Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 7499VT  (Luettu 61844 kertaa)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: MF 7499VT

Niin ja kärsii noita raputtomia ja uudempiakin pelejä kutitella. 1/3 on otettu tehoa lisää tehtaan jäljiltä...

Ihanko parin tuhannen tunnin kokemuksella jo noin väität?
Piruuttankos se Adami tollasia  ;D ;D ;D Vähän pitäs kattoo, minkä otsikon alla kirjottelee. Yritetään nyt ekaks saada 5000 tuntia jotenkin kasaan  ;)
Eikun persaukisuuttani ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: MF 7499VT
Kuhan nyt 5000 kelaat mittariin, niin tiedät mistä se on tehty. Tuo PQ lie kyllä niin perusvarmaa tekniikkaa, että jos se kestää 2000h niin huollot tekemällä sen pitäisi kestää 10 000 h yhtälailla. Otat nyt ens hommana sen EGR:n pois pelistä jos siinä on sellainen turhake.
Jospa se sinne asti kestäis, masserilla kun piti alkaa kulkemaan katkaisuhoidossa 2000h jälkeen sen verra että oli pakko vaihtaa merkkiä ennen tuota mainitsemaasi rajapyykkiä ::)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26125
  • vastustan
Vs: MF 7499VT
[ :)
Ostajat on harvassa muutaman tuhannen tuntia ajetulle portaattomalla se on tosiasia.Koko portaaton on vielä kehityksen alussa ,ensinnäkin niiden valmistusmäärät on vaatimattomia verrattuna manuaaliaskiin.
>>>Tekeekö suuri valmistusmäärä siitä manuaalista jotenkin luotettavamman??? Jos ei itse perusratkaisu ole laatikossa kestävää lajia...Niitä manuaalia porsii ihan tasaiseen tahtiin ja koko ajan...Milloin on planeetat kentällä, tai pikavaihteen pakat luistaa ja laakerit pyörii koolissaan sekä hampaista pinnat syöpyneet tai synkrot luistaa..Ei oo halpaa sitä 32x32 laatikkoa auki pemistää ja niitä hiluja sinne sovittaa. :P Viikko töitä ja parinkympin osat ja silti joutuu sinne jotain vanhaakin takaisin laittamaan. Portaaton kun laitetaan, niin se vaihdetaan koko komponentti ja silloin ainakin tiedetään että kaikki tuli uutta ja toisiinsa sopivaa.

Kukaan ei halua ottaa niin kovaa riskiä kuin käytetyn portaattoman ostossa on.
Urakoitsijalle on ensiarvoisen tärkeää että kone on luotettava eikä halvaannu harvase päivä.Mikään ei käy hermojen päälle kuin kesken urakoinnin tapahtuneet halvaantumiset.

>>S...na ainakaan mun olkapäät ei kestä niitä seipäitä siellä kopissa enää repiä. Tietennii jos
ajaminen on satunnaista ja vähäistä, sekä suoritetaan sukkasillaan, niin lienee sama millä
ryskyllä ne rangat ajaa ;)
miten se oli jonnikan laatikon kohalla, kun tuhannen tunnin kohalla ap porsi niin tuliko sieltä saksasta sama loota takas vai esim. 4000 ajettu porsinu peruskunnostettu...
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

redbull

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 705
  • Go Ahead, Make My Day
Vs: MF 7499VT

[/quote]miten se oli jonnikan laatikon kohalla, kun tuhannen tunnin kohalla ap porsi niin tuliko sieltä saksasta sama loota takas vai esim. 4000 ajettu porsinu peruskunnostettu...
[/quote]

>>>Ihan sama, jos se on tarkistettu ja tehtaalla tsekattu eikä jossain kyläpajan lattialle levitetty. Seisokkipäivät jää lyhyemmäksi raputtoman korjaamisessa, kun kovan laatikon laittamisessa..

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: MF 7499VT

Niin ja kärsii noita raputtomia ja uudempiakin pelejä kutitella. 1/3 on otettu tehoa lisää tehtaan jäljiltä...

Ihanko parin tuhannen tunnin kokemuksella jo noin väität?
Piruuttankos se Adami tollasia  ;D ;D ;D Vähän pitäs kattoo, minkä otsikon alla kirjottelee. Yritetään nyt ekaks saada 5000 tuntia jotenkin kasaan  ;)
Eikun persaukisuuttani ;)

Eikun neljän ja kahen tonnin kokemuksella.
Nii se on...

