Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 7499VT  (Luettu 64691 kertaa)

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: MF 7499VT
Eikä se loota moottorijarruun hajoa,hyvä esimerkki urpaanilekentasta.
Ne oli vaan yhteen väliin niin paskoja että huonoin hajosi pajasta ulos ajaessa.Ihan etuperin. Varmaan setähvän suurimpia laatumokia kautta aikain.

Siellä laatikossa on vinohammaspyörät ja kun vääntömomentti muuttuukin toisinpäin, niin päätylukitus johon alunperin ei ole suunniteltu painetta, onkin kovilla. Eräs myyjä oli vielä ohjeistanut asiakkaita jarruttamaan aina nopeudensäätövivulla etteivät jarrut kulu ;D

Varmaan setähvän suurimpia laatumokia kautta aikain.

--Tämä asia mua on myös ihmetyttänyt.Miten jämptinä tunnettu saku voi tehdä monta vuotta tuollaista?
--Ilmeisesti rakenne on ollut hyvin vaikea korjata sarjatuotannon edetessä.Tai joku johtaja vaan on sanonut että asiaa ei korjata...ei muuten olis eka kerta.

Suomessa on vaihdettu laatikko 10 vuoden aikana noin 10% JD:n portaattomista, muilla merkeillä on prosentti on samansuuruinen. ZF on myös kehittänyt jo valmistettuihin vaihteistoihin päivitettyjä osia, mitä käytetään vaihteistojen tehdaskorjauksissa ja varaosamyynnissä.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: MF 7499VT
Eikä se loota moottorijarruun hajoa,hyvä esimerkki urpaanilekentasta.
Ne oli vaan yhteen väliin niin paskoja että huonoin hajosi pajasta ulos ajaessa.Ihan etuperin. Varmaan setähvän suurimpia laatumokia kautta aikain.

Siellä laatikossa on vinohammaspyörät ja kun vääntömomentti muuttuukin toisinpäin, niin päätylukitus johon alunperin ei ole suunniteltu painetta, onkin kovilla. Eräs myyjä oli vielä ohjeistanut asiakkaita jarruttamaan aina nopeudensäätövivulla etteivät jarrut kulu ;D

Varmaan setähvän suurimpia laatumokia kautta aikain.

--Tämä asia mua on myös ihmetyttänyt.Miten jämptinä tunnettu saku voi tehdä monta vuotta tuollaista?
--Ilmeisesti rakenne on ollut hyvin vaikea korjata sarjatuotannon edetessä.Tai joku johtaja vaan on sanonut että asiaa ei korjata...ei muuten olis eka kerta.

Suomessa on vaihdettu laatikko 10 vuoden aikana noin 10% JD:n portaattomista, muilla merkeillä on prosentti on samansuuruinen. ZF on myös kehittänyt jo valmistettuihin vaihteistoihin päivitettyjä osia, mitä käytetään vaihteistojen tehdaskorjauksissa ja varaosamyynnissä.

 Paskapuhetta!! Mä tiedän n. 10 portaatonta 20-sarjalaista JD:tä ja niistä kaksi on vaihteistoltaan alkuperäinen ja neitseellinen. Toisaalta tiedossani olevat 30-sarjalaiset ovatkestäneet.  Lisäksi tiedän n. 20 Vario-Fendt:iä, enkä tiedä yhtään mistä olisi loota ollut auki.
     Ei voi olla siis sattumaa, että ne hajonneet yksilöt olisivat kerääntyneet juurikin Päijät-hämeeseen.  Minkälaisia havaintoja muilta seuduilta on?  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: MF 7499VT
Mites sellanen asia, mitä en ole vielä oppinut: Ei taida sillä nopeusnumerolla, jonka sinne säädät, olla mitään tekemistä todellisen nopeuden kanssa. Vai onko se alueen maximinopeus, talla pohjassa?   Vaikea esimerkiksi saada haluamaansa nopeutta, vaikka pintalevittimen kanssa, vaan aina täytyy kepillä/rullalla korjata.
    Fentissä on paljon helpompi, kun ruuvaa haluamansa nopeuden ja klikkaa tikkua oikealle, niin se menee just sitä nopeutta riippumatta kierroksista, eikä jotain alempaa, satunnaiselta tuntuvaa nopeutta, kuten JD.
    En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan...  :)

