Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra N 142 versu  (Luettu 24172 kertaa)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Valtra N 142 versu

Mikä siinä synkronoimattomassa viehättää?
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Valtra N 142 versu

Mikä siinä synkronoimattomassa viehättää?

Kas... nopeampi ja kevyempi vaihtaa, siis kuorma-autossa. Traktoriin valitsen synkronoidun.

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: Valtra N 142 versu
Vaihtonopeus tupla esim ZF:ään verraten.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra N 142 versu
Vaihtonopeus tupla esim ZF:ään verraten.

Tai sitten ei mee ollenkaan ;D
Koeajoin joskus ihan uutta Volvo 2254 peltoveturia.Siinä on muistaakseni synkronoimaton laatikko ja kytkinjarru.
Jos painaa kytkimen vauhdissa vaihdon yhteydessä liian syvälle,vaihteisto pysähtyy ja meno myös,tai siis vaihde ei mene päälle ennen kuin häkkyrä pysähtyy...
Osaavalle hyvä...olihan kokemus.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Valtra N 142 versu
Vaihtonopeus tupla esim ZF:ään verraten.

Tai sitten ei mee ollenkaan ;D
Koeajoin joskus ihan uutta Volvo 2254 peltoveturia.Siinä on muistaakseni synkronoimaton laatikko ja kytkinjarru.
Jos painaa kytkimen vauhdissa vaihdon yhteydessä liian syvälle,vaihteisto pysähtyy ja meno myös,tai siis vaihde ei mene päälle ennen kuin häkkyrä pysähtyy...
Osaavalle hyvä...olihan kokemus.

Kaksoispoljenta on onnistuneen vaihtamisen salaisuus, sekä ylös- että alaspäin. Opuksia löytyy ainakin amerikaksi.

Mutta kuten sanottu, traktorissa hyvin synkronoitu on parempi, sillä ylöspäin vaihdossa traktorin nopeus tahtoo hiipua nopeammin kuin moottorin kierrokset ehtivät laskea.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra N 142 versu
Vaihtonopeus tupla esim ZF:ään verraten.

Tai sitten ei mee ollenkaan ;D
Koeajoin joskus ihan uutta Volvo 2254 peltoveturia.Siinä on muistaakseni synkronoimaton laatikko ja kytkinjarru.
Jos painaa kytkimen vauhdissa vaihdon yhteydessä liian syvälle,vaihteisto pysähtyy ja meno myös,tai siis vaihde ei mene päälle ennen kuin häkkyrä pysähtyy...
Osaavalle hyvä...olihan kokemus.

Kaksoispoljenta on onnistuneen vaihtamisen salaisuus, sekä ylös- että alaspäin. Opuksia löytyy ainakin amerikaksi.

Mutta kuten sanottu, traktorissa hyvin synkronoitu on parempi, sillä ylöspäin vaihdossa traktorin nopeus tahtoo hiipua nopeammin kuin moottorin kierrokset ehtivät laskea.

--niin,mä olen ihan oikeasti osannut vaihtaa välikaasun kanssa MF:llä,Fordilla,Fortsonnilla yms.
--em.koneissahan ei ole kytkinjarrua.2254:llä ajoin 15 minuuttia,ei mennyt ihan heti jakeluun,varsinkin kun kytkinjarrun olemassaolo kerrottiin koeajon jälkeen ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra N 142 versu
Vaihtonopeus tupla esim ZF:ään verraten.

Tai sitten ei mee ollenkaan ;D
Koeajoin joskus ihan uutta Volvo 2254 peltoveturia.Siinä on muistaakseni synkronoimaton laatikko ja kytkinjarru.
Jos painaa kytkimen vauhdissa vaihdon yhteydessä liian syvälle,vaihteisto pysähtyy ja meno myös,tai siis vaihde ei mene päälle ennen kuin häkkyrä pysähtyy...
Osaavalle hyvä...olihan kokemus.

Kaksoispoljenta on onnistuneen vaihtamisen salaisuus, sekä ylös- että alaspäin. Opuksia löytyy ainakin amerikaksi.

Mutta kuten sanottu, traktorissa hyvin synkronoitu on parempi, sillä ylöspäin vaihdossa traktorin nopeus tahtoo hiipua nopeammin kuin moottorin kierrokset ehtivät laskea.

