Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SKN - 15.07.12 - klo:15:17

Otsikko: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 15.07.12 - klo:15:17
10-13 tonnin viljakärryt, avattavilla teräslaidoilla. Okrassa kattelin kipaa, kireä, runkkaria, ryskyä ja tuhtia. Kaikki lähes identtisiä päällepäin, telistä laitoihin. Aineen vahvuuksissa tai lujuuksissa ei huomattavia eroja ja muutenkin samalla muotilla väännettyjä. Halvin oli agrin 10tonnin runkkari, 6500e+ALV. Budjetin pitäs pyöriä siinä 10000e paikkeilla.

Oliskos huittislainen kipa mitään? Mites noi vasemmalta tuotetut kiret? Milläs te ite kuskaatte kahut?

Omatekoiset rekkahirvitykset ja muut kuorkkilaiset voi unohtaa.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Astral - 15.07.12 - klo:15:45
10-13 tonnin viljakärryt, avattavilla teräslaidoilla. Okrassa kattelin kipaa, kireä, runkkaria, ryskyä ja tuhtia. Kaikki lähes identtisiä päällepäin, telistä laitoihin. Aineen vahvuuksissa tai lujuuksissa ei huomattavia eroja ja muutenkin samalla muotilla väännettyjä. Halvin oli agrin 10tonnin runkkari, 6500e+ALV. Budjetin pitäs pyöriä siinä 10000e paikkeilla.

Oliskos huittislainen kipa mitään? Mites noi vasemmalta tuotetut kiret? Milläs te ite kuskaatte kahut?

Omatekoiset rekkahirvitykset ja muut kuorkkilaiset voi unohtaa.

Miks sä sun sadoilla tollasia tuhkakuppeja haeskelet, eihän noihin mahdu ees kahen hehtaarin kamat  ;D

Ei vaan. Mitä viimeks kyselin vastaavia ni Kipa oli ainaki hiukan tyyriimpi ku Junkkari ja taas Kire aika lailla samoissa hinnoissa riippuen rengastuksesta. No mulle sit tuli 15t Palmsin maavaunut vähänku vahingossa mut onhan ne sellaset "virolaisen" oloset kyllä.

Mulla tossa Palmsessa on viljakasetti ja lähellä 17m3 tilavuus ja toinen on Multivan vilja-/yleiskärry 16motin tilavuudella. Tohon Multivaan oon kyllä ollu tyytyväinen. Sopivasti saa puituu tarvittaessa sen 900hl katon alle päiväs niin ei paljoa useempii kärryjä tarvi.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 15.07.12 - klo:15:48
10-13 tonnin viljakärryt, avattavilla teräslaidoilla. Okrassa kattelin kipaa, kireä, runkkaria, ryskyä ja tuhtia. Kaikki lähes identtisiä päällepäin, telistä laitoihin. Aineen vahvuuksissa tai lujuuksissa ei huomattavia eroja ja muutenkin samalla muotilla väännettyjä. Halvin oli agrin 10tonnin runkkari, 6500e+ALV. Budjetin pitäs pyöriä siinä 10000e paikkeilla.

Oliskos huittislainen kipa mitään? Mites noi vasemmalta tuotetut kiret? Milläs te ite kuskaatte kahut?

Omatekoiset rekkahirvitykset ja muut kuorkkilaiset voi unohtaa.

Miks sä sun sadoilla tollasia tuhkakuppeja haeskelet, eihän noihin mahdu ees kahen hehtaarin kamat  ;D

Ei vaan. Mitä viimeks kyselin vastaavia ni Kipa oli ainaki hiukan tyyriimpi ku Junkkari ja taas Kire aika lailla samoissa hinnoissa riippuen rengastuksesta. No mulle sit tuli 15t Palmsin maavaunut vähänku vahingossa mut onhan ne sellaset "virolaisen" oloset kyllä.

Mulla tossa Palmsessa on viljakasetti ja lähellä 17m3 tilavuus ja toinen on Multivan vilja-/yleiskärry 16motin tilavuudella. Tohon Multivaan oon kyllä ollu tyytyväinen. Sopivasti saa puituu tarvittaessa sen 900hl katon alle päiväs niin ei paljoa useempii kärryjä tarvi.
Maakärrit löytyy jo. Ja laitojen tarvii olla avattavat.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Räkkyjooseppi - 15.07.12 - klo:16:17
WS 170 on kolmet ja niillä jyvät liikkuu aika hyväsesti,on tosin vielä kuormaauto ,mutta harvoin sillä pellolle asiaa.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JTJ - 15.07.12 - klo:16:57
Vieläkö Agritek myy Wepe nimellä Tuhtin kärryjä?
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 15.07.12 - klo:17:01
Vieläkö Agritek myy Wepe nimellä Tuhtin kärryjä?

http://www.weckmansteel.fi/
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Husokki - 15.07.12 - klo:17:26
Budjetin pitäs pyöriä siinä 100000e paikkeilla.


Tommoset sit vaan
http://www.agrimarket.fi/Koneet/muut-tyokoneet/kuljetus-ja-kuormaus/Fliegl-puskutyhjennysvaunut/

Entäs Hirvikoskelaiset?
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: realisti - 15.07.12 - klo:17:52
Ert alulaidoilla.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 15.07.12 - klo:18:36
Budjetin pitäs pyöriä siinä 100000e paikkeilla.


Tommoset sit vaan
http://www.agrimarket.fi/Koneet/muut-tyokoneet/kuljetus-ja-kuormaus/Fliegl-puskutyhjennysvaunut/

Entäs Hirvikoskelaiset?
10000e.................. Ei H-koskelta löydy tohon 10- budjettiin ja kaikki umpilaitasia.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: mikko9b - 15.07.12 - klo:18:37
Vieläkö Agritek myy Wepe nimellä Tuhtin kärryjä?

ws 120 1/2 osuus on tulossa jarruin. Jäi hitusen halvemmaks kuin wepenä ainaskin meil...
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: nilihaara - 15.07.12 - klo:19:38
    10 tn Velsa ja 120 runkkari talossa, velsa siirtyny pois viljahommista aikoja sitten mutta runkkari kuskaa jo toista rengaskertaa kun ekat meni kankaille. Yhteistä noille oli että lavoja ja perälaitaa sai jollain aina hakata kiinni ja kaikki saumat piti teipata tosin runkkari kasattiin viljanajoon pysyvästi tiivistemassan kanssa. Kun tarvittiin kärri lisää niin kaikki sanoi että kipassa pysyy viljat sisässä ja laidat käy kiinni potkimatta ja näin on. Kipa on varma valinta.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: koivumaki - 15.07.12 - klo:19:43
    10 tn Velsa ja 120 runkkari talossa, velsa siirtyny pois viljahommista aikoja sitten mutta runkkari kuskaa jo toista rengaskertaa kun ekat meni kankaille. Yhteistä noille oli että lavoja ja perälaitaa sai jollain aina hakata kiinni ja kaikki saumat piti teipata tosin runkkari kasattiin viljanajoon pysyvästi tiivistemassan kanssa. Kun tarvittiin kärri lisää niin kaikki sanoi että kipassa pysyy viljat sisässä ja laidat käy kiinni potkimatta ja näin on. Kipa on varma valinta.

--veit jalat suustani...nimim.jokusen kerran kiertopotkulla We****in takalaidan kiinni potkaissut 8)
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: nilihaara - 15.07.12 - klo:19:52
    10 tn Velsa ja 120 runkkari talossa, velsa siirtyny pois viljahommista aikoja sitten mutta runkkari kuskaa jo toista rengaskertaa kun ekat meni kankaille. Yhteistä noille oli että lavoja ja perälaitaa sai jollain aina hakata kiinni ja kaikki saumat piti teipata tosin runkkari kasattiin viljanajoon pysyvästi tiivistemassan kanssa. Kun tarvittiin kärri lisää niin kaikki sanoi että kipassa pysyy viljat sisässä ja laidat käy kiinni potkimatta ja näin on. Kipa on varma valinta.

