydraulipuoli vuotaa jostain, moottorissa ilmavaivoja, sähköjä korjattu, penkki ihan paskana, ei kyl kaikkea muista. Pihtiä hitsattu, mut se onkin työlaite. Renkaat on alkuperäiset, suht sileät siis ja syövät jo ennestäänkin röpöistä betonilattiaa.

Ainoastaan toi kannentiivisteremontti kesti useamman rehunjaon yli, muuten oon yleensä melkein seuraavaksi päiväksi saanu kuntoon. Meillä tätä ei voi oikein millään korvata, niin sais kyl toimiakin aika usein.

Käytetty on meille käytännössä ainoa vaihtoehto jatkossa uudistaa laitetta vaikka tuo onkin uutena ostettu. Ihan kaikenmerkkisiä ei ehkä uskalla käytettynä ostaa? Koneen tulisi kuitenkin olla meille aika pieni että mahtuu toimimaan. Seuraava laite on kaikesta huolimatta runko-ohjattava eikä välttämättä Avantin filosofia ole ykkösenä mielessä. Avanttia (528+) olen muualla ajanut "jonkin verran", joten sen puolesta vertailu.

Ja toi vajaat 2000 tuntia ajettu punainen ruotsinkielinen on jo sen verran halpa, että täytyy yrittää pitää sitä käytössä niin kauan kuin hermo kestää.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Pienikuormaajan tunnit
2095 tuntia vm -99 linkkuavantin mittarissa. Sama tuntimäärä on kyllä tainnut olla jo muutaman vuoden. Pumppupaketti vaihdettu kerran, letkuja useammin, muutaman kerran korvakoita hitsailtu ja öljyä liisätty.
Hajoisi kerralla kunnolla niin saisi uuden.