Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Piennarmurskain  (Luettu 36855 kertaa)

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Piennarmurskain
Ostin toissasyksynä Seppo Kuismalta tämmöisen: http://www.seppokuismaoy.fi/tuotteet.html?id=27/52. On tietysti jo vähän kalliimpi kampe, mutta selvästi noita halvempia järeämpi. Kovasti olen ollut tyytyväinen työnjälkeen, niin koneen valmistajien kuin koneen itsensäkin tekemään. Ostin ensimmäisen maahantuodun yksilön suoraan KoneAgriasta. Jonkunhan sekin on tehtävä. Kuisma toi koneen kotiin, sovitettiin se yhdessä traktoriin, tutustuttiin koneesen, säädettiin ja lähdettiin testaamaan. Sillä tavalla pitäisi minusta konekaupan toimia yleensäkin - myyjä mukaan ja katsotaan, että kone toimii ja päästään työn alkuun. Itse olen ainakin niin tumpelo, että otan mieluusti vastaan kaikki neuvot ja opastukset, mitä on tarjolla.
Kylä sää toimit ihan väärin. Ensimmäisenä kun koneet ostetaan käsketään myyjää ottamaan ohjekirjat pois ja laskemaan hintaa 10€ eikä opetustakaan tarvitse josta sitten tingataan 100€. Kone kotiin ja traktorin perään, lähdetään kokeilemaan miten toimii ja jos jotain menee rikki soitetaan myyjälle ja haukutaan homoksi ja kone paskaksi. ;D
Juurikin noin  8)
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Piennarmurskain
noissa tarmoissa miusta hyvää kunnon maalipinta.   ite ostin kaposen ja kevyen lanan syksyllä ja hyvin on pelittänyt kun ei vaan työnnä mitään, vetoon sopiva.  pihat ja tiet on tasattu monta kertaa ja vieläkin kunnossa.
Koneviestissä moittivat metallin pehmeyttä ja tuota maalipintaa, oli tosin Agrin AGF. Mutta tuolla hintaa varmasti ihan pätevä kiinalaiseksi, eihän sitä urakkaan ole tehtykään.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Piennarmurskain
Osaako joku sanoa näistä n.180 työleveydeltään olevista että kun kääntää koneen traktorin taakse niin mahtuuko samasta "puiden välistä" kun traktorikin? Lisäisi koneen käyttöä jos näin olis 
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Piennarmurskain
Osaako joku sanoa näistä n.180 työleveydeltään olevista että kun kääntää koneen traktorin taakse niin mahtuuko samasta "puiden välistä" kun traktorikin? Lisäisi koneen käyttöä jos näin olis
Näsäviisas ku olen nii sanon että sehän riippuu raktorista.
220 cabe menee aika lähelle samoihin mittoihin ku maxxumi, leikkuupään taitolla väistellään sitte loput.
Toki tuon caben puomisto on rakennettu aika pitkälti uusiksi että tiiä sitte miten on muuttunu liikeradat.

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Piennarmurskain
Kyllä Nobili TB211 tulee myöskin samasta välistä kuin MX100C, pystyssä vielä kapeemmastakin.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Piennarmurskain
En muutatiedä noista mutta nytkun uusista eisaa takakantta auki. Niin ei niillä kasantoja eikä ainakaan viherlannoitoitus nurmia  tartte ajella. Muutaku hihnat käryy ja sillee.
Vitut*aa kun piti tota nykyistä vaihtaa leveempään mutta uusista pitää se kansi plasmalla louhasta pois. Olis siellä vielä yksi vanhaa mallia oleva ollu. Mut vaihto on suunniteltu vasta ens kesälle.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Piennarmurskain
En muutatiedä noista mutta nytkun uusista eisaa takakantta auki. Niin ei niillä kasantoja eikä ainakaan viherlannoitoitus nurmia  tartte ajella. Muutaku hihnat käryy ja sillee.
Vitut*aa kun piti tota nykyistä vaihtaa leveempään mutta uusista pitää se kansi plasmalla louhasta pois. Olis siellä vielä yksi vanhaa mallia oleva ollu. Mut vaihto on suunniteltu vasta ens kesälle.
Tätä samaa itsekkin ihmetellyt :P  Säästää kyllä sitä murskainta kun takakannen avaa..

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Piennarmurskain
Seonsitä turvallisuus holhousta se. Tottahan sieltä sitte lentelee kaikenmoista kun kansi on auki. Mutta ainakaan rajua apila yms viherlannoitus nurtsia ei tartte mennä Akaan jos kantta ei aukase. Tai kaitse menee jos ryöminnällä koittaa mennä muuten kyllä sulaa hihnat aika nopiaan. Sekä niitä tukeentumis tilanteita on usein. Ns aidot kesanto murskaimet tietysti on parempia. Mutta tuo puskan ja nurtsin leikkuu samalla koneella on mielestäni käyttöä lisäävä tekijä. Joka nyt kyllä tolla kansi touhulla torpataan tehokkaasti
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Piennarmurskain
Ferri hoitaa tuon takaosan avartamisen ihan itse. kys. laite ei ole omani vaan todella vain ykköstunteja ajettu uutta vastaava vaihdokki joensuulaisen koneliikkeen pihassa. Minun omani repesi irtipoikki jo ehkä 10 tunnin kohdalla. Laitoin kumimaton tuon läpän tilalle. FERRI laatua
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4367
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Piennarmurskain
Pidemmän päälle nuo piennarkoneet ovat kyllä melko hitaita ja kapeita peltokäyttöön.. toki paremman puutteessa pienempiä lohkoja kyllä ajelee mutta jo ensimmäinen 10 ha panee miettimään koko homman järkevyyttä.

