Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Klapikauppaa  (Luettu 42037 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12203
  • Virolaista kiitos!
Vs: Klapikauppaa
Kyllähän klapin myynti kannattaa, kun suhtautuu asiaan oikein eli muistaa kaksi perusperiaatetta.

1.Myydään pimeesti.
2.Kaikki raha on pelkkää tuloa.

Työkaveri jo siitä aikanaan jutteli, että isäukko, kun menee mettään ja saa puista kymmenen euroa, niin se on kaikki pelkkää tuloa. Ei ole mitään kustannuksia mistään asiasta... ;D

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Klapikauppaa

Taas sitä samanlaista vali-vali meininkiä kuin vaikkapa lumityöurakoinnista keskusteltaessa, kaikki valittaa, ettei kannata, silti klapikauppiaita riittää joka niemeen ja notkoon eikä lumityöurakoijistakaan pulaa ole. 
En oikein usko noihin heikosti-kannattaa väitteisiin, jos ihan oikeasti heikosti kannattaisi, olisi klapien myyjistä kova pula, samoin kuin lumien  auraajistakin.
Silti klapikoneita kehitetään ja myydään, vuosi vuodelta  entistä hienompia ja kalliimpia ovat, kai niillä sitten menekkiä on.
[/quote]


Kuten olen ennenkin sanonut, että kyllä sillä elää, kun vielä laskee hinnan sille, että kukaan ei ole seläntakana kellottamassa sun tekemisiä. Mutta aivan liian moni lähtee hommaan äkkirikastumaan ja näitä laskutaidottomia tosiaankin riittää. Klapeja on aina tehty ja tullaan vastakin tekemään, sekä koneita ja työtapoja kehitetään, niin pitääkin, koska aivan varmasti siinä on aina jollekkin elinkeino, mutta hommassa pitää olla tosissaan, eikä pikavoittoja ole tarjolla, kuten moni luulee.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Klapikauppaa
Ja ainakin itse ajattelen että tuo puunteko on melkoisen tylsää puurtamista. Vaikka et tekisikään rankoja omasta metsästä, niin sitten "asut" puulaanilla useamman kuukauden vuodesta kattelemassa kun klapikone nielee rankaa. Ei sovi ihan kaikkien mielenlaadulle  ;D

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Klapikauppaa
Ja ainakin itse ajattelen että tuo puunteko on melkoisen tylsää puurtamista. Vaikka et tekisikään rankoja omasta metsästä, niin sitten "asut" puulaanilla useamman kuukauden vuodesta kattelemassa kun klapikone nielee rankaa. Ei sovi ihan kaikkien mielenlaadulle  ;D

Kyllä varsin monelle riittää kun jaksaa sen 500 motinkin pilkkoa huhtikuulla niin sitten saa vähän taskurahaa kun syksyllä niitä puita toimittelee. Jos vaikka saa aikaiseksi 25 mottia päivässä valmiiksi niin tuohonkin tuhraantuu se 20 päivää eli kuukausi menee leppoisasti koneen vieressä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

montöör

  • Vieras
Vs: Klapikauppaa
Ja ainakin itse ajattelen että tuo puunteko on melkoisen tylsää puurtamista. Vaikka et tekisikään rankoja omasta metsästä, niin sitten "asut" puulaanilla useamman kuukauden vuodesta kattelemassa kun klapikone nielee rankaa. Ei sovi ihan kaikkien mielenlaadulle  ;D
Niinpä. Sehän meissä on vähänniinkuin vikana kun kaikki pitas olla niin ihquu ja pelkkää
enterin paineluu. Kukaan ei tekis sitä oikeeta työtä. Aina pitas olla lomalla kaukomailla tai
ainakin juur lähdössä. ???

