• Tavallinen aihe

Aihe Viljakärryt osa xx  (Luettu 29227 kertaa)

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Viljakärryt osa xx
Oliskos siinä mun rattaat????

http://www.mascus.co.za/used-farming-equipment-and-machinery/used-tipper-trailers/kipa-3130/y7uc1c33.html

Ei varmaan huonoin vaihtoehto, jos jo täksi syksyksi haluat ja metallilaitaiset käyvät tarkoitukseen. Mutta miten noi sivulaidat aukeavat? Muistaakseni halusit semmoiset. Laidan matala osa aukeaa varmaan ihan tavallisesti, mutta korkeiden sivulaitojen yläreunoissa ei näy lukkoja. Onko siellä jonkin sortin (sarana)tapit tai hahlo, johan laidan yläosa pudotetaan?

Eiköhän tuo ole samantyyppinen kun Tuhteissakin. Hahlo ja tappi.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51844
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viljakärryt osa xx
Oliskos siinä mun rattaat????

http://www.mascus.co.za/used-farming-equipment-and-machinery/used-tipper-trailers/kipa-3130/y7uc1c33.html

Ei varmaan huonoin vaihtoehto, jos jo täksi syksyksi haluat ja metallilaitaiset käyvät tarkoitukseen. Mutta miten noi sivulaidat aukeavat? Muistaakseni halusit semmoiset. Laidan matala osa aukeaa varmaan ihan tavallisesti, mutta korkeiden sivulaitojen yläreunoissa ei näy lukkoja. Onko siellä jonkin sortin (sarana)tapit tai hahlo, johan laidan yläosa pudotetaan?
Taitaa olla Tuhti-tyypinen päältä alaspäin ratkaisu. Kiressä aukeaa noin----> kuva alhaalla:

http://www.seppokuismaoy.fi/15
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Viljakärryt osa xx


http://www.lmr.lv/en/catalog/semitrailers/semitrailers-lmr-32.html The tractor-hauled tip Semitrailer LMR-32 moommakuuppa
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: Viljakärryt osa xx

Moni ei tiedä mitä eroa on maakärryilla ja viljakärryillä. Ei viljanajossa kulu muuta kun renkaat. Sitten kun aletaan ajamaan maata, soraa, rehua, haketta, paskaa ja muuta asiaan kuulumatonta, takuuvarmasti hajoaa. Varovasti tiputtaa viljaa torvesta ja säilyttää sisällä ni maailma loppuu ennen ku kärryt.

Tässä ketjussahan ei puhuta viljakärryistä. Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51844
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viljakärryt osa xx

Moni ei tiedä mitä eroa on maakärryilla ja viljakärryillä. Ei viljanajossa kulu muuta kun renkaat. Sitten kun aletaan ajamaan maata, soraa, rehua, haketta, paskaa ja muuta asiaan kuulumatonta, takuuvarmasti hajoaa. Varovasti tiputtaa viljaa torvesta ja säilyttää sisällä ni maailma loppuu ennen ku kärryt.

Tässä ketjussahan ei puhuta viljakärryistä. Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.
Tässä ketjussa juur puhutaan viljakärryistä. Ei ainakaan mun viljarattaissa tarvi silikoonin, rypsiöljyn tai teippien kans sutata. Ja kippaamalla on tyhjentyny. Noi kuorma-auton alustalle tehdyt rattaat on eri kätevät ja hyvät kulkemaan märjässä maastossa, se paripyöräteli oikeen kiitää ikään kuin sukkasillaan pitkin kostean pellon pintaa. Vaneri kuuluu trukkilavojen väliin ja filmivaneri navetan kattoon.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: Viljakärryt osa xx

Moni ei tiedä mitä eroa on maakärryilla ja viljakärryillä. Ei viljanajossa kulu muuta kun renkaat. Sitten kun aletaan ajamaan maata, soraa, rehua, haketta, paskaa ja muuta asiaan kuulumatonta, takuuvarmasti hajoaa. Varovasti tiputtaa viljaa torvesta ja säilyttää sisällä ni maailma loppuu ennen ku kärryt.

