Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kommunismi vai nationalismi  (Luettu 21333 kertaa)

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Kommunismi vai nationalismi
persubolsevisti peukuttaa vaik ei ymmärrä koko hommast mitään,mitäs mä argumentoimaan käyttäkää aivojanne mielipiteen muodostamiseen vai eikö teiteil ole omia ajatuksia kun kaikki pitäisi olla valmiiksi pureskeltua :o
Tällaisiin henkilökohtaisuuksiin meneviin ketjuihin ei tietty pitäisi sekaantua, muta kun et näytä kommenttiani ymmärtävän..

Ihmettelen vain sitä, että kun joku tuomitsee Sinut populistiksi tai fasistiksi, niin kyse on argumenttien loppumisesta. Kun Sinä tuomitset jonkun parin aasinsillan kautta kommunistiksi (joka siis tuottaa noita pääkalloja), niin kyse on absoluuttisesta totuudesta.

Ehkä voisit vaihtaa allekirjoitukseksesi sen kaverini sloganin "älä usko auktoriteetteja, kysy minulta" ::)

Petri


apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Kommunismi vai nationalismi
persubolsevisti peukuttaa vaik ei ymmärrä koko hommast mitään,mitäs mä argumentoimaan käyttäkää aivojanne mielipiteen muodostamiseen vai eikö teiteil ole omia ajatuksia kun kaikki pitäisi olla valmiiksi pureskeltua :o
Tällaisiin henkilökohtaisuuksiin meneviin ketjuihin ei tietty pitäisi sekaantua, muta kun et näytä kommenttiani ymmärtävän..

Ihmettelen vain sitä, että kun joku tuomitsee Sinut populistiksi tai fasistiksi, niin kyse on argumenttien loppumisesta. Kun Sinä tuomitset jonkun parin aasinsillan kautta kommunistiksi (joka siis tuottaa noita pääkalloja), niin kyse on absoluuttisesta totuudesta.

Ehkä voisit vaihtaa allekirjoitukseksesi sen kaverini sloganin "älä usko auktoriteetteja, kysy minulta" ::)

Petri

ok montako korkea arvoista tutkintoa ihminen tarvitsee voidakseen puhua kommunismista ymmärtääkseni yliopisto tasolla löytyy enemmänkin näitä kommunismin dikkaajia eli kyseessä siis onkin aivan ok hanke :o (kun ei viitsitä historiaan tutustua)

kommunismi ja nationalismi oli lainaus joka mielestäni pitää paikkansa mut jos asiaa ei kiinnosta miettiä vaan heitetään natsi kortti pöytään ja pitäydytään uskomuksessa että kommunismi on kiva hanke ja se pelastaa kaiken niin fine :-*

ja toi nykyynen allekirjoitus juntilta kierrätettynä näyttääs pitävän paremmin paikkansa :o ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Kommunismi vai nationalismi
persubolsevisti peukuttaa vaik ei ymmärrä koko hommast mitään,mitäs mä argumentoimaan käyttäkää aivojanne mielipiteen muodostamiseen vai eikö teiteil ole omia ajatuksia kun kaikki pitäisi olla valmiiksi pureskeltua :o
Tällaisiin henkilökohtaisuuksiin meneviin ketjuihin ei tietty pitäisi sekaantua, muta kun et näytä kommenttiani ymmärtävän..

Ihmettelen vain sitä, että kun joku tuomitsee Sinut populistiksi tai fasistiksi, niin kyse on argumenttien loppumisesta. Kun Sinä tuomitset jonkun parin aasinsillan kautta kommunistiksi (joka siis tuottaa noita pääkalloja), niin kyse on absoluuttisesta totuudesta.