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Klapikauppaa
Ja ainakin itse ajattelen että tuo puunteko on melkoisen tylsää puurtamista. Vaikka et tekisikään rankoja omasta metsästä, niin sitten "asut" puulaanilla useamman kuukauden vuodesta kattelemassa kun klapikone nielee rankaa. Ei sovi ihan kaikkien mielenlaadulle  ;D
Niinpä. Sehän meissä on vähänniinkuin vikana kun kaikki pitas olla niin ihquu ja pelkkää
enterin paineluu. Kukaan ei tekis sitä oikeeta työtä. Aina pitas olla lomalla kaukomailla tai
ainakin juur lähdössä. ???
Jeah. Just siltä se kuulostaa. Kaukomailla en o käyny. Ei oo vetäny niin paljoa. Lappiin tarttis täs kevväällä mennä. Viimeks olin 2008.
Ei paree ottaa tavaks..
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Klapikauppaa
Kyllähän sitä joskus ajatuksenjuoksuaan epäilee, kun toistakuukautta seisoo koneeen vierellä aamusta iltaan, mutta toisaalta vastapainona on puiden myynti ja se kanssakäynti sekä uusien, että varsinkin vanhojen asiakkaiden kanssa, siinä pienessä hetkessä käydään monenkin kanssa koko kulunut vuosi pääpiirteittäin läpi. Joskus tuntuu, että osa asiakkaista on jotenkin päässyt jopa turhankin tutuiksi, kun pakkasen paukkuessa joku soittaa ja kertoo, miten on kiva katsella takan tulta ja siemailla konjakkia, mutta silloinkin kannattaa vastata ja jutella hetki mukavia, koska yleensä sillä varmistaa seuraavan tilauksen :)

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Klapikauppaa
Ja ainakin itse ajattelen että tuo puunteko on melkoisen tylsää puurtamista. Vaikka et tekisikään rankoja omasta metsästä, niin sitten "asut" puulaanilla useamman kuukauden vuodesta kattelemassa kun klapikone nielee rankaa. Ei sovi ihan kaikkien mielenlaadulle  ;D
Niinpä. Sehän meissä on vähänniinkuin vikana kun kaikki pitas olla niin ihquu ja pelkkää
enterin paineluu. Kukaan ei tekis sitä oikeeta työtä. Aina pitas olla lomalla kaukomailla tai
ainakin juur lähdössä. ???
Jeah. Just siltä se kuulostaa. Kaukomailla en o käyny. Ei oo vetäny niin paljoa. Lappiin tarttis täs kevväällä mennä. Viimeks olin 2008.
Ei paree ottaa tavaks..

Tuohon olen jo aikaa todennut, että mulle sopii asunto-auto, joka on aina lähtövalmiina ja voi karata mihin nenä näyttä, kun tilaisuus tulee, mitään pitkiä lomasuunnitelmia ei tulisi mieleen alkaa laatimaan, mutta tilauksia voi ottaa vastaan ihan hyvin myös tienpäältä ;)

Pottunokka

  • Vieras
Vs: Klapikauppaa
Miksi klapikauppaa käydään käyttäen mittayksikkönä epämääräistä heittomottia?
Yleensä massatavarakaupassa tavaraa myydään painoyksiköissä, klapejakin voisi myydä painoyksiköissä, se olisi ostajalle reilumpaa, ei v esim. viljakauppaakaan käydä tilavuusmitoilla.
Tietysti tässä tulee tuo puun kosteuskysymys, kosteuskorjaus pitäisi tietysti painoon tehdä, samalla tavalla kuin viljanmyynnissäkin, mutta puun kosteusmittareita on myynnissä, joten ei se tähän kosteushommaan voi kaatua. Ja nimenomaan ammattimaisille klapinimyyjille tämä olis hyvä juttu, koska heillä on taloudellisesti mielekästä hommata kunnon vaa'at ja kosteusmittarit. Pimeästi myyvien hommaa tämä vaatimus painoyksiköissä myymisestä haittaisi, kun ostajat haluaa ostaa painon eikä tilavuuden perusteella.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Klapikauppaa
Miksi klapikauppaa käydään käyttäen mittayksikkönä epämääräistä heittomottia?
Yleensä massatavarakaupassa tavaraa myydään painoyksiköissä, klapejakin voisi myydä painoyksiköissä, se olisi ostajalle reilumpaa, ei v esim. viljakauppaakaan käydä tilavuusmitoilla.
Tietysti tässä tulee tuo puun kosteuskysymys, kosteuskorjaus pitäisi tietysti painoon tehdä, samalla tavalla kuin viljanmyynnissäkin, mutta puun kosteusmittareita on myynnissä, joten ei se tähän kosteushommaan voi kaatua. Ja nimenomaan ammattimaisille klapinimyyjille tämä olis hyvä juttu, koska heillä on taloudellisesti mielekästä hommata kunnon vaa'at ja kosteusmittarit. Pimeästi myyvien hommaa tämä vaatimus painoyksiköissä myymisestä haittaisi, kun ostajat haluaa ostaa painon eikä tilavuuden perusteella.

