Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe työvalot  (Luettu 19759 kertaa)

vakka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
työvalot
Onko sitä työvalovarustusta päivitetty? Ledeihin vai xenoneihin?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: työvalot
Onko sitä työvalovarustusta päivitetty? Ledeihin vai xenoneihin?

Molempia. Tykkään enämpi ledin sävystä, sopii skännän öögaan paremmin ku keenoni.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: työvalot
Onko sitä työvalovarustusta päivitetty? Ledeihin vai xenoneihin?

Molempia. Tykkään enämpi ledin sävystä, sopii skännän öögaan paremmin ku keenoni.

Skännä ei löydä p----a pimiässä. Oikeen ledit, no näkee mahdolliset satiaisetkin.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: työvalot
Molemmat varmasti halokeenejä parempia... Mulla on vaan lediä kun xenonia ei saanut sopimaan alkuperäisille paikoille. Tai sitten pitäis olla irto ballasti. 27 wattisella ledillä näkee mun mielestä jo ihan riittävän hyvin vaikka lumeneja ei olekaan kuin 2000. Kiinalaiset halpikset mulla ja ei mitään moitetta. Traktorin radio ottaa häiriötä, mutta bilsomit ei taas välitä mitään joten ei haittaa. Puimuriinkin tuli laitettua ledi valaistusta ja alkuperäisillä ei tee siinä rinnalla yhtään mitään. Xenonissa saa tietenkin vielä enemmän valotehoa suht edullisestikin kun alle 60 eurolla löytyy monestakin paikasta. Laadusta ei sitten mitään tietoa ja polttimo maksaa äkkiä enemmän kuin koko lamppu ??? Sellainen jännä ilmiö näissä kehittyneemmissä valoissa on että värisävy kun muuttuu lähelle päivänvaloa (4500-6000 kelviniä) niin silmä näkee paljon paremmin myös kolmiulotteisesti verrattuna halogeeneihin. Tai sitten mulla on vaan omituiset silmät :D

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: työvalot
Sellainen jännä ilmiö näissä kehittyneemmissä valoissa on että värisävy kun muuttuu lähelle päivänvaloa (4500-6000 kelviniä) niin silmä näkee paljon paremmin myös kolmiulotteisesti verrattuna halogeeneihin. Tai sitten mulla on vaan omituiset silmät :D

Mistä tuollaisia lamppuja saa?? Kaivurissa xenonit, lienee 6000 kelvinin luokkaa enkä tykkää sävystä, häivyttää jotenkin varjoja ja syvyysnäkö kärsii. Traktorissa takana halppis ledejä ja niissä erilainen valosävy, voisi olla paremmat kaivurissakin mutta tarttee olla melkoinen patteri että päihittää xenonien valotehon.
Puimurissa sitten kunnon patteristo perinteisiä halogeenejä, tosin näitä nykyaikaisia. Hakkaa xenonin ja ledit että paukkuu, mutta ei puhuta mitään virran kulutuksesta :)

Tosin, eipä tule valojen loisteessa tehtyä kuin pakolliset.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19963
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: työvalot
värisävy kun muuttuu lähelle päivänvaloa (4500-6000 kelviniä) niin silmä näkee paljon paremmin myös kolmiulotteisesti verrattuna halogeeneihin. Tai sitten mulla on vaan omituiset silmät :D

Voi se niinkin olla. Että on omituiset.

Hyvä valotesti on pimeässä äestys. Kokkareiden näkyminen kertoo sen, näkeekö oikeastaan mitään.

-SS-

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: työvalot
Onko sitä työvalovarustusta päivitetty? Ledeihin vai xenoneihin?

Molempia. Tykkään enämpi ledin sävystä, sopii skännän öögaan paremmin ku keenoni.

Skännä ei löydä p----a pimiässä. Oikeen ledit, no näkee mahdolliset satiaisetkin.

Sokeekin sen herkun löytää hajun perusteella. Posliinissa ei ole satiaisia.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Ana

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: työvalot
Aiemmin oli kaivuris ikh myymiä crx sinertäviä xenonia ja niillä kyllä katoaa "silmälaaser" ominaisuus ojankaivuu/liippailu hommis, nyt kaivurin vaihdon yhteydes päivitty kaikki valot nordicin n45, valo sävy valkoinen ja huomattavasti paremmin pystyy hahmottamaan kaikki töyssyt. Vieläkään ei hyvää ja halpaa nähtävästi ole..

