Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kuivurin lämpökennojen määrä  (Luettu 13187 kertaa)

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: kuivurin lämpökennojen määrä
Veli laittoi kuivuriinsa yhden ylimääräisen varasto kennon , kuivausaika ei yhtään pidentynyt .

Jos veli laittaa kaksi ylimääräistä varastokennoa, kuivausaika ei pitene yhtään, jos ei yhdenkään kuivauskennon lisäyksessä pitene, samalla perusteella. Jos veli laittaa kolme ylimääräistä varastokennoa, ei kuivausaika pitene, koska ei kahdella, koska ei yhdellä. Eli voidaan tulla siihen tulokseen, että jos laitetaan satunnainen määrä ylimääräisiä kuivauskennojaa, kuivausaika ei pitene.

Voidaan kuitenkin nähdä, että kun lisättyjen varastokennojen määrä lähenee ääretöntä, ei kuivausajan pysyminen samana voi pitää paikkaansa, koska viljakerroksen täyskierros ympäri kuivurin lämmityskennoihin kestäisi jo kauemmin kuin entisen kuivauserän kuivaksi kuivaaminen ! Esimerkiksi  500 m korkean kuivurin viljakerroksen kierto kokonaan ympäri kestäisi samalla syöttölaitteella vähintään sata tuntia !

Joko sen yhden kennon lisäyksessä on:

- mitattu epätarkasti kuivausaika, tai kuivattava vilja ei ole ollut aivan samanlaista kuin ennen korotusta.
- ylimääräiseen kuivauskennoon ei ole laitettu viljaa, jolloin eihän asiassa sitten mikään muutu
- jos ylimääräiseen kuivauskennoon on laitettu viljaa, ja silti on sama kuivausaika kuin ennenkin, se samansuuruinen lisävilja on aikaisemmin lapioitu jostakin kärryltä tai suppilosta kiertoon.

-SS-
Minä jo aiemmin ehdottelin sitä hölmöläistarinaa verrokiksi. Jos siis hevonen jaksoi vetää yhden tukin se jaksaa siten myös kaksi jne... Mutta voi toki muuttaa sen sorkkiksen omaksi Hölmöläksi juuri kuvailemallasi tavalla.
Itse kerroit miten luukun sulkemisen jälkeen kuivausaika lyheni . Yksinkertainen juttu .

Enhän kertonut ! Vaan sitä olen joskus kertonut että vähempi viljamäärä kuivaa nopeampaa , kuin suuri !
Se olikin Ana . Käy ampumassa jos se helpottaa .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .