Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra N 142 versu  (Luettu 24035 kertaa)

Omituine Höpöttäjä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Valtra N 142 versu
Mitenkä mahtaa olla muilla kyseisen rotiskon omistajilla, et huutaako tuuletin täysillä lähes aina tyhjäkäyntiä lukuunottamatta ? Alkaa nimittäin kyrsimään pikkuhiljaa, kun etenkin alamäissä nappaa visko kiinni ja tuuletin humisee sillee että melkei peltorit pitäs olla päässä  >:( Nimittäin -08 141 hiteckkii ei pitänyt ikinä tollasta.

Entä onko yleistä, että uusimman versu päivityksen jälkeen alkanut suuntaa vaihtaessa kytkin nappaamaan kiinni todella rajusti ?  Säädetty pehmeimmällä asetukselle ja aluetta vaihtaessa D -> C sama homma ja jokin pamahtaa voimansiirron puolella, mutta ei tee tätä joka kerta.

Myyjältä kyselty näitä ja eikä oikein saanu kunnon vastausta asiaan   ::)

Muuten ihan tyytyväinen kyseiseen rotiskoon  ;D

Ainiin vielä sellaista, että mahtaako n- ja t-sarjassa olla sama tuo versu voimansiirto vai onko t-sarjalaisessa järeämpi ?

Kiitos ja anteeksi.

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Valtra N 142 versu
Mitenkä mahtaa olla muilla kyseisen rotiskon omistajilla, et huutaako tuuletin täysillä lähes aina tyhjäkäyntiä lukuunottamatta ? Alkaa nimittäin kyrsimään pikkuhiljaa, kun etenkin alamäissä nappaa visko kiinni ja tuuletin humisee sillee että melkei peltorit pitäs olla päässä  >:( Nimittäin -08 141 hiteckkii ei pitänyt ikinä tollasta.

Entä onko yleistä, että uusimman versu päivityksen jälkeen alkanut suuntaa vaihtaessa kytkin nappaamaan kiinni todella rajusti ?  Säädetty pehmeimmällä asetukselle ja aluetta vaihtaessa D -> C sama homma ja jokin pamahtaa voimansiirron puolella, mutta ei tee tätä joka kerta.

Myyjältä kyselty näitä ja eikä oikein saanu kunnon vastausta asiaan   ::)

Muuten ihan tyytyväinen kyseiseen rotiskoon  ;D

Ainiin vielä sellaista, että mahtaako n- ja t-sarjassa olla sama tuo versu voimansiirto vai onko t-sarjalaisessa järeämpi ?

Kiitos ja anteeksi.

Muusta en tiedä mutta viikonloppuna oli testissä tuore N163 versu. Sekin piti kolauksen kun vaihtoi Deeltä-Ceelle reilun parinkymmenen tonnin kuormalla.
Ja joo oli se pikkasen hätänen sen suunnanvaihdon kanssa kun tottunu oman 121 turbiiniin, on se vaan niiiin mukava eikä saa sammumaan kuin avaimella. Tosin en minä tiedä vaikka siihen jotain säätöjäkin olis ollu.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Valtra N 142 versu
Kyl ne ihan ominaisuuksia on. Ei päivittämällä saa kuriin.
Saattaapi jopa olla vääriä osia pakoissa.
Nii se on...

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Valtra N 142 versu
Millaisessa tilanteessa vaihdetaan d-->c ? Maantiellä? Pellolla tuskin kuitenkaan

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Valtra N 142 versu
Millaisessa tilanteessa vaihdetaan d-->c ? Maantiellä? Pellolla tuskin kuitenkaan

No kyllä se tosi useesti vaihto kun täälläpäin on noita isojakin mäkiä, silloin ei kyllä kolahdellut. Lähinnä kolahteli kun risteyksessä hiljenti ja käänty ja kärry vähän työnti, eikä se kyllä koukulta kuulunut vaan lootasta.