--niin,mä olen ihan oikeasti osannut vaihtaa välikaasun kanssa MF:llä,Fordilla,Fortsonnilla yms.
--em.koneissahan ei ole kytkinjarrua.2254:llä ajoin 15 minuuttia,ei mennyt ihan heti jakeluun,varsinkin kun kytkinjarrun olemassaolo kerrottiin koeajon jälkeen ;D
Zetkassakin on kytkinjarru niin ylöspäin vaihdettaessa ei tarvii kaksoispoljentaa..   

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26200
  • vastustan
Vs: Valtra N 142 versu
Vaihtonopeus tupla esim ZF:ään verraten.

Tai sitten ei mee ollenkaan ;D
Koeajoin joskus ihan uutta Volvo 2254 peltoveturia.Siinä on muistaakseni synkronoimaton laatikko ja kytkinjarru.
Jos painaa kytkimen vauhdissa vaihdon yhteydessä liian syvälle,vaihteisto pysähtyy ja meno myös,tai siis vaihde ei mene päälle ennen kuin häkkyrä pysähtyy...
Osaavalle hyvä...olihan kokemus.

Kaksoispoljenta on onnistuneen vaihtamisen salaisuus, sekä ylös- että alaspäin. Opuksia löytyy ainakin amerikaksi.

Mutta kuten sanottu, traktorissa hyvin synkronoitu on parempi, sillä ylöspäin vaihdossa traktorin nopeus tahtoo hiipua nopeammin kuin moottorin kierrokset ehtivät laskea.

--niin,mä olen ihan oikeasti osannut vaihtaa välikaasun kanssa MF:llä,Fordilla,Fortsonnilla yms.
--em.koneissahan ei ole kytkinjarrua.2254:llä ajoin 15 minuuttia,ei mennyt ihan heti jakeluun,varsinkin kun kytkinjarrun olemassaolo kerrottiin koeajon jälkeen ;D
Zetkassakin on kytkinjarru niin ylöspäin vaihdettaessa ei tarvii kaksoispoljentaa..
sisus kielletäänn jyrkästi polkemasta kytkinjarrullisessa kytkin pohjaan vauhdissa, sehän toppaa laatikon pyörimisen sen takii että eka pykälä saadaan päälle vai onko vaihteistojarru ja kytkinjarru jotenkin eri asia :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Valtra N 142 versu
Vaihtonopeus tupla esim ZF:ään verraten.

Tai sitten ei mee ollenkaan ;D
Koeajoin joskus ihan uutta Volvo 2254 peltoveturia.Siinä on muistaakseni synkronoimaton laatikko ja kytkinjarru.
Jos painaa kytkimen vauhdissa vaihdon yhteydessä liian syvälle,vaihteisto pysähtyy ja meno myös,tai siis vaihde ei mene päälle ennen kuin häkkyrä pysähtyy...
Osaavalle hyvä...olihan kokemus.

Kaksoispoljenta on onnistuneen vaihtamisen salaisuus, sekä ylös- että alaspäin. Opuksia löytyy ainakin amerikaksi.

Mutta kuten sanottu, traktorissa hyvin synkronoitu on parempi, sillä ylöspäin vaihdossa traktorin nopeus tahtoo hiipua nopeammin kuin moottorin kierrokset ehtivät laskea.

--niin,mä olen ihan oikeasti osannut vaihtaa välikaasun kanssa MF:llä,Fordilla,Fortsonnilla yms.
--em.koneissahan ei ole kytkinjarrua.2254:llä ajoin 15 minuuttia,ei mennyt ihan heti jakeluun,varsinkin kun kytkinjarrun olemassaolo kerrottiin koeajon jälkeen ;D
Zetkassakin on kytkinjarru niin ylöspäin vaihdettaessa ei tarvii kaksoispoljentaa..
sisus kielletäänn jyrkästi polkemasta kytkinjarrullisessa kytkin pohjaan vauhdissa, sehän toppaa laatikon pyörimisen sen takii että eka pykälä saadaan päälle vai onko vaihteistojarru ja kytkinjarru jotenkin eri asia :o :o :o :o

--sama asia...

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtra N 142 versu
Siinä isossa Volvon traktorissahan on lisäksi vielä vaihdekaavio hyvin poikkeuksellinen, pykälät eivät ole perinteisen H-kaavion mukaisessa järjestyksessä.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra N 142 versu
Vaihtonopeus tupla esim ZF:ään verraten.

Tai sitten ei mee ollenkaan ;D
Koeajoin joskus ihan uutta Volvo 2254 peltoveturia.Siinä on muistaakseni synkronoimaton laatikko ja kytkinjarru.
Jos painaa kytkimen vauhdissa vaihdon yhteydessä liian syvälle,vaihteisto pysähtyy ja meno myös,tai siis vaihde ei mene päälle ennen kuin häkkyrä pysähtyy...
Osaavalle hyvä...olihan kokemus.

