Vastaavalla tavalla jontikassakin saa toosan porsimaan, jos sitä kahvaa hämmentää liikaa. Jontikka kestää kuuleman mukaan kyllä, jos sen kahvan sahaa poikki, näin on muutamia tehtykin. Elikkä hienoja koneita, jos osataan käyttää asianmukaisesti.
Tuota kepin hämmentämistä mä en vieläkään ymmärrä, se vipu on pellolla 1 asennossa ja tiellä 2. Miksi sitä pitäisi koko ajan liikuttaa? Toki itsekin olen käyttänyt sitä niin, että esimerkiksi niittäessä olen päisteeseen tullessa hidastanut vivulla, mutta siinä puhutaan kumminkin alle 20 km/h vauhdeista. Jos tievauhdista vetää vivun taakse, niin varmasti hajoaa.
1 ja 2 "alueita" käytetään muistipaikkoina.
Eli kepukka edessä asenossa 2 esim sopiva niittonopeus ja keskellä asento 1 päisteajo. Ja näitä voi tarpeen mukaan rullalla muutella,tai vipua vetämällä myös,mutta muistiasento on lovien etuosissa. Toisen muuttaminen ei vaikuta toiseen,toimii reaaliajassa,ei tarvi kuitata mitään.
30 sarjassa lisäksi pakki mahdollista rastittaa riippumattomaksi jolloin muistaa edellisen peruutusnopeuden.
Eikä se loota moottorijarruun hajoa,hyvä esimerkki urpaanilekentasta.
Ne oli vaan yhteen väliin niin paskoja että huonoin hajosi pajasta ulos ajaessa.Ihan etuperin. Varmaan setähvän suurimpia laatumokia kautta aikain.
Mites sellanen asia, mitä en ole vielä oppinut: Ei taida sillä nopeusnumerolla, jonka sinne säädät, olla mitään tekemistä todellisen nopeuden kanssa. Vai onko se alueen maximinopeus, talla pohjassa? Vaikea esimerkiksi saada haluamaansa nopeutta, vaikka pintalevittimen kanssa, vaan aina täytyy kepillä/rullalla korjata.
Fentissä on paljon helpompi, kun ruuvaa haluamansa nopeuden ja klikkaa tikkua oikealle, niin se menee just sitä nopeutta riippumatta kierroksista, eikä jotain alempaa, satunnaiselta tuntuvaa nopeutta, kuten JD.
En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan...