Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maxxumista 5130 neliveto rikki  (Luettu 6292 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Maxxumista 5130 neliveto rikki
Mitä turboa suosittelisitte??

Mä suosittelisin sitä joka "lupaa eniten"  8)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Maxxumista 5130 neliveto rikki
Mitä turboa suosittelisitte??
Mulle on tyrkytetty Schwitzer S2B:a. Toinen mitä oon zoomaillu on Holset HX35w, jonka jostain syystä olen käsittänyt olevan sopiva kans.

Omalla kohdalla tietyt ja tiedossa olevat syyt ovat toistaiseksi estäneet mainitun osan hankinnan.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Maxxumista 5130 neliveto rikki
Mitä turboa suosittelisitte??
Mulle on tyrkytetty Schwitzer S2B:a. Toinen mitä oon zoomaillu on Holset HX35w, jonka jostain syystä olen käsittänyt olevan sopiva kans.

Omalla kohdalla tietyt ja tiedossa olevat syyt ovat toistaiseksi estäneet mainitun osan hankinnan.

 Menee vaan nöyrästi turbottamoon ja esittää kainosti toiveensa, niin taivas aukeaa...nehän myy semmosen kuin asiakas haluaa tai mikä sattuu olemaan hyllyssä valmiina...

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Maxxumista 5130 neliveto rikki
Itte laittaisin melko pienen hukkaportillisen turbon. Sellaisella saa vääntöä mukavasti siihen keskikierrosalueelle ja reagoi nopeasti. Isolla turbolla tietenkin saa sitä huipputehoa enemmän, mutta eihän niillä perus peltohommissa paljoa merkitystä ole. Vai kuka ajaa 2200 rpm äkeen kanssa?

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Maxxumista 5130 neliveto rikki
Itte laittaisin melko pienen hukkaportillisen turbon. Sellaisella saa vääntöä mukavasti siihen keskikierrosalueelle ja reagoi nopeasti. Isolla turbolla tietenkin saa sitä huipputehoa enemmän, mutta eihän niillä perus peltohommissa paljoa merkitystä ole. Vai kuka ajaa 2200 rpm äkeen kanssa?
Onko siinä ahdonalaisen syötön lisäys – ei kait tuosta hukkaporttiturbosta muuten hyötyä ole?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Maxxumista 5130 neliveto rikki
Itte laittaisin melko pienen hukkaportillisen turbon. Sellaisella saa vääntöä mukavasti siihen keskikierrosalueelle ja reagoi nopeasti. Isolla turbolla tietenkin saa sitä huipputehoa enemmän, mutta eihän niillä perus peltohommissa paljoa merkitystä ole. Vai kuka ajaa 2200 rpm äkeen kanssa?

 Palaneet kaasut pitää saada äkkiä ulkoilmaan, ahtopaineet rajataan turbiinin ja pesän välyksellä ja muotoilulla, ainaskin profmotorilla semmoista selitettiin.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Maxxumista 5130 neliveto rikki
Itte laittaisin melko pienen hukkaportillisen turbon. Sellaisella saa vääntöä mukavasti siihen keskikierrosalueelle ja reagoi nopeasti. Isolla turbolla tietenkin saa sitä huipputehoa enemmän, mutta eihän niillä perus peltohommissa paljoa merkitystä ole. Vai kuka ajaa 2200 rpm äkeen kanssa?

 Palaneet kaasut pitää saada äkkiä ulkoilmaan, ahtopaineet rajataan turbiinin ja pesän välyksellä ja muotoilulla, ainaskin profmotorilla semmoista selitettiin.

Pikkuturbolla kone kovilla... Ja voimansiirto, sitä voimaa kun on tarjolla heti alhaalta asti, maksimiteho jo 1500rpm. :) Mieluummin liian iso kuin pieni ::) Joku HX35:n malli oli satakympissä viiatissa, just passeli vaikka jotku "asiantuntijat" toisin väitti, turbojakin asentavat...  160hv:n tehoilla oli vääntöä jo alempanakin, pikkunäteillä säädöillä aikasta hengetön :) Maxxumissa samankokoinen kone, joten jokin HX35 olisi soppeli, mikä malli, onkin sitten asiantuntijoiden päätettävissä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Maxxumista 5130 neliveto rikki
Itte laittaisin melko pienen hukkaportillisen turbon. Sellaisella saa vääntöä mukavasti siihen keskikierrosalueelle ja reagoi nopeasti. Isolla turbolla tietenkin saa sitä huipputehoa enemmän, mutta eihän niillä perus peltohommissa paljoa merkitystä ole. Vai kuka ajaa 2200 rpm äkeen kanssa?
Onko siinä ahdonalaisen syötön lisäys – ei kait tuosta hukkaporttiturbosta muuten hyötyä ole?

Kyllä se hukkaportti toimii ihan oikein, vaikka ei ahdonalaista syöttöä olisikaan. Hukkaportillahan vain rajataan, ettei ahtopaineet nouse liian ylös. Pienellä turbolla ahdot nousee kuitenkin herkemmin ja vääntöä on paremmin alakierroksilla. Täysillä kierroksilla se monesti ahdistaa, mutta eipä traktorissa kovin laaja kierrosalue ole.

Ahdonalaisen syötön säätöhän on näitä ympäristöjuttuja pääasiassa, ettei savuttaisi turhan paljoa, jos ei kerran paloilmaakaan ole tarjolla.

eska24

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 39
Vs: Maxxumista 5130 neliveto rikki
Ite olin kanssa ajatellut tuota holsetin 35:sta