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: MF 7499VT
Eikun neljän ja kahen tonnin kokemuksella.
Se virittämisen kestävyys nähdään vasta, kun on ajettu se kymppitonni ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: MF 7499VT
Tää on konemyyjien aikaansaannosta.
Ei kauaakaan kun kaveri tästä höpisi, traktori myyjä oli kehottanut vaihtamaan ennenkuin 5000h tulee mittariin koska sen jälkeen koneen vaihtoarvo kuulemma romahtaa.  ::)
Kyllä siihen kannustaa moni laskelmakin. Ja luotettavuutta kuulemma haetaan. Oma laskelma osoittaa vääjäämättä, että halvimmaksi tulee ajaa traktori jonnekin 14-16.000h tienoille ja jättää hätävara-aisan kannattajaksi. Tuohon ei ole enää itellä pitkästi. Kyse on toki yleiskoneesta, urakoinnissa tuskin onnistuisi vastaava. Mutta sielläkin parhaan tilin tuntuvat tekevän ne, jotka pyrkivät ajamaan traktorilla sinne 15 tonnin rajapyykille. Tuottavaa ajoa vaan pitäis olla mieluusti se 1200-1500h/v....

Kyllä se noin on, 5000-6000h vaihtoon, tai sitten pitää ajaa se tuonne 15000h, jolloin vaihtoarvolla ei ole enää käytännössä merkitystä tuntikustannukseen.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: MF 7499VT
Vastaavalla tavalla jontikassakin saa toosan porsimaan, jos sitä kahvaa hämmentää liikaa. Jontikka kestää kuuleman mukaan kyllä, jos sen kahvan sahaa poikki, näin on muutamia tehtykin. Elikkä hienoja koneita, jos osataan käyttää asianmukaisesti.

Tuota kepin hämmentämistä mä en vieläkään ymmärrä, se vipu on pellolla 1 asennossa ja tiellä 2. Miksi sitä pitäisi koko ajan liikuttaa? Toki itsekin olen käyttänyt sitä niin, että esimerkiksi niittäessä olen päisteeseen tullessa hidastanut vivulla, mutta siinä puhutaan kumminkin alle 20 km/h vauhdeista. Jos tievauhdista vetää vivun taakse, niin varmasti hajoaa.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: MF 7499VT
Siinäpä sen kerroit, ja tällä sen rikki saa. Tai siis sieltä pullahtaa jostakin välistä tiivisteet, ja sen seurauksena toosa auki, varsinaisesti ei muutoin mekaanisesti hajoa, mutta remppa joka tapauksessa.

Tässäkin auttaisi se, jos KAIKKI kuskit osaisi konetta oikein käyttää......

Savotoija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 323
Vs: MF 7499VT
Eihän sitä voi myötää itselleen, että vika olikin ratin ja penkin välissä !
Mukavampi marista merkin huonoutta ja sen perään lähtee hieromaan kauppaa uudesta koneesta  :o
Voittajat oppivat toisilta, häviäjät eivät opi keneltäkään, ja keskinkertaiset oppivat itseltään.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: MF 7499VT
Eihän sitä voi myötää itselleen, että vika olikin ratin ja penkin välissä !
Mukavampi marista merkin huonoutta ja sen perään lähtee hieromaan kauppaa uudesta koneesta  :o
...niin ja harva marmattaja on edes ajanut verkua. Parkuvat omia huonoja ostoksiaan.

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 471
Vs: MF 7499VT
Vastaavalla tavalla jontikassakin saa toosan porsimaan, jos sitä kahvaa hämmentää liikaa. Jontikka kestää kuuleman mukaan kyllä, jos sen kahvan sahaa poikki, näin on muutamia tehtykin. Elikkä hienoja koneita, jos osataan käyttää asianmukaisesti.

Tuota kepin hämmentämistä mä en vieläkään ymmärrä, se vipu on pellolla 1 asennossa ja tiellä 2. Miksi sitä pitäisi koko ajan liikuttaa? Toki itsekin olen käyttänyt sitä niin, että esimerkiksi niittäessä olen päisteeseen tullessa hidastanut vivulla, mutta siinä puhutaan kumminkin alle 20 km/h vauhdeista. Jos tievauhdista vetää vivun taakse, niin varmasti hajoaa.


1 ja 2 "alueita" käytetään muistipaikkoina.
Eli kepukka edessä asenossa 2 esim sopiva niittonopeus ja keskellä asento 1 päisteajo. Ja näitä voi tarpeen mukaan rullalla muutella,tai vipua vetämällä myös,mutta muistiasento on lovien etuosissa. Toisen muuttaminen ei vaikuta toiseen,toimii reaaliajassa,ei tarvi kuitata mitään.
30 sarjassa lisäksi pakki mahdollista rastittaa riippumattomaksi jolloin muistaa edellisen peruutusnopeuden.
Eikä se loota moottorijarruun hajoa,hyvä esimerkki urpaanilekentasta.
Ne oli vaan yhteen väliin niin paskoja että huonoin hajosi pajasta ulos ajaessa.Ihan etuperin. Varmaan setähvän suurimpia laatumokia kautta aikain.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: MF 7499VT
Varmaan setähvän suurimpia laatumokia kautta aikain.