Voit ajatella asian siten, että se valitsemasi nopeus on kaasupolkimen liikeradan maksiminopeus. Mikäli et halua käyttää koko liikerataa et myöskään voi saavuttaa valitsemaasi nopeutta. Pintalevittimellä levitettäessä on ensin säädettävä PTO:n kierrokset kohdalleen ja sen jälkeen ajonopeus. Kannattaa valita työtavaksi jokin PTO:n kierrokset vakiona pitävä.
Mitä hyötyä on apulannan pintalevityksessä tuosta fendtin ominaisuudesta, että nopeus pysyy esivalittuna ja PTO:n kierroksia voi muutella kaasupolkimella?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: MF 7499VT
Mun käsitys näistä prosenteista on samankaltainen kuin Vinnamon.
Tottakai ZF on nyt jo tehnyt ne korjaustoimenpiteet...tätä riesaa vaan on kestänyt jo bauttiarallaa kymmenkunta vuotta.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: MF 7499VT
Useita 20-sarjalaisia on laatikon vaihdossa ollut, parhaassa tapauksessa samasta talosta kaksi yhtä aikaa, 30-sarjalaisia ei kuullu avatun. Valitettavasti myös on isoo mustaa ollut auki, syytä en tiedä. Mun punanen ei VIELÄ ole ollut kertaakaan rikki, mistään, toisin kuin kovalaatikkoiset kanssasisaret(tai veljet).

Ja hvinnamolle, se on kans ihan hyvä, että saa yhdellä napin painalluksella esiohjelmoidun nopeuden joka pysyy.....

Greenpwr

  • Vieras
Vs: MF 7499VT
 Mites sellanen asia, mitä en ole vielä oppinut: Ei taida sillä nopeusnumerolla, jonka sinne säädät, olla mitään tekemistä todellisen nopeuden kanssa. Vai onko se alueen maximinopeus, talla pohjassa?   Vaikea esimerkiksi saada haluamaansa nopeutta, vaikka pintalevittimen kanssa, vaan aina täytyy kepillä/rullalla korjata.
    Fentissä on paljon helpompi, kun ruuvaa haluamansa nopeuden ja klikkaa tikkua oikealle, niin se menee just sitä nopeutta riippumatta kierroksista, eikä jotain alempaa, satunnaiselta tuntuvaa nopeutta, kuten JD.
    En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan...  :)

 Korostan, että kyseessä on vasta ymmärtämisen luuleminen, eikä mikään lopullinen totuus... alueen maksiminopeus talla pohjassa, nimenomaan, pintalevittimelle potikalla max kierrokset sopivaksi, nopeus rullalla/vivulla sopivaksi ja menoksi...ainiin, se käsikaasu tai nopeuspoljin kanssa johonkin kohti... vanhoissa venteissähän tikkuajo, loistava ominaisuus, jatkokehittelyt aiheen tiimoilta tainnu jäähä, uusissahan on ujosti kyynärnojan sivulla vippa, jolla maksiminopeus rajoitetaan, entinen parempi kun uusi jontikalta tuoksuu...ei hyvä...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: MF 7499VT
Mites toi uusien 6R jonnikoiden portaaton onko siinä jo oikea nopeuspoljin niinkuin fendtissä??

Masinisti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: MF 7499VT
Suomessa on vaihdettu laatikko 10 vuoden aikana noin 10% JD:n portaattomista, muilla merkeillä on prosentti on samansuuruinen. ZF on myös kehittänyt jo valmistettuihin vaihteistoihin päivitettyjä osia, mitä käytetään vaihteistojen tehdaskorjauksissa ja varaosamyynnissä.

 Paskapuhetta!! Mä tiedän n. 10 portaatonta 20-sarjalaista JD:tä ja niistä kaksi on vaihteistoltaan alkuperäinen ja neitseellinen. Toisaalta tiedossani olevat 30-sarjalaiset ovatkestäneet.  Lisäksi tiedän n. 20 Vario-Fendt:iä, enkä tiedä yhtään mistä olisi loota ollut auki.
     Ei voi olla siis sattumaa, että ne hajonneet yksilöt olisivat kerääntyneet juurikin Päijät-hämeeseen.  Minkälaisia havaintoja muilta seuduilta on?  :)
Tämä prosenttiosuus on laskettu ainoastaan HMOY:n tietojen pohjalta, joten jos laatikoita on kulkeutunut muita kanavia suomeen % on suurempi.
Ja todetaan nyt vielä että jos laatikkoon on vaihdettu jokin osa suomessa, se ei sisälly tuohon %.

der bauer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 901
Vs: MF 7499VT
Kokkolassa yks 936 sai vähillä tunneilla  uus loota.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: MF 7499VT
Suomessa on vaihdettu laatikko 10 vuoden aikana noin 10% JD:n portaattomista, muilla merkeillä on prosentti on samansuuruinen. ZF on myös kehittänyt jo valmistettuihin vaihteistoihin päivitettyjä osia, mitä käytetään vaihteistojen tehdaskorjauksissa ja varaosamyynnissä.