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: työvalot
Ledissä valon sävy on todennäköisesti valkoisempi kun taas monissa xenoneissa on aika sinistä valo. Mulla kun ei ole xenoneista kokemusta niin en osaa sanoa. Xenoneitakin tosin saa laajalla sävy valikoimalla, mutta valmiissa paketeissa ei taida olla valinnan varaa.

Ijasjalle: Onhan noita tosi tehokkaita ledejä olemassa, mutta maksaa sitten. Joku 30 -40 w ledin pitäis vastata normaalia 35w xenonia. Kaasupurkausvaloilla ja ledeillä saa mun käsittääkseni hyvin lähelle saman lumen määrän/w ???

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: työvalot
Kannattaa kattoo mihin korkeuteen kirkkaat keenonit asentaa. Kyntäessä vähintäänkin *****maista kun kirkkaista siivistä heijastaa silmiä häikäsevä valo. Koskee siis paluufälttejä......
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: työvalot
Pitääkö laittaa jatkopuomit katolle että saa tarpeeks korkealle ;D Ihan oikeassa skn... Mullakin kun on nuo 27w ledit niin ikävästi häikäisi kun pyöritteli käärimellä paaleja ja muovista ottaa heijastusta. Syksyn muokkaushommat pimeydessä vielä kokeilematta...

roadman

  • Vieras
Vs: työvalot
Ledissä valon sävy on todennäköisesti valkoisempi kun taas monissa xenoneissa on aika sinistä valo. Mulla kun ei ole xenoneista kokemusta niin en osaa sanoa. Xenoneitakin tosin saa laajalla sävy valikoimalla, mutta valmiissa paketeissa ei taida olla valinnan varaa.

Ijasjalle: Onhan noita tosi tehokkaita ledejä olemassa, mutta maksaa sitten. Joku 30 -40 w ledin pitäis vastata normaalia 35w xenonia. Kaasupurkausvaloilla ja ledeillä saa mun käsittääkseni hyvin lähelle saman lumen määrän/w ???

Ottaa esim silver light xenonit niin valonlämpöarvo on 3250 ja on hyvä näkyvyys myös pimeän maanmuokkaus töissä. näkyy hyvin valkoista vasten. Noita laittavat paljon metsäkoneisiin. 

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: työvalot

Ottaa esim silver light xenonit niin valonlämpöarvo on 3250 ja on hyvä näkyvyys myös pimeän maanmuokkaus töissä. näkyy hyvin valkoista vasten. Noita laittavat paljon metsäkoneisiin.

Itse olen miettinyt puita työvalojen loisteessa ajellessa (2xhalogen ja 2x 5000K xenonsatsilla ryyditetty nordic) että oiskohan olemassa joku optimi värilämpötila jotta erottaisi paremmin männyt kuusista ? Ainakin jos sattuu vielä satamaan jotain, niin tuntuu silloin olevan hankalaa erottaa sileämpikuoriset yksilöt toisistaan.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65448
Vs: työvalot
kyllä noilla halpis ledeillä tekee jotain!   laitoin nyyn kulmiin muutaman ja heti alko näyttää omat halot ihan tuikuilta!                                mistä vielä sais halvalla sellaset joilla korvais nuot ajovalot kun jäävät sopivasti roten varjoon tiellä!         mikä olis hyvä?    kaukolyhtyt oli liian pistemäiset ja työvalot liian leviät !

roadman

  • Vieras
Vs: työvalot

Ottaa esim silver light xenonit niin valonlämpöarvo on 3250 ja on hyvä näkyvyys myös pimeän maanmuokkaus töissä. näkyy hyvin valkoista vasten. Noita laittavat paljon metsäkoneisiin.

Itse olen miettinyt puita työvalojen loisteessa ajellessa (2xhalogen ja 2x 5000K xenonsatsilla ryyditetty nordic) että oiskohan olemassa joku optimi värilämpötila jotta erottaisi paremmin männyt kuusista ? Ainakin jos sattuu vielä satamaan jotain, niin tuntuu silloin olevan hankalaa erottaa sileämpikuoriset yksilöt toisistaan.

Itse arvioisin että tuonne 3000-4000 lämpölukemilla vois olla se optimi. Kysäseppä joltain metsäkoneurakoisijalta. nuo 5-6t tonnin valot on liian sinisiä lumisessa metsässä.