Väsynyt

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
  • Enemmän nopeasti
Vs: Valtra N 142 versu
Millaisessa tilanteessa vaihdetaan d-->c ? Maantiellä? Pellolla tuskin kuitenkaan

No kyllä se tosi useesti vaihto kun täälläpäin on noita isojakin mäkiä, silloin ei kyllä kolahdellut. Lähinnä kolahteli kun risteyksessä hiljenti ja käänty ja kärry vähän työnti, eikä se kyllä koukulta kuulunut vaan lootasta.
Tuttu tunne.... Puhallin huutaa melkein aina mutta tarkista että ei tuulilasi vuoda mittariston kohdalta. Muuten mikä vuos malli?? Laatikko on nyt mikä on että repii,paukkuu ja miettii.... Suunnan vaihtoo ei saada viiven takia koskaan hyväksi.

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Valtra N 142 versu
Millaisessa tilanteessa vaihdetaan d-->c ? Maantiellä? Pellolla tuskin kuitenkaan

No kyllä se tosi useesti vaihto kun täälläpäin on noita isojakin mäkiä, silloin ei kyllä kolahdellut. Lähinnä kolahteli kun risteyksessä hiljenti ja käänty ja kärry vähän työnti, eikä se kyllä koukulta kuulunut vaan lootasta.
Tuttu tunne.... Puhallin huutaa melkein aina mutta tarkista että ei tuulilasi vuoda mittariston kohdalta. Muuten mikä vuos malli?? Laatikko on nyt mikä on että repii,paukkuu ja miettii.... Suunnan vaihtoo ei saada viiven takia koskaan hyväksi.

Toi 163 oli paikallinen esittelykone tunteja tais olla 107 et eiköhän se ihan tuore ole.

Jotenki tuntuu et sen miettimisen takia vauhti tippuu suurissa mäissä sinne 7 kilometrin korville kun se ropotti hidastelee mut eiköhän se ole kaikkien ropottivaihteiden ongelma. Eikä se helposti anna vaihtaa esim D4 jo sinne Cee alueelle vaan haluaa periä niitä pikavaihteita ensin ja silleen tappaa vauhdin. Kepillä kun voi heittää 4 3 ja 2 sitten vasta käyttää pikavaihteita. Onko millään merkillä sellasta nappivaihteistoa joka ei turhia miettisi vai oisko se jontin tuplakytkn ainoa? En oo päässy kyl sitä viel kokeilee. Muuteman kerran ku vaihdot ei menny nappiin ku Deeltä tiputti Ceelle ni vaihteeksi tuli C2 tai C1 ja kierroksia jäi 1600 mutta monesti se jakso lähtee vetämään 1400 kieroksen kohdalla, että tuntuu siellä sitkeyttä olevan mutta jos joutu tiputtaa vielä Beelle ni vauhdin sai sillä joskus ihan stoppiin. Jotenkin tuntu et en paljon häviäisi 121 haitekilla nopeudessa vaikka voimaa on vähemmin mutta tunnustettava että ei sen perään tuu tota 13m3 (vesitilavuus) kärriä kukkupäälle hiekkaa/soraa laitettuu et pikkasen on vähemmin painoo.

Viimeksi muokattu: 09.10.12 - klo:10:26 kirjoittanut Highlander

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Valtra N 142 versu
Ja se suunnanvaihto on ihan tottumis kysymys omalla ku vaihtaa suuntaa ni voi sitten vasta antaa kaasua ku ei sammu tuo taas tarvii kaasua ennen mut jotenkin kytkin ei aina kytkenyt pehmeesti vaan pikkasen nykäsee mut toi on ihan tottumis kysymys viikon jälkee ei varmaan sitä edes huomaisi enää. Vähän samanlainen ku ton meidän -02 mallin 6550 ht2 suunnanvaihto. Se välillä osaa ampua aika kovaa mut normaalisti vaihtaa pehmiäst. Siit on suunnanvahtimen venttiili eteepäin vaihdettu ni muuttu räväkämmäx mitä se joskus oli.