Tässä ketjussahan ei puhuta viljakärryistä. Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.
Tässä ketjussa juur puhutaan viljakärryistä. Ei ainakaan mun viljarattaissa tarvi silikoonin, rypsiöljyn tai teippien kans sutata. Ja kippaamalla on tyhjentyny. Noi kuorma-auton alustalle tehdyt rattaat on eri kätevät ja hyvät kulkemaan märjässä maastossa, se paripyöräteli oikeen kiitää ikään kuin sukkasillaan pitkin kostean pellon pintaa. Vaneri kuuluu trukkilavojen väliin ja filmivaneri navetan kattoon.

Mihin viljakärryssä tarvitaan irrotettavia laitoja? Kuljetatko useinkin viljaa matalilla laidoilla? Jokainen ylimääräinen sauma ja peltiprofiili lisää kärryyn jäävien jyvien määrää. Puulaitainen kärry on uutena merkittävästi sileämpi sisältä, mutta jyvien mentäviä rakoja syntyy ennemmin kuin myöhemmin.

Eiköhän useimmilla ole jo ihan tarpeeksi noita "jokapaikan kärryjä" ja uudet kärryt voidaan ostaa sitä käyttötarkoitusta varten, johon niitä aiotaan käyttää. Suosittelen min. 160 hl kiinteälaitaisia kärryjä 22,5" pyörillä ja hydraulisella takalaidalla.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Viljakärryt osa xx

Moni ei tiedä mitä eroa on maakärryilla ja viljakärryillä. Ei viljanajossa kulu muuta kun renkaat. Sitten kun aletaan ajamaan maata, soraa, rehua, haketta, paskaa ja muuta asiaan kuulumatonta, takuuvarmasti hajoaa. Varovasti tiputtaa viljaa torvesta ja säilyttää sisällä ni maailma loppuu ennen ku kärryt.

Tässä ketjussahan ei puhuta viljakärryistä. Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.
Tässä ketjussa juur puhutaan viljakärryistä. Ei ainakaan mun viljarattaissa tarvi silikoonin, rypsiöljyn tai teippien kans sutata. Ja kippaamalla on tyhjentyny. Noi kuorma-auton alustalle tehdyt rattaat on eri kätevät ja hyvät kulkemaan märjässä maastossa, se paripyöräteli oikeen kiitää ikään kuin sukkasillaan pitkin kostean pellon pintaa. Vaneri kuuluu trukkilavojen väliin ja filmivaneri navetan kattoon.

Mihin viljakärryssä tarvitaan irrotettavia laitoja? Kuljetatko useinkin viljaa matalilla laidoilla? Jokainen ylimääräinen sauma ja peltiprofiili lisää kärryyn jäävien jyvien määrää. Puulaitainen kärry on uutena merkittävästi sileämpi sisältä, mutta jyvien mentäviä rakoja syntyy ennemmin kuin myöhemmin.

Eiköhän useimmilla ole jo ihan tarpeeksi noita "jokapaikan kärryjä" ja uudet kärryt voidaan ostaa sitä käyttötarkoitusta varten, johon niitä aiotaan käyttää. Suosittelen min. 160 hl kiinteälaitaisia kärryjä 22,5" pyörillä ja hydraulisella takalaidalla.
Eikös SKN jo moneen kertaan ilmoittanut että kiinteälaitaiset on jo ja avattavalaitaisilla saatetaan kuljettaa muutakin kuin viljaa  ;D   Noi kipat on kyllä halvat ja kestävät kyllä jollei niitä vetele kuorma päällä aina +50km/h   ;)   

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51844
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viljakärryt osa xx

Moni ei tiedä mitä eroa on maakärryilla ja viljakärryillä. Ei viljanajossa kulu muuta kun renkaat. Sitten kun aletaan ajamaan maata, soraa, rehua, haketta, paskaa ja muuta asiaan kuulumatonta, takuuvarmasti hajoaa. Varovasti tiputtaa viljaa torvesta ja säilyttää sisällä ni maailma loppuu ennen ku kärryt.

