Mf 430 ,myöhempi mf 20 olkikelan akseli laitetaan paikalleen sivultapäin kuskin pukilta katsottuna oikealta puolelta itse kelan ollessa koneen sisällä paikallaan ( tarvii apumiehen joka mahtuu koneeseen kohlimien päälle ) . Kela lukitaan kiilalla akseliin ja vasemman puoleinen laakeri lopuksi paikoilleen .Toisen puolen laakeri on siis laittettava laippoinen paikoilleen akselille ennen akselin sisään laittoa koska kelan veto tulee ketjupyörältä joka on hitsattu akseliin kiinni.. Sisemmät peltilaipat on lukittava pultteineen koneeseen nippusiteellä koska tipahtaneita pultteja ei saa muuten paikoilleen kovinkaan helposti .Akselilla taitaa olla joku olkien kietoutumisen estikin joka estää pulttien laiton muutoin ?
En tunne pienemmän koneen rakennetta mutta jos rakenne on samankaltainen kuin isommassa niin ehkä voisi olla pieni mahdollisuus jos toisen puolen laakerin saisi jotenkin irti ilman akselin liikuttamista niin vaihto voisi tapahtua kohtuu helpostikin .
Eri asia on onko sitten järkevää vaihtaa vain toisen puolen laakeri 
Kiitos vastauksista
En ole nyt ihan varma että olen ymmärtänyt oikein mutta....jos kela lukitaan kiilalla paikalleen ennen vasemman laakerin laittoa niin eiköhän tämä tarkoittaa että kela liikkuu sivuttain sen verran että akselin pää tulee sisäpuolelle ja laakeri pujotetaan sen jälkeen akseliin ja sen jälkeen kiinni kylkeen? Jos näin niin miksi sitä kelaa tarvii irrottaa? Jos näin niin rälläkällä huoltoluukku akselin viereen olis aika simppeli homma
Eihän se varmaan näin helposti mene mutta tyhmän täytyy kysyä 
Tai sitten niin kun SS kirjoitti, niin ison reiän että koko paska mahtuu ulos?
No niin,kun selittää niin voi osittain kompastuakin selityksiin

kyllä sitä akselia voi vetää tai lyödä sinne oikeallepäin kelan ollessa paikoillaan sisällä kun on ensin irroittanut laakerilaipat .Nappaa ne pultit kiinni nippusiteellä ettei tule ongelmia kadonneiden pulttien kanssa. Toisen puolen laakeri jää tällöin vaihtamatta .Kelan mentävää aukkoa ei kyllä kannata ryhtyä tekemään
Katso puimurin räjäytyskuvaa niin näkee kelan ja akselin rakenteen. En osaa sanoa voisiko akseli olla kovinkaan jumissa kelan sisällä koska esim 11,5 ja 12 jalan koneissa olkikelan ja akselin kiilaurat ovat usein löystyneet ja lopulta kiila on kadonnut ja olkikela lakannut pyörimästä.