Ehkä voisit vaihtaa allekirjoitukseksesi sen kaverini sloganin "älä usko auktoriteetteja, kysy minulta" ::)

Petri

ok montako korkea arvoista tutkintoa ihminen tarvitsee voidakseen puhua kommunismista ymmärtääkseni yliopisto tasolla löytyy enemmänkin näitä kommunismin dikkaajia eli kyseessä siis onkin aivan ok hanke :o (kun ei viitsitä historiaan tutustua)

kommunismi ja nationalismi oli lainaus joka mielestäni pitää paikkansa mut jos asiaa ei kiinnosta miettiä vaan heitetään natsi kortti pöytään ja pitäydytään uskomuksessa että kommunismi on kiva hanke ja se pelastaa kaiken niin fine :-*

ja toi nykyynen allekirjoitus juntilta kierrätettynä näyttääs pitävän paremmin paikkansa :o ;D

  Eiköhän se ole niin, että diktatuurilla voi pilata aatteen kuin aatteen. Kekkonen pilasi alkiolaisiuuden omalla erinomaisuudellaan. ;D

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Kommunismi vai nationalismi
Vnahempaa aatetta mutta ainakin osin vielä käyttökelpoista:
VUORISAARNA
Kun hän (Jeesus) näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä.Niin hän avasi suunsa ja opetti heitä ja sanoi:

"Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.
Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.
Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä; eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan, niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi. Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen. Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.
Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'. Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,  älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki; äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi; vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin; ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;  ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi. Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?  Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on." "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa. Sentähden, kun annat almuja, älä soitata torvea edelläsi, niinkuin ulkokullatut tekevät synagoogissa ja kaduilla saadakseen ylistystä ihmisiltä. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Vaan kun sinä almua annat, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee, että almusi olisi salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan. Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;  anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme; ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme; äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi; mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Ja kun paastoatte, älkää olko synkännäköisiä niinkuin ulkokullatut; sillä he tekevät kasvonsa surkeiksi, että ihmiset näkisivät heidän paastoavan. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa. Vaan kun sinä paastoat, niin voitele pääsi ja pese kasvosi, etteivät paastoamistasi näkisi ihmiset, vaan sinun Isäsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle.
Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat. Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta. Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.
Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve, niin koko sinun ruumiisi on valaistu. Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!
 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?  Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne? Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa? Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä. Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset? Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?' Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan. Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
"Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan. Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?  Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan. Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää, taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?  Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;  mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?  Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'  Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.

Matteuksen evankeliumin luvuista 5-7
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Kommunismi vai nationalismi
kumpi olet toinen sulkee toisen pois eli kumpaakin et voi olla yhtä aikaa,Eli oletko liittovaltiota kannattava kommunisti vai kansallisvaltiota kannattava nationalisti.

Jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan - huijaus. Ei mene läpi, sori vaan.

Jätkä

  • Vieras
Vs: Kommunismi vai nationalismi
Eiköhän se ole niin, että diktatuurilla voi pilata aatteen kuin aatteen. Kekkonen pilasi alkiolaisiuuden omalla erinomaisuudellaan. ;D

Kekkosen valtakausi kesti vain sen 25 vuotta ja jona aikana saatiin Suomi aika hyvään malliin taloudellisesti. Onneksi sen jälkeen tuli näitä demari presidenttejä kuten Koivisto ja hänen talousopeillaan ja Suomen "kehittämis" hankkeilla saatiin kunnon pankkiuudistus läpi ja yrittäjät ja asuntovelalliset ruotuun jollei itsemurhaan. Seuraavaksi Ahtisaari sai Suomen EU.hun ja Haloska sai maksamaan sitten EU.n pankkitukia.
Tarkemmin mietittynä oliko sittenkään se Kekkosen valtakausi niin paha asia mitä annat sen ymmärtää vaikka hän kävelikin monien tahdottomien politikkojen päätösten yli. Mutta niinhän se aina on että "Valta otetaan, sitä ei anneta."

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Kommunismi vai nationalismi
kumpi olet toinen sulkee toisen pois eli kumpaakin et voi olla yhtä aikaa,Eli oletko liittovaltiota kannattava kommunisti vai kansallisvaltiota kannattava nationalisti.

Jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan - huijaus. Ei mene läpi, sori vaan.

utopiat uppoaa kansaan kuin häkä ja työläisen paratiisi on pelastus :o



"Jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan" juu ja jokainen tietää mitä täst seurasi itäisessä utopiassa nimeltään työläisen paratiisi :o

Viimeksi muokattu: 29.07.12 - klo:19:03 kirjoittanut apilas

Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Kommunismi vai nationalismi
Eiköhän se ole niin, että diktatuurilla voi pilata aatteen kuin aatteen. Kekkonen pilasi alkiolaisiuuden omalla erinomaisuudellaan. ;D

Kekkosen valtakausi kesti vain sen 25 vuotta ja jona aikana saatiin Suomi aika hyvään malliin taloudellisesti. Onneksi sen jälkeen tuli näitä demari presidenttejä kuten Koivisto ja hänen talousopeillaan ja Suomen "kehittämis" hankkeilla saatiin kunnon pankkiuudistus läpi ja yrittäjät ja asuntovelalliset ruotuun jollei itsemurhaan. Seuraavaksi Ahtisaari sai Suomen EU.hun ja Haloska sai maksamaan sitten EU.n pankkitukia.
Tarkemmin mietittynä oliko sittenkään se Kekkosen valtakausi niin paha asia mitä annat sen ymmärtää vaikka hän kävelikin monien tahdottomien politikkojen päätösten yli. Mutta niinhän se aina on että "Valta otetaan, sitä ei anneta."

  En laittaisi montakaan uudistusta Kekkosen piikkiin. Kommunismin pelko ja ammattiliittojen valta pakottivat niihin uudistuksiin. Neukkulan kaaduttua päästiin normaaliin kapitalismiin ja sen opettelu vie aikansa. Kekkosen ihannointi on kuin odottaisi messiasta palaavaksi.  ;D

Jätkä

  • Vieras
Vs: Kommunismi vai nationalismi
 Sentään teki uudistuksia ja vältti virheitä jotka olisi vieneet Suomea perikatoon. Ei ollut kuin seuraavat demari pressat, jotka tekivät vähän ja nekin olivat yleensä virheitä.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Kommunismi vai nationalismi
Sentään teki uudistuksia ja vältti virheitä jotka olisi vieneet Suomea perikatoon. Ei ollut kuin seuraavat demari pressat, jotka tekivät vähän ja nekin olivat yleensä virheitä.

mauno painoi kaasun pohjaan ja suunta oli itäinen sosialismi >:(
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Kommunismi vai nationalismi
Itsenäisyyden alkuaika ja toisen maailmansodan jälkeinen nopea kasvukausi, ei ole kyllä poliitikkojen ansiota, ei edes kepun ansiota, se olisi toteutunu suunnilleen samanlaisena kuin se toteutui, oli sitten valta millä puolueella tahansa, lähtötaso oli niin matala ja työvoimaa paljon käytössä, talosukasvu olisi toteunut joka tapauksessa.

Nyt ongelma on sama kuin yhdeksänkymmentäluvun alussa, eli julkinen sektori on varsin suuri suhteessa yksityiseen sektoriin, paljon suurempi kuin useimmissa länsimaissa, valtiolla on virkamiehiä yhtä paljon lukumäärällisesti kuin on Ruotsilla, vaikka väestöä on puolta vähempi.

Mopon moottorilla yritetään kuljettaa laivaa merillä .....

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Kommunismi vai nationalismi
kumpi olet toinen sulkee toisen pois eli kumpaakin et voi olla yhtä aikaa,Eli oletko liittovaltiota kannattava kommunisti vai kansallisvaltiota kannattava nationalisti.

Jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan - huijaus. Ei mene läpi, sori vaan.

utopiat uppoaa kansaan kuin häkä ja työläisen paratiisi on pelastus :o



"Jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan" juu ja jokainen tietää mitä täst seurasi itäisessä utopiassa nimeltään työläisen paratiisi :o

Et vain hoksaa. Sanon toisella tavalla. En tunnusta asettamaasi ehdollisuutta kysymysenasettelussa. On 2 vaihtoehtoa. Olet joko tyhmä jos oikeasti kuvittelet tuon ehdollisuuden päteväksi, tai sitten yrität huijata eli pidät lukijaa niin tyhmänä. Minun nähdäkseni ei ole maailmakaikkeuden ainoat vaihtoehdot olla joko liittovaltiota kannattava kommunisti tai kansallisvaltiota kannattava nationalisti.