Tässä ketjussahan ei puhuta viljakärryistä. Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.
Tässä ketjussa juur puhutaan viljakärryistä. Ei ainakaan mun viljarattaissa tarvi silikoonin, rypsiöljyn tai teippien kans sutata. Ja kippaamalla on tyhjentyny. Noi kuorma-auton alustalle tehdyt rattaat on eri kätevät ja hyvät kulkemaan märjässä maastossa, se paripyöräteli oikeen kiitää ikään kuin sukkasillaan pitkin kostean pellon pintaa. Vaneri kuuluu trukkilavojen väliin ja filmivaneri navetan kattoon.

Mihin viljakärryssä tarvitaan irrotettavia laitoja? Kuljetatko useinkin viljaa matalilla laidoilla? Jokainen ylimääräinen sauma ja peltiprofiili lisää kärryyn jäävien jyvien määrää. Puulaitainen kärry on uutena merkittävästi sileämpi sisältä, mutta jyvien mentäviä rakoja syntyy ennemmin kuin myöhemmin.

Eiköhän useimmilla ole jo ihan tarpeeksi noita "jokapaikan kärryjä" ja uudet kärryt voidaan ostaa sitä käyttötarkoitusta varten, johon niitä aiotaan käyttää. Suosittelen min. 160 hl kiinteälaitaisia kärryjä 22,5" pyörillä ja hydraulisella takalaidalla.
Sää voit ihan itekseen ajaa moommalandian aakeella noilla 160hehton rattaillas vaikka kalajoen hiekkaa.  ;DMulla on maakärrit ja kahet sun suosittelemat puulaitaset rekkaperseet, yhet pallokummiset kipat ja yhet pallokummitelituhtit ja omatekoiset harvinaisuudet joissa on vielä veivikippi. ;D Nyt tarvitten siis viljakärryt jolla tuotenimellä niitä käsittääkseni myydään. En umpilaitasia enkä muita.

Ja miks sää pelkäät kärryyn jääviä jyviä??????

Moommalaisten harjat loppu ja paineilma kans????

Viimeksi muokattu: 18.07.12 - klo:21:31 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

sikaniska

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 274
Vs: Viljakärryt osa xx
Itte haaveillu tommosesta tyhjennysvaunusta http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-viljavaunut/killbros-1400/ajcelbgb.html. Mutta ei vielä näillä peltohehtaareilla.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51844
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viljakärryt osa xx
Itte haaveillu tommosesta tyhjennysvaunusta http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-viljavaunut/killbros-1400/ajcelbgb.html. Mutta ei vielä näillä peltohehtaareilla.
Olishan toi hieno. Tolla liikkuvan puimakoneen torven alle ajamaan, sillai jenkkityyliin, puimurista tyhjennys kokoajan päällä, sitten kipinkapin kuivaamolle ja torvella taas suppiloon ja eikun takas sampon torven alle............
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Viljakärryt osa xx
Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.

Tollasella paskahuusilla kyllä ei oo hevon*****tekoo viljakärryjen kans.

Noi Kiren peltien profiilit kyllä näyttää helvetisti paremmalta ku Tuhdin aaltopeltilaidat. Ehkäpä sellaset laittasin jos olis tarvetta.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5426
Vs: Viljakärryt osa xx
Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.

Tollasella paskahuusilla kyllä ei oo hevon*****tekoo viljakärryjen kans.

Alustaan en ota kantaa mutta tuossa on nyt monenäköisten kärryjen kanssa pelattu puintikommuunissa ja aiemmassa maatalouselämässä ja vahvasti on muodostunut sellainen käsitys että viljakärryjen laitojen materiaali vaihtoehdot menee paremmuusjärjestyksessä:
-kiinteä pelti
-kiinteä vaneri
-avattava vaneri
-avattava pelti
-kiinteä lankku (menettelee kun siihen ruuvaa ohuen vanerin sisäpuolelle)
-avattava lankku

Lankkulaidan perusongelma on se että laidat ravistuu vuosien mittaan ja rakoihin alkaa jäämään jyviä mitkä sitten on tosi kettumaisia puhdistaa. Toisekseen avattava lankkulaita on todella painava noihin muihin avattaviin nähden ja siten hankalampi puhdistaa väleistä.
Ihan perus rehuviljan ajossahan tuolla asialla ei juuri ole merkitystä.