--veit jalat suustani...nimim.jokusen kerran kiertopotkulla We****in takalaidan kiinni potkaissut 8)
    Pennusta pitäen olen pyörinyt tuolla kuivurilla kun rahtiakin ennen kuivattiin ihan kiitettävästi niin mieleen on painunut nuo kärrit, hyvin muistuu mieleen naapurin kipa joka erottui joukosta, kaikki muut enimmäkseen velsa-runkkareita tai tuhteja ja ne omatekoset on ihan järkkyjä maansiirtokärryjen takalaidan nousuyllätysten kera, kerää siinä sitten niitä paperisäkkejä suppilosta.  Itsellä nyt 14 tonnin kipa kolmiosaisilla puulaidoilla eikä kolise, on kuin landcruiserilla ajais.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: kylmis - 15.07.12 - klo:20:07
Ahaa. Mää olen aina luullut, että se perälaudan kiinni potkiminen on luonnonlaki ja kuuluu asiaan. On se hyvä, että on oikein kasattujakin kärryjä ;D
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Latz - 15.07.12 - klo:20:15
Tuhtin 120:llä jarruilla ja ilman kärräsin viime syksynä tavaraa. Tuhtin laidat jos joutuu puotteleen alas niin se on yksin aika hikistä puuhaa. Velsan samankokoisilla laidat oli helpompi nostella paikalleen. Samalla lailla niillä vilja kulki.

Kuinka moni ajaa kärrynsä loppuun laitojen, teli ja rungon osalta viljan ajossa?
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 15.07.12 - klo:20:27

Kuinka moni ajaa kärrynsä loppuun laitojen, teli ja rungon osalta viljan ajossa?
Moommalaisissa ryskähommissa ne tuppaa menemään suhteellisen huonoksi, renkaat sen sijaan on uuden veroset.

Mitä eroa on loppupeleissä Kipalla, Junkkarilla ja Tuhti/Wepellä?

Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Timppa - 15.07.12 - klo:20:37

Kuinka moni ajaa kärrynsä loppuun laitojen, teli ja rungon osalta viljan ajossa?
Moommalaisissa ryskähommissa ne tuppaa menemään suhteellisen huonoksi, renkaat sen sijaan on uuden veroset.

Mitä eroa on loppupeleissä Kipalla, Junkkarilla ja Tuhti/Wepellä?

Kyl mää meinaan pärjätä ws140 llä maailman tappiin saakka. Ei se viljahommissa miksikään kulu jossei sitä töpeksimällä riko esim. kaada.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 15.07.12 - klo:20:41

Kuinka moni ajaa kärrynsä loppuun laitojen, teli ja rungon osalta viljan ajossa?
Moommalaisissa ryskähommissa ne tuppaa menemään suhteellisen huonoksi, renkaat sen sijaan on uuden veroset.

Mitä eroa on loppupeleissä Kipalla, Junkkarilla ja Tuhti/Wepellä?

Kyl mää meinaan pärjätä ws140 llä maailman tappiin saakka. Ei se viljahommissa miksikään kulu jossei sitä töpeksimällä riko esim. kaada.

Moni ei tiedä mitä eroa on maakärryilla ja viljakärryillä. Ei viljanajossa kulu muuta kun renkaat. Sitten kun aletaan ajamaan maata, soraa, rehua, haketta, paskaa ja muuta asiaan kuulumatonta, takuuvarmasti hajoaa. Varovasti tiputtaa viljaa torvesta ja säilyttää sisällä ni maailma loppuu ennen ku kärryt.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: kylmis - 15.07.12 - klo:21:07
Kyllä hyvän peräkärryn pitäisi aina kestää myös julmaa väärinkäyttöä ;D
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JoHaRa - 15.07.12 - klo:21:10
Kyllä hyvän peräkärryn pitäisi aina kestää myös julmaa väärinkäyttöä ;D

Peltilaitainen kärry kannattaa "liisata" maan- ja lumenajoon "kaverille" kossupullolla  :)
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Latz - 15.07.12 - klo:21:26
Yksi Tuhti ajettiin aikas loppuun kärräämällä sillä hiekka ja kippaamalla Kivikarhulla kuormat kyytiin. Laidat saa kiinni kun ottaa trukin avuksi ja vääntää niitä sinne sun tänne. Asia oli kyllä tiedossa että se on näitten kärrien menoa.  Telitkin on v-tyyliset.

Multivat tai jotkut muut sellaiset maansiirtokärryt kiinnostas mihin saa sen viljakasetin päälle. Ei vaan taida olla kannatusta. Mielummin maansiirtoon muutamalla tonnilla joku kuorma-auton alustalle tehty rihne.

Kappaletavaraan juuri hommattiin rekan 2-akselinen perävaunu, sellasen kun saisi kipillä varustettuna niin olisi mainio viljakärry.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JD6630 - 15.07.12 - klo:23:24
Miten äskooännä ylpeys kestää moiset pikkukärrit?
Viereisellä pellolla menee possulan taikka tipulan rekkayhdistelmä ja skännä vaan ähertää pikku junkkareittensa kanssa :'(
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 16.07.12 - klo:05:51
Miten äskooännä ylpeys kestää moiset pikkukärrit?
Viereisellä pellolla menee possulan taikka tipulan rekkayhdistelmä ja skännä vaan ähertää pikku junkkareittensa kanssa :'(
Skännä ajattelee myös mauno-matoa, tuota pienen pientä salaojainsinööriä.....
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: vms1 - 16.07.12 - klo:07:19
Ainakin Junkkaria sai aikanaan puulaidoilla. Jos kärryn hankkii yleiskärryksi niin suosittelen. Ei sekään nyt mitään urakointiluokan maanajoa kestä mutta yleiseen käyttöön menee hieman paremmin kun peltilaidat.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: kaino kylväjä - 16.07.12 - klo:08:55
Kire tai kipa,jos kainolla olis rahaa niin multiva.Koko kuivurin ja kaatosuppilon mukaan ja hyvät portaat lavalle tiede vaikka skn kuskais joskus mtk radikaaleja mielenilmaisuus kohonnutta viljan hintaa vastaa.... ;)
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Oksa - 16.07.12 - klo:09:19
just!  portaatonta viljakärriä en huoli enää kirveelläkään!  ( taktori vielä menettelee, pitkin hampain, kunnon köydellä varustettuna)           ite pusaan just, jos sate antais periks, kärriin laitat rofiilista ja 15 millisestä vilmivanerista!   hyvä tulee ja sitten etulaitaan kunnon tikkaat!  ja ylös asti!   ja sisälaitaan kans askelmerkit!    kumpi parempi kolo vai lenkki?   tappiakii tailan harkita!
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JoHaRa - 16.07.12 - klo:11:47
Ainakin Junkkaria sai aikanaan puulaidoilla. Jos kärryn hankkii yleiskärryksi niin suosittelen. Ei sekään nyt mitään urakointiluokan maanajoa kestä mutta yleiseen käyttöön menee hieman paremmin kun peltilaidat.

Eikös Kire:ä saa vieläkin
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: bouli - 16.07.12 - klo:12:35
Oikeastaan jos hyvät avattava laitaiset peräkärryt maatalouskäyttöön haluaa niin melkein lähtisin siitä että vaneri olisi parhaimmasta päästä materiaalina ja muuten mallia voisi vähän ottaa kuorma-autojen laitarakennelmista.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JTJ - 16.07.12 - klo:18:23
Tarttis M85 Tuhtiin päivittää renkaat ku ovat niin murtuneet jo ja leviämpiäkin tarttis ku meinaa painaa uria peltoon märkänä rehunteko aikana.. Onko kukaan laittanu leviämpiä? Elikkäs onko sinne mitään toivoakaan survoa esim. 500/55r15.5 nakkeja? Renkaathan tuossa on nyt ne pallomaiset 400/60r15.5
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JD6630 - 16.07.12 - klo:19:13
Kai sinne mahtuu semmoset 17"500 virolaiset renkaat mitä löytyy joka kaupasta. Ne ei tosin oo pallot.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Strimari - 16.07.12 - klo:19:26
Mikskuinminkävarten avattavalaitaiset? Se on aina enämpi tai vähempi kompromissi . Ja joku kun manaili että vuotaa viljaa, niin lopettakaas nyt hyvänen aika niitten ilmastointiteippien kanssa soheltaminen, niistä ei ole kuin haittaa, viljan joukkoon ne kumminkin päätyy. Laittakaa rypsiöljyä tippakannuun ja sitä klipsutatte laidanrakoon niin takaan että yllätytte kuinka iso rako lakkaa vuotamasta kun vilja tai rypsi kastuu öljystä ja jämähtää tukkeeksi..
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 16.07.12 - klo:20:31
Mikskuinminkävarten avattavalaitaiset? Se on aina enämpi tai vähempi kompromissi . Ja joku kun manaili että vuotaa viljaa, niin lopettakaas nyt hyvänen aika niitten ilmastointiteippien kanssa soheltaminen, niistä ei ole kuin haittaa, viljan joukkoon ne kumminkin päätyy. Laittakaa rypsiöljyä tippakannuun ja sitä klipsutatte laidanrakoon niin takaan että yllätytte kuinka iso rako lakkaa vuotamasta kun vilja tai rypsi kastuu öljystä ja jämähtää tukkeeksi..