Väsynyt

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
  • Enemmän nopeasti
Vs: Valtra N 142 versu
Ja se suunnanvaihto on ihan tottumis kysymys omalla ku vaihtaa suuntaa ni voi sitten vasta antaa kaasua ku ei sammu tuo taas tarvii kaasua ennen mut jotenkin kytkin ei aina kytkenyt pehmeesti vaan pikkasen nykäsee mut toi on ihan tottumis kysymys viikon jälkee ei varmaan sitä edes huomaisi enää. Vähän samanlainen ku ton meidän -02 mallin 6550 ht2 suunnanvaihto. Se välillä osaa ampua aika kovaa mut normaalisti vaihtaa pehmiäst. Siit on suunnanvahtimen venttiili eteepäin vaihdettu ni muuttu räväkämmäx mitä se joskus oli.
Ei siihen totu!! Rupee vaan viikon jälkeen enemmäm vituttaa kun ei se siitään muutu..... Itellä kokemusta 142V n.1700h verran enkä oppinu ajaa :o

Amatööri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
  • Paistaa se aurinko romukasaankin
Vs: Valtra N 142 versu
Meillä oli samoja ongelmia. Tuulettajan huutaminen johtui vaihteiston lämpöanturista, kone luuli että vaihteiston lämmöt oli tapissa. Paukahtelu korjaantui kun vaihtoivat stropoventtiilin. Oulussa molemmat vaihdettiin "takuuseen".

Matson^

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: Valtra N 142 versu
Empäs ole koskaan millään directi/versu valmetilla ajanut, mutta kohta se kai täytyy uskoa ettei moisella ole mitään virkaa kun näitä juttuja aikansa lukee :o Pikku viat nyt ymmärtää uudessa mallissa, jos/kun niitä takuun piikkiin parsitaan, mutta tuollaiset kolinat, vauhdin hiipumiset mäissä ja kaasulla kikkailut suuntaa vaihdettaessa yms.. on kyllä niin lapsellisia ominaisuuksia ettei voi ymmärtää.. nämä kaikki mainitut kun pitäisi olla juuri niitä etuja tuollaisessa sähköhimmelissä :D

Viimeksi muokattu: 09.10.12 - klo:09:31 kirjoittanut Matson^

realisti

  • Vieras
Vs: Valtra N 142 versu
Tutulla oli ihan ensimmäisestä tuotannosta 182v, oli vaihtanut 183:n kun ei tullut kuntoon takuuaikana. Jotenkin tuntuu että valtran v ja d malleista tulee uusi "20-sarjan autopowr". Paitsi tietty tässä maassa missä valtusta ei vikoja löydetä, ikävää että valmistajat ei ole vieläkään oppinut virheistä.

Keninto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Valtra N 142 versu
Millaisessa tilanteessa vaihdetaan d-->c ? Maantiellä? Pellolla tuskin kuitenkaan

No kyllä se tosi useesti vaihto kun täälläpäin on noita isojakin mäkiä, silloin ei kyllä kolahdellut. Lähinnä kolahteli kun risteyksessä hiljenti ja käänty ja kärry vähän työnti, eikä se kyllä koukulta kuulunut vaan lootasta.
Tuttu tunne.... Puhallin huutaa melkein aina mutta tarkista että ei tuulilasi vuoda mittariston kohdalta. Muuten mikä vuos malli?? Laatikko on nyt mikä on että repii,paukkuu ja miettii.... Suunnan vaihtoo ei saada viiven takia koskaan hyväksi.

Toi 163 oli paikallinen esittelykone tunteja tais olla 107 et eiköhän se ihan tuore ole.

Jotenki tuntuu et sen miettimisen takia vauhti tippuu suurissa mäissä sinne 7 kilometrin korville kun se ropotti hidastelee mut eiköhän se ole kaikkien ropottivaihteiden ongelma. Eikä se helposti anna vaihtaa esim D4 jo sinne Cee alueelle vaan haluaa periä niitä pikavaihteita ensin ja silleen tappaa vauhdin. Kepillä kun voi heittää 4 3 ja 2 sitten vasta käyttää pikavaihteita. Onko millään merkillä sellasta nappivaihteistoa joka ei turhia miettisi vai oisko se jontin tuplakytkn ainoa? En oo päässy kyl sitä viel kokeilee. Muuteman kerran ku vaihdot ei menny nappiin ku Deeltä tiputti Ceelle ni vaihteeksi tuli C2 tai C1 ja kierroksia jäi 1600 mutta monesti se jakso lähtee vetämään 1400 kieroksen kohdalla, että tuntuu siellä sitkeyttä olevan mutta jos joutu tiputtaa vielä Beelle ni vauhdin sai sillä joskus ihan stoppiin. Jotenkin tuntu et en paljon häviäisi 121 haitekilla nopeudessa vaikka voimaa on vähemmin mutta tunnustettava että ei sen perään tuu tota 13m3 kärriä kukkupäälle hiekkaa/soraa laitettuu et pikkasen on vähemmin painoo.