 Paskapuhetta!! Mä tiedän n. 10 portaatonta 20-sarjalaista JD:tä ja niistä kaksi on vaihteistoltaan alkuperäinen ja neitseellinen. Toisaalta tiedossani olevat 30-sarjalaiset ovatkestäneet.  Lisäksi tiedän n. 20 Vario-Fendt:iä, enkä tiedä yhtään mistä olisi loota ollut auki.
     Ei voi olla siis sattumaa, että ne hajonneet yksilöt olisivat kerääntyneet juurikin Päijät-hämeeseen.  Minkälaisia havaintoja muilta seuduilta on?  :)
Tämä prosenttiosuus on laskettu ainoastaan HMOY:n tietojen pohjalta, joten jos laatikoita on kulkeutunut muita kanavia suomeen % on suurempi.
Ja todetaan nyt vielä että jos laatikkoon on vaihdettu jokin osa suomessa, se ei sisälly tuohon %.

Ja maahantuojahan sattuneesta syystä ei yhtään asioita kaunistele??

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: MF 7499VT
Mites sellanen asia, mitä en ole vielä oppinut: Ei taida sillä nopeusnumerolla, jonka sinne säädät, olla mitään tekemistä todellisen nopeuden kanssa. Vai onko se alueen maximinopeus, talla pohjassa?   Vaikea esimerkiksi saada haluamaansa nopeutta, vaikka pintalevittimen kanssa, vaan aina täytyy kepillä/rullalla korjata.
    Fentissä on paljon helpompi, kun ruuvaa haluamansa nopeuden ja klikkaa tikkua oikealle, niin se menee just sitä nopeutta riippumatta kierroksista, eikä jotain alempaa, satunnaiselta tuntuvaa nopeutta, kuten JD.
    En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan...  :)

Voit ajatella asian siten, että se valitsemasi nopeus on kaasupolkimen liikeradan maksiminopeus. Mikäli et halua käyttää koko liikerataa et myöskään voi saavuttaa valitsemaasi nopeutta. Pintalevittimellä levitettäessä on ensin säädettävä PTO:n kierrokset kohdalleen ja sen jälkeen ajonopeus. Kannattaa valita työtavaksi jokin PTO:n kierrokset vakiona pitävä.
Mitä hyötyä on apulannan pintalevityksessä tuosta fendtin ominaisuudesta, että nopeus pysyy esivalittuna ja PTO:n kierroksia voi muutella kaasupolkimella?

 Tä?? Ei kai sellasesta kukaan puhunu? Tottakai klikataan ensin napista muistipaikasta vakiokierrokset ja ne on sitten siinä. Sit jos halutaan ajaa 12km/h, niin ruuvataan nopeusmuistiin 12km/h ja tönästään tikusta oikeelle. Kierrokset pysyy vakiona ja kone menee 12km/h, jos vaan jaksaa.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 485
Vs: MF 7499VT


Siellä laatikossa on vinohammaspyörät ja kun vääntömomentti muuttuukin toisinpäin, niin päätylukitus johon alunperin ei ole suunniteltu painetta, onkin kovilla. Eräs myyjä oli vielä ohjeistanut asiakkaita jarruttamaan aina nopeudensäätövivulla etteivät jarrut kulu ;D

[/quote]

Juuri tuo kohta on jo päivitetty aikaa sitten,mm. rakenetta vahvistettu ja ne hampaat oikaistu...
Ja kaikkihan nämäkään ei porsineet samasta paikasta.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: MF 7499VT
DynaVtn kanssa ei tarvii miettiä moisia mitä edellä.

Avainsana on poljinajo.

Voimanottohommissa taas silppuriajo.
Kui mää ain olen paras?

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: MF 7499VT
DynaVtn kanssa ei tarvii miettiä moisia mitä edellä.

Avainsana on poljinajo.

Voimanottohommissa taas silppuriajo.

Miten muuten linkous toimii noilla peleillä. Vakio kierroksilla??? Ei pysty lirkkimään kaaren pituutta. Noh rahamiehillä yksitorviset lingot(ko) :o
Nii se on...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: MF 7499VT
DynaVtn kanssa ei tarvii miettiä moisia mitä edellä.

Avainsana on poljinajo.

Voimanottohommissa taas silppuriajo.
Kuskin ei tartte muutakuin odottaa koska lähdetään  :P