Huomattavasti helpompi laittaa kappaletavaraa sivusta kun ottaa vastaan perästä ja roudata pumppukärryllä....

Ja umpilaitaset löytyy lisäladoilla.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Strimari - 17.07.12 - klo:18:29
Mitäs sulla muka on vastaan perästä vastaanottoon  ??? :o
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: kylmis - 17.07.12 - klo:18:51
Mikskuinminkävarten avattavalaitaiset? Se on aina enämpi tai vähempi kompromissi . Ja joku kun manaili että vuotaa viljaa, niin lopettakaas nyt hyvänen aika niitten ilmastointiteippien kanssa soheltaminen, niistä ei ole kuin haittaa, viljan joukkoon ne kumminkin päätyy. Laittakaa rypsiöljyä tippakannuun ja sitä klipsutatte laidanrakoon niin takaan että yllätytte kuinka iso rako lakkaa vuotamasta kun vilja tai rypsi kastuu öljystä ja jämähtää tukkeeksi..
Aika hyvä vinkki. Pitääkin kokeilla. Kai tätä rypsiöljyä saa Agrimarketin varaosatiskiltä? Näin ne viat muuttuvat ominaisuuksiksi ;D
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JoHaRa - 17.07.12 - klo:19:01
Mitäs sulla muka on vastaan perästä vastaanottoon  ??? :o

Onko helpompi ottaa perästä sisään jos on voideltu rypsiöljyllä  ???
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JoHaRa - 17.07.12 - klo:19:03
Mitäs jos... Rakentaisi kuivurille OIKEIN ison imurin. Vaikka Fentti pyörittämään sitä..

Sitten veisi putket pellolle ja imisi viljat kuivuriin  ??? Ei tarvitsisi kärryjä ollenkaan. Voisiko salaojia käyttää tähän... Laittaisi suppilot imujen päihin ja imurin vetämään laskuaukosta viljat tuuttiin  ???
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 17.07.12 - klo:21:18
Mitäs sulla muka on vastaan perästä vastaanottoon  ??? :o
Jos kärryistä puhutaan ni pelkästään pumppareiden roudaaminen lavalle hankalaa. Jos taas perseestä, olen aina sisävuorossa. ;D
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Latz - 17.07.12 - klo:21:22
Mitäs sulla muka on vastaan perästä vastaanottoon  ??? :o
Jos kärryistä puhutaan ni pelkästään pumppareiden roudaaminen lavalle hankalaa. Jos taas perseestä, olen aina sisävuorossa. ;D

Kumpi on sisävuorossa? Se joka öljyää laidat ettei ne valskaa kun tavara tulee sisään vai se joka tuuppaa sen lastin perästä sisään?
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JoHaRa - 18.07.12 - klo:06:39
Mitäs sulla muka on vastaan perästä vastaanottoon  ??? :o
Jos kärryistä puhutaan ni pelkästään pumppareiden roudaaminen lavalle hankalaa. Jos taas perseestä, olen aina sisävuorossa. ;D

Kumpi on sisävuorossa? Se joka öljyää laidat ettei ne valskaa kun tavara tulee sisään vai se joka tuuppaa sen lastin perästä sisään?

SKN arpoo sisävuoron aina hutunkeitolla, koittaa napata mailasta kiinni kahdella sormella  ;D
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 18.07.12 - klo:07:07
Mitäs sulla muka on vastaan perästä vastaanottoon  ??? :o
Jos kärryistä puhutaan ni pelkästään pumppareiden roudaaminen lavalle hankalaa. Jos taas perseestä, olen aina sisävuorossa. ;D

Kumpi on sisävuorossa? Se joka öljyää laidat ettei ne valskaa kun tavara tulee sisään vai se joka tuuppaa sen lastin perästä sisään?

SKN arpoo sisävuoron aina hutunkeitolla, koittaa napata mailasta kiinni kahdella sormella  ;D
Meilläpäin kaikki muu on pientä paitsi SE on moommatyylinen. Hutunkeitossa kädet kerkee siirtämään juuresta kohti silmää useeman kämmenen mitan. ;D
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JoHaRa - 18.07.12 - klo:07:49
Mitäs sulla muka on vastaan perästä vastaanottoon  ??? :o
Jos kärryistä puhutaan ni pelkästään pumppareiden roudaaminen lavalle hankalaa. Jos taas perseestä, olen aina sisävuorossa. ;D

Kumpi on sisävuorossa? Se joka öljyää laidat ettei ne valskaa kun tavara tulee sisään vai se joka tuuppaa sen lastin perästä sisään?

SKN arpoo sisävuoron aina hutunkeitolla, koittaa napata mailasta kiinni kahdella sormella  ;D
Meilläpäin kaikki muu on pientä paitsi SE on moommatyylinen. Hutunkeitossa kädet kerkee siirtämään juuresta kohti silmää useeman kämmenen mitan. ;D

Loimaan kulmilla hutunkeittoa harrastetaan silleen kättä ees`taas liu`uttamalla  ???
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 18.07.12 - klo:08:06
Mitäs sulla muka on vastaan perästä vastaanottoon  ??? :o
Jos kärryistä puhutaan ni pelkästään pumppareiden roudaaminen lavalle hankalaa. Jos taas perseestä, olen aina sisävuorossa. ;D

Kumpi on sisävuorossa? Se joka öljyää laidat ettei ne valskaa kun tavara tulee sisään vai se joka tuuppaa sen lastin perästä sisään?

SKN arpoo sisävuoron aina hutunkeitolla, koittaa napata mailasta kiinni kahdella sormella  ;D
Meilläpäin kaikki muu on pientä paitsi SE on moommatyylinen. Hutunkeitossa kädet kerkee siirtämään juuresta kohti silmää useeman kämmenen mitan. ;D

Loimaan kulmilla hutunkeittoa harrastetaan silleen kättä ees`taas liu`uttamalla  ???
Ei ei ystäväiseni, se on hanskaan hitsausta eli runkkimista.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 18.07.12 - klo:08:16
Oliskos siinä mun rattaat????

http://www.mascus.co.za/used-farming-equipment-and-machinery/used-tipper-trailers/kipa-3130/y7uc1c33.html
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: matso - 18.07.12 - klo:08:20
Oliskos siinä mun rattaat????

http://www.mascus.co.za/used-farming-equipment-and-machinery/used-tipper-trailers/kipa-3130/y7uc1c33.html





osta pois kuleksimasta.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Pasi - 18.07.12 - klo:09:13
Oliskos siinä mun rattaat????

http://www.mascus.co.za/used-farming-equipment-and-machinery/used-tipper-trailers/kipa-3130/y7uc1c33.html

Ei varmaan huonoin vaihtoehto, jos jo täksi syksyksi haluat ja metallilaitaiset käyvät tarkoitukseen. Mutta miten noi sivulaidat aukeavat? Muistaakseni halusit semmoiset. Laidan matala osa aukeaa varmaan ihan tavallisesti, mutta korkeiden sivulaitojen yläreunoissa ei näy lukkoja. Onko siellä jonkin sortin (sarana)tapit tai hahlo, johan laidan yläosa pudotetaan?
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Latz - 18.07.12 - klo:09:17
Oliskos siinä mun rattaat????

http://www.mascus.co.za/used-farming-equipment-and-machinery/used-tipper-trailers/kipa-3130/y7uc1c33.html

Ei varmaan huonoin vaihtoehto, jos jo täksi syksyksi haluat ja metallilaitaiset käyvät tarkoitukseen. Mutta miten noi sivulaidat aukeavat? Muistaakseni halusit semmoiset. Laidan matala osa aukeaa varmaan ihan tavallisesti, mutta korkeiden sivulaitojen yläreunoissa ei näy lukkoja. Onko siellä jonkin sortin (sarana)tapit tai hahlo, johan laidan yläosa pudotetaan?