Ainakin oman kokemuksen mukaan nyykkärin nappivaihteet ei mieti isossakaan rinteessä niin paljon, että vauhtia ehtisi paljon hävitä.. Yks valtran mieskin myönsi, että versu miettii enemmän kuin tuo sun nyykkäris, kun sattu kuulemaan kun rinnettä kuormalla nousin. Tutustu ja koeaja nyykkärin RC tai PC vaihteisto, tai miks ei EC:kin.. PC:ssä ei niitä alueita ole, joten vaihteet voi kelata ihan ilman miettimisiäkin pienestä suurimpaan.

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Valtra N 142 versu
Empäs ole koskaan millään directi/versu valmetilla ajanut, mutta kohta se kai täytyy uskoa ettei moisella ole mitään virkaa kun näitä juttuja aikansa lukee :o Pikku viat nyt ymmärtää uudessa mallissa, jos/kun niitä takuun piikkiin parsitaan, mutta tuollaiset kolinat, vauhdin hiipumiset mäissä ja kaasulla kikkailut suuntaa vaihdettaessa yms.. on kyllä niin lapsellisia ominaisuuksia ettei voi ymmärtää.. nämä kaikki mainitut kun pitäisi olla juuri niitä etuja tuollaisessa sähköhimmelissä :D

No kyllähän kaikki koneet hyytyy jos edessä riittävä mäki. Kritisoin sitä hidasta alaspäin vaihtamista johon kylläkin saattaa löytyä apu sieltä automatiikan säätämisestä. Ainakin Hitekissä pystyy säätämään pikavaihdeautomatiikan vaihtokohdan kierrosarvoja niin miksei tuossakin. Laittaa että tiputtaa alaspäin 1900kierroksen kohdalla ja ylös vaihtaa vasta 2200 -2300kierroksessa olisi hieman eri kun  nyt alas vaihto tapahtuu 1500 ja ylös jo 1900 kohdalla. En tuossa vaan kerinny pähkäilemään niitä. Ja keppivaihteella pystyy hyppimään vaihteiden yli kun varmaan kaikki powersiftit joutuu käyttää kaikkien vaihteiden kautta. Eli  halutaanko keppi siihen aluevaihteelle ni hyvätulee.

Ja siitä suunnanvaihdosta että varmaan kaikki koneet kovalla lootalla tarvii kaasua jos ei ole turbiinia kun on iso vaihde silmässä. Toi versu tarjoo aina C1 mut kai senkin saa muuttaneen. Pitäs siis olla nappi siin vaihdenappien lähellä josta saisi ajomoodeja vaihtaa eritilanteisiin.
Epäilen siis että nämä mun ongelmat jostuivat osaksi ainakin kuskin taidoista säätä kone mieleisekseen ja se taas johtui siitä kun navetan välillä sitä koitti testata niin ei niitä tunteja niin kauhiasti ollut ja sitä vähää tehokasta työaikaa ei kehdannut käyttää opiskeluun.

Mut lopputulemana kyllä sellanen mulle kelpais ihan mieluustikin, taidan lähteä tarjousta kyselemään että jos ne ajatukset siitä vaikka muuttus. Tosin kyllä se on ajettava muutemaa muutakin merkkiä kun noilla Valtroilla ajellu lähes pelkästään 7 viimestä vuotta ja isommat kokemukset muista on ajalta ennen sitä.

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Valtra N 142 versu
Onko pakko pitää automaatilla vaihtaminen?