Olen todennut kesantohommiin parhaiksi joko leveän niittokoneen tai sitten oikean kesantomurskan. Jos ei välttämätöntä tarvetta murskaukselle ole niin niittokone menee kevyimmin, kaikkein vähimmällä polttoaineella ja nopeimmin. Kunnon laossa olevan apilarötkön murskaus kysyy VOIMAA... (= rahaa..)

ponydiesel

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 133
Vs: Piennarmurskain
Pidemmän päälle nuo piennarkoneet ovat kyllä melko hitaita ja kapeita peltokäyttöön.. toki paremman puutteessa pienempiä lohkoja kyllä ajelee mutta jo ensimmäinen 10 ha panee miettimään koko homman järkevyyttä.

Olen todennut kesantohommiin parhaiksi joko leveän niittokoneen tai sitten oikean kesantomurskan. Jos ei välttämätöntä tarvetta murskaukselle ole niin niittokone menee kevyimmin, kaikkein vähimmällä polttoaineella ja nopeimmin. Kunnon laossa olevan apilarötkön murskaus kysyy VOIMAA... (= rahaa..)
Oon kyllä samaa mieltä. Miksi se tavara pitää saada tuhannen muhjuksi, kyllä se kokonaisenakin sinne peloton katoaa. Murskaukseen kuluu paljon aikaa ja löpöä. Itse olen ajellu vanhalla Pomon lautaskoneella kesantoja ja viherlannoituksia.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Piennarmurskain
Pidemmän päälle nuo piennarkoneet ovat kyllä melko hitaita ja kapeita peltokäyttöön.. toki paremman puutteessa pienempiä lohkoja kyllä ajelee mutta jo ensimmäinen 10 ha panee miettimään koko homman järkevyyttä.

Olen todennut kesantohommiin parhaiksi joko leveän niittokoneen tai sitten oikean kesantomurskan. Jos ei välttämätöntä tarvetta murskaukselle ole niin niittokone menee kevyimmin, kaikkein vähimmällä polttoaineella ja nopeimmin. Kunnon laossa olevan apilarötkön murskaus kysyy VOIMAA... (= rahaa..)
Oon kyllä samaa mieltä. Miksi se tavara pitää saada tuhannen muhjuksi, kyllä se kokonaisenakin sinne peloton katoaa. Murskaukseen kuluu paljon aikaa ja löpöä. Itse olen ajellu vanhalla Pomon lautaskoneella kesantoja ja viherlannoituksia.
Itse olen todennut murskaamattoman massan tappavan alle jäänyttä apilaa, eli viherlannoituksen hyöty pienenee. Tällä ei tietenkään ole merkitystä, jos viherlannoituksella ei edes pyritä saamaan suurinta hyötyä, vaan seuraava vuosi vedetään perinteisellä yaralla.

Mä olen niin perverssi jamppa, että jopa täydennyskylvän viherlannoitusnurmea...  :o

Tässä on taas  perinteinen asetelma jossa vastakkain ovat menetelmä ja etsittävä hyöty. Normitilalla niitto on ok, edut ovat kuten edellä lueteltiin, eikä murskausta siten vaadita. Jos taas tavoitellaan maksimaalista lannoitevaikutusta niin silloin niitto ilman murskausta ei mielestäni ole toimiva. Ja lisäksi niitto pitäisi tehdä vielä vähintään kaksi kertaa vuodessa.

Viimeksi muokattu: 21.07.15 - klo:15:56 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Piennarmurskain
Mulle on tulossa ökymalli, eli suurnarmurskain  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Piennarmurskain
Pidemmän päälle nuo piennarkoneet ovat kyllä melko hitaita ja kapeita peltokäyttöön.. toki paremman puutteessa pienempiä lohkoja kyllä ajelee mutta jo ensimmäinen 10 ha panee miettimään koko homman järkevyyttä.
Tää on niin totta, ensimmäisen vuoden ajoin giraffalla puoleenväliin, kunnes totesin homman järjettömyyden ja  soitin urakoitsijan hoitamaan loput. Enää en ole giraffaa kiusannut...
Nothing is Something Worth Doing

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Piennarmurskain
Pidemmän päälle nuo piennarkoneet ovat kyllä melko hitaita ja kapeita peltokäyttöön.. toki paremman puutteessa pienempiä lohkoja kyllä ajelee mutta jo ensimmäinen 10 ha panee miettimään koko homman järkevyyttä.
Tää on niin totta, ensimmäisen vuoden ajoin giraffalla puoleenväliin, kunnes totesin homman järjettömyyden ja  soitin urakoitsijan hoitamaan loput. Enää en ole giraffaa kiusannut...
Niin sevain on hiukan kalliimpaa pitää kahtakonetta. Toisekseen kun käy niittelemässä tien/ojan reunoja niin saa samalla reissulla neet nurtsit. Tietysti jos laittas kesantomurskaimen eteen niin sittenkin luonnais samalla ajokerralla molemmat. Mutta kahden koneen kuolletus kustannuksiin sekään ei auta. Kohtalaisesti tuo menee kunhan se galaksien on auki ja neet terät terätty teräväks.
Tulivaan ostettua hölmöyksissään tai saituuksissaan tuo 210levee. Toisaalta ei ollu sillon kyllä kahta semmosta traktoriakaan jolla tommosta leveempää olis voinu viedä. Kun tolla kapeemmallakin on saanu harsia nosto elimiä yms peintä. Nyt olis kyllä kaks jottei tarvis paalainta kiskoo murskaus hommien takia pois. Riittää kun vaihtaa niittomurskainta ja tuota piennarmurskainta keskenään.
Joo ja jos luomumiehille tyrkytät pelkkää niittoo ilman murskausta. Niin eipä tarvi kyllä ajella viherlannotus nurtseja.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!