Eiköhän tuo ole samantyyppinen kun Tuhteissakin. Hahlo ja tappi.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 18.07.12 - klo:10:06
Oliskos siinä mun rattaat????

http://www.mascus.co.za/used-farming-equipment-and-machinery/used-tipper-trailers/kipa-3130/y7uc1c33.html

Ei varmaan huonoin vaihtoehto, jos jo täksi syksyksi haluat ja metallilaitaiset käyvät tarkoitukseen. Mutta miten noi sivulaidat aukeavat? Muistaakseni halusit semmoiset. Laidan matala osa aukeaa varmaan ihan tavallisesti, mutta korkeiden sivulaitojen yläreunoissa ei näy lukkoja. Onko siellä jonkin sortin (sarana)tapit tai hahlo, johan laidan yläosa pudotetaan?
Taitaa olla Tuhti-tyypinen päältä alaspäin ratkaisu. Kiressä aukeaa noin----> kuva alhaalla:

http://www.seppokuismaoy.fi/15
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: apilas - 18.07.12 - klo:14:03


http://www.lmr.lv/en/catalog/semitrailers/semitrailers-lmr-32.html The tractor-hauled tip Semitrailer LMR-32 moommakuuppa
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: viljami - 18.07.12 - klo:19:32

Moni ei tiedä mitä eroa on maakärryilla ja viljakärryillä. Ei viljanajossa kulu muuta kun renkaat. Sitten kun aletaan ajamaan maata, soraa, rehua, haketta, paskaa ja muuta asiaan kuulumatonta, takuuvarmasti hajoaa. Varovasti tiputtaa viljaa torvesta ja säilyttää sisällä ni maailma loppuu ennen ku kärryt.

Tässä ketjussahan ei puhuta viljakärryistä. Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 18.07.12 - klo:21:06

Moni ei tiedä mitä eroa on maakärryilla ja viljakärryillä. Ei viljanajossa kulu muuta kun renkaat. Sitten kun aletaan ajamaan maata, soraa, rehua, haketta, paskaa ja muuta asiaan kuulumatonta, takuuvarmasti hajoaa. Varovasti tiputtaa viljaa torvesta ja säilyttää sisällä ni maailma loppuu ennen ku kärryt.

Tässä ketjussahan ei puhuta viljakärryistä. Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.
Tässä ketjussa juur puhutaan viljakärryistä. Ei ainakaan mun viljarattaissa tarvi silikoonin, rypsiöljyn tai teippien kans sutata. Ja kippaamalla on tyhjentyny. Noi kuorma-auton alustalle tehdyt rattaat on eri kätevät ja hyvät kulkemaan märjässä maastossa, se paripyöräteli oikeen kiitää ikään kuin sukkasillaan pitkin kostean pellon pintaa. Vaneri kuuluu trukkilavojen väliin ja filmivaneri navetan kattoon.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: viljami - 18.07.12 - klo:21:21

Moni ei tiedä mitä eroa on maakärryilla ja viljakärryillä. Ei viljanajossa kulu muuta kun renkaat. Sitten kun aletaan ajamaan maata, soraa, rehua, haketta, paskaa ja muuta asiaan kuulumatonta, takuuvarmasti hajoaa. Varovasti tiputtaa viljaa torvesta ja säilyttää sisällä ni maailma loppuu ennen ku kärryt.

Tässä ketjussahan ei puhuta viljakärryistä. Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.
Tässä ketjussa juur puhutaan viljakärryistä. Ei ainakaan mun viljarattaissa tarvi silikoonin, rypsiöljyn tai teippien kans sutata. Ja kippaamalla on tyhjentyny. Noi kuorma-auton alustalle tehdyt rattaat on eri kätevät ja hyvät kulkemaan märjässä maastossa, se paripyöräteli oikeen kiitää ikään kuin sukkasillaan pitkin kostean pellon pintaa. Vaneri kuuluu trukkilavojen väliin ja filmivaneri navetan kattoon.

Mihin viljakärryssä tarvitaan irrotettavia laitoja? Kuljetatko useinkin viljaa matalilla laidoilla? Jokainen ylimääräinen sauma ja peltiprofiili lisää kärryyn jäävien jyvien määrää. Puulaitainen kärry on uutena merkittävästi sileämpi sisältä, mutta jyvien mentäviä rakoja syntyy ennemmin kuin myöhemmin.

Eiköhän useimmilla ole jo ihan tarpeeksi noita "jokapaikan kärryjä" ja uudet kärryt voidaan ostaa sitä käyttötarkoitusta varten, johon niitä aiotaan käyttää. Suosittelen min. 160 hl kiinteälaitaisia kärryjä 22,5" pyörillä ja hydraulisella takalaidalla.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: zetor8045 - 18.07.12 - klo:21:26

Moni ei tiedä mitä eroa on maakärryilla ja viljakärryillä. Ei viljanajossa kulu muuta kun renkaat. Sitten kun aletaan ajamaan maata, soraa, rehua, haketta, paskaa ja muuta asiaan kuulumatonta, takuuvarmasti hajoaa. Varovasti tiputtaa viljaa torvesta ja säilyttää sisällä ni maailma loppuu ennen ku kärryt.

Tässä ketjussahan ei puhuta viljakärryistä. Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.
Tässä ketjussa juur puhutaan viljakärryistä. Ei ainakaan mun viljarattaissa tarvi silikoonin, rypsiöljyn tai teippien kans sutata. Ja kippaamalla on tyhjentyny. Noi kuorma-auton alustalle tehdyt rattaat on eri kätevät ja hyvät kulkemaan märjässä maastossa, se paripyöräteli oikeen kiitää ikään kuin sukkasillaan pitkin kostean pellon pintaa. Vaneri kuuluu trukkilavojen väliin ja filmivaneri navetan kattoon.

Mihin viljakärryssä tarvitaan irrotettavia laitoja? Kuljetatko useinkin viljaa matalilla laidoilla? Jokainen ylimääräinen sauma ja peltiprofiili lisää kärryyn jäävien jyvien määrää. Puulaitainen kärry on uutena merkittävästi sileämpi sisältä, mutta jyvien mentäviä rakoja syntyy ennemmin kuin myöhemmin.

Eiköhän useimmilla ole jo ihan tarpeeksi noita "jokapaikan kärryjä" ja uudet kärryt voidaan ostaa sitä käyttötarkoitusta varten, johon niitä aiotaan käyttää. Suosittelen min. 160 hl kiinteälaitaisia kärryjä 22,5" pyörillä ja hydraulisella takalaidalla.
Eikös SKN jo moneen kertaan ilmoittanut että kiinteälaitaiset on jo ja avattavalaitaisilla saatetaan kuljettaa muutakin kuin viljaa  ;D   Noi kipat on kyllä halvat ja kestävät kyllä jollei niitä vetele kuorma päällä aina +50km/h   ;)   
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 18.07.12 - klo:21:30

Moni ei tiedä mitä eroa on maakärryilla ja viljakärryillä. Ei viljanajossa kulu muuta kun renkaat. Sitten kun aletaan ajamaan maata, soraa, rehua, haketta, paskaa ja muuta asiaan kuulumatonta, takuuvarmasti hajoaa. Varovasti tiputtaa viljaa torvesta ja säilyttää sisällä ni maailma loppuu ennen ku kärryt.

Tässä ketjussahan ei puhuta viljakärryistä. Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.
Tässä ketjussa juur puhutaan viljakärryistä. Ei ainakaan mun viljarattaissa tarvi silikoonin, rypsiöljyn tai teippien kans sutata. Ja kippaamalla on tyhjentyny. Noi kuorma-auton alustalle tehdyt rattaat on eri kätevät ja hyvät kulkemaan märjässä maastossa, se paripyöräteli oikeen kiitää ikään kuin sukkasillaan pitkin kostean pellon pintaa. Vaneri kuuluu trukkilavojen väliin ja filmivaneri navetan kattoon.

Mihin viljakärryssä tarvitaan irrotettavia laitoja? Kuljetatko useinkin viljaa matalilla laidoilla? Jokainen ylimääräinen sauma ja peltiprofiili lisää kärryyn jäävien jyvien määrää. Puulaitainen kärry on uutena merkittävästi sileämpi sisältä, mutta jyvien mentäviä rakoja syntyy ennemmin kuin myöhemmin.

Eiköhän useimmilla ole jo ihan tarpeeksi noita "jokapaikan kärryjä" ja uudet kärryt voidaan ostaa sitä käyttötarkoitusta varten, johon niitä aiotaan käyttää. Suosittelen min. 160 hl kiinteälaitaisia kärryjä 22,5" pyörillä ja hydraulisella takalaidalla.
Sää voit ihan itekseen ajaa moommalandian aakeella noilla 160hehton rattaillas vaikka kalajoen hiekkaa.  ;DMulla on maakärrit ja kahet sun suosittelemat puulaitaset rekkaperseet, yhet pallokummiset kipat ja yhet pallokummitelituhtit ja omatekoiset harvinaisuudet joissa on vielä veivikippi. ;D Nyt tarvitten siis viljakärryt jolla tuotenimellä niitä käsittääkseni myydään. En umpilaitasia enkä muita.

Ja miks sää pelkäät kärryyn jääviä jyviä??????