Tuollainen ajattelu osoittaa että et ajattele mitään. Sinulle on joskus koulussa opettettu tiettyjä laatikoita, mihin ihmisiä on jaoteltu, ja kuvittelet että ne ovat siinä. Koita kehittyä.

Minä kannatan jossain mielessä globalismia, mutta en missään nimessä suvaitse kommunismia. Joissakin olosuhteissa taas näen, että primitiivisille ihmisille tulisi ehkä vielä säilyttää jonkinaikaa kansallisvaltioiden turva, kun eivät ole suureen maailmaan integroitumiseen valmiita. Silti pidän nationalsimia kovin sulkeutuneena katsomuksena.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Kommunismi vai nationalismi
kumpi olet toinen sulkee toisen pois eli kumpaakin et voi olla yhtä aikaa,Eli oletko liittovaltiota kannattava kommunisti vai kansallisvaltiota kannattava nationalisti.

Jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan - huijaus. Ei mene läpi, sori vaan.

utopiat uppoaa kansaan kuin häkä ja työläisen paratiisi on pelastus :o



"Jos et ole puolellamme, olet meitä vastaan" juu ja jokainen tietää mitä täst seurasi itäisessä utopiassa nimeltään työläisen paratiisi :o

Et vain hoksaa. Sanon toisella tavalla. En tunnusta asettamaasi ehdollisuutta kysymysenasettelussa. On 2 vaihtoehtoa. Olet joko tyhmä jos oikeasti kuvittelet tuon ehdollisuuden päteväksi, tai sitten yrität huijata eli pidät lukijaa niin tyhmänä. Minun nähdäkseni ei ole maailmakaikkeuden ainoat vaihtoehdot olla joko liittovaltiota kannattava kommunisti tai kansallisvaltiota kannattava nationalisti.

Tuollainen ajattelu osoittaa että et ajattele mitään. Sinulle on joskus koulussa opettettu tiettyjä laatikoita, mihin ihmisiä on jaoteltu, ja kuvittelet että ne ovat siinä. Koita kehittyä.

Minä kannatan jossain mielessä globalismia, mutta en missään nimessä suvaitse kommunismia. Joissakin olosuhteissa taas näen, että primitiivisille ihmisille tulisi ehkä vielä säilyttää jonkinaikaa kansallisvaltioiden turva, kun eivät ole suureen maailmaan integroitumiseen valmiita. Silti pidän nationalsimia kovin sulkeutuneena katsomuksena.

okei jos olen tyhmä niin taidat olla vielä tyhmempi,toi globalismi on tän päivän kommunismia jossa viedään pieniltä ihmisiltä oikeus toimeen tuloon varastamalla kansallisomaisuutta globaaleiden toimijoiden käsiin,historia on jo osoittanut bolsevismin aatteen tuhoisuuden eikä se siitä kaunistu unelma hötöllä tai keksimällä sille uusia nimiä :o

bolsevismi huijaus ei mene läpi sori vaan.
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Kommunismi vai nationalismi
Ei kun kato sinä ei vain pieni ymmärrä. Luulet että globalismi on aina ja kaikkialla kommunismia/bolshevismia/ryöstökapitalismia eikä globalismissa ikään ole mitään muuta puolta. Tämä on sitä laatikointia jota sovellat ja itse sinä niille laatikoimillesi esineille nimiä keksit.

Globalismi on kai kirjaimellisesti tulkittava kirjaimellisesti eli 'maailmanlaajuiseksi' tai 'ylesimaailmalliseksi' toimintaperiaatteeksi jossain tietyssä asiassa. Tämä on ainut mitä itse miellän 'globalismin' olevan. Siitä eteenpäin voidaan sitten keskustella itse kunkin mieltämistä käsitesisältöversioista termille 'globalismi'. Koska niitä on loputtomasti, sopii määritellä käsite aina ensin niin vodaan puhua samasta asiasta.

Väännetään vielä tätä yhtä ja samaa asiaa toisin päin. Sanoisitko että ei ole olemassa mitään 'globaalia' toimintaa, joka on ihan tavalliselle ihmiselle hyväksi?