--Tämä asia mua on myös ihmetyttänyt.Miten jämptinä tunnettu saku voi tehdä monta vuotta tuollaista?
--Ilmeisesti rakenne on ollut hyvin vaikea korjata sarjatuotannon edetessä.Tai joku johtaja vaan on sanonut että asiaa ei korjata...ei muuten olis eka kerta.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: MF 7499VT
Vastaavalla tavalla jontikassakin saa toosan porsimaan, jos sitä kahvaa hämmentää liikaa. Jontikka kestää kuuleman mukaan kyllä, jos sen kahvan sahaa poikki, näin on muutamia tehtykin. Elikkä hienoja koneita, jos osataan käyttää asianmukaisesti.

Tuota kepin hämmentämistä mä en vieläkään ymmärrä, se vipu on pellolla 1 asennossa ja tiellä 2. Miksi sitä pitäisi koko ajan liikuttaa? Toki itsekin olen käyttänyt sitä niin, että esimerkiksi niittäessä olen päisteeseen tullessa hidastanut vivulla, mutta siinä puhutaan kumminkin alle 20 km/h vauhdeista. Jos tievauhdista vetää vivun taakse, niin varmasti hajoaa.


1 ja 2 "alueita" käytetään muistipaikkoina.
Eli kepukka edessä asenossa 2 esim sopiva niittonopeus ja keskellä asento 1 päisteajo. Ja näitä voi tarpeen mukaan rullalla muutella,tai vipua vetämällä myös,mutta muistiasento on lovien etuosissa. Toisen muuttaminen ei vaikuta toiseen,toimii reaaliajassa,ei tarvi kuitata mitään.
30 sarjassa lisäksi pakki mahdollista rastittaa riippumattomaksi jolloin muistaa edellisen peruutusnopeuden.
Eikä se loota moottorijarruun hajoa,hyvä esimerkki urpaanilekentasta.
Ne oli vaan yhteen väliin niin paskoja että huonoin hajosi pajasta ulos ajaessa.Ihan etuperin. Varmaan setähvän suurimpia laatumokia kautta aikain.

Mä en edelleenkään ymmärrä, miks niin helposta asiasta halutaan tehdä noin vaikeeta? Nopeuden säätely ajopolkimella on tähän asti riittäny mulle... 8)



tethering holes to their concave windings

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: MF 7499VT
Vastaavalla tavalla jontikassakin saa toosan porsimaan, jos sitä kahvaa hämmentää liikaa. Jontikka kestää kuuleman mukaan kyllä, jos sen kahvan sahaa poikki, näin on muutamia tehtykin. Elikkä hienoja koneita, jos osataan käyttää asianmukaisesti.

Tuota kepin hämmentämistä mä en vieläkään ymmärrä, se vipu on pellolla 1 asennossa ja tiellä 2. Miksi sitä pitäisi koko ajan liikuttaa? Toki itsekin olen käyttänyt sitä niin, että esimerkiksi niittäessä olen päisteeseen tullessa hidastanut vivulla, mutta siinä puhutaan kumminkin alle 20 km/h vauhdeista. Jos tievauhdista vetää vivun taakse, niin varmasti hajoaa.


1 ja 2 "alueita" käytetään muistipaikkoina.
Eli kepukka edessä asenossa 2 esim sopiva niittonopeus ja keskellä asento 1 päisteajo. Ja näitä voi tarpeen mukaan rullalla muutella,tai vipua vetämällä myös,mutta muistiasento on lovien etuosissa. Toisen muuttaminen ei vaikuta toiseen,toimii reaaliajassa,ei tarvi kuitata mitään.
30 sarjassa lisäksi pakki mahdollista rastittaa riippumattomaksi jolloin muistaa edellisen peruutusnopeuden.
Eikä se loota moottorijarruun hajoa,hyvä esimerkki urpaanilekentasta.
Ne oli vaan yhteen väliin niin paskoja että huonoin hajosi pajasta ulos ajaessa.Ihan etuperin. Varmaan setähvän suurimpia laatumokia kautta aikain.

 Mites sellanen asia, mitä en ole vielä oppinut: Ei taida sillä nopeusnumerolla, jonka sinne säädät, olla mitään tekemistä todellisen nopeuden kanssa. Vai onko se alueen maximinopeus, talla pohjassa?   Vaikea esimerkiksi saada haluamaansa nopeutta, vaikka pintalevittimen kanssa, vaan aina täytyy kepillä/rullalla korjata.
    Fentissä on paljon helpompi, kun ruuvaa haluamansa nopeuden ja klikkaa tikkua oikealle, niin se menee just sitä nopeutta riippumatta kierroksista, eikä jotain alempaa, satunnaiselta tuntuvaa nopeutta, kuten JD.
    En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan...  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.