Moommalaisten harjat loppu ja paineilma kans????
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: sikaniska - 18.07.12 - klo:21:43
Itte haaveillu tommosesta tyhjennysvaunusta http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-viljavaunut/killbros-1400/ajcelbgb.html. Mutta ei vielä näillä peltohehtaareilla.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 18.07.12 - klo:21:50
Itte haaveillu tommosesta tyhjennysvaunusta http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-viljavaunut/killbros-1400/ajcelbgb.html. Mutta ei vielä näillä peltohehtaareilla.
Olishan toi hieno. Tolla liikkuvan puimakoneen torven alle ajamaan, sillai jenkkityyliin, puimurista tyhjennys kokoajan päällä, sitten kipinkapin kuivaamolle ja torvella taas suppiloon ja eikun takas sampon torven alle............
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Astral - 19.07.12 - klo:22:48
Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.

Tollasella paskahuusilla kyllä ei oo hevon*****tekoo viljakärryjen kans.

Noi Kiren peltien profiilit kyllä näyttää helvetisti paremmalta ku Tuhdin aaltopeltilaidat. Ehkäpä sellaset laittasin jos olis tarvetta.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: bouli - 20.07.12 - klo:08:23
Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.

Tollasella paskahuusilla kyllä ei oo hevon*****tekoo viljakärryjen kans.

Alustaan en ota kantaa mutta tuossa on nyt monenäköisten kärryjen kanssa pelattu puintikommuunissa ja aiemmassa maatalouselämässä ja vahvasti on muodostunut sellainen käsitys että viljakärryjen laitojen materiaali vaihtoehdot menee paremmuusjärjestyksessä:
-kiinteä pelti
-kiinteä vaneri
-avattava vaneri
-avattava pelti
-kiinteä lankku (menettelee kun siihen ruuvaa ohuen vanerin sisäpuolelle)
-avattava lankku

Lankkulaidan perusongelma on se että laidat ravistuu vuosien mittaan ja rakoihin alkaa jäämään jyviä mitkä sitten on tosi kettumaisia puhdistaa. Toisekseen avattava lankkulaita on todella painava noihin muihin avattaviin nähden ja siten hankalampi puhdistaa väleistä.
Ihan perus rehuviljan ajossahan tuolla asialla ei juuri ole merkitystä.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 20.07.12 - klo:11:59
Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.

Tollasella paskahuusilla kyllä ei oo hevon*****tekoo viljakärryjen kans.

Alustaan en ota kantaa mutta tuossa on nyt monenäköisten kärryjen kanssa pelattu puintikommuunissa ja aiemmassa maatalouselämässä ja vahvasti on muodostunut sellainen käsitys että viljakärryjen laitojen materiaali vaihtoehdot menee paremmuusjärjestyksessä:
-kiinteä pelti
-kiinteä vaneri
-avattava vaneri
-avattava pelti
-kiinteä lankku (menettelee kun siihen ruuvaa ohuen vanerin sisäpuolelle)
-avattava lankku

Lankkulaidan perusongelma on se että laidat ravistuu vuosien mittaan ja rakoihin alkaa jäämään jyviä mitkä sitten on tosi kettumaisia puhdistaa. Toisekseen avattava lankkulaita on todella painava noihin muihin avattaviin nähden ja siten hankalampi puhdistaa väleistä.
Ihan perus rehuviljan ajossahan tuolla asialla ei juuri ole merkitystä.

Tuolla joku savolais-ukko irvisteli kärryjen määrää. Jos puintikone tukkii kuivurin ni jonnekin se tavara pitää varastoisa. Sama juttu jos maille ja mannuille on matkaa xxkilometriä, on hyvä olla puintia alotellessa riittävästi tyhjennystilaa naksuttavalle puimurille. Ensin kaikki kärryt täyteen, sitten kuivuri tukkoon ja vielä kerran kaikki vapaat kärryt täyteen, sitten kuivataan. Ja taas puidaan kun kuivaamolle mahtuu.

Lankkulaidat menee rehuviljalla, Matti-hommissa ei käy.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 20.07.12 - klo:12:01
Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.

Tollasella paskahuusilla kyllä ei oo hevon*****tekoo viljakärryjen kans.

Noi Kiren peltien profiilit kyllä näyttää helvetisti paremmalta ku Tuhdin aaltopeltilaidat. Ehkäpä sellaset laittasin jos olis tarvetta.
Noi paskahuusit on menneitä muistoja 70-80-luvuilta. Ei nykypäivää. Istutappas joku kuorkkilainen peltoon nisukuorman kanssa, loppupäivä menee irrotuksessa ja seuravat 5 vuotta katsellessa kasvamatonta renkaan jälkeen........

Tuosta kärryaihioo:

http://www.nettikone.com/volvo/88/1070552
http://www.nettikone.com/sisu/131/1016688

 :'( :'( :'( :'( :'(
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Cornfarmer - 20.07.12 - klo:12:11
Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.

Tollasella paskahuusilla kyllä ei oo hevon*****tekoo viljakärryjen kans.

Noi Kiren peltien profiilit kyllä näyttää helvetisti paremmalta ku Tuhdin aaltopeltilaidat. Ehkäpä sellaset laittasin jos olis tarvetta.
Noi paskahuusit on menneitä muistoja 70-80-luvuilta. Ei nykypäivää. Istutappas joku kuorkkilainen peltoon nisukuorman kanssa, loppupäivä menee irrotuksessa ja seuravat 5 vuotta katsellessa kasvamatonta renkaan jälkeen........

Tuosta kärryaihioo:

http://www.nettikone.com/volvo/88/1070552
http://www.nettikone.com/sisu/131/1016688

 :'( :'( :'( :'( :'(


Mutta jos laittaa moommakummit alle esim. 710 45 R22,5 ja heittää mettähän ne kuorkin renkaat...
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 20.07.12 - klo:12:20
Viljakärry on sellainen, jota ei tarvitse saumata silikonituubillisella kerran vuodessa ja joka tyhjenee puhtaaksi kippaamalla. Eli joko kiinteälaitainen metallikärry tai kuorma-auton alustalle tehty vanerikärry.

Tollasella paskahuusilla kyllä ei oo hevon*****tekoo viljakärryjen kans.

Noi Kiren peltien profiilit kyllä näyttää helvetisti paremmalta ku Tuhdin aaltopeltilaidat. Ehkäpä sellaset laittasin jos olis tarvetta.
Noi paskahuusit on menneitä muistoja 70-80-luvuilta. Ei nykypäivää. Istutappas joku kuorkkilainen peltoon nisukuorman kanssa, loppupäivä menee irrotuksessa ja seuravat 5 vuotta katsellessa kasvamatonta renkaan jälkeen........

Tuosta kärryaihioo:

http://www.nettikone.com/volvo/88/1070552
http://www.nettikone.com/sisu/131/1016688

 :'( :'( :'( :'( :'(


Mutta jos laittaa moommakummit alle esim. 710 45 R22,5 ja heittää mettähän ne kuorkin renkaat...

Moommalaiset hitsaa ensin 70-luvun puikkokempillä tollasia kuorkkiperiä 4 yhteen ja asentaa moommakummeja jokaseen alustaan 3 paria, ja niihin jokaseen pariin vielä rajun välivanteella paripyörät, notta ei uppoo rutakoooossa...... ;D
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: kylmis - 20.07.12 - klo:12:32
Kollega osti käytetyt Kipan alumiinilaitaiset kärryt edullisesti (lue: maksoi saman mitä kärryt maksoivat joskus uutena) ja on tykänny niistä kovasti. Tasaiset laidat ja kevyet käsitellä. Tässä voisi olla yksi vaihtoehto. Sitä en tiedä, miten nuo käytännössä kestävät iskuja eli kuinka herkästi vahingoittuvat.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: junttieinari - 20.07.12 - klo:12:37
Kollega osti käytetyt Kipan alumiinilaitaiset kärryt edullisesti (lue: maksoi saman mitä kärryt maksoivat joskus uutena) ja on tykänny niistä kovasti. Tasaiset laidat ja kevyet käsitellä. Tässä voisi olla yksi vaihtoehto. Sitä en tiedä, miten nuo käytännössä kestävät iskuja eli kuinka herkästi vahingoittuvat.

Kaikilla ei ole onneksi kaivuria, jolla voisi kolhia kärrynlaitoja... ::)
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: viljami - 20.07.12 - klo:17:30
Alustaan en ota kantaa mutta tuossa on nyt monenäköisten kärryjen kanssa pelattu puintikommuunissa ja aiemmassa maatalouselämässä ja vahvasti on muodostunut sellainen käsitys että viljakärryjen laitojen materiaali vaihtoehdot menee paremmuusjärjestyksessä:
-kiinteä pelti
-kiinteä vaneri
-avattava vaneri
-avattava pelti
-kiinteä lankku (menettelee kun siihen ruuvaa ohuen vanerin sisäpuolelle)
-avattava lankku

Tässä on laitamateriaalit oikeassa järjestyksessä.

