160 kääntöpää on se jossa on kääntösylinteri etupuolella. Siinä oli kummallinen letkutus eli letkut ei menny kääntöakselin läpi, vaan jotenkin kummasti sivusta ja se aiheutti välillä ongelmia. En muista enää ihan tarkkaan. Toinen kummallisuus (ominaisuus) oli se, että kallistuksen säätömutteri vaikutti molempiin suuntiin, joten tarvittavat säädöt joutui pyörittelemään nostotagoista.
200 kääntöpää on näissä uudemmissa ES:ssä, sylinteri takana. Tämä on huomattavasti parempi. Lujempi ja erityisesti kätevämpi käyttää.
Lehtijousilaukaisulaite on hyvä siinä mielessä, että sen voima kevenee mitä ylemmäs siipi nousee. Toinen hyvä puoli siinä on se, että se toimii aina samalla nopeudella ilman lämpötilasta riippumatta.
Helpposäätöinen aura.
Itellä on ES 5-siipinen metallisiisvillä, esiauroilla +takasiivessä kiekko, kombitukipyörällä. vm07. Joitakin kohtia on parannettu/vahvennettu edelliseen samanlaiseen saati 90 luvun es 4:ään.
Kynnän paljon kivisiä maita, joten aurat ovat kovilla. Jotakin menee silloin tällöin rikki tai kuluu nopeammin kuin paremmilla mailla. En osaa verrata muiden merkkien kestävyyteen, kun ei ole kokemusta muista.
Kvernelandin erikoispiirre on se, että joissakin erissä kulutusosia on karkaisu epäonnistunut ja sitä sekundaerää sitten kaupataan niin kauan kuin sitä riittää. Agrimarketin aikaan oli helppoa kun vaan jaksoi kantaa rikkoontuneet osat kauppaan sai uudet tilalle. Takuu muutenkin pelasi aina hyvin. Nyt on pitänyt sitten opetella paikallisen Agritekin jälleenmyyjän kanssa tämä sama homma.