Klapeja ostavista asiakkaista vain aniharva ymmärtää minkään matemaattisen mittayksikön päälle ja asiasta ei tule kuin kitinää. Toi heittomotti on suht helppo ja luotettavampi olisi vaaka. Parhaimmillaan niin että kuorma ladattaisi kuljetusvälineeseen ja asiakas nostaisi kättä purettaessa koska on riittävästi ja sitten saisi lukea taululta pensamittarin tavoin hinnan ja painon. Heittokuution kin arvioiminen on jollekin haastavaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Klapikauppaa
Hieno ajatus......... mutta siihen systeemiin pitäisi käytännössä mennä kaikkien ja sille kalustolle pitäisi olla muitakin maksajia, kuin se yrittäjä. Nimittäin aika vaikea siitä on kauppatapaa saada jos osa myy seassa vielä heittomotteja sitten on sellaisia, jotka puhuu pino, jopa kiintomoteista ja lopuksi kippaavat kärryn pihaan ja häipyvät. Olen saanu muutaman vanhemman asiakkaan hermostumaan, kun ovat sanoneet aina ostavansa klapeja vain kiintomotteina, johon olen kysynyt, että onko puut tuodessa yhdessä pinottu ja sen jälkeen mitattu ja kertoimella korjattu määrä, koskaan ei ole näin ollut. Siihen olen todennut, että siinä tapauksessa sua on taittu vähän narrata :) Olennaisempaa on, että kaikki pelaisi samoilla yksiköillä, oli se sitten kilo tai heittomotti, sillä ei ole niin suurta merkitystä, kuin yksiköiden sekoittamisella ja sen aiheuttamalla sekaannuksella varsinkin asiakkaissa, kyllähän myyjät tietää mitä tekee.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Klapikauppaa
mutta kun nuo ostajat ei sitä hyväksy!   pettämistä!   ilmatteeks puut metästä ja välityönä pilkkoo ja sitten aurinko kuivaa ja vielä pitää siitäkin maksaa....

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12203
  • Virolaista kiitos!
Vs: Klapikauppaa
Eilen alkoi kalikan teko...

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Klapikauppaa
En mä ny vielä pilkkomaan ala, ehtiihän tuon, vähän toistaviikkoa on rekka ny ajellu värkkiä mäelle, että ois edes jotakin tekemistä :) Onneksi tuli tämä lauha jakso, ois muuten puut loppunu kesken, oli tammikuu sellaista haipakkaa, mutta nyt saa tulla millaset kelit vaan, niin saa tavaran riittämään, tuon verran pitäis jäädä joka vuosi pahin tilanne on se, kun loppuvat kesken.  :)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Klapikauppaa
Juu eioota ei tarvia montaa kertaa tarjota. Nykyasiakkaat ajattelee että et ole mikään oikia kauppias jos ei ole myytävää. Vanhempi väki osaa suunnitella klapinostonsa hieman pitkäjänteisemmin.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's