Kuorma-auton renkaiden soveltuvuus riippuu tietysti itse kunkin olosuhteista. Meillä vanha isäntä teki 70-luvulla MF 165:n perään 145 hl:n vanerikärryt eikä liikkeellepääsyssä ole koskaan ollut pienintäkään ongelmaa. Ko. kärryt ovat edelleen tuttavalla käytössä ja minulla uudemmat ja suuremmat vastaavat. Ainoa kärry, joka on tällä aukealla uponnut oli Tuhdin iso täyttövaunu keväällä. Syvemmät raiteet peltoon jää jostakin 120-kärrystä 14.0-16 renkailla kuin 22,5-tuumaisilla kuorma-auton paripyörillä.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 20.07.12 - klo:17:53
Sadan hehdon kärryjä on kuorma-auton pyörillä, mutta vaikka raiteet sinänsä eivät ole yhtään syvemmät kuin vaikka ryssän renkailla niin kynnöksestä näkee tarkasti mistä kuorma-auton pyörillä on täytenä ajettu eli siis ainakin kyntösyvyyteen asti tiivistää tehokkaasti.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 20.07.12 - klo:18:01
Sadan hehdon kärryjä on kuorma-auton pyörillä, mutta vaikka raiteet sinänsä eivät ole yhtään syvemmät kuin vaikka ryssän renkailla niin kynnöksestä näkee tarkasti mistä kuorma-auton pyörillä on täytenä ajettu eli siis ainakin kyntösyvyyteen asti tiivistää tehokkaasti.
Ensin puinti ympyrää, kärryt aina pitemmän laiston päähän ja tietenkin niin että kuorma päällä joutuu kääntämään takaisinpäin. Kynnöksessä todellakin näkyy noi paripyörien jäljet, siinä paikkeilla savi on tinttaantunu kiiltäväksi massaksi.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JD6630 - 20.07.12 - klo:19:03
Mut kumpi parempi on parempi, se että se tiivistymä on kyntösyvyydessä vai niillä moommakumeilla poljettuna 1m syvyydessä ???
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: - 20.07.12 - klo:20:45
Mut kumpi parempi on parempi, se että se tiivistymä on kyntösyvyydessä vai niillä moommakumeilla poljettuna 1m syvyydessä ???

Meinnaakko että samalla massalla oleva kärry kuorkin pyörillä ja 6bar paineilla tiivistää maata vähemmän kuin joku 710/45 r22,5 pyörä 2,8bar paineilla?
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JD6630 - 20.07.12 - klo:21:20
Mut kumpi parempi on parempi, se että se tiivistymä on kyntösyvyydessä vai niillä moommakumeilla poljettuna 1m syvyydessä ???

Meinnaakko että samalla massalla oleva kärry kuorkin pyörillä ja 6bar paineilla tiivistää maata vähemmän kuin joku 710/45 r22,5 pyörä 2,8bar paineilla?
No sama paino siinä kuitenkin menee...
Eikö se niin mene, että mitä leveämmältä tallotaan sitä syvemmälle se vaikuttaa?

En väitä paremmaksi noita kuorma-auton renkaita, ihmettelen vaan että miksi aina pitää traktorissa olla vähintään 800 ja rinnalla toiset ja kärryissä 710 renkaat.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: junttieinari - 20.07.12 - klo:21:23
Mut kumpi parempi on parempi, se että se tiivistymä on kyntösyvyydessä vai niillä moommakumeilla poljettuna 1m syvyydessä ???

Meinnaakko että samalla massalla oleva kärry kuorkin pyörillä ja 6bar paineilla tiivistää maata vähemmän kuin joku 710/45 r22,5 pyörä 2,8bar paineilla?
No sama paino siinä kuitenkin menee...
Eikö se niin mene, että mitä leveämmältä tallotaan sitä syvemmälle se vaikuttaa?

En väitä paremmaksi noita kuorma-auton renkaita, ihmettelen vaan että miksi aina pitää traktorissa olla vähintään 800 ja rinnalla toiset ja kärryissä 710 renkaat.
Iiiiisot renkaat on keino unohtaa  ne akselipainot....
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: - 20.07.12 - klo:21:32
Mut kumpi parempi on parempi, se että se tiivistymä on kyntösyvyydessä vai niillä moommakumeilla poljettuna 1m syvyydessä ???

Meinnaakko että samalla massalla oleva kärry kuorkin pyörillä ja 6bar paineilla tiivistää maata vähemmän kuin joku 710/45 r22,5 pyörä 2,8bar paineilla?
No sama paino siinä kuitenkin menee...
Eikö se niin mene, että mitä leveämmältä tallotaan sitä syvemmälle se vaikuttaa?

En väitä paremmaksi noita kuorma-auton renkaita, ihmettelen vaan että miksi aina pitää traktorissa olla vähintään 800 ja rinnalla toiset ja kärryissä 710 renkaat.
Iiiiisot renkaat on keino unohtaa  ne akselipainot....

Ei ne renkaat sitä massaa mihinkään hävitä, mutta pointti oli se että jos samalla massalla liikutaan niin leveämmällä matalapainerenkaalla kyllä säästetään maata. Ei se nyt taas niinkään mene että kapealla renkaalla säästetään maaperää syvemmältä...

Jos ajatusmalli vedetään täysin överiksi niin yleensä periaatteet selviää. Laitetaan 20t massa hehtaarin kokoisen levyn päälle. jd 6630 ajatusmallin mukaan maa tiivistyy nyt syvältä. Laitetaan sama 20t massa neliösentin kokoisen levyn päälle. Nyt maa tiivistyy vaan pinnasta... Jotenkin tämä ei vaan mulle uppoa...

Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: zetor8045 - 20.07.12 - klo:21:34
Mut kumpi parempi on parempi, se että se tiivistymä on kyntösyvyydessä vai niillä moommakumeilla poljettuna 1m syvyydessä ???

Meinnaakko että samalla massalla oleva kärry kuorkin pyörillä ja 6bar paineilla tiivistää maata vähemmän kuin joku 710/45 r22,5 pyörä 2,8bar paineilla?
No sama paino siinä kuitenkin menee...
Eikö se niin mene, että mitä leveämmältä tallotaan sitä syvemmälle se vaikuttaa?

En väitä paremmaksi noita kuorma-auton renkaita, ihmettelen vaan että miksi aina pitää traktorissa olla vähintään 800 ja rinnalla toiset ja kärryissä 710 renkaat.
Mitä soukempi rengas sitä syvemmälle se vaikuttaa se nyt on selväkin... Monesti ajellut maata traktorilla samassa ringissä kuorma-auton/sellaisen raadon kanssa niin kuorma-auton renkaat suorastaan leikkaa savea kun taas joku 600 tai leveämpi menee sukkasillaan eikä tursuttele maata... Ja niillä leveillä renkailla saa ajaa samasta kohtaa monta kertaa kun kuorma-auton jälkiä ei pääse samalla yhdistelmällä välttämättä enää toista kertaa  :P  Liian suuret painot on aina liian suuria se täytyy aina muistaa....
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JD6630 - 20.07.12 - klo:22:33
Niin, voisiko olla silleen, että ylileveillä renkailla voidaan unohtaa tiivistymiset ja painaa vaan menemään kun ei pinnassa näy mitään.

Kyl mun mielestä semmonen sopiva on paras koko :) Joihinkin paalikärryihin esimerkiksi on minun mielestä aivan turhaa laittaa 710 renkaita.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: kylmis - 20.07.12 - klo:22:48
Tästä tiivistämisvaikutuksesta on kiistelty viimeksi, koskas se nyt olikaan, mutta lopputulema oli parin linkkivinkin jälkeen, että jos mahdollista, leveitä renkaita olisi hyvä käyttää, koska niiden tiivistämisvaikutus syvällä maakerroksissakin jakaantuu laajemmalle kuin kapeiden. Olikohan se bouli, joka oli löytänyt tästä valaisevan tutkimustuloksen....
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Latz - 20.07.12 - klo:22:59
Joihinkin paalikärryihin esimerkiksi on minun mielestä aivan turhaa laittaa 710 renkaita.

