Voisi löytyä markkinoita traktorille, jossa olisi mekaaninen etujousitus ja -hytinjousitus, hiljainen ohjaamo, kova laatikko, mekaaninen ruisku, isoo mylly, painoa alle 5tn ja kaikki sähkökytkimet mekaanisia. Eikä siis yhtään elektronista ohjausboksia moottorille, jousitukselle, vaihteistolle, nostolaitteelle, kojetaulun instrumenteille
tai työvaloille.
Moottorinohjauspuolella taitaa tulla nykyään päästörajoitteet vastaan, mutta muuten tuo olisi ihan tehtävissä ja hintaa tulisi 30% vähemmän kun nykyisillä, kun softa- ja elektroniikkamiehet voisi lomauttaa suunnitteluosastolta suunnittelun ajaksi.
Ylläpidon osalta kustannukset ensimmäisen 20 käyttövuoden osalta varmaan jäisi 10% nykyisestä, kun jäisi ne vuosittaiset viikon vianetsintä ja boksinvaihtotalkoot väliin.
Eipä tuo varmaan valmistaalle olisi kovin hyvää bisnestä kun jälkimarkkinointitulot jäisivät saamatta ensimmäiseltä 20 vuodelta, mutta näin loppukäyttäjälle kyllä kelpaisi.
Ja lääkkeeksi on turha tarjota vanhaa valamettia, kun se ergonomia pitäisi olla ei-rampauttavaa ja -kuurouttavaa tasoa.