Jonkun verran on kokemusta Multivan 180TRM HD:stä ja Hyväkoneen Camion95:sta.
Multivassa on yhtenä etuna kuution isompi lava (~10,5), maakuormalla ei jaksa kippisylinterit työntää kahta viimmeistä jatkoa pihalle jos joutuu vastamaahan kippaamaan, perälauta mekanismi on siitä huono että varret on laitojen ulko- ja sisäpuolella, eli herkkiä rikkoontumaan. Lavarakenteessa myös vähän poikkijuoksuja, 2kpl kuudenmetrin lavassa. Telissä nipat täysin väärissä paikoissa, eli saranan yläpuolella.
= Erittäin hyvä soran ja yms "kevyen" materiaalin ajossa, iso lava, kevyt ja tasainen vetää isoilla 710/50R26,5 renkailla ja aisajousella. Maan/saven/kivien ajoon ei ehkä niin hyvä.
Camioneissa on lava soranajoon yms on selvästi turhan pieni, kukkuraa pitää tehdä aika tavalla että saa edes kantavuuden täyteen. Poikkijuoksuja on lavassa 50cm välein (kaikki hitsattu koko matkalta), kippi on ainakin tähän mennessä jaksanut työntää ylös kaiken mitä on lavalla saanut pysymään, ja perälautamekanismi ei tule laitojen yli sisä- tai ulkopuolella.
Teli on silmällä arvioituna tukevamman näköinen kuin multivassa, kaikki liitokset koko matkalta hitsattu ja enemmän tukia akseleissa ja telin keinussa. Pienemmät renkaat 600/50R22,5 ei toki niin hyvät pehmeässä kuin multivan omat, mutta silti täysin eri maata kuin ka-pyörä. Kummallakaan kärryllä ei mitään hirveää urakkaa ei olla ajettu, ehkä toistasataa kuormaa, ettei oikeaan kestävyyteen osaa ottaa kantaa.
Viimeksi muokattu: 21.03.13 - klo:21:00 kirjoittanut Matson^