Miksi? Paalikärryihän mennään pellolle oli keli mikä hyvänsä kunhan veturi vetää. Paalikasat on vuodesta toiseen samoissa paikoissa. Lähellä liittymää, pellon puolella.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: realisti - 20.07.12 - klo:23:01
Esimerkiksi juuri paalikärryssä olisi tärkeä olla juuri ne 710mm
Renkaat, ei ole paljoa ikävämpiä asioita pellolla kun pilalle polkupyörillä poljettu pelto.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Astral - 20.07.12 - klo:23:03
Kyl me on siihen pyritty et pidetään ne kärrit ja pärrit pois sieltä pellolta ja tyhjätään aina niin et ne on peltotiellä. Onnistuu onneks jokapaikassa.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JD6630 - 20.07.12 - klo:23:04
Se pelto tiivistyy kuitenkin aivan läjään kun nostellaan kymmeniä paaleja samassa kohdassa kärryyn.

Sitäpaitsi, meillon suurin osa pelloista niin lähellä että turha ottaa edes mitään kärryä mukaan, käy vaan hakemassa pellolta suoraan. Talvella sitten ajaa kauempaa kärryn kanssa ja tamppaa sitä peltoa. Ja jos on märkä (=suo) pelto kyseessä, niin se kärry jätetään sille kovalle peltotielle.
Oikeasti harvemmin sitä kärryä on pakko pellolle ajaa.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 23.07.12 - klo:21:42
Komia:

http://www.nettikone.com/muu-merkki/viljakarry/1085126
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: realisti - 23.07.12 - klo:21:44
Komia:

http://www.nettikone.com/muu-merkki/viljakarry/1085126

Notta isooskyröös.  ;D
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: kylmis - 23.07.12 - klo:21:49
Ei säväytä. Itse aattelin laittaa maanajoon tästä...

http://www.nettikone.com/muu-merkki/omavalmiste/1077253
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 23.07.12 - klo:21:50
Ei säväytä. Itse aattelin laittaa maanajoon tästä...

http://www.nettikone.com/muu-merkki/omavalmiste/1077253
Klapikauppiaan unelma............ 8)
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: kylmis - 23.07.12 - klo:21:57
Hinta hiukan epäillyttää. Ettei tässä olisi joku huijausyritys taustalla ??? Mielestäni ainakin 1500e kärryt. :-\
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 23.07.12 - klo:21:59
Hinta hiukan epäillyttää. Ettei tässä olisi joku huijausyritys taustalla ??? Mielestäni ainakin 1500e kärryt. :-\
Kyllhän tollasella kelpais mökkiläiselle laput viedä. Sais vielä säälirahaa 50euroo ku on uskaltanu/kehdannu lähtee tollasilla reisun päälle......... ;D
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: kylmis - 23.07.12 - klo:22:02
Se viiskymppiä lähtisi aika nopeasti, kun kärry laukeisi siihen asiakkaan pihalle. Akseli poikki tms. Sitten täytyisi selittää ihan pokkana, että kärry kuului klapikaupan hintaan, kiitos ja näkemiin. Missään nimessä en suostu kärryä viemään pois :'(
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 23.07.12 - klo:22:04
Se viiskymppiä lähtisi aika nopeasti, kun kärry laukeisi siihen asiakkaan pihalle. Akseli poikki tms. Sitten täytyisi selittää ihan pokkana, että kärry kuului klapikaupan hintaan, kiitos ja näkemiin. Missään nimessä en suostu kärryä viemään pois :'(
Mää pyytäsin vielä lisää rahaa korjaukseen ja valittelisin huonoa taloustilannetta joka johtuu markkinoita sotkevista "Tuulenkaato-Touhoista".......
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: kylmis - 23.07.12 - klo:22:09
No se olisi tietysti toinen skenaario, että kiristäisi lisää rahaa tai kärry ei lähde pihasta :D
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: erik - 23.07.12 - klo:22:23
Esimerkiksi juuri paalikärryssä olisi tärkeä olla juuri ne 710mm
Renkaat, ei ole paljoa ikävämpiä asioita pellolla kun pilalle polkupyörillä poljettu pelto.

Mulla ainaski tulee tieajoa paalikärryillä niin paljon että ei mitään järkeä ostaa moneen kärryyn kalleita renkaita kulutettavaks....

Satsaa vaikka sit ne rahat traktorin kumeihi millä sotketaan se paalikärryn ympärystä piukkaan kuormaa tehdes.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 23.07.12 - klo:22:27
Esimerkiksi juuri paalikärryssä olisi tärkeä olla juuri ne 710mm
Renkaat, ei ole paljoa ikävämpiä asioita pellolla kun pilalle polkupyörillä poljettu pelto.

Mulla ainaski tulee tieajoa paalikärryillä niin paljon että ei mitään järkeä ostaa moneen kärryyn kalleita renkaita kulutettavaks....

Satsaa vaikka sit ne rahat traktorin kumeihi millä sotketaan se paalikärryn ympärystä piukkaan kuormaa tehdes.

Luutuutti hanstree korvalla????
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JD6630 - 23.07.12 - klo:23:17
Ei säväytä. Itse aattelin laittaa maanajoon tästä...

http://www.nettikone.com/muu-merkki/omavalmiste/1077253
Toiha oiski eri kätevä 8) Lava pois ja tuulenkaatoja keräämään, lava klapien kanssa päälle ja asiakkaan pihaan ;D
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: zetor8045 - 29.07.12 - klo:19:54
Esimerkiksi juuri paalikärryssä olisi tärkeä olla juuri ne 710mm
Renkaat, ei ole paljoa ikävämpiä asioita pellolla kun pilalle polkupyörillä poljettu pelto.

Mulla ainaski tulee tieajoa paalikärryillä niin paljon että ei mitään järkeä ostaa moneen kärryyn kalleita renkaita kulutettavaks....

Satsaa vaikka sit ne rahat traktorin kumeihi millä sotketaan se paalikärryn ympärystä piukkaan kuormaa tehdes.
Eiks tämmösellä olis hyvä tallata kärrynympäriltä maa piukkaan  ;D  2min 26sek kohdalta eteenpäin  http://www.youtube.com/watch?v=mi1hR62hi_E&feature=autoplay&list=WL99BE86BF16E16D4D&playnext=1
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: erik - 29.07.12 - klo:20:37
Esimerkiksi juuri paalikärryssä olisi tärkeä olla juuri ne 710mm
Renkaat, ei ole paljoa ikävämpiä asioita pellolla kun pilalle polkupyörillä poljettu pelto.

Mulla ainaski tulee tieajoa paalikärryillä niin paljon että ei mitään järkeä ostaa moneen kärryyn kalleita renkaita kulutettavaks....

Satsaa vaikka sit ne rahat traktorin kumeihi millä sotketaan se paalikärryn ympärystä piukkaan kuormaa tehdes.
Eiks tämmösellä olis hyvä tallata kärrynympäriltä maa piukkaan  ;D  2min 26sek kohdalta eteenpäin  http://www.youtube.com/watch?v=mi1hR62hi_E&feature=autoplay&list=WL99BE86BF16E16D4D&playnext=1

Painoa taitaa olla liki 12tn tolla varustuksel.... Hyvästi matoset  ;D
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: zetor8045 - 29.07.12 - klo:20:47
Esimerkiksi juuri paalikärryssä olisi tärkeä olla juuri ne 710mm
Renkaat, ei ole paljoa ikävämpiä asioita pellolla kun pilalle polkupyörillä poljettu pelto.

Mulla ainaski tulee tieajoa paalikärryillä niin paljon että ei mitään järkeä ostaa moneen kärryyn kalleita renkaita kulutettavaks....

Satsaa vaikka sit ne rahat traktorin kumeihi millä sotketaan se paalikärryn ympärystä piukkaan kuormaa tehdes.
Eiks tämmösellä olis hyvä tallata kärrynympäriltä maa piukkaan  ;D  2min 26sek kohdalta eteenpäin  http://www.youtube.com/watch?v=mi1hR62hi_E&feature=autoplay&list=WL99BE86BF16E16D4D&playnext=1

Painoa taitaa olla liki 12tn tolla varustuksel.... Hyvästi matoset  ;D
Mahtaakohan mennä hiukan ylikin  ??? 
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 29.07.12 - klo:20:49
SKännä jätti rattaat ostamati. Nyt noi ukkoset pyörii sihen malliin ettei passaa hassutella ennen ku kahut on visusti kuivana siilossa.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JD6630 - 29.07.12 - klo:21:00
Sullahan onki niitä kärrejä jo ennestään enemmän ku perus moommalaisella.