Viimeksi muokattu: 20.07.12 - klo:08:24 kirjoittanut bouli

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51844
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viljakärryt osa xx
Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.

Tollasella paskahuusilla kyllä ei oo hevon*****tekoo viljakärryjen kans.

Alustaan en ota kantaa mutta tuossa on nyt monenäköisten kärryjen kanssa pelattu puintikommuunissa ja aiemmassa maatalouselämässä ja vahvasti on muodostunut sellainen käsitys että viljakärryjen laitojen materiaali vaihtoehdot menee paremmuusjärjestyksessä:
-kiinteä pelti
-kiinteä vaneri
-avattava vaneri
-avattava pelti
-kiinteä lankku (menettelee kun siihen ruuvaa ohuen vanerin sisäpuolelle)
-avattava lankku

Lankkulaidan perusongelma on se että laidat ravistuu vuosien mittaan ja rakoihin alkaa jäämään jyviä mitkä sitten on tosi kettumaisia puhdistaa. Toisekseen avattava lankkulaita on todella painava noihin muihin avattaviin nähden ja siten hankalampi puhdistaa väleistä.
Ihan perus rehuviljan ajossahan tuolla asialla ei juuri ole merkitystä.

Tuolla joku savolais-ukko irvisteli kärryjen määrää. Jos puintikone tukkii kuivurin ni jonnekin se tavara pitää varastoisa. Sama juttu jos maille ja mannuille on matkaa xxkilometriä, on hyvä olla puintia alotellessa riittävästi tyhjennystilaa naksuttavalle puimurille. Ensin kaikki kärryt täyteen, sitten kuivuri tukkoon ja vielä kerran kaikki vapaat kärryt täyteen, sitten kuivataan. Ja taas puidaan kun kuivaamolle mahtuu.

Lankkulaidat menee rehuviljalla, Matti-hommissa ei käy.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51844
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viljakärryt osa xx
Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.

Tollasella paskahuusilla kyllä ei oo hevon*****tekoo viljakärryjen kans.

Noi Kiren peltien profiilit kyllä näyttää helvetisti paremmalta ku Tuhdin aaltopeltilaidat. Ehkäpä sellaset laittasin jos olis tarvetta.
Noi paskahuusit on menneitä muistoja 70-80-luvuilta. Ei nykypäivää. Istutappas joku kuorkkilainen peltoon nisukuorman kanssa, loppupäivä menee irrotuksessa ja seuravat 5 vuotta katsellessa kasvamatonta renkaan jälkeen........

Tuosta kärryaihioo:

http://www.nettikone.com/volvo/88/1070552
http://www.nettikone.com/sisu/131/1016688

 :'( :'( :'( :'( :'(

Viimeksi muokattu: 20.07.12 - klo:12:07 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Viljakärryt osa xx
Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.

Tollasella paskahuusilla kyllä ei oo hevon*****tekoo viljakärryjen kans.

Noi Kiren peltien profiilit kyllä näyttää helvetisti paremmalta ku Tuhdin aaltopeltilaidat. Ehkäpä sellaset laittasin jos olis tarvetta.
Noi paskahuusit on menneitä muistoja 70-80-luvuilta. Ei nykypäivää. Istutappas joku kuorkkilainen peltoon nisukuorman kanssa, loppupäivä menee irrotuksessa ja seuravat 5 vuotta katsellessa kasvamatonta renkaan jälkeen........

Tuosta kärryaihioo:

http://www.nettikone.com/volvo/88/1070552
http://www.nettikone.com/sisu/131/1016688

 :'( :'( :'( :'( :'(


Mutta jos laittaa moommakummit alle esim. 710 45 R22,5 ja heittää mettähän ne kuorkin renkaat...