Kaksoispoljenta on onnistuneen vaihtamisen salaisuus, sekä ylös- että alaspäin. Opuksia löytyy ainakin amerikaksi.

Mutta kuten sanottu, traktorissa hyvin synkronoitu on parempi, sillä ylöspäin vaihdossa traktorin nopeus tahtoo hiipua nopeammin kuin moottorin kierrokset ehtivät laskea.

--niin,mä olen ihan oikeasti osannut vaihtaa välikaasun kanssa MF:llä,Fordilla,Fortsonnilla yms.
--em.koneissahan ei ole kytkinjarrua.2254:llä ajoin 15 minuuttia,ei mennyt ihan heti jakeluun,varsinkin kun kytkinjarrun olemassaolo kerrottiin koeajon jälkeen ;D
Zetkassakin on kytkinjarru niin ylöspäin vaihdettaessa ei tarvii kaksoispoljentaa..
sisus kielletäänn jyrkästi polkemasta kytkinjarrullisessa kytkin pohjaan vauhdissa, sehän toppaa laatikon pyörimisen sen takii että eka pykälä saadaan päälle vai onko vaihteistojarru ja kytkinjarru jotenkin eri asia :o :o :o :o

--sama asia...
Juu ei missään nimessa saa painaa pohjaan asti ainakaan vauhdissa...

realisti

  • Vieras
Vs: Valtra N 142 versu
Se kytkinjarru on tosiaan vain paikaltaan liikkeellelähtöä varten, yleensä vanhemmissa sisuissakin (ainakin niissä millä olen ajanut) on jarru särjetty väärinkäytöllä. Eli vanhemmiten sitä ei sitten enää olekaan.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Valtra N 142 versu
Se kytkinjarru on tosiaan vain paikaltaan liikkeellelähtöä varten, yleensä vanhemmissa sisuissakin (ainakin niissä millä olen ajanut) on jarru särjetty väärinkäytöllä. Eli vanhemmiten sitä ei sitten enää olekaan.

Juurikin näin.

Fuller... ai että on hyvä. Alkuun opetutti, mutta kyl toi 100tkm jälkeen taittuu vieläkin, vaikka jo vuosia kun tullut noi oppi kilometrit ajettua.
Nii se on...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra N 142 versu
Se kytkinjarru on tosiaan vain paikaltaan liikkeellelähtöä varten, yleensä vanhemmissa sisuissakin (ainakin niissä millä olen ajanut) on jarru särjetty väärinkäytöllä. Eli vanhemmiten sitä ei sitten enää olekaan.
Zetkan ohjekirjassa oli että ylöspäin vaihtaessa ei saa painaa pohjaan asti mutta sen verran että vaihteet menee päälle... Ja alaspäin vaihdettaessa ei missään tapauksessa saa kytkinjarrua käyttää kun tekee helposti päinvastaisen ilmiön eli vaihdetta ei saa enää päälle rattaiden suuren nopeuseron takia...   Noiden oppien mukaan tuli 14 vuotiaana harjoiteltua kun tuon oman traktorin ostin ja hyvin loksahtelee vaihteet paikkaansa  ::)   

Flavor

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Valtra N 142 versu


Pitää kysellä huollosta, jos takuuseen sais nuo vaihtanee nii jos pääsis eroo noista "ominaisuuksista".
        Tuo suunnanvaihto toimi siihen asti kuin ajatus, ennen kuin siihen päivitettiin uusin versu päivitys. Ennen päivitystä vaihteen vaihto oli erittäin hidas ja kuorman kanssa pysähtyi mäkeen sen takia mutta päivityksen jälkeen se ongelma poistui. Mutta sitten rupesi tuo suunnanvaihto temppuilemaan ja paikat kolisemaan. Valtra tyyliin, kun yksi vika poistuu toinen tulee tilalle   >:(



Tuohon suunnanvaihdon muutokseen vaikuttaa se että sinne on ajettu uudet softat ni tehtaalla tehdyt säädöt muuttuu. Eli karkeasti pikavaihteet ja suunnanvaihto tarviis säätää uudestaan. Liikkeellelähdöt, f-r ja päinvastoin, n auto ja uudelleenkytkentä. uudelleenkytkentä vaikuttaa myös alueen vaihtoon.