Eiks tämmösellä olis hyvä tallata kärrynympäriltä maa piukkaan  ;D  2min 26sek kohdalta eteenpäin  http://www.youtube.com/watch?v=mi1hR62hi_E&feature=autoplay&list=WL99BE86BF16E16D4D&playnext=1
Notta takaklasi auki ;D
Ihme fiksaatioita noilla eurooppalaisilla.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: zetor8045 - 29.07.12 - klo:21:02
Sullahan onki niitä kärrejä jo ennestään enemmän ku perus moommalaisella.


Eiks tämmösellä olis hyvä tallata kärrynympäriltä maa piukkaan  ;D  2min 26sek kohdalta eteenpäin  http://www.youtube.com/watch?v=mi1hR62hi_E&feature=autoplay&list=WL99BE86BF16E16D4D&playnext=1
Notta takaklasi auki ;D
Ihme fiksaatioita noilla eurooppalaisilla.
Nehän jopa kylvää pölyisellä pellolla takaikkuna auki  :o 
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JD6630 - 29.07.12 - klo:21:04
Aivan sama mitä ne tekee ja kuinka hieno prentti on persiin alla niin se on auki.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: zetor8045 - 29.07.12 - klo:21:07
Aivan sama mitä ne tekee ja kuinka hieno prentti on persiin alla niin se on auki.
Jos se on merkki persaukisuudesta  :P 
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: JD6630 - 29.07.12 - klo:21:09
Pyydettävä että eivät laittais sitä ilmastointia fenttiin jos sais vaikka vähän halvemmalla :'(
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Hese_ - 29.07.12 - klo:21:43
Kyl saa olla tavan tollo jos ei ilmastointia ruksita ku uude traktorin ostaa.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Cornfarmer - 30.07.12 - klo:23:20
Nyt olis skännälle hyvät kärryt tarjolla nettikonees, pääsis käymään samalla ku kauppoja tekee, niin tää sivistyksenkin parissa ;D

http://www.nettikone.com/tuhti/ws-120/1086000
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Hese_ - 30.07.12 - klo:23:26
Kato nehän ois skänän budjettiinkin sopivat
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 26.01.13 - klo:16:30
Tyhmä kysymys nevamörköille. Miten näillä pysyy pinnalla??? Teilläpäin näitä tehdään pajalla.

(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/IMG_0094_2.JPG) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/vuorelan038.jpg)
(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/jatepon040.jpg) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/deutzinvarinenviljakarry.jpg)
(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/luohintamattojenuljetuskarry.jpg) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/saarijarven001.jpg)
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: zetor8045 - 26.01.13 - klo:16:35
Tyhmä kysymys nevamörköille. Miten näillä pysyy pinnalla??? Teilläpäin näitä tehdään pajalla.

(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/IMG_0094_2.JPG) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/vuorelan038.jpg)
(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/jatepon040.jpg) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/deutzinvarinenviljakarry.jpg)
(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/luohintamattojenuljetuskarry.jpg) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/saarijarven001.jpg)
Notta niin suuuureeeet vehkeet jotta tyhjennyputki ylettää kanavan yli  ::)   Eiks sulla sitten yletä skänniläine  :P
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 26.01.13 - klo:16:40
Tyhmä kysymys nevamörköille. Miten näillä pysyy pinnalla??? Teilläpäin näitä tehdään pajalla.

(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/IMG_0094_2.JPG) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/vuorelan038.jpg)
(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/jatepon040.jpg) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/deutzinvarinenviljakarry.jpg)
(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/luohintamattojenuljetuskarry.jpg) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/saarijarven001.jpg)

Meilläpäin noissa kuorma-autosta tehdyissä 30 kuution traktorikärryissä on kolme akselia.

Tuo yksiakselinen kyllä tosiaa kyllä ihmetyttää että miten voi pysyä pinnalla.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: SKN - 26.01.13 - klo:16:44
Luulis et tollaset köntykset sukeltaa turpeesen ku sotka järveen. Kauheita klohmoja ainakin pellolle. Pikki-kuorkitkin istuu jo jos painuu 10senttiä.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Urakoottija - 26.01.13 - klo:16:48
Tyhmä kysymys nevamörköille. Miten näillä pysyy pinnalla??? Teilläpäin näitä tehdään pajalla.

(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/IMG_0094_2.JPG) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/vuorelan038.jpg)
(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/jatepon040.jpg) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/deutzinvarinenviljakarry.jpg)
(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/luohintamattojenuljetuskarry.jpg) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/saarijarven001.jpg)

Yksillä tuossa kuvassa olevilla kärryillä tänäkin vuonna ajanu rehua ja viljaa ilman ongelmia  8)
Aina jos vaan mahdollista valita niin käyn sen jyväkuorman hakemassa noilla kuorkista tehdyillä kärryillä, ei tule tiellä sellasta paikkaa missä tarttis kärryn takia hidastaa.
Ja näyttävät nykyään varustavan aika monet noista kärryistä ns. pallopyörillä, toki kuorkin pyörätkin saa jos haluaa.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: Timppa - 26.01.13 - klo:17:01
Tyhmä kysymys nevamörköille. Miten näillä pysyy pinnalla??? Teilläpäin näitä tehdään pajalla.

(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/IMG_0094_2.JPG) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/vuorelan038.jpg)
(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/jatepon040.jpg) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/deutzinvarinenviljakarry.jpg)
(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/luohintamattojenuljetuskarry.jpg) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/saarijarven001.jpg)

Yksillä tuossa kuvassa olevilla kärryillä tänäkin vuonna ajanu rehua ja viljaa ilman ongelmia  8)
Aina jos vaan mahdollista valita niin käyn sen jyväkuorman hakemassa noilla kuorkista tehdyillä kärryillä, ei tule tiellä sellasta paikkaa missä tarttis kärryn takia hidastaa.
Ja näyttävät nykyään varustavan aika monet noista kärryistä ns. pallopyörillä, toki kuorkin pyörätkin saa jos haluaa.

Onko käsitystä mitä nuo tuon firman tekemät kaatosuppilot pohjaruuvilla maksaa?

Nii noist  kärryist... pallopyörillä voi pellon puolelle ajaa mutta tuo parirengastus tuo kuraa
mukanaan.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: korkean - 26.01.13 - klo:17:28
(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/IMG_0094_2.JPG) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/vuorelan038.jpg)
(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/jatepon040.jpg) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/deutzinvarinenviljakarry.jpg)
(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/luohintamattojenuljetuskarry.jpg) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/saarijarven001.jpg)

Mitähän mahtaa maksaa esim tuo ensimmäinen musta laitanen tai tuo punen ? ??? onko viksua suorilta massia ostamaan tuhtia vaan ? ::)
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: kylmis - 26.01.13 - klo:18:08
Maalaukset särmän näköistä.
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: realisti - 26.01.13 - klo:18:11
Ei meillä ainaskaan pysyisi noilla millään lailla pinnalla. 500mm palkoilla varustettu vanha m120 tuhtikin on usein vaikeuksissa. Nyt on tekeillä tuossa naapurikunnassa pajalla Ert 21m3 lavan ja vanhan 12m3 palmun risteytys, tulee ristuksen korkea 22.0-20 renkailla mutta kyllä menee pehmeässä!
Otsikko: Vs: Viljakärryt osa xx
Kirjoitti: fendt - 26.01.13 - klo:18:45
Tyhmä kysymys nevamörköille. Miten näillä pysyy pinnalla??? Teilläpäin näitä tehdään pajalla.

(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/IMG_0094_2.JPG) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/vuorelan038.jpg)
(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/jatepon040.jpg) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/deutzinvarinenviljakarry.jpg)
(http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/luohintamattojenuljetuskarry.jpg) (http://www.valokaista.fi/~savunen/graf/galleria/1vilja/album/thumbs/saarijarven001.jpg)

Yksillä tuossa kuvassa olevilla kärryillä tänäkin vuonna ajanu rehua ja viljaa ilman ongelmia  8)
Aina jos vaan mahdollista valita niin käyn sen jyväkuorman hakemassa noilla kuorkista tehdyillä kärryillä, ei tule tiellä sellasta paikkaa missä tarttis kärryn takia hidastaa.
Ja näyttävät nykyään varustavan aika monet noista kärryistä ns. pallopyörillä, toki kuorkin pyörätkin saa jos haluaa.

Onko käsitystä mitä nuo tuon firman tekemät kaatosuppilot pohjaruuvilla maksaa?

Nii noist  kärryist... pallopyörillä voi pellon puolelle ajaa mutta tuo parirengastus tuo kuraa
mukanaan.

Pirun kuraset tiet timpalla jos pellot kurastuu kärrynpyöristä!!  ;)